Intalnirile Media HotNews.ro

Panaitescu 2.0 = publicitate + team building

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 4 martie 2009, 16:00 Economie | Media & Publicitate

Doru Panaitescu
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Doru Panaitescu, consultant de publicitate on-line si organizator de team building-uri extreme, crede in „relevanta pentru consumatori” pe care o va capata in 2009 publicitatea on-line. La intalnirea online cu cititorii HotNews.ro Panaitescu a sugerat ca problema industriei nu este „cum treci de pop-up blockere” (program auxiliar de blocare a reclamei), ci felul in care reclama are ceva de spus publicului de pe un anumit site. Dupa intalnire, Panaitescu a discutat despre online, team buildinguri si strategiile independentului in piata.

Invitatul lui Iulian Comanescu a inceput in iulie 2007 o cariera de antreprenor, cu un portofoliu de site-uri de nisa (www.afterhours.ro, www.speologie.ro, www.fotoreportaj.ro, www.zerocalorii.ro, www.wildescapes.ro sau www.masinadecarotat.ro), dupa ce a lucrat, timp de aproape 10 ani, la diferite companii de online si s-a specializat in vanzari.

Panaitescu mai desfasoara in paralel o activitate legata de traininguri si organizarea de team buildinguri.

Interviu cu Doru Panaitescu in studioul HotNews.ro




Fragmente din discutia online

  • Despre modul cum ar putea creste veniturile pe internet: „Cred ca tot la client trebuie facuta inca un pic de educatie, chiar si acum in 2009. Lucrurile se schimba repede in mediul asta, iar oamenii din bransa inca mai confunda ecranul de monitor cu cel de TV. (...) Un lucru bun al utlimilor doi-trei ani a fost trecerea baricadei unor specialisti dintr-o zona in alta, ceea ce a facut ca piata sa urce ca nivel de pregatire.”
  • Publisherii de nisa nu trebuie sa porneasca de la zonele unde exista consum de reclama, ci de la expertiza proprie pe continut: „O greseala tipica pe care o fac antreprenorii este sa mearga pe un domeniu care are potential, dar la care nu au experienta. De exemplu, am realizat afterhours.ro din pasiunea pentru mancat si mers la carciuma, deci daca te pricepi la toate domeniile descrise mai sus ia-le in ordinea in care ai capacitati reale de a le monetiza prin experienta anterioara. Abia apoi calculeaza daca bransa respectiva e rentabila sau nu.”
  • Banii si blogurile: „Un blog nu difera prea mult de un site, iar posibilitati de monetizare pentru un site sunt multe. Ca regula generala e bine sa ai cat mai mult trafic, dar asta nu inseamna sa faci chiar orice pentru traficul ala. Important e sa aduni o comunitate care sa fie interesanta pentru anumite categorii de advertiseri.”
  • Reclama relevanta pentru consumatori si pop-up blockere: „Exista solutii petnru advertiseri pentru a trece chiar si de adblockere daca ai nervi pentru asta. Ideea in 2009 este a fii relevant pentru consumatori. Si atunci vor considera publicitatea informativa si folositoare, nu enervanta.
  • Anul acesta o sa vezi cum site-urile care au continut si pozitionare premium se vor cerne usor usor de cele care vor face publishing de dragul potentialului pe care l-au vazut in zona respectiva.
  • Sau cel putin eu asa sper. A, ca advertiserii nu vor decela prima categorie de celalata, aici mai avem noi putin de lucrat pe partea de training”
  • Site-urile sociale si publicitatea de pe ele: „In general site-urile sociale ating greu o masa critica, dar chiar si atunci se monetizeaza greu. Neogen are de tras datorita continutului indoielnic uploadat de vizitatori, trilulilu la fel, hi5 nu ma vorbesc. Avantajul aici este posibilitatea de a ajunge in top foarte repede daca stii cum sa exploatezi nisa pe care activezi. Exemplu blackplanet.com, bebo.com, twitter.com. Toate acestea au folosit strategii dsruptive pentru a castiga audienta masiva.”
  • Despre pozitionarea ca independent: „Ma feresc de asocieri cu jucatorii pietei pentru ca te inchizi pe termen lung. In activitatea de consultanta trebuie sa fii "avocatul diavolului", le arati parerea ta despre chestiunea prorpriu-zisa fara a periclita reltaiile cu ceilalti jucatori ai pietei.
  • Moguli si interese sunt in orice bransa. Diferenta este ca aici porcaiala e mai transparenta. Ceea ce nu e un lucru rau neaparat, dar asta nu inseamna sa te si bagi in ea.”





Din editiile trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro
Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 abis

    Salut Doru

    Ai lucrat - nu multa vreme - intr-o agentie de media. Poti sa ne spui care sunt experientele tale negative si pozitive din acea perioada? Sunt agentiile de media pregatite pentru comunicarea on-line? Au suficienti specialisti si know-how-ul necesar?

    Dar clientii?

    Multumesc anticipat pentru raspuns!

    • Doru Panaitescu

      au fost si experiente pozitive si negative. Cred ca cel mai important lucru a fost sa inteleg cum se lucreaza cu clientii si cu furnizorii de pe aceasta parte a baricadei ca sa zic asa. Dupa cativa ani de "vanzator", postul de "buyer" a fost socant la inceput.
      Agentiile de media (mai ales) sunt pregatite pentru ce e mai bun in publicitate, dar sunt si situatii in car epublicitatea online este lasata la coada cozilor si asta se vede. Cred ca tot la client trebuie facuta inca un pic de educatie, chiar si acum in 2009. Lucrurile se schimba repede in mediul asta, iar oamenii din bransa inca mai confunda ecranul de monitor cu cel de TV.
      Ca si numar de specialisti, regiile stau cel mai bine. Sunt secondati de publsiheri (si aici e o eterogenitate foarte mare desigur).
      Urmeaza pe rand agentiile si in final clientii. Ca nivel general, repet, pentru ca sunt si exceptii notabile in cazul fiecarei parti descirse mai sus.
      Un lucru bun al utlimilor doi-trei ani a fost trecerea baricadei unor specialisti dintr-o zona in alta, ceea ce a facut ca piata sa urce ca nivel de pregatire.

  • Întrebarea nr. 2 ladrone

    Salut Doru,
    1) dintre domeniile: incaltaminte.ro, outleturi.ro, hosteluri.ro, exportatori.ro, societaticomerciale.ro, matrimoniale.ro, songs.ro pe care l-ai dezvolta primul?
    2) nu ti se pare ca segmentul siteurilor pentru adulti din Romania este foarte slab dezvoltat? daca da, care crezi ca este explicatia?

    • Doru Panaitescu

      1. Nu te-as sfatui sa mai mergi pe domenii generice. Cred ca brandingul produselor online este important. Gandeste-te la trilulilu care nu a ales varianta filmuleteonline.ro. Dintre domeniile respective sincer as alege pe cel la care ma pricep cel mai bine. O greseala tipica pe care o fac antreprenorii este sa mearga pe un domeniu care are potential, dar la care nu au experienta.
      De exemplu am realizat afterhours.ro din pasiunea pentru mancat si mers la carciuma, deci daca te pricepi la toate domeniile descrise mai sus ia-le in ordinea in care ai capacitati reale de a le monetiza prin experienta anterioara. Abia apoi calculeaza daca bransa respectiva e rentabila sau nu. In final dupa aceste doua criterii (experienta ta si apoi potentialul de castig) vei afla domeniul castigator.
      2. Nu prea sunt in tema, dar magazine erotice online sunt, daca la asta te referi. Daca te referi la content pentru adulti (publishing), posibilitatile de monetiare aici sunt vaste (click to view), subscriptions etc. Atentie doar la respectarea legislatiei in vigoare, aici e usor sa deraiezi.

  • Întrebarea nr. 3 Weather

    Cam citi vizitatori zilnici(minim) trebuie sa aibe un blog (in lb. romana) pentru a spera sa poata face bani din contracte publicitare?

    • Doru Panaitescu

      Nu exista un minim si un maxim. De exemplu blogul meu are intre 3000 si 5000 unici pe luna, dar nici nu ma gandesc sa calculez cati bani as putea scoate cu el.
      Ca idee un blog nu difera prea mult de un site, iar posibilitati de monetizare pentru un site sunt multe.
      Ca regula generala e bine sa ai cat mai mult trafic, dar asta nu inseamna sa faci chiar orice pentru traficul ala. Important e sa aduni o comunitate care sa fie interesanta pentru anumite categorii de advertiseri.

    • Iulian Comanescu

      Dacă vorbeşti de un deal de reprezentare cu o regie, cineva care contează mi-a zis că de la 200 de mii de afişări pe lună începe să se pună problema unui venit minim garantat, altfel zis, a unor încasări ritmice. Asta era anul trecut, Doru ştie mai multe despre modul cum s-a schimbat piaţa, fiindcă el e specialistul în vânzări. În zona respectivă, probabil că, teoretic, ai putea depăşi 1000 de euro net venituri pe lună.

      Totuşi, regiile nu vând pe supernişe cum sunt blogurile şi atunci mai ai soluţia de a te afilia la un stol precum cel păstorit de Ionuţ Oprea, un soi de "inel" pe care se fac campanii dedicate, acolo habar n-am cât se câştigă, dar trebuie să fii undeva în top 30 ca trafic, adică probabil peste 1000-2000 pe zi.

      A treia modalitate de vânzare - şi cea mai bună - e să-ţi găseşti un deal de factura sponsorship pentru blog, un client care să bage câteva mii pe an (sau poate peste 10) în customizarea temei etc., ceva care să aducă a proiect special. Problema e însă ce conţinut ai şi cum se pupă cu necesităţile advertiserilor.

      În fine, la istoricul "pieţei" sau al "blogosferei" din România arată că beneficiile mari sunt exact în zona sugerată de Doru, ale brandului personal care îţi sporeşte cota de piaţă.

  • Întrebarea nr. 4 liviu

    Salut Doru. Eu lucrez in IT si stiu ca majoritatea celor computer-literate folosesc adblockere de ani buni. Publicitatea online este invaziva, agresiva si deranjanta. Ce poate fi oare mai deranjant decat sa iti apar o reclama care obtureaza intreaga fereastra, avand butonul de close aproape invizibil...
    Cu toate acestea in statisticile online vizitatorii cu adblockere sunt inclusi desi nu reprezinta un target pentru publicitatea online.
    Pe langa acest fapt, poate izolat, site-urile folosesc toate tertipurile pentru a atrage vizitatori, si nu prin continutul site-ului. Un exemplu cunoscut este search spam-ul.
    Nu cumva agentiile de media online traiesc din ignoranta clientilor carora le prezinta niste cifre care nu au legatura cu realitatea?

    • Doru Panaitescu

      Nu e chiar asa. In primul rand exista solutii petnru advertiseri pentru a trece chiar si de adblockere daca ai nervi pentru asta. Ideea in 2009 este a fii relevant pentru consumatori. Si atunci vor considera publicitatea informativa si folositoare, nu enervanta.
      Anul acesta o sa vezi cum site-urile care au continut si pozitionare premium se vor cerne usor usor de cele care vor face publishing de dragul potentialului pe care l-au vazut in zona respectiva.
      Sau cel putin eu asa sper. A, ca advertiserii nu vor decela prima categorie de celalata, aici mai avem noi putin de lucrat pe partea de training.

  • Întrebarea nr. 5 serbanica

    salut,

    cum as putea sa promovez cat de cat un site (copilasi.ro) fara foarte mare investitie. nu dispun de sume mari de bani pentru a investi in publicitate.
    ai cateva sfaturi pentru cineva care este inca la inceput in domeniul asta ?

    multumesc,
    toate cele bune

    • Doru Panaitescu

      Vezi si raspunsurile de mai sus referitoare la atractivitatea numelui de domeniu.
      Revenint ontopic, cel mai bine ar fi sa dezvolti parteneriate cu site-uri cu target similar, sau sa incerci sa atragi diverse categorii de consumatori aici. Aici pe zona de parenting ai concurenti puternici. Daca nu te diferentiezi va fi greu sa te remarci.

  • Întrebarea nr. 6 andrei

    Salut.
    1. Dupa cati ani de experienta in vanzari ai reusit sa prinzi curaj sa te desprinzi?
    2. Poti sa ne povestesti putin de evolutia ta pana in momentul inceperii activitatii pe cont propriu?
    3. Care sunt valorile esentiale ale unui antreprenor in online?

    • Doru Panaitescu

      Pai hai sa calculam:
      m-am angajat prima data in 1996, in 1998 eram diector de marketing la Dynamic Network Technologies, si in 2000 luam primii bani de la un client de-al meu caruia i-am facut un raport al pietei de conectivitate Internet din Romania.
      Firma mea am facut-o in 2004 (dar asta doar pentru ca eram nevoit sa imi iau salariul pe microintreprindere), iar desprinderea de statutul de angajat am facut-o la 1 iulie 2007. Asta nu inseamna ca nu faceam bani din proiectul afterhours inca din 2003 (la doar un an de la lansare).
      Nu exista o regula generala, dar cu cat stai mai mult in zona corporate ai sanse mai mari sa pleci cu profit din prima luna. Pentru ca acumulezi o experienta si o pexpunere la piata pe car eo activezi pe car enu ai cum sa o ai plecand la drum direct la antreprenor.

  • Întrebarea nr. 7 chinezu

    cat de dilimandros trebuie sa fii sa dai drumul acuma la un proiect online pe criza asta?
    break evenul ajunge in 2010 sau direct in faliment?

    • Doru Panaitescu

      Depinde. Daca ma intrebi pe mine ma consider suficient de dilimandros :) Dar de multe ori un proiect pe care il incep azi poate fi iesirea la rampa dupa 2-3-5 ani de asteptare. Poti sa ai un proiect care sa fie cu mult ianintea vremurilor. Asa am facut de exemplu cu trainigurile online pe care le organizez. Am asteptat sa existe o piata pentru asa ceva. Si fragmentarea masiva din ultimii ani mi-a permis sa monetizez eficient experienta pe care am dobandit-o in domeniu.

    • Doru Panaitescu

      Referitor la breakeven: poti sa faci profit din prima luna.
      Nu toate proiectele online trebuie sa inceapa cu 20 de angajati, sediu si 10 masini pe firma.
      Daca ai o crestere organica a site-ului, nu pompata si iti gasesti o nisa neexploatata poti reusi.
      Stiu un prieten care are un magazin online. In doia ani a ajuns la un milion de euro cifra de afaceri. S nu cred ca are un profit net sub 25%. Dar omul era pasionat de domeniul respectiv. SI pasionat e putin spus.

  • Întrebarea nr. 8 Radu

    Cum apreciati oportunitatea unor campanii in zona de social media si blogosfera. Considerati ca exista o maturitate a acestei nise care sa asigure un ROI eficient si un succes in acest sens?

    • Doru Panaitescu

      Depinde cum o faci. Sunt campanii care au mers foarte bine pe Hi5, pe Myspace, pe Yahoo!Messenger sau pe Twitter. Sunt si multe esecuri. Idem pentru bloguri.
      Depinde de cat de pregatit esti sa intelegi si sa exploatezi aceste comunitati.

  • Întrebarea nr. 9 maria

    As dori sfaturi in 2 domenii:
    1. o firma de decoratiuni interioare (usi de garaj, jaluzele , etc) - voi innoi pagina in martie - as dori sa stiu ce metode sa folosesc sa promovez pagina. Eventual ceva concret. Sigur, nu dispun decat de vreo 500 euro pt asta.
    2. crezi ca sunt clienti online pentru asemenea produse? merita sa dezvolt partea de online in acest domeniu? Precizez ca suntem o firma locala si putem deservi cel mult cateva judete din jur.
    Multumesc,
    Maria

    • Doru Panaitescu

      O sa vorbesc doar de usi de garaj ca m-am mai lovit de acest domeniu:

      As merge pe publicitate cost-per-click. Ca e GoogleAds, ca e Etarget, ca e Arbocontext, ca e Httpool, ideea e sa mergi pe optimizarea conversiei de la click la client. Neaparat sa faci un sistem prin care sa afli cum a aflat CUMPARATORUL, nu vizitatorul site-ului tau de tine. Gandeste-te ca te costa intre 1 si 5 dolari pretul pe usa vanduta. Deci un cost mic de achizitie de noi clienti.
      La jaluzele nusunt sigur ca va merge, dar aici poti sa faci upsell: celor care cumpara usi de garaj sa le dai si jaluzele, e prea mare costul de achizitie comparativ cu raportul obtinut la usile de garaj.

  • Întrebarea nr. 10 grigutza

    cum e mai bine:
    a. sa fie independent de activiratea "terestra" (tv, radio, ziar tiparit) a corporatiei
    b. sa fie strict conectat la activitatea/ activitatile institutiei (fiind un megasite, cu toate domeniile de activitate [de presa] a institutiei puse acolo)
    c. un melanj intre cele 2 - dar atunci cum e mai bine ? care sa fie proportiile ?

    • Doru Panaitescu

      pai hai sa o luam istoric:

      1997: chip.ro nu avea site deloc
      1999: chip.ro avea un site care se actualiza o data pe saptamana
      2004: chip.ro avea un flux zilnic desi revista e lunara.

      Cred ca poti sa vezi din aceasta evolutie faptul ca un produs tiparit poate avea o editie online, dar cititorii online au un alt comportament. Daca nu le dai pe loc ce vor sa citeasca risti sa ii pierzi. Un avantaj al editiei tiparite poate fi si rapiditatea cu care ajunge informatia catre public. Altfel vor ramane in spatele bloggerilor si vor muri.

  • Întrebarea nr. 11 Claudiu

    Publicitatea pe siturile clasice sau pe siturile sociale ? Romania 2009-2011

    • Doru Panaitescu

      cand intrebi asta esti publisher sau client?

