Discovery Channel afirma, intr-un comunicat in care este citat un studiu al companiei Discovery Networks Europa Centrala (DNCE), ca se afla pe primul loc în preferintele telespectatorilor romani la categoria "posturi TV non-fictiune". Concluzia studiului: cea mai mare parte a publicului-tinta - barbatii tineri din Romania - considera ca Discovery Channel este un post original, care sparge tiparele.

Ponderea crescuta a postului in preferintele publicului este confirmata si prin datele de audinte GfK, sustine comunicatul companiei. Astfel, in ianuarie 2009, Discovery Channel a înregistrat o crestere cu 40% a share-ului pe publicul sau tinta (barbatii între 25-39 ani), comparativ cu luna ianuarie 2008, se arata in comunicat.

In iulie 2008, Discovery Networks Europa Centrala a coordonat un studiu "brand tracker" in Romania, pentru a afla cum este perceput brand-ul Discovery in randul telespectatorilor romani.

Rezultatele au aratat ca:

- Discovery Channel se bucura de o frecventa mare de vizionare si o afinitate pozitiva, mai ales in randul publicului tinta;

- 65% din respondenti s-au identificat cu afirmatia: "Postul Discovery Channel este foarte important pentru mine si mi-ar lipsi cu adevarat daca nu ar mai fi disponibil";

- 46% din barbatii tineri intrebati "Care este postul tau preferat de programe non-fictiune?" au indicat Discovery Channel drept postul lor preferat din aceasta categorie.

Potrivit studiului, majoritatea respondentilor au precizat ca programele postului li se par informative, ca reflecta interesele lor si ca le satisfac curiozitatea. Iar 54% din barbatii tineri intervievati considera ca Discovery Channel este un post original, care sparge tiparele.

Topul celor mai urmarite programe Discovery Channel:

- Vanatorii de mituri

- Motociclete Americane

- Cum se fabrica

- Cum se fabrica diverse lucruri

"Romania este o piata importanta pentru noi si suntem decisi sa continuam investitiile in operatiunile locale", afirma Katarzyna Kieli, General Manager, Discovery Networks Europa Centrala, citata in comunicat.