Grupul international Publicis isi uneste cele trei agentii de media existente pe piata romaneasca in "cel mai solid grup local de negociere", sub numele PGM (Publicis Groupe Media), potrivit unui comunicat remis luni HotNews.ro. Cele trei agentii de media sunt Zenith Media, Optimedia si Starcom MediaVest.

Potrivit comunicatului, "in Romania, grupul Publicis este format din cele mai puternice agentii de media de pe piata locala: Zenith Media, Optimedia si Starcom MediaVest, fiind totodata cel mai mare - cu o cota de piata de 25,1%, si cel mai bun grup de comunicare din Romania, potrivit celui mai recent studiu RECMA (singura companie de research internationala care monitorizeaza piata agentiilor de media)".

UPDATE: Stefan Iordache, managing director Starcom MediaVest si COO al Leo Burnett Group Romania, a declarat pentru HotNews.ro ca in cadrul noului pool de media "nu exista o structura de conducere, asa cum niciunul dintre noi nu este seful celuilalt. De altfel, de aici vin si echilibrul grupului nostru si premisele succesului lui in Romania".

"Pe fiecare dintre noi ne conduc interesele clientilor nostri. Atat. Nu avem egouri intre noi si nici politici de cultivat", afirma Stefan Iordache.

Despre participarea la licitatii, acesta spune ca "faptul ca suntem in acelasi grup nu elimina competitia dintre noi pentru licitatiile ce vor urma pe piata si unde vom fi invitati. Fiecare dintre noi va veni cu produsul si strategia proprie, iar capitolul legat de grupul din care facem parte va fi similar. Insa, pot spune ca daca Starcom MediaVest are deja clienti intr-o categorie de servicii si nu vom putea participa la o licitatie, voi recomanda ca Zenith si Optimedia sa fie invitate la pitch".

Sefii celor trei agentii, citati in comunicat, explica ratiunea formarii "celui mai puternic pool de media" din Romania:

  • Maria Tudor, managing director Zenith Media: "Intr-un context marcat de o continua crestere a globalizarii si competitiei la care clientii nostri sunt in permanenta expusi, PGM vine in intampinarea nevoilor acestora asigurandu-le in intregime cele mai bune conditii de buying si de consultanta media. Acestea se traduc atat prin putere maxima de cumparare, cat si prin expertiza, creativitate si resurse alocate"
  • Stefan Iordache, managing director Starcom MediaVest Romania: "Grupul international Publicis are resursele necesare si forta pentru a fi liderul pietei, oferind solutii optime clientilor sai. Aceasta miscare strategica este un pas firesc prin care ne aliniem la schimbarile din reteaua din care facem parte, dar este totodata si un avantaj competitiv in contextul economic actual"
  • Cezar Batog, managing director Optimedia: "Pentru a ne ajuta clientii sa regandeasca strategiile de marketing si pentru a-si imbunatati continuu performantele investitiilor in media, atacam o pozitie de leadership prin integrarea capacitatilor celor 3 agentii sub un singur grup de cumparare media, PGM".

Comunicatul precizeaza:

  • Publicis Groupe Media va profita de conexiunile fiecarei agentii in parte pe piata pe care opereaza la nivel local pentru a dezvolta noi strategii de media si a identifica noi oportunitati."
  • Strategia adoptata reflecta credinta grupului Publicis intr-o structura integrata si mai organizata a serviciilor de media, structura care este necesara pentru a construi si a determina succesul clientilor.
  • Prin noua sa pozitie pe piata, Grupul Publicis reuseste sa reuneasca resursele deja existente in scopul maximizarii serviciilor oferite intr-un domeniu devenit de importanta strategica pentru clientii sai.

Clienti Zenith Media, "agentia de media numarul 1 din Romania": Bayer, BRD-GSG, Carrefour, ING Group, L'Oreal, Nestle, Reckitt-Benkiser, Toyota

Clienti Starcom MediaVest, ce reuneste Starcom, Starcom Direct si MediaVest: Autoitalia, Avon, Cristim, Dacia/Renault, Friesland, GE Money, GSK, InBev, Kraft, P&G, Philip Morris, Samsung, Western Union

Clienti Optimedia: Alpha Bank, Campofrio, L'Oreal Nestle, Hochland, HP, OMV, Petrom, Whirlpool, Sanofi, Telemobil, Zarea.