      Pentru client: nu exista o regula. Important e sa iti atingi audienta de care ai nevoie.
      Poti merge si hibrid. Nu faci reclama pe myspace sau hi5 pentru ca sunt site-uri mari sau frumoase sau la moda, ci mai degraba pentru ca acolo gasesti consumatorul tipic pentru produsul tau.
      Daca esti publisher:
      In general site-urile sociale ating greu o masa critica, dar chiar si atunci se monetizeaza greu.
      Neogen are de tras datorita continutului indoielnic uploadat de vizitatori, trilulilu la fel, hi5 nu ma vorbesc.
      Avantajul aici este posibilitatea de a ajunge in top foarte repede daca stii cum sa exploatezi nisa pe care activezi.
      Exemplu blackplanet.com, bebo.com, twitter.com
      Toate acestea au folosit strategii dsruptive pentru a castiga audienta masiva.

  • Întrebarea nr. 12 slave

    Cat de independent te simti tu si cat de independent poate sa fie cineva care se tine de consultanta de diverse feluri pe piata asta online .ro cu mogulii si interesele ei?

    • Doru Panaitescu

      cat de independent se poate simti un om fara sef in general :).
      Ma feresc de asocieri cu jucatorii pietei pentru ca te inchizi pe termen lung. In activitatea de consultanta trebuie sa fii "avocatul diavolului", le arati parerea ta despre chestiunea prorpriu-zisa fara a periclita reltaiile cu ceilalti jucatori ai pietei.
      Moguli si interese sunt in orice bransa. Diferenta este ca aici porcaiala e mai transparenta. Ceea ce nu e un lucru rau neaparat, dar ast anu inseamna sa te si bagi in ea.

  • Întrebarea nr. 13 Ionescu Mugur

    Buna ziua. Ce sanse credeti ca are un "site de criza", in domeniul auto, in conditiile in care piata auto este in cadere libera ? Ma refer la vanzarile de autoturisme noi, bineinteles, care stabilesc noi "recorduri" de scaderi de la o luna la alta.
    Credeti ca poate fi interesant pentru advertiseri, in conditiile in care incepe sa aiba un anumit trafic zilnic ? Care credeti ca este traficul minim de vizitatori unici pe zi pentru ca un site sa poata "fi luat in seama" de marii player-i in vanzarile on-line ?

    • Doru Panaitescu

      daca gasesti o metoda prin care sa apropii cererea de oferta, nu cred ca e un impediement criza. Provocarea in cazul asta va fi sa iesi di multime. De exemplu apreciez un site nou lansat in zona auto pentru ca a reusit ceea ce nici un alt site auto din romania nu a reusit: un comparator de preturi auto, cu optiuni identice. Cu alte cuvinte alfa ce vor utilizatorii de la un site si inchidele nevoia

  • Întrebarea nr. 14 mihai

    salut,

    1. pt un director business B2B, cand pot incepe sa pun reclame pe el si cu ce preturi ?

    2. unde gasesc o lista de preturi / trafic / nisa ?

    3. pt un site turism b2c romanesc pt romani, la fel

    4. unde putem citi / invata despre cum sa ne vindem spatiile publicitare pe site-uri ?

    ms

    • Doru Panaitescu

      1. Din prima zi pe cat posibil, dar fara a deranja cu jdemii de pozitii de banner. 1-2 pentru inceput sunt suficiente.

      2. te referi la un model de mediaplan? marii jucatori au mediaplanurile publice. te poti inspira de acolo sa vezi cam la ce nivel au ratecardurile site-uri concurente

      3. pt un site turism b2c romanesc pt romani, la fel
      idem cu punctul 2

      4. unde putem citi / invata despre cum sa ne vindem spatiile publicitare pe site-uri ?
      in curand o sa republic arhiva de articole pe care le-am scris de-a lungu anilor, dar poti folosi cu incredere www.dorupanaitescu.ro, am acolo taguri de publicitate online, studii de caz, digital etc

  • Întrebarea nr. 15 stanford oxford

    Toti isi dau acum cu parerea - ca bannerele mor, ba nu mor ca in agentii si la clienti oamenii asta stiu, ba nu ca e anul proiectelor speciale, ba ca web20, ca pr20, ca sa ne aruncam brandul in gura social-media etc. Pana la urma, la agentiile cu care ai avut de-a face cat de mult inteleg oamenii ce trebuie sa faca si cand/cum, pe online, in 2009?

    • Doru Panaitescu

      Bannerele nu mor si nu vor muri, asa cum nu au murit radioul sau tipariturile. Facem un pariu: in ziua in care cnn.com nu va mai avea deloc bannere o sa decretez data oficiala a mortii bannerului publicitar.
      Sintagma "proiecte speciale" este de fapt o expresie a faptului ca nu stim ce vindem sau ce vrem sa cumparam. Nu poti sa vrei un proiect special: de fapt nu stii ce vrei sau ce obiective are campania ta, dar vrei sa fii altfel decat ceilalti.
      In mare masura trebuie sa alegi canalele media online in functie de obiectivele campaniei si nu invers.
      Sunt agentii care stiu ce au de facut, stiu agentii care fac proiecte online impise de la spate de clientii lor. E chestie de nivelul general al pietei, si imi place sa vad ca aceasta piata se profesionalizeaza de la an la an.
      Exemplu: azi dimineata chiar am fost moderator la un eveniment ce promova un serviciu de adserving (tehnologie de servire de bannere publicitare) care avea cateva facilitati revolutionare. Era plin de reprezentanti ai agentiilor de media in sala. Clienti - prea putin. Iti zice ceva chestia asta?

      • catalin

        Ca o continuare a intrebarii tale retorice, iata si raspunsul: Da, a fost prea putin promovat sau doar catre agentii)))))

        • Doru Panaitescu

          Eu cred ca multi clienti se asteapta ca agentia sa le dea mura in gura solutia.
          Cu cat stau mai mult la mana agentiei cu atat sansele de a intelege optiunile pe care le au pe piata sunt mai mici, respectiv nivelul serviciului agentiei va fi mai modest.

          Un exemplu: daca agentia ta lucreaza cu un adserver prost sau nu foloseste deloc, nu vei afla niciodata cum poti elimina duplicarea intre retele, cum poti sa iti modifici singur bannerul in timpul campaniei fara a mai apela la agentia de creatie, cum poti pune 10 bannere in loc de unul singur si cum sa iti optimizezi automat rata lor de afisare intre ele in functie de rata de click. Crezi ca pe marketerii romani nu i-ar interesa in fond aceste lucruri?

  • Întrebarea nr. 16 Catalin

    Intrebari:
    1. Ce sanse sa se vanda in piata are un publisher care nu apeleaza la o regie de media care sa-l reprezinte?
    2. In ce masura o regie de media cunoaste produsul tau, daca vinde simultan 200 de produse?
    3. Poti intra in agentiile mari de media buying cu 900 de mii de unici, nu de tabloid, si bounce rate foate mic? sau e de preferat sa vii cu 3 milioane de unici, luati de peste tot dar sa omiti ca 70% dintre ei nu stau pe site mai mult de 10 secunde?
    4. Poate altcineva in afara de 9 AM in piata de online sa GARANTEZE numar de clickuri cand vinde campanii? :)

    • Doru Panaitescu

      1. Teoretic mari. In realitate efortul de a bate la usa agentiilor si clientilor mari s-ar putea sa nu se justifice. Depinde de volumul site-ului, la peste 1 milion de unici poti sa incerci sa te reprezinti singur (dar nu e neparat o regula, se poate intampla asta la o limita mai mare sau mai mica).

      2. IIntr-o masura mult mai mica decat tine. De aceea e bine sa fie un efort conjugat, nu lasi site-ul tau intr-un portofoliu cu alte 200 de site-uri si nu te mai intereseaza, chiar daca ai o garantare. Trebuie sa fii activ in zona de a face noi produse si pachete de vizibilitate pentru clienti, oferte punctual etc si sa le prezinti vanzatorului tau pentru a te vedea mai bine din cireada.

      3. SIncer prefer a doua varianta. Pe termen lung este castigatoare.

      4. Nu stiu daca 9am face asta, dar nu ar fi singurul (si nu au inventat-o ei). Am mai vazut asa ceva in 2004-2005, se face in felul urmator:
      esti la o lictiatie, tu promiti rata de click de 3% pentru o campanie de un milion de afisari, dar de fapt le dai 5 milioane de afisari in retea pana se atinge numarul de clikuri. Nu e etic deloc, dar de obicei clientul renunta la ceilalti din licitatie pentru ca primeste ceva ca nu ii pot da ceilalti jucatori. Acum si clientul trebuie sa fie destul de naiv sa creada ca o rata de click se poate garanta. Personal eu nu as lucra cu un astfel de publisher.

  • Întrebarea nr. 17 serban

    Salut, nu am nicio intrebare. Vreau doar sa spun ca (pe online) este criza doar in cazul celor care isi inchipuie ca ajungand la o mie de unici pe zi vor fi sunati de seful unei agentii.

    Sau in cazul celor care vorbesc despre "campanii in blogosfera" ca despre Los Angeles in vremurile goanei dupa aur.

    Am inceput un business in acest domeniu in 2007 si, paradoxal, a inceput sa mearga bine in toamna anului trecut, cand taman incepuse sa se vorbeasca despre "criza".

    Nu am facut spam, nu am furat continut, nu am comentat pe bloguri doar ca sa imi las un link catre proiecte si nu am abordat subiecte care ma depaseau. Am fost sincer si am muncit mult, ceea ce le doresc si celor care inca cer sfaturi despre metode rapide de promovare.

    Numai bine!

    PS: felicitari Iulian pentru interviuri

    • Doru Panaitescu

      asta zic si eu, daca stii ce ai de fcut pe nisa ta nu ai treaba cu nicio criza.

  • Întrebarea nr. 18 ladrone

    Cu ce procent ti-au scazut veniturile din publicitate online fata de perioada anterioara crizei economice?

    • Doru Panaitescu

      nu e relevant pentru mine pentru ca nu traiesc doar din asta.
      La afterhours.ro este o scadere cam de 30%, dar e datorata schimbarii vanzatorului incepand cu februari 2009. La inceput ai un mic recul.
      La veniturile din clientii mei caroare le fac publicitate cum ziceam nu e relevant, am putini clienti pentru care fac mediaplanning si buying si e prea fluctuanta cererea.

  • Întrebarea nr. 19 Iulian Comanescu

    Eşti mare fan peşteri. Care-s asemănările şi diferenţele dintre grote şi online?

    • Doru Panaitescu

      Asemanari: inca e intuneric, dar eu cel putin am o lampa cu lumina buna :)

      Diferente: desi pare un mediu ostil, grota e mult mai safe decat piata de advertising online. Nu te asteapta nimeni dupa colt cu o bata. In nici un caz cineva in care aveai incredere.

      Grota (a se intelege practicarea speologie ca hobby) ma destinde si ma amuza, sper sa ajung sa ma destinda si piata asta precum grotele in care ma refugiez in weekend.

  • Întrebarea nr. 20 k123

    peste cateva saptamani se termina primul trimestru. cum privesti pub online in t1 fata de anii trecuti si care sunt acum asteptarile tale pentru pub online in 2009? si ca om pe cont propriu cum privesti soarta regiilor?

    • Doru Panaitescu

      Regiile vor continua sa traiasca pentru ca ele cumuleaza bucati de inventory relevante.
      Nu prea am date exacte despre T1, din auzite la agentiile mari nu e tocmai grozav, multe conturi sunt in expectativa, iar unii au luat criza foarte in serios. Pe de alta parte eu am acum pe rol doua campanii pentru clienti care inca nu au intrat pe tv (desi pe net cheltuie sume frumusele).
      Vom trai si vom vedea.
      Ca om pe cont propriu nu ma afecteaza foarte mult criza, dar am mai explicat: nu traiesc doar din online mediaplanning si online media buying.

  • Întrebarea nr. 21 testino

    am vazut ca printre altele ai si fotoreprotaj.ro. din ce traieste si cu ce se mananca treaba aia? sunt si eu fan fotografie, am un canon dslr si imi plac muntii (peisaje).

    daca imi pun pozele pe fotoreportaj.ro primesc niste bani sau ma ajuti sa le vand sau...

    • Doru Panaitescu

      momentan nu fac bani cu el, daca m-as tine de el as face probabil un trafic bun pe care l-as putea monetiza. dar e pre amult de munca si am sa zicem alte prioritati. In schimb editez albume foto outdoor (am deja unul cu pesteri din Romania - www.pesteridinromania.ro la care sunt coautor) si lucrez in prezent la unul cu pasari din bazinul si Delta Dunarii.

      Nu o sa pun pozele altora pe fotoreportaj.ro, am pozele unor prieteni dar probabil al urmatorul redesign o sa le las doar pe ale mele.

  • Întrebarea nr. 22 farfala

    Sunt distribuitor de produse homeopatice si naturiste de la o firma din China. Ma gandesc sa ma extind si imi trebuie publicitate - cred ca pe net e cel mai bine, fiindca sunt costuri mici,de nivelul meu. Cum m-ati sfatui sa fac?

    • Doru Panaitescu

      prezenta activa - online activism - pe forumurile de profil (medicale, de parenting). E cea mai eficienta metoda pentru astfel de produse. dar promovarea trebuie sa fie discreta, altfel risti sa fii banat (interzis)

  • Întrebarea nr. 23 Gabi Boaca

    Doru, am primit o intrebare la DMF acum o saptamana vizavi de publicitatea pe mobil, din partea unei persoane cu "greutate" pe online-ul romanesc. Intrebarea era: "de ce as plati conexiune la internet pe mobil ca sa vad reclame? aveti voie sa imi dati reclame daca eu platesc serviciul?" Tu cum ai fi raspuns la asta?
    Mersi, Gabi

    • Doru Panaitescu

      salut Gabi,

      Sunt mai multe metode de reclama pe mobil. Daca te referi la sms-urile prmite de useri, stiu ca Vodafone are o politica foarte clara pe de-o parte de a nu trimite mesaje nesolicitate, pe de alta parte de atragere a consumtorilor in sistemul de SMS pentru a primi reclame de la advertiseri contra mici bonusuri la cartela etc.
      La conexiunea pe mobil, difera doar device-ul de pe care accesezi un site. Daca nu iti convina sa vezi publicitate pe un site nu mai intra.

  • Întrebarea nr. 24 Dorel

    Buna ziua,

    Am o firma mica, merge bine si ma bate gandul sa-mi fac si eu sait. Am tot vorbit cu diversi prieteni, m-am uitat la concurenta dar mi-e greu sa gasesc firma care sa-l faca.

    Cum pot evalua o firma? Toti care mi-au vorbit mi-au aratat portofolii interesante, dar cum stiu ca al meu va fi bun? Cam care e pretul corect? Am primit preturi de la firme (1000-1500 euro), tot felul de baieti priceputi care-mi cer in jur de 500-700 si studenti care-mi fac cu 100!

    Pe toti care-i intreb mai mult ma incurca decat ma ajuta, daca puteti sa-mi faceti un pic de lumina in cap!

    Multumesc

    • Doru Panaitescu

      depinde ce vrei de la site-ul ala. daca e un simplu site de prezentare al companiei, poti sa ti-l faci si singur. Iti recomand sa lucrezi cu o firma recomandata de la un cunoscut din bransa care a lucrat deja cu ei. Daca nu te descurci da-mi un mesaj (gasesti datele de contact pe blogul meu www.dorupanaitescu.ro) si iti pot face eu cateva recomandari.

  • Întrebarea nr. 25 Alex

    Care este proportia de utilizare a on-line-ului de femei? Te-ai gandit sa faci ceva si pentru acest target? Crezi ca merg site-urile targetate pe sexe?

    • Doru Panaitescu

      www.afterhours.ro are cam 55-60% audienta feminina (variaza usor de la luna la luna).

      In general site-urile au bias-uri pe diverse axe sociodemografice (sex, varsta, alte criterii). Exista site-uri de "barbati" (xtrempc, pescuitul.ro), de "femei" (eva.ro, ele.ro, desprecopii.com etc), dar si de "motociclisti" (urbanriders.ro, ride4fun.ro, motociclism,ro), sau "pescari" (pescuitul.ro, crap.ro, rapitori.ro).

      Nu cred ca e corecta abordarea "site de femei" mai degraba m-as gandi la o tema (parinti, moda etc - o tema care sa atraga preponderent femeile).

  • Întrebarea nr. 26 Iulian Comanescu

    S-a umplut netul de nişe (bloguri şi nu numai). Ce se întâmplă cu ele, dpdv al monetizării, în 2009? Pe piaţa TV, de pildă, publicul migrează spre nişe şi odată cu ratingul pleacă şi advertiserii, adică banii. Putem presupune o mişcare asemănătoare pe net?

    • Doru Panaitescu

      Nisele sunt prin excelenta apanajul Internetului.

      Iti dau un exemplu: desprecopii e un site de nisa (parinti) Advertiseri sunt garla, concentratia de nevoi specifice e mare. Astfeld e site-uri vor lua din bugetele portalurilor. Norocul nsotru ca piata romaneasca nu prea are portaluri. dar cu cat esti mai ingust in targetare pe Internet cu atat cresti eficienta campaniei.

  • Întrebarea nr. 27 fifi

    sunt investitii grele in online in ultimii ani mai ales dintre mogulii romaniei. cine pierde, cine castiga in trei ani la situri mari?

    • Doru Panaitescu

      Sunt investitii, nu zic ba, dar cred ca investitiile de aici au o mare meteahna a luptei pentru primul loc (chestie de orgolii). Cred ca acesti moguli ar fi trebuit sa se orienteze hibrid pe principiul oualor in mai multe cosuri, de pilda si spre arii de interes pentru consumatori (site-uri de gadget reviews, auto, lifestyle, hobbies etc). Bataia intre site-urile de presa este surda si adesea aceste titluri sunt greu de monetizat datorita apartenentei la trust (se face des asocierea cu site-ul lui Vantu, Patriciu, Voiculescu, Sarbu etc). Din aceste site-uri insa, o data atinsa o masa critica se pot creste verticale (vortals) usor de monetizat.








Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

3284 vizualizari

  • munca in agentie (Miercuri, 4 martie 2009, 0:13)

    abis [anonim]

    Salut Doru

    Ai lucrat - nu multa vreme - intr-o agentie de media. Poti sa ne spui care sunt experientele tale negative si pozitive din acea perioada? Sunt agentiile de media pregatite pentru comunicarea on-line? Au suficienti specialisti si know-how-ul necesar?

    Dar clientii?

    Multumesc anticipat pentru raspuns!
    • re: munca in agentie (Miercuri, 4 martie 2009, 16:04)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui abis

      au fost si experiente pozitive si negative. Cred ca cel mai important lucru a fost sa inteleg cum se lucreaza cu clientii si cu furnizorii de pe aceasta parte a baricadei ca sa zic asa. Dupa cativa ani de "vanzator", postul de "buyer" a fost socant la inceput.
      Agentiile de media (mai ales) sunt pregatite pentru ce e mai bun in publicitate, dar sunt si situatii in car epublicitatea online este lasata la coada cozilor si asta se vede. Cred ca tot la client trebuie facuta inca un pic de educatie, chiar si acum in 2009. Lucrurile se schimba repede in mediul asta, iar oamenii din bransa inca mai confunda ecranul de monitor cu cel de TV.
      Ca si numar de specialisti, regiile stau cel mai bine. Sunt secondati de publsiheri (si aici e o eterogenitate foarte mare desigur).
      Urmeaza pe rand agentiile si in final clientii. Ca nivel general, repet, pentru ca sunt si exceptii notabile in cazul fiecarei parti descirse mai sus.
      Un lucru bun al utlimilor doi-trei ani a fost trecerea baricadei unor specialisti dintr-o zona in alta, ceea ce a facut ca piata sa urce ca nivel de pregatire.
  • 2 intrebari (Miercuri, 4 martie 2009, 1:16)

    ladrone [utilizator]

    Salut Doru,
    1) dintre domeniile: incaltaminte.ro, outleturi.ro, hosteluri.ro, exportatori.ro, societaticomerciale.ro, matrimoniale.ro, songs.ro pe care l-ai dezvolta primul?
    2) nu ti se pare ca segmentul siteurilor pentru adulti din Romania este foarte slab dezvoltat? daca da, care crezi ca este explicatia?
    • 2 intrebari (Miercuri, 4 martie 2009, 16:10)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ladrone

      1. Nu te-as sfatui sa mai mergi pe domenii generice. Cred ca brandingul produselor online este important. Gandeste-te la trilulilu care nu a ales varianta filmuleteonline.ro. Dintre domeniile respective sincer as alege pe cel la care ma pricep cel mai bine. O greseala tipica pe care o fac antreprenorii este sa mearga pe un domeniu care are potential, dar la care nu au experienta.
      De exemplu am realizat afterhours.ro din pasiunea pentru mancat si mers la carciuma, deci daca te pricepi la toate domeniile descrise mai sus ia-le in ordinea in care ai capacitati reale de a le monetiza prin experienta anterioara. Abia apoi calculeaza daca bransa respectiva e rentabila sau nu. In final dupa aceste doua criterii (experienta ta si apoi potentialul de castig) vei afla domeniul castigator.
      2. Nu prea sunt in tema, dar magazine erotice online sunt, daca la asta te referi. Daca te referi la content pentru adulti (publishing), posibilitatile de monetiare aici sunt vaste (click to view), subscriptions etc. Atentie doar la respectarea legislatiei in vigoare, aici e usor sa deraiezi.
  • Blogosfera (Miercuri, 4 martie 2009, 8:11)

    Weather [utilizator]

    Cam citi vizitatori zilnici(minim) trebuie sa aibe un blog (in lb. romana) pentru a spera sa poata face bani din contracte publicitare?
    • Re: Blogosfera (Miercuri, 4 martie 2009, 16:13)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Weather

      Nu exista un minim si un maxim. De exemplu blogul meu are intre 3000 si 5000 unici pe luna, dar nici nu ma gandesc sa calculez cati bani as putea scoate cu el.
      Ca idee un blog nu difera prea mult de un site, iar posibilitati de monetizare pentru un site sunt multe.
      Ca regula generala e bine sa ai cat mai mult trafic, dar asta nu inseamna sa faci chiar orice pentru traficul ala. Important e sa aduni o comunitate care sa fie interesanta pentru anumite categorii de advertiseri.
    • Bani/bloguri (Miercuri, 4 martie 2009, 16:29)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Weather

      Dacă vorbeşti de un deal de reprezentare cu o regie, cineva care contează mi-a zis că de la 200 de mii de afişări pe lună începe să se pună problema unui venit minim garantat, altfel zis, a unor încasări ritmice. Asta era anul trecut, Doru ştie mai multe despre modul cum s-a schimbat piaţa, fiindcă el e specialistul în vânzări. În zona respectivă, probabil că, teoretic, ai putea depăşi 1000 de euro net venituri pe lună.

      Totuşi, regiile nu vând pe supernişe cum sunt blogurile şi atunci mai ai soluţia de a te afilia la un stol precum cel păstorit de Ionuţ Oprea, un soi de "inel" pe care se fac campanii dedicate, acolo habar n-am cât se câştigă, dar trebuie să fii undeva în top 30 ca trafic, adică probabil peste 1000-2000 pe zi.

      A treia modalitate de vânzare - şi cea mai bună - e să-ţi găseşti un deal de factura sponsorship pentru blog, un client care să bage câteva mii pe an (sau poate peste 10) în customizarea temei etc., ceva care să aducă a proiect special. Problema e însă ce conţinut ai şi cum se pupă cu necesităţile advertiserilor.

      În fine, la istoricul "pieţei" sau al "blogosferei" din România arată că beneficiile mari sunt exact în zona sugerată de Doru, ale brandului personal care îţi sporeşte cota de piaţă.
  • adblocker... (Miercuri, 4 martie 2009, 9:30)

    liviu [anonim]

    Salut Doru. Eu lucrez in IT si stiu ca majoritatea celor computer-literate folosesc adblockere de ani buni. Publicitatea online este invaziva, agresiva si deranjanta. Ce poate fi oare mai deranjant decat sa iti apar o reclama care obtureaza intreaga fereastra, avand butonul de close aproape invizibil...
    Cu toate acestea in statisticile online vizitatorii cu adblockere sunt inclusi desi nu reprezinta un target pentru publicitatea online.
    Pe langa acest fapt, poate izolat, site-urile folosesc toate tertipurile pentru a atrage vizitatori, si nu prin continutul site-ului. Un exemplu cunoscut este search spam-ul.
    Nu cumva agentiile de media online traiesc din ignoranta clientilor carora le prezinta niste cifre care nu au legatura cu realitatea?
    • re: adblocker... (Miercuri, 4 martie 2009, 16:16)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui liviu

      Nu e chiar asa. In primul rand exista solutii petnru advertiseri pentru a trece chiar si de adblockere daca ai nervi pentru asta. Ideea in 2009 este a fii relevant pentru consumatori. Si atunci vor considera publicitatea informativa si folositoare, nu enervanta.
      Anul acesta o sa vezi cum site-urile care au continut si pozitionare premium se vor cerne usor usor de cele care vor face publishing de dragul potentialului pe care l-au vazut in zona respectiva.
      Sau cel putin eu asa sper. A, ca advertiserii nu vor decela prima categorie de celalata, aici mai avem noi putin de lucrat pe partea de training.
  • dezvoltare (Miercuri, 4 martie 2009, 11:18)

    serbanica [utilizator]

    salut,

    cum as putea sa promovez cat de cat un site (copilasi.ro) fara foarte mare investitie. nu dispun de sume mari de bani pentru a investi in publicitate.
    ai cateva sfaturi pentru cineva care este inca la inceput in domeniul asta ?

    multumesc,
    toate cele bune
    • re: dezvoltare (Miercuri, 4 martie 2009, 16:19)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui serbanica

      Vezi si raspunsurile de mai sus referitoare la atractivitatea numelui de domeniu.
      Revenint ontopic, cel mai bine ar fi sa dezvolti parteneriate cu site-uri cu target similar, sau sa incerci sa atragi diverse categorii de consumatori aici. Aici pe zona de parenting ai concurenti puternici. Daca nu te diferentiezi va fi greu sa te remarci.
  • Cata experienta? (Miercuri, 4 martie 2009, 12:32)

    andrei [anonim]

    Salut.
    1. Dupa cati ani de experienta in vanzari ai reusit sa prinzi curaj sa te desprinzi?
    2. Poti sa ne povestesti putin de evolutia ta pana in momentul inceperii activitatii pe cont propriu?
    3. Care sunt valorile esentiale ale unui antreprenor in online?
    • Cata experienta? (Miercuri, 4 martie 2009, 16:22)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      Pai hai sa calculam:
      m-am angajat prima data in 1996, in 1998 eram diector de marketing la Dynamic Network Technologies, si in 2000 luam primii bani de la un client de-al meu caruia i-am facut un raport al pietei de conectivitate Internet din Romania.
      Firma mea am facut-o in 2004 (dar asta doar pentru ca eram nevoit sa imi iau salariul pe microintreprindere), iar desprinderea de statutul de angajat am facut-o la 1 iulie 2007. Asta nu inseamna ca nu faceam bani din proiectul afterhours inca din 2003 (la doar un an de la lansare).
      Nu exista o regula generala, dar cu cat stai mai mult in zona corporate ai sanse mai mari sa pleci cu profit din prima luna. Pentru ca acumulezi o experienta si o pexpunere la piata pe car eo activezi pe car enu ai cum sa o ai plecand la drum direct la antreprenor.
  • despre start upuri acum (Miercuri, 4 martie 2009, 13:28)

    chinezu [anonim]

    cat de dilimandros trebuie sa fii sa dai drumul acuma la un proiect online pe criza asta?
    break evenul ajunge in 2010 sau direct in faliment?
    • re: despre start upuri acum (Miercuri, 4 martie 2009, 16:24)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui chinezu

      Depinde. Daca ma intrebi pe mine ma consider suficient de dilimandros :) Dar de multe ori un proiect pe care il incep azi poate fi iesirea la rampa dupa 2-3-5 ani de asteptare. Poti sa ai un proiect care sa fie cu mult ianintea vremurilor. Asa am facut de exemplu cu trainigurile online pe care le organizez. Am asteptat sa existe o piata pentru asa ceva. Si fragmentarea masiva din ultimii ani mi-a permis sa monetizez eficient experienta pe care am dobandit-o in domeniu.
    • completare (Miercuri, 4 martie 2009, 16:29)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui chinezu

      Referitor la breakeven: poti sa faci profit din prima luna.
      Nu toate proiectele online trebuie sa inceapa cu 20 de angajati, sediu si 10 masini pe firma.
      Daca ai o crestere organica a site-ului, nu pompata si iti gasesti o nisa neexploatata poti reusi.
      Stiu un prieten care are un magazin online. In doia ani a ajuns la un milion de euro cifra de afaceri. S nu cred ca are un profit net sub 25%. Dar omul era pasionat de domeniul respectiv. SI pasionat e putin spus.
  • Publicitate on-line in social media (Miercuri, 4 martie 2009, 14:08)

    Radu [anonim]

    Cum apreciati oportunitatea unor campanii in zona de social media si blogosfera. Considerati ca exista o maturitate a acestei nise care sa asigure un ROI eficient si un succes in acest sens?
    • Re: Publicitate on-line in social media (Miercuri, 4 martie 2009, 16:27)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      Depinde cum o faci. Sunt campanii care au mers foarte bine pe Hi5, pe Myspace, pe Yahoo!Messenger sau pe Twitter. Sunt si multe esecuri. Idem pentru bloguri.
      Depinde de cat de pregatit esti sa intelegi si sa exploatezi aceste comunitati.
  • promovare online (Miercuri, 4 martie 2009, 14:14)

    maria [anonim]

    As dori sfaturi in 2 domenii:
    1. o firma de decoratiuni interioare (usi de garaj, jaluzele , etc) - voi innoi pagina in martie - as dori sa stiu ce metode sa folosesc sa promovez pagina. Eventual ceva concret. Sigur, nu dispun decat de vreo 500 euro pt asta.
    2. crezi ca sunt clienti online pentru asemenea produse? merita sa dezvolt partea de online in acest domeniu? Precizez ca suntem o firma locala si putem deservi cel mult cateva judete din jur.
    Multumesc,
    Maria
    • re: promovare online (Miercuri, 4 martie 2009, 16:33)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria

      O sa vorbesc doar de usi de garaj ca m-am mai lovit de acest domeniu:

      As merge pe publicitate cost-per-click. Ca e GoogleAds, ca e Etarget, ca e Arbocontext, ca e Httpool, ideea e sa mergi pe optimizarea conversiei de la click la client. Neaparat sa faci un sistem prin care sa afli cum a aflat CUMPARATORUL, nu vizitatorul site-ului tau de tine. Gandeste-te ca te costa intre 1 si 5 dolari pretul pe usa vanduta. Deci un cost mic de achizitie de noi clienti.
      La jaluzele nusunt sigur ca va merge, dar aici poti sa faci upsell: celor care cumpara usi de garaj sa le dai si jaluzele, e prea mare costul de achizitie comparativ cu raportul obtinut la usile de garaj.
  • site-ul unei institutii de presa (Miercuri, 4 martie 2009, 15:03)

    grigutza [anonim]

    cum e mai bine:
    a. sa fie independent de activiratea "terestra" (tv, radio, ziar tiparit) a corporatiei
    b. sa fie strict conectat la activitatea/ activitatile institutiei (fiind un megasite, cu toate domeniile de activitate [de presa] a institutiei puse acolo)
    c. un melanj intre cele 2 - dar atunci cum e mai bine ? care sa fie proportiile ?
    • re: site-ul unei institutii de presa (Miercuri, 4 martie 2009, 16:36)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui grigutza

      pai hai sa o luam istoric:

      1997: chip.ro nu avea site deloc
      1999: chip.ro avea un site care se actualiza o data pe saptamana
      2004: chip.ro avea un flux zilnic desi revista e lunara.

      Cred ca poti sa vezi din aceasta evolutie faptul ca un produs tiparit poate avea o editie online, dar cititorii online au un alt comportament. Daca nu le dai pe loc ce vor sa citeasca risti sa ii pierzi. Un avantaj al editiei tiparite poate fi si rapiditatea cu care ajunge informatia catre public. Altfel vor ramane in spatele bloggerilor si vor muri.
  • miza pe publicitatea online (Miercuri, 4 martie 2009, 15:08)

    Claudiu [anonim]

    Publicitatea pe siturile clasice sau pe siturile sociale ? Romania 2009-2011
    • re: miza pe publicitatea online (Miercuri, 4 martie 2009, 16:40)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Claudiu

      cand intrebi asta esti publisher sau client?

      Pentru client: nu exista o regula. Important e sa iti atingi audienta de care ai nevoie.
      Poti merge si hibrid. Nu faci reclama pe myspace sau hi5 pentru ca sunt site-uri mari sau frumoase sau la moda, ci mai degraba pentru ca acolo gasesti consumatorul tipic pentru produsul tau.
      Daca esti publisher:
      In general site-urile sociale ating greu o masa critica, dar chiar si atunci se monetizeaza greu.
      Neogen are de tras datorita continutului indoielnic uploadat de vizitatori, trilulilu la fel, hi5 nu ma vorbesc.
      Avantajul aici este posibilitatea de a ajunge in top foarte repede daca stii cum sa exploatezi nisa pe care activezi.
      Exemplu blackplanet.com, bebo.com, twitter.com
      Toate acestea au folosit strategii dsruptive pentru a castiga audienta masiva.
  • independenta (Miercuri, 4 martie 2009, 15:09)

    slave [anonim]

    Cat de independent te simti tu si cat de independent poate sa fie cineva care se tine de consultanta de diverse feluri pe piata asta online .ro cu mogulii si interesele ei?
    • re: independenta (Miercuri, 4 martie 2009, 16:45)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui slave

      cat de independent se poate simti un om fara sef in general :).
      Ma feresc de asocieri cu jucatorii pietei pentru ca te inchizi pe termen lung. In activitatea de consultanta trebuie sa fii "avocatul diavolului", le arati parerea ta despre chestiunea prorpriu-zisa fara a periclita reltaiile cu ceilalti jucatori ai pietei.
      Moguli si interese sunt in orice bransa. Diferenta este ca aici porcaiala e mai transparenta. Ceea ce nu e un lucru rau neaparat, dar ast anu inseamna sa te si bagi in ea.
  • site de criza (Miercuri, 4 martie 2009, 15:16)

    Ionescu Mugur [anonim]

    Buna ziua. Ce sanse credeti ca are un "site de criza", in domeniul auto, in conditiile in care piata auto este in cadere libera ? Ma refer la vanzarile de autoturisme noi, bineinteles, care stabilesc noi "recorduri" de scaderi de la o luna la alta.
    Credeti ca poate fi interesant pentru advertiseri, in conditiile in care incepe sa aiba un anumit trafic zilnic ? Care credeti ca este traficul minim de vizitatori unici pe zi pentru ca un site sa poata "fi luat in seama" de marii player-i in vanzarile on-line ?
    • re: site de criza (Miercuri, 4 martie 2009, 16:47)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionescu Mugur

      daca gasesti o metoda prin care sa apropii cererea de oferta, nu cred ca e un impediement criza. Provocarea in cazul asta va fi sa iesi di multime. De exemplu apreciez un site nou lansat in zona auto pentru ca a reusit ceea ce nici un alt site auto din romania nu a reusit: un comparator de preturi auto, cu optiuni identice. Cu alte cuvinte alfa ce vor utilizatorii de la un site si inchidele nevoia
  • pt un director business (Miercuri, 4 martie 2009, 15:21)

    mihai [anonim]

    salut,

    1. pt un director business B2B, cand pot incepe sa pun reclame pe el si cu ce preturi ?

    2. unde gasesc o lista de preturi / trafic / nisa ?

    3. pt un site turism b2c romanesc pt romani, la fel

    4. unde putem citi / invata despre cum sa ne vindem spatiile publicitare pe site-uri ?

    ms
    • re: pt un director business (Miercuri, 4 martie 2009, 16:54)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      1. Din prima zi pe cat posibil, dar fara a deranja cu jdemii de pozitii de banner. 1-2 pentru inceput sunt suficiente.

      2. te referi la un model de mediaplan? marii jucatori au mediaplanurile publice. te poti inspira de acolo sa vezi cam la ce nivel au ratecardurile site-uri concurente

      3. pt un site turism b2c romanesc pt romani, la fel
      idem cu punctul 2

      4. unde putem citi / invata despre cum sa ne vindem spatiile publicitare pe site-uri ?
      in curand o sa republic arhiva de articole pe care le-am scris de-a lungu anilor, dar poti folosi cu incredere www.dorupanaitescu.ro, am acolo taguri de publicitate online, studii de caz, digital etc
  • nivelul la agentii si clienti (Miercuri, 4 martie 2009, 15:32)

    stanford oxford [anonim]

    Toti isi dau acum cu parerea - ca bannerele mor, ba nu mor ca in agentii si la clienti oamenii asta stiu, ba nu ca e anul proiectelor speciale, ba ca web20, ca pr20, ca sa ne aruncam brandul in gura social-media etc. Pana la urma, la agentiile cu care ai avut de-a face cat de mult inteleg oamenii ce trebuie sa faca si cand/cum, pe online, in 2009?
    • re: nivelul la agentii si clienti (Miercuri, 4 martie 2009, 17:00)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui stanford oxford

      Bannerele nu mor si nu vor muri, asa cum nu au murit radioul sau tipariturile. Facem un pariu: in ziua in care cnn.com nu va mai avea deloc bannere o sa decretez data oficiala a mortii bannerului publicitar.
      Sintagma "proiecte speciale" este de fapt o expresie a faptului ca nu stim ce vindem sau ce vrem sa cumparam. Nu poti sa vrei un proiect special: de fapt nu stii ce vrei sau ce obiective are campania ta, dar vrei sa fii altfel decat ceilalti.
      In mare masura trebuie sa alegi canalele media online in functie de obiectivele campaniei si nu invers.
      Sunt agentii care stiu ce au de facut, stiu agentii care fac proiecte online impise de la spate de clientii lor. E chestie de nivelul general al pietei, si imi place sa vad ca aceasta piata se profesionalizeaza de la an la an.
      Exemplu: azi dimineata chiar am fost moderator la un eveniment ce promova un serviciu de adserving (tehnologie de servire de bannere publicitare) care avea cateva facilitati revolutionare. Era plin de reprezentanti ai agentiilor de media in sala. Clienti - prea putin. Iti zice ceva chestia asta?
      • Raspuns))) (Miercuri, 4 martie 2009, 17:16)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui Doru Panaitescu

        Ca o continuare a intrebarii tale retorice, iata si raspunsul: Da, a fost prea putin promovat sau doar catre agentii)))))
        • re: Raspuns))) (Miercuri, 4 martie 2009, 17:42)

          Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui catalin

          Eu cred ca multi clienti se asteapta ca agentia sa le dea mura in gura solutia.
          Cu cat stau mai mult la mana agentiei cu atat sansele de a intelege optiunile pe care le au pe piata sunt mai mici, respectiv nivelul serviciului agentiei va fi mai modest.

          Un exemplu: daca agentia ta lucreaza cu un adserver prost sau nu foloseste deloc, nu vei afla niciodata cum poti elimina duplicarea intre retele, cum poti sa iti modifici singur bannerul in timpul campaniei fara a mai apela la agentia de creatie, cum poti pune 10 bannere in loc de unul singur si cum sa iti optimizezi automat rata lor de afisare intre ele in functie de rata de click. Crezi ca pe marketerii romani nu i-ar interesa in fond aceste lucruri?
  • Rog sinceritate sau lipsa unui raspuns (Miercuri, 4 martie 2009, 15:41)

    Catalin [anonim]

    Intrebari:
    1. Ce sanse sa se vanda in piata are un publisher care nu apeleaza la o regie de media care sa-l reprezinte?
    2. In ce masura o regie de media cunoaste produsul tau, daca vinde simultan 200 de produse?
    3. Poti intra in agentiile mari de media buying cu 900 de mii de unici, nu de tabloid, si bounce rate foate mic? sau e de preferat sa vii cu 3 milioane de unici, luati de peste tot dar sa omiti ca 70% dintre ei nu stau pe site mai mult de 10 secunde?
    4. Poate altcineva in afara de 9 AM in piata de online sa GARANTEZE numar de clickuri cand vinde campanii? :)
    • re: Rog sinceritate sau lipsa unui raspuns (Miercuri, 4 martie 2009, 17:34)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Catalin

      1. Teoretic mari. In realitate efortul de a bate la usa agentiilor si clientilor mari s-ar putea sa nu se justifice. Depinde de volumul site-ului, la peste 1 milion de unici poti sa incerci sa te reprezinti singur (dar nu e neparat o regula, se poate intampla asta la o limita mai mare sau mai mica).

      2. IIntr-o masura mult mai mica decat tine. De aceea e bine sa fie un efort conjugat, nu lasi site-ul tau intr-un portofoliu cu alte 200 de site-uri si nu te mai intereseaza, chiar daca ai o garantare. Trebuie sa fii activ in zona de a face noi produse si pachete de vizibilitate pentru clienti, oferte punctual etc si sa le prezinti vanzatorului tau pentru a te vedea mai bine din cireada.

      3. SIncer prefer a doua varianta. Pe termen lung este castigatoare.

      4. Nu stiu daca 9am face asta, dar nu ar fi singurul (si nu au inventat-o ei). Am mai vazut asa ceva in 2004-2005, se face in felul urmator:
      esti la o lictiatie, tu promiti rata de click de 3% pentru o campanie de un milion de afisari, dar de fapt le dai 5 milioane de afisari in retea pana se atinge numarul de clikuri. Nu e etic deloc, dar de obicei clientul renunta la ceilalti din licitatie pentru ca primeste ceva ca nu ii pot da ceilalti jucatori. Acum si clientul trebuie sa fie destul de naiv sa creada ca o rata de click se poate garanta. Personal eu nu as lucra cu un astfel de publisher.
  • nu este criza (Miercuri, 4 martie 2009, 15:43)

    serban [anonim]

    Salut, nu am nicio intrebare. Vreau doar sa spun ca (pe online) este criza doar in cazul celor care isi inchipuie ca ajungand la o mie de unici pe zi vor fi sunati de seful unei agentii.

    Sau in cazul celor care vorbesc despre "campanii in blogosfera" ca despre Los Angeles in vremurile goanei dupa aur.

    Am inceput un business in acest domeniu in 2007 si, paradoxal, a inceput sa mearga bine in toamna anului trecut, cand taman incepuse sa se vorbeasca despre "criza".

    Nu am facut spam, nu am furat continut, nu am comentat pe bloguri doar ca sa imi las un link catre proiecte si nu am abordat subiecte care ma depaseau. Am fost sincer si am muncit mult, ceea ce le doresc si celor care inca cer sfaturi despre metode rapide de promovare.

    Numai bine!

    PS: felicitari Iulian pentru interviuri
    • re: nu este criza (Miercuri, 4 martie 2009, 17:10)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui serban

      asta zic si eu, daca stii ce ai de fcut pe nisa ta nu ai treaba cu nicio criza.
  • o alta intrebare... (Miercuri, 4 martie 2009, 15:57)

    ladrone [utilizator]

    Cu ce procent ti-au scazut veniturile din publicitate online fata de perioada anterioara crizei economice?
    • re: o alta intrebare... (Miercuri, 4 martie 2009, 17:12)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ladrone

      nu e relevant pentru mine pentru ca nu traiesc doar din asta.
      La afterhours.ro este o scadere cam de 30%, dar e datorata schimbarii vanzatorului incepand cu februari 2009. La inceput ai un mic recul.
      La veniturile din clientii mei caroare le fac publicitate cum ziceam nu e relevant, am putini clienti pentru care fac mediaplanning si buying si e prea fluctuanta cererea.
  • Am inceput (Miercuri, 4 martie 2009, 15:58)

    Doru Panaitescu [hotnews.ro]

    Buna ziua tuturor, declar deschise lucrarile :)
  • Hello, kitty (Miercuri, 4 martie 2009, 16:00)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Mersi că aţi venit din nou, mai ales lui Doru. Era greu să mă cert cu mine azi:-)
  • O divagaţie (Miercuri, 4 martie 2009, 16:03)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Eşti mare fan peşteri. Care-s asemănările şi diferenţele dintre grote şi online?
    • re: O divagaţie (Miercuri, 4 martie 2009, 16:51)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      Asemanari: inca e intuneric, dar eu cel putin am o lampa cu lumina buna :)

      Diferente: desi pare un mediu ostil, grota e mult mai safe decat piata de advertising online. Nu te asteapta nimeni dupa colt cu o bata. In nici un caz cineva in care aveai incredere.

