Juriul si organizatorii festivalului european de publicitate AdPrint, ce premiaza creatia publicitara in print, au decis sa retraga inca un premiu dintre cele acordate agentiilor romanesti la sfarsitul saptamanii trecute. Organizatorul Millenium Communication a anuntat miercuri retragerea premiului "Best Use of Typography", acordat agentiei Grey pentru campania "Internet. How fun?" pentru Clicknet.

Luni fusese retras punctajul pentru care o alta agentie, GMP, a obtinut un premiu in cadrul AdPrint.

Potrivit unei informari remise miercuri de Millenium Communication, "in urma sesizarilor privind autenticitatea executiilor campaniei „Internet. How fun?” inscrise in competitia festivalului AdPrint 2009 de catre agentia Grey, am obtinut media-plan-ul campaniei, care probeaza faptul ca a fost publicata in perioada prevazuta in regulament. Problema o reprezinta diferenta dintre executiile traduse in limba engleza si inscrise in competitie si cele care au fost publicate in limba romana."

Miercuri, IQads.ro scrie, sub semnatura Anei Militaru: "Sesizarea facuta de mine a inceput cu un apel la comunitatea IQads pentru a gasi un print publicat din campania Clicknet, intrucat varianta gasita de mine in revista Republik nu avea ilustratii identice."

Informarea Millenium continua: "Consultat pentru a clarifica aceasta situatie, Mark Hunter, Executive Creative Director Euro RSCG Londra si Presedintele Juriului de anul acesta, considera ca premiul si nominalizarile au fost acordate pe nedrept campaniei in cauza, pentru ca juriul a evaluat alte variante ale executiilor publicate. Decizia juriului si a organizatorilor este de a retrage premiul Best Use of Typography si nominalizarile pentru Best Use of Illustration si Best Use of Art Direction obtinute de campania „Internet. How fun?” apartinand agentiei Grey, precum si trofeul Bronze Team, aferent punctajului obtinut. Este regretabil ca suntem nevoiti sa retragem toate punctele agentiei."