Jumatate dintre directorii de marketing ai unor companii de top, participanti la un studiu de specialitate, se asteapta sa-si mentina sau sa-si sporeasca bugetele in 2009. In Franta, clientii de publicitate acorda o atentie mare mediului online, desi multi intentioneaza sa-si diminueze cheltuielile, potrivit unui alt studiu. In Italia, grupul Mediaset crede ca ce-a fost mai greu, din punct de vedere al incasarilor din publicitate, a trecut. Iar in Turcia autoritatile fiscale iau noi masuri impotriva grupului Dogan Yayin.

  • Grupul turc de media Dogan Yayin Holding a anuntat ca autoritatile fiscale au emis un ordin prin care este blocata posibila vanzare a participatiilor pe care acest grup le detine in diverse companii, potrivit Reuters. Decizia vine pe fondul unei anchete indelungate asupra unor presupuse nereguli fiscale pe care le-ar fi comis grupul in 2006.
  • Grupul international Aegis a anuntat ca va renunta la circa 780 de angajati (5% din totalul angajatilor sai la nivel global) ca parte a unui plan prin care grupul urmareste sa diminueze costurile cu 40 de milioane de lire sterline, in conditiile scaderii economice globale, informeaza The Guardian.
  • Grupul media italian Mediaset, detinut de familia premierului Silvio Berlusconi, se asteapta ca anul 2009 sa fie unul dificil, insa apreciaza ca primul trimestru al acestui an ar fi cea mai grea perioada, deoarece companiile incep sa cheltuie din nou pe publicitate, potrivit Reuters. Saptamana aceasta, Mediaset a anuntat o scadere cu 9% a profitului in 2008 si a apreciat ca tendinta de scadere s-ar putea mentine anul acesta.
  • 41% dintre clientii francezi de publicitate intentioneaza sa-si creasca investitiile in mediul digital, anul acesta, in timp ce 42% vor sa diminueze bugetele totale de comunicare, potrivit unui studiu realizat de grupul de comunicare interactiva al Publicis, Digitas, citat de Le Figaro. Internetul atrage interesul acestora indeosebi prin capacitatea de reactie specifica mediului online, prin potentialul de a oferi "return-on-investment" si prin costuri.
  • Jumatate dintre directorii de marketing ai unor companii de top la nivel global, participanti la un nou studiu anual al Chief Marketing Officer (CMO) Council, spun ca isi mentin bugetele sau anticipeaza o crestere a acestora in 2009, potrivit MarketingCharts.com. 8,2% dintre respondenti au in vedere o crestere a bugetelor cu peste 10%. In schimb, aproape jumatate dintre participantii la studiu spun ca vor diminua cheltuielile, 18,8% asteptandu-se ca acestea sa scada cu peste 15%. Respondentii spun ca, cel putin pentru moment, nu vor sa apeleze la reduceri de personal si intentioneaza sa investeasca pentru a-i pregati pe angajati pentru era digitala, nu sa ii inlocuiasca.