Dezbatere la Primaria Capitalei: Cu sau fara reclame-gigant pe blocurile din Bucuresti?

de Attila Biro     HotNews.ro
Luni, 16 martie 2009, 17:01 Economie | Media & Publicitate

Reclame gigant pe o cladire de pe malul Dambovitei
Foto: DGP / HotNews.ro
Primaria Capitalei a organizat luni, 16 martie, o dezbatere publica pe marginea proiectului de hotarare prin care ar urma sa fie interzisa amplasarea mesh-urilor (banere publicitare de mari proportii) pe fatadele cladirilor din Bucuresti, cu exceptia cladirilor in constructie sau in renovare. Asociatiile de locatari se opun initiativei, iar decizia finala va fi luata de Consiliului General, prin vot, la o data neanuntata inca.

Proiectul de hotarare initiat de consilierul general PD-L Horatiu Tica prevede urmatoarele:
  • Se interzice amplasarea suporturilor publicitare de tip plasa (mesh) pe suprafeţele imobilelor de pe raza Municipiului Bucuresti.
  • Se excepteaza de la prevederile art.1 cladirile aflate in constructie, precum si cele aflate in renovare.
  • La renovarea cladirilor aflate pe lista monumentelor istorice, conform Ordinului Ministrului Culturii si Cultelor nr.2314/2004, va exista plasa de protectie a cladirii care va avea inscriptionata fatada proiectului ce urmeaza a fi restaurat.
  • Pentru cladirile prevazute la art.2 şi art.3 suprafata maxima a reclamei publicitare nu va depasi 10% din suprafaţa plasei.
  • Pentru contractele aflate in derulare, prevederile prezentei hotarari se aplica in termen de 3 luni de la data intrării in vigoare a prezentei hotarari.
  • Nerespectarea prevederilor prezentei hotărari se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 la 5.000 lei.
Textul integral al proiectului poate fi citit aici

Consilierul Horatiu Tica a mentionat in cadrul dezbaterii publice ca amenzile vor fi suportate de companiile care amplaseaza aceste suporturi publicitare, dar si de catre asociatiile de proprietari.

Asociatiile de locatari sustin ca banii primiti ca si chirie pentru amplasarea acestor mesh-uri sunt singurele surse de venit cu care realizeaza modernizarea blocurilor, in timp ce reprezentantii Primariei spun ca mai multe ONG-uri au cerut ca in Bucuresti sa se interzica mesh-urile, din motive estetice. Pe de alta parte, reprezentantii companiilor de publicitate spun ca interzicerea acestui tip de publicitate ar duce la falimentul unor agentii care vand exclusiv publicitate pe mesh-uri si ca masura este una discriminatorie.

In loc de mesh-uri, panouri electronice si reclame luminoase

Initiatorul proiectului sustine ca mai multe ONG-uri din Bucuresti au solicitat ca municipalitatea sa reglementeze aceasta problema. “Acest proiect a aparut ca o necesitate si ca reactie la modul in care s-au amplasat aceste mesh-uri in Bucuresti. Am primit numeroase sesizari de la organizatii nonguvernamentale specializate pe urbanism care spun ca acestea afecteaza estetica orasului. Noi nu dorim sa afectam companiile care vand astfel de publicitate”, a declarat Horatiu Tica.

Proiectul de hotarare a fost sustinut in cadrul dezbaterilor si de catre Dan Trifu, reprezentantul Ecocivica. “Interzicerea mesh-urilor este si unul dintre punctele prevazute in Pactul pentru Bucuresti. Nu ne opunem publicitatii sau companiilor de publicitate. Dar asa cum nici rufele expuse in public pe balcoane nu sunt estetice, nici aceste mesh-uri nu sunt estetice. Noi propunem ca in loc de mesh-uri, companiile de publicitate sa amplaseze pe blocuri panouri publicitare electronice sau reclame luminoase. Astfel, nu lasam nici asociatiile de proprietari fara fonduri”, a declarat Dan Trifu.

Presedinte de asociatie de proprietari: “Am facut un lift din chiria pe mesh-uri

La dezbaterea organizata de Primaria Capitalei au participat cativa presedinti de asociatii de proprietari, precum si reprezentantii unor agentii de publicitate. “Nu dorim sa se aprobe o astfel de hotarare, deoarece aceste mesh-uri aduc bani pentru blocuri. De exemplu, din banii primiti drept chirie - cam 250.000 de lei - noi am construit un lift nou, am schimbat reteaua de apa si canalizare. Valoarea proprietatilor noastre a crescut pentru ca am investit in bloc”, a declarat Marius Ionita, presedinte de asociatie de locatari.

Reprezentantii companiilor de publicitate prezenti la dezbatere au sustinut ca exista pericolul ca o astfel de masura sa duca la falimentul agentiilor de publicitate care se ocupa exclusiv cu vanzarea de publicitate pe mesh-uri. “Este o masura discriminatorie. Aceste mesh-uri aduc bani pana si in bugetul Primariei. Este una dintre cele mai legale afaceri din domeniu”, a declarat Gabriel Mihai, reprezentantul companiei Clear Channel.

Reprezentantii companiilor de publicitate mai sustin si ca nu este corect ca Primaria sa interzica mesh-urile, in conditiile in care contractele pentru publicitatea outdor pe spatiile publice au fost date preferential si nu se organizeaza noi licitatii.

Potrivit reprezentantilor Clear Channel, in Bucuresti ar exista in jur de 150-200 de mesh-uri mari amplasate pe cladiri. “Reclamele luminoase nu sunt o solutie, deoarece sunt mult mai scumpe pentru clienti. In conditiile pietei de acum, nimeni nu isi permite sa plateasca mai mult. Cam 40% din vanzarile companiei noastre sunt reprezentate de acest gen de publicitate. O astfel de masura ne-ar afecta destul de mult. Noi am platit numai anul trecut 7 milioane de lei la Primarie taxe pentru mesh-uri”, a declarat Marian Badea, outdoor coordinator Clear Channel.

Consilierul general Doru Giugula a declarat ca proiectul de hotarare a fost discutat si in comisia juridica din cadrul Primariei, stabilindu-se ca este nevoie de un regulament de publicitate. “Pe 26 martie va avea loc o dezbatere publica pe marginea acestui regulament, care este intr-o faza avansata de lucru. Incercam astfel sa rezolvam prin acest regulament mai multe probleme, printre care si cea a mesh-urilor”, a mai declarat Giugula.

Proiectul de hotarare care prevede interzicerea mesh-urilor urmeaza sa fie votat in cadrul Consiliului General al Capitalei la o data care nu a fost inca anuntata.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

2756 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Fara reclame (Luni, 16 martie 2009, 17:28)

    anonim [anonim]

    Consider ca arata foarte urat, in plus nu as accepta niciodata sa imi obtureze privelistea, care e totusi frumoasa.
  • -6 (8 voturi)    
    ? (Luni, 16 martie 2009, 17:32)

    gigel [anonim]

    alta treaba n-au? asta e prima prioritate?
    • +4 (4 voturi)    
      ba au si alte treburi, dar... (Luni, 16 martie 2009, 20:29)

      bibi [anonim] i-a raspuns lui gigel

      alea nu fac obiectul articolului de fata.
      raspunsul meu la intrebarea-titlu este: FARA !!!
  • +5 (5 voturi)    
    O initiativa corecta (Luni, 16 martie 2009, 17:34)

    Andrei [anonim]

    Aceasta propunere este extrem de oportuna. Nu cred ca are rost s-o mai zic pe aia cu "pe afara nu exista asa ceva", dar chiar nu exista. Este o propunere corecta, care va mai aerisi aerul imbacsit de reclame de cele mai multe ori proaste sau lipsite de gust. Nu intereseaza ca agentiile de publicitate ar putea da faliment sau ca asociatiile isi mai rotunjeau veniturile. Acest tip de publicitate avantaja pe foarte putini si in schimb polua vizual pe cei mai multi. Fiind democratie mi se pare firesc sa decida majoritatea, nu c-as vorbi eu acum in numele majoritatii dar cred ca am dreptate totusi. Asta si cu nenorocitele de cabluri de internet si cablu sunt printre cele mai pregnante probleme ale Bucurestiului la ora actuala IMHO. Am stat si am reflectat putin si cred ca as fi de acord si sa raman fara net vreo luna doar sa nu mai vad cablurile alea in fiecare zi.
    • 0 (0 voturi)    
      Universitatea (Marţi, 17 martie 2009, 21:14)

      Icsulescu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Va fi probabil imposibil de a interzice peste tot in centrul Bucurestiului si al marilor orase, reclamele uriase ce acopera aproape intreaga fatada. Dar este inadmisibil ca si cladirile publice, ca de pilda Universitatea, sa fie mascate cu reclame comerciale. Trebuie mai mult respect pentru cladiri si monumente cu semnificatie istorica, caci altfel vom vedea statuia lui Mihai Viteazu' cu o sticla de Coca Cola in mana !
  • +4 (6 voturi)    
    Ca in INDIA (Luni, 16 martie 2009, 17:49)

    Dan [anonim]

    CU reclame: sa distragem atentia de la jegul din jur. Exact ca in INDIA....
  • -4 (6 voturi)    
    O problema prioritara ? (Luni, 16 martie 2009, 17:58)

    cornelia [anonim]

    Credeam ca sunt alte probleme mai importante. Nu ca asta nu ar fi o problema dar....
    • +1 (1 vot)    
      da ... (Marţi, 17 martie 2009, 9:34)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cornelia

      si pentru ca pe cele prioritare nu le putem rezolva...
      hai sa nu mai rezolvam nimic nu...
      poate nu e de viata si de moarte... dar e o problema care trebuie rezolvta... nu conteaza ordinea....
  • +5 (5 voturi)    
    Sunt de acord (Luni, 16 martie 2009, 18:01)

    Ion Vasile [anonim]

    Aceste reclame sunt total inestetice. Oriunde te uiti trebuie sa fie o poza cu nu stiu ce rahat.
  • +5 (5 voturi)    
    de acord (Luni, 16 martie 2009, 18:04)

    cris [anonim]

    De acord cu interzicerea reclamelor pe fatadele cladirilor! De altfel, panotajul outdoor a luat-o razna in Bucuresti; cu schele gigantice puiblicitare amplasate peste tot; numai in Piata Operei sunt vreo 12 astfel de schele cu panouri publicitare. Este o hidosenie nemaiintalnita in nici o capitala europeana.
  • -4 (6 voturi)    
    o mare prostie (Luni, 16 martie 2009, 18:17)

    A [anonim]

    Da, pt ca dupa ce o sa scoata reclamele si Bucuresti-ul va arata din nou ca pe vremea impuscatului gri-maroniu uniform, se va imbunatati mult estetica orasului!
    Oameni buni, treziti-va, Bucurestiul e printre cele mai urate orase din lume, datorita blocurilor comuniste. Sunt 2 variante: fie se reconstruieste tot din temelii - solutie imposibila in practica, fie se mai acopera ce se mai poate, incusiv prin aceste mesh-uri. Asta e, nu e vreun Paris, orasul in sine e mai urat ca multe din India asa ca da, avem ce acoperi!
    • +2 (2 voturi)    
      s-a rasturnat caruta (Marţi, 17 martie 2009, 9:24)

      alex [anonim] i-a raspuns lui A

      desteptule, nimeni nu te obliga sa nu iti refaci fatada cladirii.. mai mult, astept ca primaria sa impuna refacerea cladirilor la intervale regulate (max 10 ani, de exemplu)
      • 0 (0 voturi)    
        vorbesti aiurea (Marţi, 17 martie 2009, 15:08)

        A [anonim] i-a raspuns lui alex

        Sa impuna, sa impuna, parca ai fi Boc. Dar de unde bani frate sa refaca locatarii sute de mii de blocuri care au fost construite prost de la inceput ? Parca ai vorbi de cladiri istorice din Paris, cica sa "refaca" fatada. Ce sa mai refaca ca urate au fost si in 60-70 cand s-au construit si urate vor ramane pe veci.
        • 0 (0 voturi)    
          Esti tu aiurea (Joi, 19 august 2010, 17:51)

