Ultimele rezultate BRAT: adevarul e dincolo de cifre

de Iulian Comanescu     Media lui Comanescu
Marţi, 3 martie 2009, 21:22 Economie | Media & Publicitate


Cifre BRAT - octombrie-decembrie 2008
Foto: Media lui Comanescu
Ultimele cifre BRAT, pe octombrie-decembrie 2008, arata cam asa (click pe imaginea alaturata).

Mediafax da cifrele pe luni si interpreteaza trendul ca descendent. E adevarat privind majoritatea quality-urilor, dar "Adevarul" preia pozitia de lider al segmentului "altceva-decat-tabloide-sport-si-gratuite", prin inserturile copioase de carti si DVD-uri, cu care planuieste o serie de vreo doi ani. (Apropo, "Jurnalul" ridica manusa - sau ce-or fi aruncat cititorii pe jos cand au cumparat pachetul, anuntand si el o "Biblioteca pentru toti" care se va intinde pe doi ani.)

Tabloidele s-au desprins net, in stol cu tiraje de peste 100 de mii de exemplare, de remarcat si detasarea "Click!" de "Cancan", e drept, cu alte resurse de marketing. Cota de piata a lui Patriciu creste, cu alte cuvinte, n-o sa mai socotesc procente de data asta, dar remarc ca Libertatea + Evenimentul zilei = 282 de mii de exemplare (Ringier), Adevarul + Click = 224 de mii (Patriciu), Gazeta + Jurnalul = 142 de mii Voiculescu (plus cateva mii de la Financiarul, cifrele vor fi vizibile curand in auditul BRAT). Fie-i DCA-ul usor Compactului, raposat acum cateva zile, daca mai era, Ringier era mult in fata comparativ cu Patriciu.

Dincolo de cotele "pe moguli", PRO Sport e la vreo 30 de mii de exemplare (mai jos) de Gazeta Sporturilor, ceea ce arata ca Sarbu n-a facut o socoteala grozava cand a luat ziarul inapoi de la Ringier, desi nu putem vorbi nici de un picaj abrupt.

Am mai inclus in top o categorie de ziare numite "regionale" fiindca se distribuie in cateva judete. Presa romaneasca ar trebui sa fie structurata pe modelul local (community)-regional-national, dar la cele 40 de judete + 1 si spiritul de comunitate al romanilor, intelegem de ce schema asta nu functioneaza la fel de bine ca in tari ca, de pilda, Olanda.

Citeste mai mult si comenteaza pe blogul lui Iulian Comanescu


Citeste mai multe despre   


















1610 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Suntem ceea ce consumam. (Marţi, 3 martie 2009, 22:18)

    Florin [anonim]

    Suntem ceea ce consumam si avem exact liderii pe care ii meritam. Poate nu e cel mai fericit exemplu, dar uitati-va la top 3 al ziarelor in State: 1. USA Today, 2. Wall Street Journal, 3. Times. Suntem asa cum suntem pentru ca suntem educati si "alimentati" de publicatii de genul "liberatea, click, cancan, etc.". Asa cum era evident, romanul de rand este mai interesat de scandalul din curtea vecinului decat de imaginea sa si a semenilor sai in ochii lumii intregi.
    • 0 (2 voturi)    
      corect si trist ceea ce spui (Miercuri, 4 martie 2009, 9:14)

      titirica [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      realitatea chiar doare
  • 0 (2 voturi)    
    adevarul (Miercuri, 4 martie 2009, 9:50)

    adrian [anonim]

    ati adunat si exemplarele distribuite gratuit in benzinariile Rompetrol?
  • 0 (0 voturi)    
    Despre "copiatul" de bun augur (Miercuri, 4 martie 2009, 11:06)

    garrage [anonim]

    :)) Jurnalul a pierdut trenul, dar si-a luat trabant. Nu e rau; din cate am inteles vor sa scoata carti pe piata la acelasi pret cu cele de la Adevarul...Copiatul asta nesimtit in sinea lui, poate ne mai educa cumva; de bine de rau, incep sa ni se vanda carti si nu lac pentru unghii alaturi de ziar. Sunt curios insa ce titluri vrea sa scoata Jurnalul cu ziarul..sa nu ne umple de maculatura.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri