Studiu: cum percep criza economica utilizatorii romani de Internet

de C.I.     HotNews.ro
Luni, 9 martie 2009, 12:47 Economie | Media & Publicitate

Utilizatorii adulti de Internet din Romania apeleaza in primul rand la televizor si la mediul online pentru a se informa in legatura cu situatia economico-financiara, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare online eResearch, dat publicitatii luni. Studiul arata ca 70% dintre internautii romani considera ca vor fi afectati negativ de criza, iar 56,4% cred ca aceasta le va influenta situatia la locul de munca.

Studiul cantitativ "Ce credeti despre criza economica" a fost realizat de eResearch Corp, companie de cercetare dedicata exclusiv mediului online. El a fost intocmit pe baza datelor culese prin intermediul unui chestionar online, in ianuarie-februarie 2009, numarul participantilor ridicandu-se la 588 de persoane. Esantionul final a fost ponderat pornind de la profilul utilizatorului roman de Internet, furnizat de BRAT, respondentii avand varste cuprinse intre 18-64 de ani. Studiul a urmarit sa identifice sursele de informare folosite de internauti pe teme economico-financiare, identificarea perceptiilor lor privind criza economica si identificarea masurilor de aparare a indivizilor pe timp de criza.

Surse de informare pe tema crizei, potrivit studiului eResearch:
  • 64,6% dintre respondenti spun ca au auzit prima data de criza economica la TV; 18,3% au auzit prima data de criza pe Internet; 5,6% - in presa scrisa, 5,5% - de la rude, prieteni si cunostinte, iar 2,3% - la radio
  • Televiziunea ramane principala sursa de informare privind situatia economico-financiara pentru 59,6% dintre internauti, urmata fiind de Internet (30,8%)
  • 64% dintre respondentii care utilizeaza Internetul ca principala sursa de informare sunt barbati, iar 76% au varste cuprinse intre 18 si 39 de ani
Perceptia crizei, la nivel global si de tara:
  • 78,3% dintre respondenti sunt de acord cu informatia ca actuala criza "a pornit din Occident si afecteaza si Romania"
  • 81% considera ca Romania e afectata in prezent de criza, iar 15% cred ca va fi afectata de criza, dar in viitor
  • 23% afirma ca Romania va fi mai afectata de criza decat statele vecine, iar 40% cred ca in Romania si in statele vecine criza va avea aceeasi amploare
  • 49,2% cred ca perioada de criza economica va fi de 1-2 ani; 25,4% cred ca aceasta criza va dura mai mult de doi ani
Perceptia crizei la nivel personal si masuri de protectie pe timp de criza:
  • 38,3% dintre respondenti cred ca politicienii castiga de pe urma crizei, iar 50,9% cred ca acestia nu vor fi afectati de criza; 89,3% cred ca oamenii obisnuiti pierd cel mai mult; 52,6% cred ca bancherii au de pierdut de pe urma crizei
  • 70% dintre respondenti cred ca vor fi afectati negativ de criza si ca aceasta le va influenta stilul de viata; 8,7% cred ca vor fi afectati pozitiv de criza
  • 56,4% cred ca efectele crizei le vor influenta si situatia prezenta la locul de munca; ei cred ca efectele crizei asupra locului de munca se vor concretiza in disparitia primelor si bonusurilor (86,3%), micsorarea salariului (52,7%), intrarea in somaj tehnic (23,9%), pierderea definitiva a locului de munca (18,1%)
  • Primele cheltuieli pe care utilizatorii adulti de Internet din Romania sunt dispusi sa le reduca sau la care sunt dispusi sa renunte sunt: achizitionarea de produse electrice/electrocasnice; imbunatatirea conditiilor de locuit; investitii in excursii si vacante
  • Dintre respondentii care detin simultan doua credite (casa si masina), 94% afirma ca Romania este afectata in prezent de criza si 91% considera ca efectele crizei asupra lor insisi vor fi cu siguranta negative
  • Dintre respondentii care au credite de nevoi personale sau nu detin credite deloc, doar 65% considera ca vor fi afectati negativ de criza.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

1582 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version