Societatea Romana de Radiodifuziune va organiza la 11 martie "o selectie de oferte, prin aplicarea unei proceduri proprii", pentru a atribui contractul pentru vanzarea spatiului publicitar pe posturile publice de radio, in perioada 2009-2011, potrivit unui comunicat al SRR, remis miercuri HotNews.ro. La licitatia organizata in acest sens in februarie, nicio oferta nu a fost depusa.

SRR a anuntat in urma cu doua zile ca a reluat procedurile pentru desemnarea unei regii care sa-i administreze vanzarile de publicitate. Venitul net minim garantat din publicitate cerut acum este de: 600.000 euro (fara TVA) in perioada 16.03.2009-31.12.2009; 800.000 euro (fara TVA) in 2010; 1 milion euro (fara TVA) in 2011. La licitatia initiala, SRR ceruse 1,25 milioane de euro garantati anual.

Tot luni, SRR anuntase ca s-a adresat Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) "in vederea initierii unei proceduri proprii privind externalizarea activitatii de gestionare si vanzare a spatiului publicitar pe baza de comision. Ca urmare a raspunsului ANRMAP nr. 2480/12.02.2009, SRR va derula o procedura proprie privind externalizarea activitatii de gestionare si vanzare a spatiului publicitar pe baza de comision pentru care “nu sunt aplicabile dispozitiile OUG 34/2006, deoarece respectivul contract nu intra în categoria contractelor de achizitie publica de servicii sau a contractelor de concesiune de servicii” (citat din adresa ANRMAP)".

Ruxandra Sararu, directorul de marketing si comunicare al SRR, a afirmat miercuri pentru HotNews.ro ca procedura de selectie de oferte "este la fel de valabila ca licitatia deschisa initiala".

Potrivit comunicatului de miercuri, selectia de oferte are drept scop "atribuirea unui contract de comision, care nu intra sub incidenta OUG nr. 34/2006, prin care comisionarul este mandatat sa gestioneze si sa vanda, in perioada 16 martie 2009 - 31 decembrie 2011, spatiul publicitar al SRR aferent posturilor RRA, RRC, Antena Satelor. Operatorii economici interesati pot prelua - in baza unei solicitari scrise - intreaga documentatie privind Procedura de atribuire, gratuit, de la Societatea Romana de Radiodifuziune - Serviciul Achizitii si Gestiuni".

In ultimii doi ani, publicitatea pe posturile SRR a fost administrata de CLIR Media, regie al carei contract expira la mijlocul lunii martie.

In ianuarie, tot pe baza unei selectii de oferte, TVR a desemnat Splendid Media, regia care a administrat in ultimii ani publicitatea pe posturile publice de televiziune, sa continue vanzarea spatiului publicitar al acestora in urmatorii trei ani. Splendid Media si Media Mall au fost singurele regii participante la selectia de oferte a TVR, dupa ce televiziunea publica a renuntat la licitatia initiata in acest sens, in ultima parte a anului trecut.