Veniturile din publicitate pe internet au depasit 23 de miliarde de dolari in Statele Unite, anul trecut, potrivit unui raport al Internet Advertising Bureau (IAB) si PricewaterhouseCoopers, dat publicitatii luni. Potrivit documentului, pe fondul scaderii economiei SUA, publicitatea interactiva si-a continuat cresterea, insa intr-un ritm mai lent decat in anii precedenti.

Raportul arata ca veniturile din publicitate online au atins 6,1 miliarde de dolari in ultimul trimestru al anului trecut, iar la nivelul intregului an piata a atins 23,4 miliarde de dolari, in crestere cu 10,6% (2,2 miliarde de dolari) fata de 2007. Si aceasta, in conditiile in care diverse surse indica o scadere a pietei totale de publicitate din SUA, care, potrivit The Nielsen Company, a scazut in 2008 cu 2,6% fata de 2007.

Publicitatea pe baza de cautare online ramane principalul motor de crestere, potrivit raportului IAB, inregistrand un salt de 19,8% comparativ cu 2007 si reprezentand 45% din piata in 2008 (10,5 miliarde de dolari). Pe de alta parte, segmentul digital video a inregistrat o dublare a veniturilor din publicitate, de la 324 milioane de dolari in 2007 la 734 milioane de dolari in 2008. Publicitatea de tip display a atras 33% din investitiile in publicitate online, in SUA (7,6 miliarde de dolari).

IAB Romania si PwC Romania sunt asteptate sa publice, in perioada urmatoare, o evaluare a pietei de publicitate online din Romania pentru intregul an 2008. In decembrie, cele doua institutii au publicat primul studiu de acest fel pentru piata locala, raport potrivit caruia investitiile in publicitatea online din Romania s-au ridicat la 42,6 milioane RON (circa 12,8 milioane euro, conform cursului mediu anual) in 2007 si la 33,87 RON (circa 9 milioane euro) in primul semestru din 2008.

Citeste raportul IAB-PwC pentru piata americana aici