          Stefan [anonim] i-a raspuns lui A

          Dar uitete ce frumoase sant totusi atunci cand sant curate, zugravite, renovate chiar si blocurile astea comuniste. Pe la Obor si Stefan cel Mare sant refacute si arata chiar bine. De ce sa fie acoperite in reclame? Daca nu s-ar impune fiecare ar face cear vrea. Si noi toti vrem un oras estetic, curat si fara reclame care sa-ti saran cap!
      • 0 (0 voturi)    
        De-acord (Joi, 19 august 2010, 17:47)

        Stefan [anonim] i-a raspuns lui alex

        Prea multe cladiri arata de-adreptu mizerabil. Fara legi nimeni nu le-ar mai renova, chiar daca si-ar permite!
    • 0 (0 voturi)    
      asa e! (Marţi, 17 martie 2009, 11:40)

      costica [anonim] i-a raspuns lui A

      De ce sa nu lasam asociatiile alea sa mai castige un ban? Sa ma repare una-alta prin blocurile alea gri si ponosite?
      Mai bine sa distrugem daca nu suntem in stare sa construim!
      • 0 (0 voturi)    
        Si ce tot repara ma rog (Joi, 19 august 2010, 17:55)

        Stefan [anonim] i-a raspuns lui costica

        Vorbiti de parca s-ar repara tot Bucurestiu cu reclamele astea. De parca ar emana energie pozitiva si bani cu caruta si toti asi refac cladirile ca sa le acopere cu reclame apoi. Dar cat de urate arata cladirile cu cearceafuri colorate aruncate pe ele de parca ar fi India nu va deranjeaza. Repari ce ai de reparat si termini. Cred ca au reparat indeajuns cu banii luati in ultimii ani. E timpul sa dea reclamele jos sa vedem ce au renovat.
  • +5 (7 voturi)    
    total impotriva mesh-urilor (Luni, 16 martie 2009, 18:20)

    Cristian Tomescu [anonim]

    ma declar total impotriva mesh-urilor pentru ca sunt inestetice si de prost gust. Apoi sunt foarte foarte multe.
    Am vizitat mai multe capitale europene dar nicaieri nu am vazut tigania de la noi.
    Firmele care aleg acum sa se promoveze prin aceste mesh-uri mai bine ar dona banii primariei pentru renovarea fatadelor si ar fi promovati pe site-ul primariei sau la evenimentele organizate de primarie. sau sa primeasca spatii in metrou, ratb.
    Ma declar si impotriva masinilor cu deosebire a celor electorale care pun muzica la maxim pe strada sau transmit diferite mesaje.
  • -1 (3 voturi)    
    dar antenele?! (Luni, 16 martie 2009, 18:21)

    nea caisa [anonim]

    Reclamele ca reclame pana una alta n-au facut rau nimaniu ca-s cam inestetice... Dar antenele de GSM, de radio/TV, de motorole, de radioreleu si alte antene cand vor fi epurate/rezolvate? Parerea mea ca ele fac parte din aceeasi categorie ca si reclamele dpdv al rotunjirii bugetului asociatiilor de locatari, insa raul pe care il pot produce este mult mai mare decat al unor reclame inestetice...
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Luni, 16 martie 2009, 18:24)

    un anonim [anonim]

    "La renovarea cladirilor aflate pe lista monumentelor istorice, conform Ordinului Ministrului Culturii si Cultelor nr.2314/2004, va exista plasa de protectie a cladirii care va avea inscriptionata fatada proiectului ce urmeaza a fi restaurat."

    Propun sa extinda articolul acesta si sa puna pe toate cladirile din Bucuresti mesh-uri inscriptionate cu fatada cladirii asa cum ar arata daca ar fi ingrijita.
    Iar in centrul istoric le puna si pe jos, peste santuri si noroi, inscriptionate cu asfalt si piatra cubica.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Luni, 16 martie 2009, 18:25)

    un anonim [anonim]

    In centru ar trebui date jos si reclamele luminoase. Unirii arata groaznic cu becurile alea colorate pe cladiri. Ar arata mult mai bine fara.
    • +1 (1 vot)    
      corect (Marţi, 17 martie 2009, 8:02)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui un anonim

      Unirii arata noaptea ca Las Vegas-ul din punctul asta de vedere.
      Macar daca s-ar limita la Unirii, dar scrisul ala de pe ASE parca e chiar de la un bordel. Sint tare curios cine l-a aprobat.
  • +1 (3 voturi)    
    reclame- sa moara si capra vecinului (Luni, 16 martie 2009, 19:28)

    Doina [anonim]

    Reclamele electronice, luminoase etc, au un consum mare de curent electric si in concluzie NU sunt ecologice. In plus, in Bucuresti, reteaua electrica este supra solicitata. Nu este niciun argument ca unele tipuri de reclame sa fie acceptate si altele nu. Poate doar daca cei care au initiat proiectul de intezicere al mesh-urilor produc si vand direct sau indirect aceste reclame consumatoare de energie electrica.
    Primaria doreste doar sa ia taxe pe imobile, si sa creasca continuu aceste taxe. Faptul ca proprietarii isi pot recupera o parte din banii cheltuiti prin inchirierea spatiilor publicitare se pare ca ii deranjeaza pe consilierii primariei.
    Momentul este extrem de prost ales. In plina criza economica, inchiriind spatiul de pe bloc, locatarii mai pot primi bani ce intra direct in achitarea cheltuielilor de intretinere.
    In rest- se uita cineva cum arata unele imobile din plin centrul Bucurestiului? Cu tencuielile cazute de zeci de ani, nevopsite, murdare sau cu balcoane inchise fiecare in alta culoare. Acest lucru nu-i deranjeaza pe cei de la primarie?
    Acest proiect este un exemplu de cum sa lovim in vecinul nostru, norocosul care sta la strada mare si poate inchiria spatiul publicitar- intr-un cuvant: Sa moara si capra vecinului!
  • +1 (1 vot)    
    total de acord (Luni, 16 martie 2009, 20:47)

    Tetelu [anonim]

    Fara mesh-uri, fara reclame pe blocuri (desi fara reclamele de pe fatade se va vedea un jeg, mama -mama).
    In continuare fara apa curenta si fara canalizare in cartierele marginase, plin de ciini vagabonzi din centru pina la periferie, in continuare un oras mutilat in zonele Grozavesti, Baneasa, gara de Est, constructii care nu se mai termina.
    Da dom' Doctor, mesh-urile e de vina!
  • -2 (2 voturi)    
    Cred... (Luni, 16 martie 2009, 20:59)

    Giovanotti [anonim]

    Cred ca in esenta problema este alta si anume ca orice initiativa particulara (sa zicem un business) ce ia oarecum o amploare ma mare trebuie anihilata . De ce ? Simplu: sa moara capra vecinului, sa moara si vecinul ca nu ne intereseaza. Daca ar fi sa ne luam de ce este urat, inestetic , murdar in Bucuresti eu as spune: totul in oras este urat. De la blocuri, strazi, etc Aceste reclame mai aduceau un punct de culoare la tot ceea ce este deja gri, si prafuit in orasul asta. Iar unele sunt chiar amuzante. Este ca un tablou pus pe perete in sufragerie.Haideti oameni buni,sa recunoastem ca orasul asta e groaznic de urat. Deschideti bine ochii. Oricum nu era o prioritate, decat poate personala a cuiva ce are panouri luminoase ce nu le vinde.
  • +2 (2 voturi)    
    sustin acest proiect (Luni, 16 martie 2009, 21:04)

    Tim [anonim]

    Proprietarii se pling ca fara banii de pe mesh-uri nu ar putea sa-si repare liftul.. am o stire pentru ei: dreptul de proprietate implica cheltuieli. Daca vor sa aiba apartament in centru sa plateasca reparatia fatadei nu sa o umple de reclame. Nu le convina, sa se mute undeva unde isi permit.

    Eu as propune si o zugraveala obligatorie (aceiasi paleta de culori la toate cladirile nu curcubeu sau ce viseaza Vanghelie), desfiintarea antenelor de satelit si a instalatiilor de A/C montate pe fatada cladirilor.
  • +3 (3 voturi)    
    reclame (Luni, 16 martie 2009, 21:10)

    geni [anonim]

    oricum sunt prea multe reclame! pe unde intorci capul, dai de ele! ca sunt electronice, atarnate pe peretii blocurilor, tot urat arata! ma simt intoxicata de ele. nu mai exista o limita. ar trebui interzise si dubele cu panouri care s eplimba prin oras si iti asurzesc urechile. Fratilor, nu mai suntem in Evul Mediu sa se anunte cate un eveniment cu trambitza! Avem televizoare, internet, ce, nu va ajunge? mai moale cu reclamele.
  • -2 (2 voturi)    
    Estetica? Care estetica? (Luni, 16 martie 2009, 22:32)

    Teo [anonim]

    Vorbim de o Romanie pe trei sferturi daramata de Ceausescu, iar in locul vechilor case (care in treacat fie spus, se construiau dupa cum era moda) s-au construit cutiile in care stam azi. Ce estetica gasim la blocurile de azi cu rufele pe balcon, aparate de aer conditonat peste tot, balcoane in toate culorile, gratii la geam etc?

    Inteleg ca pentru cladirile istorice sa nu se accepte asa ceva. Inteleg daca blocurile s-ar renova integral si ar arata cum trebuie...dar pentru blocurile ceausiste, sa fim seriosi, blocuri mai urate si mai fara gust nu exista. (poate reuseste cineva sa-mi spuna stilul de constructie folosit la Palatul Parlamentului sau la blocurile de la Unirii si alte cladiri ridicate de arhitecti dornici sa-l pupe pe Ceausescu unde nu intra soarele)

    Orasul asta e oricum o struto-camila. Daca am ajuns sa ne facem probleme de mesh-uri, inseamna atunci ca am rezolvat "mizeria" care era acoperita de ele..sau nu?

    Mai bine primaria sa se gandeasca cum sa faca sa arate bine blocurile si zonele inconjuratoare si atunci nimeni nu va mai vrea meshe, sa nu mai poata vedea parcul de langa bloc. Dar probabil asta e mai greu de facut, le e mai usor sa se ia de altii decat sa se puna ei pe treaba. Sau, cine stie, "ciolanul" n-a ajuns la cine trebuie?
  • +1 (1 vot)    
    In tara bananiera Romanica... (Marţi, 17 martie 2009, 7:55)

    Flavius, Blaj [anonim]

    Ca in orice tara din lumea a treia, reclamele si culorile tipatoare sunt preferate de tigani... In civilizata Europa de Vest nu se mai folosesc de mult timp reclame gigant care aduc intuneric in locuinte, iar pentru montarea unei reclame luminoase se obtin greu aprobari, mai ale pentru a fi fixata pe cladiri istorice . Pe malul Dambovitei, unde griul si mizeria sunt la ele acasa, reclamele sunt folosite pentru a masca jegul... De asemenea, locuitorii din Romanistan adora lumintele, beculetele, ca la asiatici .... si ca fundal sonor merge ca focul o manea...
  • +1 (1 vot)    
    circus total (Marţi, 17 martie 2009, 8:19)

    innamoratti [anonim]

    Ca sofer daca vii din provincie in Bucuresti, nu mai vezi semnele de circulatie din cauza milioanelor de reclame si bannere si stegulete si beculete si etc...etc. Pe marginea strazii sa nu le mai puna, in parcuri nici atit, sa faca reclame in ziare si la tv, unde poti da pagina sau apasa butonul. Altfel e agresivitate pura!!!
  • -3 (3 voturi)    
    Ilegalitatile consilierilor municipali (Marţi, 17 martie 2009, 8:26)

    Moesia [anonim]

    Ca sa spui si mai ales sa legiferezi o asemenea prostie inseamna ca habar nu ai ca exista proprietate privata. Chiar prin legea penala este pevazuta ca infractiune ingradirea folosintei proprietatii. Asa ca mai intai cei de pe la primarie - consilierii platiti la greu din banii nostri ar trebui sa-si dozeze efortul pentru atat de multe obiective ce trebuie sa le realizeze pentru noi cetatenii ce contrtibuim ca iei sa-si ia indemnizatii grase De exemplu:- gropile din strazile bucureste si din fata marilor magazine - vezi magazinul Unirea - gropile din statiile de autobuz - vezi Romana - Dambovita urat mirositoare, mizeria de nedescris din statiile de la metrou - unde nu cred ca s-au mai spalat vreodata scarile, sa se ocupe de punerea de filtre de captare a gazelor la iesirile din pasajele subterane. Au rezolvat tot si uite ca asta le-a mai ramas: ingradirea dreptului la libera folosinta a proprietatii noastre > Rusine!
  • +1 (1 vot)    
    nici nu are ce sa fie dezbatut... (Marţi, 17 martie 2009, 9:31)

    liviu_ [utilizator]

    raspunsul e clar: fara reclame !!!

    magazinul unirea de exemplu nu stiu cum arata pe dinafara din cauza reclamelor...
  • +1 (1 vot)    
    reclame (Marţi, 17 martie 2009, 11:04)

    dan.poescu [anonim]

    arata infiorator, nicaieri in lume nu se vad asa ceva, si nici pe autostrazi si drumuri publice, mai putine reclame
  • 0 (0 voturi)    
    Fara cele electronice (Marţi, 17 martie 2009, 13:39)

    bedexe [anonim]

    decat panouri electronice, mai bine le lasa pe cele din plastic.

    cele electronice sunt pline de dezavantaje pentru cetateni :

    -consum mare de curent
    -luminozitate mare noaptea (oricum e prea mare in oras, fata de alte orase care au luat masura reducerii pentru protejarea somnului)

    -distragerea soferilor

    vizitati podul de la natiunile unite, unirii sau calea mosilor sa vedeti impactul lor noaptea.
  • 0 (0 voturi)    
    Interzicere plaselor pe blocuri (Joi, 19 martie 2009, 18:32)

    Liviu [anonim]

    Interzicerea plaselor pe blocuri ,in totalitate , este simpla dar incorecta si are rolul de a scoate ochii opiniei publice fiinca nu se doreste adoptarea mult trambitatului regulament de publicitate . efectul este diabolic pentru cetatean , deoarece banii luati astfel asociatiilor de proprietari intaresc firmele care prejudiciaza oricum bugetul local prin publicitatea facuta “nereglementat” si “nelicitat” pe domeniul public. E simplu de verificat aceste lucruri ,incercati dvs. sa autorizati un panou pe domeniul public. Ce nu cunoaste-ti este ca pentru un astfel de panou pentru care se incaseaza peste 800 euro (unul mic) se platesc 4 dolari sau nimic la bugetul local , asa ca este necesar putin praf in ochii cetateanului dezinformat si furat .
  • 0 (0 voturi)    
    Plasele publicitare (Joi, 19 martie 2009, 20:09)

    Mircea Neacsu [anonim]

    E clar ca exista zone si blocuri pentru care ar fi corecta (estetic) amplasarea unei plase publicitare ,dupa cum este clar ca exista zone si blocuri unde o astfel de publicitate deranjaza ,dar pentru asta trebuie un regulament care sa faca ordine , ca in toate orasele civilizate. Din diferite motive nu se doreste adoptarea unui regulament si se doreste o interzicere a plaselor “la gramada”. Atentie !!! Asta ar da inpresia ca s-a facut ceva pentru estetica orasului , in fapt se iau banii de la asociatii si se dau –firmelor !!- ce au sute de panouri pe domeniul public care oricum platesc bugetului local o batjocura de bani….. dar pot pune reclame cat blocul !!!!.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri