Parlamentul European a lansat o campanie de mobilizare la vot de 18 milioane de euro, menita sa incurajeze cetatenii sa voteze intre 4 si 7 iunie 2009, cand 375 de milioane de oameni sunt asteptati la urne. Pentru prima data, alegerile vor fi promovate printr-o campanie de informare pan-europeana, prin care se atrage atentia electoratului asupra importantei pe care alegerile o pot avea asupra noastra.

Punctul culminant al campaniei va fi reprezentat de o serie de instalatii 3D - sculpturi de marimi impresionante vor atrage atentia publicului asupra alegerilor europene din 2009 si vor ilustra aspecte ale influentei pe care alegatorii o pot exercita asupra deciziilor politice. 36 de cabine interactive multimedia ii vor invita pe cetatenii europeni sa isi exprime dorintele pentru Europa printr-un mesaj video, urmand ca lideri politici ai PE sa le raspunda prin intermediul EuroparlTV. Impreuna cu 10 panouri publicitare, instalatiile 3D si cabinele multimedia vor arata ca europenii au sansa de a se implica in procesul de decizie al Uniunii Europene.

In Romania, instalatiile si cabina multimedia vor fi amplasate in apropierea unor locatii importante si de interes turistic din Bucuresti si Cluj Napoca. Panourile publicitare vor fi lansate pe 1 Aprilie 2009 in Bucuresti, Iasi si Cluj Napoca si vor fi afisate timp de 1 luna. De asemenea, un spot informativ va fi difuzat atat la televizor cat si la radio. Campania va fi completata de initiative online, materiale de comunicare si numeroase activitati de relatii publice desfasurate la nivel national.

Alejo Vidal-Quadras, vicepresedinte al PE, a spus ca in materie de costuri este vorba de doar cinci centi pentru fiecare cetatean al UE.

Francesca Ratti, directorul general pentru comunicare al PE, a spus: "Trebuie sa imbunatatim participarea la alegeri si aceasta este contributia non-partizana a Parlamentului pentru acest scop."

"Cetatenii europeni au posibilitatea de a influenta lucrurile. Acesta este mesajul pe care vrem sa il transmitem prin campania de comunicare", a declarat Veronica Savanciuc, Presedinte & CEO Lowe&Partners, partenerul din Romania al Scholz & Friends, care se ocupa de strategia si implementarea campaniei.

"Campania pentru alegerile europene din 2009 este cu siguranta cea mai complexa campanie de comunicare din istoria Europei. Cele 8 elemente centrale ale campaniei vor fi declinate in cele 27 de state membre: prin limbaj, subiecte abordate si mass-media," a declarat Lutz Meyer, Partener Scholz & Friends Group si coordonator al campaniei.