      Grota (a se intelege practicarea speologie ca hobby) ma destinde si ma amuza, sper sa ajung sa ma destinda si piata asta precum grotele in care ma refugiez in weekend.
  • pub t1 si 2009 si regii (Miercuri, 4 martie 2009, 16:11)

    k123 [anonim]

    peste cateva saptamani se termina primul trimestru. cum privesti pub online in t1 fata de anii trecuti si care sunt acum asteptarile tale pentru pub online in 2009? si ca om pe cont propriu cum privesti soarta regiilor?
    • re: pub t1 si 2009 si regii (Miercuri, 4 martie 2009, 17:37)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui k123

      Regiile vor continua sa traiasca pentru ca ele cumuleaza bucati de inventory relevante.
      Nu prea am date exacte despre T1, din auzite la agentiile mari nu e tocmai grozav, multe conturi sunt in expectativa, iar unii au luat criza foarte in serios. Pe de alta parte eu am acum pe rol doua campanii pentru clienti care inca nu au intrat pe tv (desi pe net cheltuie sume frumusele).
      Vom trai si vom vedea.
      Ca om pe cont propriu nu ma afecteaza foarte mult criza, dar am mai explicat: nu traiesc doar din online mediaplanning si online media buying.
  • fotoreportaj.ro (Miercuri, 4 martie 2009, 16:38)

    testino [anonim]

    am vazut ca printre altele ai si fotoreprotaj.ro. din ce traieste si cu ce se mananca treaba aia? sunt si eu fan fotografie, am un canon dslr si imi plac muntii (peisaje).

    daca imi pun pozele pe fotoreportaj.ro primesc niste bani sau ma ajuti sa le vand sau...
    • re: fotoreportaj.ro (Miercuri, 4 martie 2009, 17:27)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui testino

      momentan nu fac bani cu el, daca m-as tine de el as face probabil un trafic bun pe care l-as putea monetiza. dar e pre amult de munca si am sa zicem alte prioritati. In schimb editez albume foto outdoor (am deja unul cu pesteri din Romania - www.pesteridinromania.ro la care sunt coautor) si lucrez in prezent la unul cu pasari din bazinul si Delta Dunarii.

      Nu o sa pun pozele altora pe fotoreportaj.ro, am pozele unor prieteni dar probabil al urmatorul redesign o sa le las doar pe ale mele.
  • PRODUSE HOMEOPATICE (Miercuri, 4 martie 2009, 16:41)

    farfala [anonim]

    Sunt distribuitor de produse homeopatice si naturiste de la o firma din China. Ma gandesc sa ma extind si imi trebuie publicitate - cred ca pe net e cel mai bine, fiindca sunt costuri mici,de nivelul meu. Cum m-ati sfatui sa fac?
    • re: PRODUSE HOMEOPATICE (Miercuri, 4 martie 2009, 17:14)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui farfala

      prezenta activa - online activism - pe forumurile de profil (medicale, de parenting). E cea mai eficienta metoda pentru astfel de produse. dar promovarea trebuie sa fie discreta, altfel risti sa fii banat (interzis)
  • advertisingul online (Miercuri, 4 martie 2009, 16:43)

    Gabi Boaca [anonim]

    Doru, am primit o intrebare la DMF acum o saptamana vizavi de publicitatea pe mobil, din partea unei persoane cu "greutate" pe online-ul romanesc. Intrebarea era: "de ce as plati conexiune la internet pe mobil ca sa vad reclame? aveti voie sa imi dati reclame daca eu platesc serviciul?" Tu cum ai fi raspuns la asta?
    Mersi, Gabi
    • re: advertisingul online (Miercuri, 4 martie 2009, 17:16)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabi Boaca

      salut Gabi,

      Sunt mai multe metode de reclama pe mobil. Daca te referi la sms-urile prmite de useri, stiu ca Vodafone are o politica foarte clara pe de-o parte de a nu trimite mesaje nesolicitate, pe de alta parte de atragere a consumtorilor in sistemul de SMS pentru a primi reclame de la advertiseri contra mici bonusuri la cartela etc.
      La conexiunea pe mobil, difera doar device-ul de pe care accesezi un site. Daca nu iti convina sa vezi publicitate pe un site nu mai intra.
  • sait (Miercuri, 4 martie 2009, 16:52)

    Dorel [anonim]

    Buna ziua,

    Am o firma mica, merge bine si ma bate gandul sa-mi fac si eu sait. Am tot vorbit cu diversi prieteni, m-am uitat la concurenta dar mi-e greu sa gasesc firma care sa-l faca.

    Cum pot evalua o firma? Toti care mi-au vorbit mi-au aratat portofolii interesante, dar cum stiu ca al meu va fi bun? Cam care e pretul corect? Am primit preturi de la firme (1000-1500 euro), tot felul de baieti priceputi care-mi cer in jur de 500-700 si studenti care-mi fac cu 100!

    Pe toti care-i intreb mai mult ma incurca decat ma ajuta, daca puteti sa-mi faceti un pic de lumina in cap!

    Multumesc
    • re: sait (Miercuri, 4 martie 2009, 17:18)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dorel

      depinde ce vrei de la site-ul ala. daca e un simplu site de prezentare al companiei, poti sa ti-l faci si singur. Iti recomand sa lucrezi cu o firma recomandata de la un cunoscut din bransa care a lucrat deja cu ei. Daca nu te descurci da-mi un mesaj (gasesti datele de contact pe blogul meu www.dorupanaitescu.ro) si iti pot face eu cateva recomandari.
  • internet la feminin (Miercuri, 4 martie 2009, 16:59)

    Alex [anonim]

    Care este proportia de utilizare a on-line-ului de femei? Te-ai gandit sa faci ceva si pentru acest target? Crezi ca merg site-urile targetate pe sexe?
    • re: internet la feminin (Miercuri, 4 martie 2009, 17:23)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      www.afterhours.ro are cam 55-60% audienta feminina (variaza usor de la luna la luna).

      In general site-urile au bias-uri pe diverse axe sociodemografice (sex, varsta, alte criterii). Exista site-uri de "barbati" (xtrempc, pescuitul.ro), de "femei" (eva.ro, ele.ro, desprecopii.com etc), dar si de "motociclisti" (urbanriders.ro, ride4fun.ro, motociclism,ro), sau "pescari" (pescuitul.ro, crap.ro, rapitori.ro).

      Nu cred ca e corecta abordarea "site de femei" mai degraba m-as gandi la o tema (parinti, moda etc - o tema care sa atraga preponderent femeile).
  • Din culisele lui Panaitescu (Miercuri, 4 martie 2009, 17:11)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Nu mă lasă să fumez. Bineee. O să mă enervez şi o să-l ard în studio după ce terminăm :-)
  • De ce râdem... (Miercuri, 4 martie 2009, 17:22)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    http://www.radioguerrilla.ro/download.php?dl=Cat_e_ceasul_9660_a.mp3

    http://www.radioguerrilla.ro/download.php?dl=Cat_e_ceasul_9660_a.mp3

    Guerilla, cu alte cuvinte, Dobitoane.
  • Nişe (Miercuri, 4 martie 2009, 17:29)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    S-a umplut netul de nişe (bloguri şi nu numai). Ce se întâmplă cu ele, dpdv al monetizării, în 2009? Pe piaţa TV, de pildă, publicul migrează spre nişe şi odată cu ratingul pleacă şi advertiserii, adică banii. Putem presupune o mişcare asemănătoare pe net?
    • re: Nişe (Miercuri, 4 martie 2009, 17:45)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      Nisele sunt prin excelenta apanajul Internetului.

      Iti dau un exemplu: desprecopii e un site de nisa (parinti) Advertiseri sunt garla, concentratia de nevoi specifice e mare. Astfeld e site-uri vor lua din bugetele portalurilor. Norocul nsotru ca piata romaneasca nu prea are portaluri. dar cu cat esti mai ingust in targetare pe Internet cu atat cresti eficienta campaniei.
  • bataia pe cititori (Miercuri, 4 martie 2009, 17:42)

    fifi [anonim]

    sunt investitii grele in online in ultimii ani mai ales dintre mogulii romaniei. cine pierde, cine castiga in trei ani la situri mari?
    • re: bataia pe cititori (Miercuri, 4 martie 2009, 18:00)

      Doru Panaitescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui fifi

      Sunt investitii, nu zic ba, dar cred ca investitiile de aici au o mare meteahna a luptei pentru primul loc (chestie de orgolii). Cred ca acesti moguli ar fi trebuit sa se orienteze hibrid pe principiul oualor in mai multe cosuri, de pilda si spre arii de interes pentru consumatori (site-uri de gadget reviews, auto, lifestyle, hobbies etc). Bataia intre site-urile de presa este surda si adesea aceste titluri sunt greu de monetizat datorita apartenentei la trust (se face des asocierea cu site-ul lui Vantu, Patriciu, Voiculescu, Sarbu etc). Din aceste site-uri insa, o data atinsa o masa critica se pot creste verticale (vortals) usor de monetizat.
  • mai luam o ultima intrebare din public? (Miercuri, 4 martie 2009, 17:51)

    Doru Panaitescu [hotnews.ro]

    mai sunt cateva minute...
  • Goodbye, Kitty (Miercuri, 4 martie 2009, 17:58)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Cu ultimele puteri supranaturale, Doru Panaitescu încheie răspunsul la ultima întrebare supraumană din acest chat de primăvară. O să vedeţi mai pe seară ce-a ieşit din discuţia de studio. Mulţumesc şi ne vedem miercurea viitoare, cred că o să avem un top manager dintr-un mare grup de media, altminteri cam ermetic când e vorba de comunicare. Dar deocamdată nu e sigur.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică