Agentiile de publicitate outdoor, chemate sa faca ordine in regulamentul Primariei

de Attila Biro     HotNews.ro
Joi, 26 martie 2009, 19:29 Economie | Media & Publicitate

Publicitate outdoor
Foto: DGP / HotNews.ro
Primaria Capitalei a prezentat, joi, prima varianta a unui viitor regulament de publicitate outdoor, in cadrul unei intalniri informale cu reprezentantii agentiilor specializate. Oficialii Primariei au tinut sa precizeze ca este vorba despre un document ce urmeaza sa fie imbunatatit pe baza propunerilor pe care le vor inainta specialistii in domeniu, in perioada urmatoare. Reprezentantii agentiilor de publicitate, care au 15 zile la dispozitie sa vina cu un prim set de recomandari, au oferit deja cateva sugestii, in cadrul unei discutii unde s-au legat si de o alta initiativa a Primariei, cea de interzicere a mesh-urilor in Bucuresti.

Intre altele, reprezentantii agentiilor au solicitat ca prin regulamentul discutat joi sa se prevada organizarea de noi licitatii pentru domeniul public destinat publicitatii outdoor, sa nu se interzica amplasarea mesh-urilor si sa fie creata o comisie mixta de control.

Descarca aici cea mai noua varianta a regulamentului de publicitate supus dezbaterii publice

Consilierul General Doru Giugula, initiatorul dezbaterii, a mentionat ca regulementul nu este finalizat si ca s-a pus in discutie un prim proiect al documentului. Principalele prevederi ale acestuia sunt:
  • Se interzice amplasarea de orice fel de reclame pe sedii ale autoritatilor publice, pe gardurile lacaselor de cult, ale cimitirelor, parcurilor, pe copaci, obiecte de arta monumentala, cladiri monument istoric, pe parapetele pasajelor rutiere supra si subterane.
  • S-a stabilit un traseu unde sa fie interzisa amplasarea de publicitate pe domeniul public sau pe fadadele cladirilor. Traseul este urmatorul:  Piata Unirii, Piata Universitatii , Piata Romana, Piata Victoriei, B-dul Aviatorilor, Arcul de Triumf, soseaua Kiseleff, Calea Victoriei, Piata Revolutiei, Dorobanti (intre Soseaua Stefan cel Mare si Piata Charles de Gaulle), pe Bulevardul Regina Elisabeta si in Piata Lahovary
  • Prin noul regulament se vor stabili dimensiunile si caracteristicile reclamelor si modul de amplasare.
  • Amenzile prevazute prin regulament merg de la 500 la 5.000 de lei si se prevede inlaturarea reclamelor outdoor amplasate ilegal. Descarca aici ultima forma a regulamentului de publicitate propus de Primaria Capitalei.

Consultarile publice vor fi reluate peste o luna

Consilierul general Doru Giugula a mentionat ca regulamentul va fi modificat in urma dezbaterilor publice. "Vrem ca toate formele de publicitate sa fie reprezentate, dar intr-o forma reglementata. Regulamentul poate fi modificat si de aceea vom analiza toate propunerile facute de agentiile de publicitate. Vom incerca sa multumim cat mai multa lume", a precizat Giugula.

Consilierul a mai adaugat ca prin aplicarea noului regulament de publicitate se vor colecta mai multi bani din activitatile de publicitate outdoor. "Vor fi prevazute si noi taxe, din care ne gandim ca o parte din bani sa fie virati ca subventie pentru asociatiile de proprietari pentru reabilitarea termica", a mai declarat Giugula. In urmatoarele 15 zile Primaria asteapta din partea companiilor de publicitate propuneri pentru regulamentul de publicitate. Ulterior propunerile urmeaza sa fie analizate si incluse in regulament. Peste o luna, Primaria va organiza o runda de consultari publice pe marginea regulamentului. In final, regulamentul urmeaza sa fie supus votului in cadrul Consiliului General al Capitalei.

Propunere de model: regulamentul din Cluj

La dezbaterea de joi au fost prezenti si reprezentantii companiei Clear Channel, care au facut cateva propuneri pentru noul regulament de publicitate. "In primul rand ar trebui sa se prevada organizarea de licitatii pe domeniile publice destinate publicitatii. Fara o astfel de prevedere orice reglementare a domeniului nu are efect", a declarat Mihai G. Mihai, CEO Clear Channel.

Reprezentantul companiei a mai mentionat ca a propus Primariei ca regulamentul de publicitate outdoor adoptat de Primaria Cluj-Napoca sa fie luat drept model. "Acest regulament adoptat de curand este extrem de bine realizat. Cei de la Cluj si-au dat seama de potentialul acestei piete si au reglementat in detaliu acest aspect, mai ales tot ce se intampla pe domeniul public", a spus Mihai G. Mihai. Consulta aici regulamentul de publicitate pentru Cluj-Napoca.

O alta propunere facuta de acesta este ca pentru controlul aplicarii regulamentului sa fie constituita o comisie mixta intre oficialii primariei si reprezentanti ai agentiilor de publicitate, deoarece "astfel neregulile vor fi depistate mult mai rapid".

Aura Vizitiu, reprezentanta a Mistic Media, a propus ca prin noul regulament sa nu se interzica amplasarea de mesh-uri. “Aceste mesh-uri aduc atat bani la Primarie, cat si pentru asociatiile de proprietari, de aceea ele nu trebuie interzise”, a precizat Aura Vizitiu. Propunerea a mai fost sustinuta si de catre mai multi sefi de asociatii de proprietari din Bucuresti. Mentionam faptul ca Primaria are un proiect de hotarare prin care mesh-urile ar urma sa fie interzise. Acest proiect este distinct fata de regulamentul de publicitate si nu a fost inca votat de Consiliul General al Capitalei.

Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul, a propus ca prin regulament sa fie interzisa amplsarea de panouri publicitare sau alt tip de publicitare in parcuri si scuaruri.

Consilierul Doru Giugula a mentionat ca propunerile facute la intalnirea de joi vor fi analizate si in masura in care sunt rezonabile vor fi introduse in noul regulament de publicitate. 


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

2042 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Foarte bine. Fara reclame pe cladiri (Joi, 26 martie 2009, 20:57)

    FFF T [utilizator]

    M-am saturat sa vad cearceafuri publicitare multicolore cu detergenti, masini,coca-cola, tratamente de oximorozi s.a. atarnate de cladiri.

    Mai aveam putin si atarnau un cearceaf cu reclame si pe Casa Poporului!
    • -1 (1 vot)    
      Exact! (Joi, 26 martie 2009, 21:16)

      gigi boieru [anonim] i-a raspuns lui FFF T

      de parca am avea cele mai frumoase si mai bine intretinute cladiri din Europa...
    • 0 (0 voturi)    
      Dezbatere publica? (Joi, 26 martie 2009, 21:39)

      motanul meu, publicitarul de aur [anonim] i-a raspuns lui FFF T

      Ok, dezbatere, dar unde dezbatem? Daca dezbaterea este facuta intre agentiile de publicitate (care mi-ar lipi un banner si pe fata) si asociatiile de locatari (care si-ar lipi un banner pe fata pentru o reducere la intretinere), treaba e din start pierduta.

      Deci, domnule Attila, eu unde dezbat? O adresa de mail? O fereastra deschisa la primarie?
      • 0 (0 voturi)    
        http://www.pmb.ro/ (Joi, 26 martie 2009, 22:03)

        AttilaBiro-jurnalist HotNews.ro [utilizator] i-a raspuns lui motanul meu, publicitarul de aur

        Va pueti exprima opinia pe pagina http://www.pmb.ro/ a Primariei Capitalei la sectiunea Institutii->Consiliul General-> proiecte in dezbatere publica. Momentan proiectul nu este pus acolo, a fost scos de Primarie, dar va fi repus in urmatoarele zile. Iar consultarea publica va avea loc peste 30 de zile. In general dezbaterile publice au loc in sala 301 din Primarie. Nu pot sa va spun o ora pentru ca nu a fost stabilita. De regula aceste dezbateri sunt anuntate la avizierul Primariei.
        • 0 (0 voturi)    
          Oare? (Vineri, 27 martie 2009, 12:30)

          alina [anonim] i-a raspuns lui AttilaBiro-jurnalist HotNews.ro

          Sunt f curioasa cate dintre aceste propuneri vor fi luate in considerare... cat de "rezonabile" li se vor parea domnilor consilieri. Or sa gaseasca ei o cale sa le dea laoparte si sa faca tot cum vor ei...parca vad..
          Plus ca dezbaterea aia online tot apare si dispare de pe site. ce se intampla? o scot cand nu le convin postarile? pai dc se mai dezbate public atunci?
        • 0 (0 voturi)    
          publicitate in balta (Vineri, 27 martie 2009, 12:35)

          orbul [anonim] i-a raspuns lui AttilaBiro-jurnalist HotNews.ro

          Pe soseaua Petricani - sector 2, pe partea dinspre lacul Tei s-au amplasat in cateva zile, intr-o totala nepasare, mai multe ecrane publicitare metalice gigant. In dreptul podului care desparte lacul Tei de lacul Plumbuita, din cele 3 bucati amplasate, cel din mijloc s-a prabusit peste balustrada podului si a ramas suspendat deasupra apei, intr-un echilibru fragil.
          Ma intreb si eu ca tot prostul: daca s-ar fi prabusit cel din margine, la niste ore de varf (17 - 20 seara), cand pe aceasta sosea traficul este aproape blocat, iar masinile asteapta una dupa alta sa treaca de intersectia cu strada Doamna Ghica?
          • 0 (0 voturi)    
            Mda... (Vineri, 27 martie 2009, 13:51)

            Vlad [anonim] i-a raspuns lui orbul

            De acord! Dar voi nu ati vazut ca pe tot domeniul public e total haos? Nu inteleg de ce naiba se leaga astia numai de mesh-urile de pe cladiri?! Restul nu le vad de nas?? Panouri luminoase, statiile de autobuz...adik de ce naiba nu reglementeaza mai intai domeniul public si o tot tin una si buna cu mesh-urile astea care sunt totusi puse pe proprietati private! Numai infrumusetarea capitalei nu o urmaresc astia va zic eu!!!
            Cred ca interesele sunt total altele!
  • 0 (0 voturi)    
    fara reclame in oras (Vineri, 27 martie 2009, 8:25)

    fara reclame in oras [anonim]

    Fara reclame in oras!!!Acest gen de publicitate este obositor pana la stresant, aduce murdarie in oras, semanam cu o tara din lumea a treia...in nici o capitala a Europei nu vezi rusinea de la noi din oras in materie de publicitate atarnata pe toate gardurile si cladirile.Sa se desfiinteze panourile de la intrarile in oras de-a lungul soselei...arata a calicie.De mult se simtea nevoia unei legi care sa reglementeze balamucul din oras.Oricum nu cumpar un produs in functie de reclama...
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Vineri, 27 martie 2009, 9:52)

    muz [anonim]

    Buna . Eu lucrez in bransa , adica in productie publicitara de marime mare .
    1. nimeni nu ii lipeste la nimeni in fata lui fara un acord personal .
    2. Pentru aceste locatii si primariile incaseaza banuti frumosi (aproximativ 100 de euro plus taxa de publicitate care este de 3 % in bucuresti ).
    3. Ganditiva ca poate la un cutremur aceste meshuri ajuta sa nu pice jos blocurile :)

    Eu cel mai mult is revoltat pe acele led displayuri care se aporba in oras , majoritatea au culori extrem de urate , si noaptea chiar este nasol pentru poluarea de lumina .

    C-am atata ...

    Muz
    • 0 (0 voturi)    
      True... (Vineri, 27 martie 2009, 13:20)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui muz

      Si eu sunt total impotriva la ecranele acelea luminoase care iti i-au ochii la propriu, mai ales seara la volan. Obosesc ochiul si isi mai si schimba brusc afisajul, de zici ca a fulgerat in locul respectiv. e chiar periculos!

      cat despre plasele de pe cladiri, chiar nu pot spune ca ma deranjeaza. sunt multe cladiri in Buc care isi pot ascunde starea absolut deplorabila dupa acele plase, care cred mai estetizeaza, sau cel putin mai inveselesc prin culori cladirile cenusii si fatadele care clar lasa de dorit. plus ca mai si protejeaza, sa nu ne cada in cap vreo bucata "rupta" din vreo cladire.
      Parerea mea...
      • 0 (0 voturi)    
        :( (Vineri, 27 martie 2009, 15:28)

        Andreea [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Am o ruda care are de multi ani diferite plase publicitare puse pe cladirea in care locuieste si nu s-a plans niciodata de toata treaba asta. Si chiar se vede cat de bine au priit blocului banii incasati de la firmele de publicitate. Au refacut scara, au pus un lift nou in care merge si in care nu iti mai e teama sa urci, si toate astea fara un leu scos din buzunarele locatarilor. Ca sa nu zic ca majoritatea sunt batrani si nu ar fi avut bani de asa imbunatatiri. Din cauza la nterzicerea asta a mesh-urilor, o sa aiba f multa lume de suferit, mai ales acum cand nu mai sunt bani pt nimic, daramite pentru renovari...
        • 0 (0 voturi)    
          extraordinar! (Vineri, 27 martie 2009, 17:33)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Andreea

          Andreea, vorbim de folosul comuntatii, al majoritatii, nu de cel la nivel de grup restrans (adica al "majoritatea care sunt batrani").

          Daca nu isi pot intretine blocurile, sa le vanda, si sa se mute acolo unde isi permit! Nu as dori ca pe confortul meu vizual sa isi puna ei lifturi, si sa isi plateasca intretinerea!

          Daca ar fi dupa mine, as interzice ca banii proveniti de la firmele de publicitate sa ajunga in folosul personal al oamenilor din aceste blocuri! este afectata comunitatea, nu doar acesti batrani...

          Oricum, este o modalitate vulgara de a face publicitate, imagineaza-ti cum ar arata Luvru sau Turnul Eifel cu aceste meshuri. Sau la Statuia Libertatii te-ai gandit? ORIBIL!
          • 0 (0 voturi)    
            Dar... (Luni, 30 martie 2009, 13:28)

            andreea [anonim] i-a raspuns lui alex

            Bine Alex, dar cum poti compara Luvru sau Turnul Eifel cu scoartele de cladiri care sunt de exemplu pe Stefan Cel Mare, si chiar si in centru. Ok, in centru acolo unde avem ce arata, cat de cat ce sa zic... da. Dar sunt o gramada de cladiri care sunt vai de capu' lor, si imi pare rau sa zic...arata mai bine acoperite! Asta e adevarul. Si poate ca e si"in folosul comunitatii" sa nu vedem atat de clar realitatea din spatele la toate mesh-urile astea. Trist, dar true...
  • 0 (0 voturi)    
    De fapt...numai interese (Vineri, 27 martie 2009, 14:17)

    Vlad [anonim]

    Mie mi se pare foarte interesant faptul ca s-a hotarat interzicerea doar pe domeniul privat, acolo unde macar ajung bani buni la proprietari. Pe de alta parte, de domeniul public domnii consileri nu zic nici pas.! De atatia amari de ani, firmele care expun pe dom public fac asta fara nici un fel de licitatie, reglamentare! Fiecare face cum vrea, unde vrea + cu cat vrea! Sumele platite sunt mai mult decat simbolice! Ce naiba e aia 3 euro/panou cand se fac atatia bani din expunerile astea!!!? Sa nu mai zicem si de toate magariile care se fac si asa pe fata! Cum ar fi publicitatea de la Teatrul National si de la Teatrul de Operata care s-a dat fara nici un fel de licitatie!
    Sunt o gramada de interese la mijloc..
    • 0 (0 voturi)    
      Numai treburi bune fac domnii (Vineri, 27 martie 2009, 17:06)

      Alina [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Da!! Foarte aiurea faza cu publicitatea pentru Teatrul National.
      Spatiile respective au fost alocate de primarie prntru a promova spectacolele TNB. S. Apoi prin minune!!! destinatia spatiilor a fost modificata pentru realizarea de venituri extrabugetare cica.! Asadar, ioc promovare cultura!
      Ca sa nu mai spun ca imediat or sa ajunga sa puna si afise pt promovat ce stiu eu ce bauturi spirtoase in locul celor pt spectacole. Si in plus, compania care a primit atat de usor spatiile respective, mai plareste si o suna de toata jena catre TNB si fac mega bani din expunerea pe panourile respective. Plus ca la bugetul de stat nu ajunge chiar nimic! Cum asa? Nu stim? De ce? Nu stim... Nu stim nimic, si nu ni se spune nimic.... Bun asa!! Ce pot spune!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi