Intalnirile Media HotNews.ro

Manafu despre relatia bloggerilor cu firmele: Transparenta e cuvantul cheie

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:00 Economie | Media & Publicitate

Cristi Manafu
Foto: HotNews.ro
Cristi Manafu, unul dintre cei mai cunoscuti bloggeri din Romania si organizator de evenimente prin EvenSys, a ost invitatul lui Iulian Comanescu la Intalnirea Media HotNews.ro, miercuri, 1 aprilie, pentru o discutie despre twittosfera, blogosfera si alte fenomene Web 2.0. Manafu a raspuns intrebarilor cititorilor HotNews.ro timp de doua ore.
  • Intalnirea s-a incheiat

Intalnirea online a fost urmata de un interviu inregistrat in Studioul HotNews.ro


Manafu despre sapca lui Manafu, ca accesoriu definitoriu



Fragmente din intalnirea online
  • Despre Twitter.com ca model de business: „Inca nu reusesc [sa faca bani]. Se pare ca varianta cu conturi premium este o idee buna, dar e doar o idee acum. Nu am vazut pe site o oferta! O idee mai veche era legata de introducerea unor link-uri sponsorizate, un fel de AdSense, dar cu extinderea la 160 de caractere a mesajului. Asta e ideea mea!”
  • Cele mai bune cinci metode de promovare ale unei companii mari pe internet: „1) blogul! Si nu orice blog, unul de industrie, de lider, de manager cunoscut. 2) social networks 3) social media 4) microblogging-ul 5) E-Commerce / E-business.”
  • Trasaturile unei campanii virale bune, de la Ogilvy citire: „1. Atrage atentia oamenilor? 2. O vor trimite prietenilor? 3. O s-o parodieze?”
  • Pretul primelor zece bloguri din Romania: „1 - 1,5 milioane euro! Poate chiar mai mult. M-am uitat la cele din ZeList”
  • Relatiile comerciale cu o companie (posturi cu plata, alte modalitati de promovare): „Transparenta e cuvantul cheie. Ar trebui sa mentioneze ca e in relatii comerciale cu o companie sau ca face parte dintr-o campanie. Dupa asta cititorii te vor amenda / simpatiza / abandona.”
  • Cele trei mari probleme ale presei scrise: „Scaderea bugetelor advertising, crestera internetului, pierderea identitatii / utilitatii. Prima e mai mare decat a doua. Prima accelereaza un proces pe care il asteptam in vreo 2 ani local, in opinia mea. Prima sustine cresterea Internetului si ii va intari pozitia. Pierderea identitatii e legata de marketingul agresiv care a cuprins toata media. Ma astept sa vad radiouri care dau carti. De fapt, cred ca am auzit la un post o promotie cu carti!”
  • Despre Evensys si conferinte ca business: „Toti banii i-am investit in dezvoltare. Am aceeasi masina (2 ani), acelasi laptop (3 ani) si acelasi telefon (2 ani), deci nu e cazul sa vorbim de [Audi] Q7. :-) Numarul [evenimentelor] per ansamblu a scazut in parte si din cauza / datorita (alege tu) segmentarii evenimentelor. La evenimentele generaliste atrageam > 400 persoane. Acum mergem pe nise si suntem multumiti ca avem 200 pe un event dedicat unei industrii. Criza a afectat piata de evenimente. Am auzit ca multi si-au anulat sau amanat evenimentele. Noi avem cateva branduri puternice si speram sa fie totul OK.” Cu toate acestea, „Romania are cele mai mici taxte de participare din UE.”
  • Ce ar trebui sa scrie zilnic un blogger? „Gaseste un scop acelui blog. Raspunde la intrebare: De ce fac eu acest blog? Daca ai un raspuns clar, te focusezi pe el. Daca nu, pune ce iti vin in minte sau in fata ochilor. [...] Incepi un blog cand ai un motiv, un scop. Din plictiseala il incepi, din plictiseala il vei inchide!”
  • Despre lentoarea cu care unele concepte se adopta in Romania, pe online: „Nu suntem multi cei conectati la ce e afara si de aceea nu avem putere de influenta. Facem apoi parte dintr-o gasca mica, rupta de realitatea tabloidizata si OTVeizata. Suntem inca in urma la adoptarea Internetului si ne lipsesc multe servicii online care ne-ar face sa ne apropiem mai mult de web.”
  • Despre Microjobs.ro: „Am facut Microjobs din orgoliu, ambitie si din dorinta de a arata ca ma pricep si ca sunt creativ. Asa fac mereu. Imi vine o idee, o fac. Nu ma uit la bani, nu ii caut. Acum ca toata lumea are asteptari de la MJ sa faca bani, trebuie sa iau aceasta provocare si sa imi pun ambitia din nou la treaba.”
  • Despre esecuri personale: „Am pierdut niste prieteni incercand sa facem business. Deci nu mai fac afaceri cu prietenii! Nu m-am focusat pe cateva lucruri care mi-ar fi putut aduce mai multi bani, dar cum spuneam nu alerg dupa bani. Nu sunt genul. Nu imi dau seama cate kixuri am dat lately pentru ca lumea nu imi spune. Nu au curajul. :-)”

Manafu despre utilitatea Twitter-ului în campanii şi nu numai



Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.

Biografie pe MediaPedia.ro.

Din editiile trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Alexandru Neamtu

    Salut,
    Cum reusesc cei de la twitter.com sa faca bani? Din ce?

    Multumesc.

    • Cristi Manafu

      Inca nu reusesc. Se pare ca varianta cu conturi premium este o idee buna, dar e doar o idee acum. Nu am vazut pe site o oferta!

      O idee mai veche era legata de introducerea unor link-uri sponsorizate, un fel de AdSense, dar cu extinderea la 160 de caractere a mesajului. Asta e ideea mea!

  • Întrebarea nr. 2 gheorghe suveica

    @Al. Neamtu: pai tocmai asta e, ca nu prea reusesc. Si asta e partea ascunsa din Web 2.0, de care nu vorbeste nimeni ca nah, nu da bine: retelele de socializare, iutuburile, etc. pana una alta au fost niste uriase aspiratoare de bani. Inca nu e neclar cum se pot monetiza. Este clar insa ca pe masura ce cresc, inghit tot mai multe resurse, care costa tot mai mult.

    Intrebari pentru invitat:
    1. Ce e ala "un blogger profesional"? (-am vazut in profilul de pe MediaPedia)
    2. De ce ar trebui citit blogul Manafu*, si cine ar trebui sa-l citeasca?
    3. Exista la ora actuala vreun bloger roman a carui voce sa fi influentat politicile publice, deciziile politice etc.? Altfel zis, exista vreun bloger care sa fi influentat spatiul public? (eu stiu unul, dar sunt curios daca il stii si tu)

    • Cristi Manafu

      1. Cred ca te referi la blogger rpofesionist, nu?
      2. Sincer si eu ma intreb cateodata. Cred ca pentru tot ce tine de ce fac eu, daca te intereseaza ce fac in mod normal si apoi pentru cateva idei, multe noutati si din prietenie.
      3. Cel care a pus filmul cu Ana Birchall.

    • Iulian Comanescu

      Răspund şi eu, că eu am editat profilul de pe Mediapedia: Blogger "profesional" este blogger care scrie despre ceva anume în sensul ăla. Manafu scrie despre comunicare, la fel ca mine, dar într-o altă cheie. Marea diferenţă, pe blogurile româneşti, este:

      - freestyle/tineri - scriu despre orice, nativi pe net
      - profesionali (sau business, nişaţi, sau cum vrei să le zici - eu am preluat termenul din engleză) - scriu despre un domeniu determinat, sunt mai potoliţi şi mai analitici.

  • Întrebarea nr. 3 georgio

    Ce parere are dl. Comanescu despre noua moda a partidelor de a avea "celule" de forumisti ? Confirmate de Mitrea, Andronic si subtil sugerate de surse "patriciene" liberale ?
    Sa nu uitam "blogurile" de "jurnalism independent" sponsorizate din bani de partid. Cunosc personal 3-4 bloguri de "jurnalisti" care posteaza simultan intoxicari "de pe surse" pe post de stiri, cu speranta lor si a patronilor lor politici, de a le transforma in virale.
    Ce parere are dl. Comanescu ? Devine si blogosfera la fel ca spatiul TV: un mediu manelizat, tabloidizat si mogulizat pana la dezgust ?

    • Iulian Comanescu

      Mi se pare o tâmpenie cu intoxicările astea şi pe de altă parte e o problemă gen ou-găină. Din câte-am înţeles din ce-a spus Mitrea, alte partide au fost primele la coadă. După părerea mea - şi asta fac şi la mine pe blog - subsolul trebuie să facă parte din conţinutul articolului, îmi doresc conversaţii inteligente, de aceea sunt şi atât de selectiv cu reacţiile pe care le validez şi nu ţin la cantitate.

      Pot să înţeleg de ce se bagă partidele-n chestia asta, deşi eu am optat pentru lucruri gen www.valean.eu sau www.eurospeak.ro când a fost vorba să fac comunicare politică. Oricât de viciat şi chestionabil e un subsol, unii îl citesc şi îşi formează opinii în funcţie de ce spun pseudonimele de acolo. Totuşi, de câte ori am vorbit cu puţinii mei clienţi din zona politică, le-am recomandat să îşi creeze o USP - unique selling proposition -, un mesaj politic constructiv, diferenţiator şi aplicabil. În timp asta a dat roade pentru unii din oamenii pe care i-am consiliat, din politică şi nu numai.

  • Întrebarea nr. 4 Olivian Breda

    Salut,

    O intrebare de procedura: Care sunt, in opinia ta, top 5 metode de promovare pe Internet pentru o companie mare, lasand la o parte site-ul companie si preferabil deja existentul blog? Asadar, in afara de astea, ce solutii vezi tu pentru promovarea unei companii mari pe Internet?

    Ma intereseaza impactul total al campaniei (nu neaparat branding, trafic, sau page rank). Avantajul cand tragi linia la toate astea.

    Mersi frumos.

    • Cristi Manafu

      1) blogul! Si nu orice blog, unul de industrie, de lider, de manager cunoscut.
      2) social networks
      3) social media
      4) microblogging-ul
      5) E-Commerce / E-business.

      Stiu ca suna simplu dar nu as face o diferenta intre companii mari si mici si nu m-as uita la cuvantul promovare doar ca la advertising.

      O companie nu mai poate lipsi de pe Internet astazi, iar site-ul de companie nu e de ajuns.

  • Întrebarea nr. 5 Radu Davidescu

    Cum ar trebui sa trateze un blogger cunoscut o relatie comerciala (de sponsorizare de ex.)? Cum ar trebui sa trateze astfel de relatii si a-si mentine in acelasi timp credibilitatea? Este benefic sau periculos pentru un blogger sa comenteze produse si servicii?

    • Cristi Manafu

      Transparenta e cuvantul cheie. Ar trebui sa mentioneze ca e in relatii comerciale cu o companie sau ca face parte dintr-o campanie. Dupa asta cititorii te vor amenda / simpatiza / abandona.

    • Iulian Comanescu

      Se ştie că Manafu şi Comanescu gândesc cam acelaşi lucru în problema pe care-ai pus-o: comunicarea comercială (publicitate, posturi cu plată etc.) trebuie separată de discursul editorial şi pe bloguri, dacă ţii la propria credibilitate. Dar asta ţine de locul unde vrea să se aşeze fiecare. Posturile cu plată nemarcate ca atare funcţionează. Cititorii de bloguri nu par deranjaţi de treaba asta dacă e să te uiţi la trafic.

      Depinde cum vrei să te poziţionezi. Grig Davidovitz, proful de jurnalism evreu pe care l-am avut aici la începutul anului, spunea că pe lângă comunicarea publicitară şi cea jurnalistică apare un al treilea tip de discurs, blogurile. Jurnalismul e o metodă, zicea el. Dacă bloggerii se ţin de principiile oldskool, ca mine şi Manafu, o să aibă nişte beneficii. Dacă le încalcă - şi trăim într-o ţară democratică, unde ceea nu e interzis prin lege e permis până la proba contrarie -, au alte beneficii :-)

  • Întrebarea nr. 6 Alina

    Spuneti-ne 5 sau mai multe caracteristici/trasaturi ale unei campanii virale. Ce au campaniile care devin virale si nu au celelalte?

    • Cristi Manafu

      Uite ce zic cei de la Ogilvy:

      1. Will it get people’s attention?
      2. Will they forward it to their friends?
      3. Will they spoof it?

      E OK?

  • Întrebarea nr. 7 chinezu

    sa zicem ca io am descoperit petrol in fundul curtii si am devenit miliardar in euro
    si am buba asta cu onlineul si cu blogurile
    si vin la tine si iti spun:
    vreau sa cumpar primele 10 bloguri din romania
    (de dragul discutiei ziceam ca sunt de vanzare)
    cat m-ar costa?

    • Cristi Manafu

      1 - 1,5 milioane euro! Poate chiar mai mult. M-am uitat la cele din ZeList!

  • Întrebarea nr. 8 Domnita

    Buna,

    Tinand cont de felul in care decurg majoritatea discutiilor pe siteurile de socializare, gen twitter,
    intrebarea este: ce sanse exista de a promova o anumita cauza prin intermediul lor? Mai ales in conditiile in care poate aparea riscul confuziei cu alte mesaje cu scop de marketing.

    • Cristi Manafu

      Iti recomand sa citesti: Cum sa folosesti blogurile intr-o campanie sociala (click aici)

  • Întrebarea nr. 9 Daniel

    Salutare,

    Am un software pentru management de proiect pe care il vand prin intermediul unui site.
    Intrebarea este cum as putea folosi "social media" in web-marketing pt site-ul meu.
    Mai precis cum sa incep si daca se poate cateva exemple concrete.

    Multumesc!

    • Cristi Manafu

      Am o limita de 2000 de caractere pe raspuns, asa ca o sa fiu succint.

      1) da-l la trial in principal celor care au nevoie de el.
      2) fa un grup de discutii / feedback pe LinkedIn si UserVoice
      3) angajeaza cativa top bloggeri sa il foloseasca si sa povesteasca experienta.
      4) creeaza un blog dedicat.
      5) creeaza o aplicatie / widget fun pentru facebook, bloguri etc.

      • Cristi Manafu

        vezi si asta

  • Întrebarea nr. 10 Victor Kapra

    Cum vede Cristian Manafu viitorul presei scrise din Romania?

    • Cristi Manafu

      Presa are 3 mari probleme acum:
      * scaderea bugetelor advertising
      * crestere internetului
      * pierderea identitatii / utilitatii

      Prima e mai mare decat a doua. Prima accelereaza un proces pe care il asteptam in vreo 2 ani local, in opinia mea. Prima sustine cresterea Internetului si ii va intari pozitia.

      Un dusman al presei care sta dupa colt e mobile web-ul. In 2 ani o sa fie la moda sa iti iei tot ce vrei pe mobile. Eu fac asta de mai bine de 3 ani.

      Pierderea identitatii e legata de marketingul agresiv care a cuprins toata media. Ma astept sa vad radiouri care dau carti. De fapt, cred ca am auzit la un post o promotie cu carti!

      Presa nu mai e cumparata pentru continut, ci pentru ce are la pachet: CD, DVD sau carte! In conditiile astea nu mai putem vorbi de presa de calitate! Ci de cantitate!

  • Întrebarea nr. 11 Octavian

    Cati bani ies din organizarea de evenimente de genul celor facute de Evensys? Ramai cu bani de 3g sau ai ajuns sa-iti permiti q7 sau macar un Bang&Olufsen? Cum se compara numarul de platitori la evenimentele de anul asta cu ce-a fost in ultimii doi ani?
    Si inca o intrebare. Pana la un moment dat erau blogurile pline de referiri la ce-a fost pe la o conferinta sau alta. La ce face Evensys, mai precis la conferintele care nu au treaba directa cu bloggingul, cam cat la suta dintre participanti sunt bloggeri si cum vin, platesc sau sunt invitati?

    • Cristi Manafu

      1. Evensys e condusa de trei prieteni si a fost lansata din pasiune. Nu avem target de vanzari, ma rog, nu ne taie nimeni capul daca nu facem nu-stiu-ce target.

      Toti banii i-am investit in dezvoltare. Am aceeasi masina (2 ani), acelasi laptop (3 ani) si acelasi telefon (2 ani), deci nu e cazul sa vorbim de Q7. :-)

      2. Numarul per ansamblu a scazut in parte si din cauza / datorita (alege tu) segmentarii evenimentelor. La evenimentele generaliste atrageam > 400 persoane. Acum mergem pe nise si suntem multumiti ca avem 200 pe un event dedicat unei industrii.

      Criza a afectat piata de evenimente. Am auzit ca multi si-au anulat sau amanat evenimentele.

      Noi avem cateva branduri puternice si speram sa fie totul OK.

      3. Acreditam de obicei un numar limitat de bloggeri.

  • Întrebarea nr. 12 The Observer

    Gluma de 1 aprilie pe The Guardian e ca The Guardian renunta la print/site etc si ramane twitter-only. Lasand gluma la o parte, ce zici tu, cat SF e in ideea ca la un moment dat o intreprindere media - CNN sa zicem - sa lase totul si sa ramana cumva doar in social networks, peste X ani? Cum se intampla acum cu ziarele care raman doar online...

    • Cristi Manafu

      Da, e buna observatia! Cred si eu ca marile branduri vor fi social networks. Cred ca USA Today a incecat asa ceva anul trecut, iar CNN are iReport de ceva timp. Iar ce a ajuns forum.softpedia este exact ce ma astept sa devina HotNews. Ma rog, cu o anumita structura si politca editoriala... pardon, "sociala".

  • Întrebarea nr. 13 lola

    buna,
    exista oferte de publicitate pentru blogurile de nisa scrise de mamici cu tematica parenting si copii? stii daca s-a incercat ceva in acest sens?

    • Cristi Manafu

      In alte parti e o nebunie cu mamicile bloggerite. Cred ca Walmart are in US un program pentru ele acum!

      Din ce stiu eu, la noi nu s-a facut nimic. Dar ma astept sa vad ceva chiar anul asta.

      Problema e ca nimeni nu stie de unde sa le ia. Dar am eu o solutie. O anunt in curand!

  • Întrebarea nr. 14 Alina

    Sa zicem ca sunt un om de online din provincie si vreau sa ajung la evenimentele din capitala (care in procent de 90% in PR, online etc sunt in Buc.). Am un venit de 1000 euro pe luna. Participarea la majoritatea evenimentelor este pe la cateva sute de euro si din cate vad sunt aceiasi oameni (oare de ce?!).

    Ce sanse avem sa ajungem si noi sa mai `invatam` de la initiati, in conditiile in care dam juma de salariu (cel mai bun caz) pe o participare? Sau preturile afisate sunt doar pentru cei care participa din partea companiilor?
    De ce nu se organizeaza evenimente notabile si in `provincie`? Specialisti avem...

    • Cristi Manafu

      Ne dorim sa ajungem in provincie, insa nu e atat de usor pe cat pare!

      Taxele de participare sunt in general platite de companii, iar noi ne angajam sa oferim conditii de 5 stele.

      Si o chestie de industrie. Romania are cele mai mici taxte de participare din UE!

  • Întrebarea nr. 15 Myhay

    Ce ar trebui sa puna un blogger zilnic pe blog ? Ce se cauta cel mai mult ?
    Daca un blogger pune pe blog articole unice ,create de el ,este mai bun decat un blogger care pune stiri luate de pe diferite siteuri si doar le comenteaza ?

    • Cristi Manafu

      Gaseste un scop acelui blog. Raspunde la intrebare: De ce fac eu acest blog?

      Daca ai un raspuns clar, te focusezi pe el. Daca nu, pune ce iti vin in minte sau in fata ochilor.

  • Întrebarea nr. 16 kika

    salut, am cateva intrebari :
    1. a cam trecut valul de euforie peste bloguri, stiu ca sunt cativa care au renuntat la a scrie pe blog, pe masura ce elementul de noutate a trecut. mai este un moment bun acum sa incepi un blog?
    2. te tenteaza sa transformi blogul in ceva mai complex - gen portal? stiu ca ai o serie de spin-off-uri sa le zicem, dar ma gandeam la ceva concertat.
    3. sunt eforturi destul de mari in organizarea de evenimente, unde mai pui si stress si nervi. ies si bani? stiu ca toti fac din placere, desigur, dar poti sa traiesti ok numai din asta? si nu ma refer la bartere, ci la plati efective.
    4. te mai intorci in presa scrisa?
    merci, kika

    • Cristi Manafu

      1. Nu a scazut, dimpotriva. Incepi un blog cand ai un motiv, un scop. Din plictiseala il incepi, din plictiseala il vei inchide!

      2. Da, o sa fie mai complex.

      3. Suntem in al 4-lea an cu Evensys. Pasiunea e tot acolo, dar nu doar ea ne-a adus pana aici. :-)

      4. In care presa? Poate voi colabora, dar ma preocupa mai mult online-ul!

  • Întrebarea nr. 17 Dorel

    Buna. As avea si eu niste intrebari:

    1. Cum ar putea o organizatie neguvernamentala sa foloseasca blogosfera pentru a-si promova cauza pentru care lupta?
    2. Cum sa abordeze un ONG bloggeri care au trafic pentru a-i convinge sa scrie si despre cauza sa? Care ar fi elementele cheie ale mesajului/ abordarii?
    3. Ce fel de informatii ar putea oferi un ONG pe un blog/twitter etc. ca sa nu se suprapuna cu propriul site si sa nu plictiseasca?
    4. Cine ar trebui sa fie in charge cu partea de blogosfera a asociatiei? (un angajat este adeasea prea ocupat, un voluntar nu prea e la curent cu tot ce se intampla, de PRist putine ONGuri reusesc sa aiba fonduri).

    Multumesc frumos! Zi buna si succes!

    • Cristi Manafu

      Iti recomand sa citesti aici

  • Întrebarea nr. 18 Marian

    Pornind de la premisa ca mediul online romanesc are un puternic specific local, iata cateva intrebari;

    De ce si intr-un mediu care s-ar presupune ca e sincronizat cu ce se intampla "in alte parti" exista delay-uri culturale specifice spatiului romanesc ?

    Care ar putea fi motivele pentru care romanii adopta atat de lent uneltele webului social?

    Ce parere are Cristi Manafu despre "twitterizarea" facebook? Va deveni facebook cea mai importanta retea sociala? Ce o diferentiaza de concurenta?

    • Cristi Manafu

      1. Nu suntem multi cei conectati la ce e afara si de aceea nu avem putere de influenta. Facem apoi parte dintr-o gasca mica, rupta de realitatea tabloidizata si OTVeizata. Suntem inca in urma la adoptarea Internetului si ne lipsesc multe servicii online care ne-ar face sa ne apropiem mai mult de web.

      2. Din aceleasi motive de mai sus.

      3. Facebook este cea mai mare retea sociala.

  • Întrebarea nr. 19 Paul

    1. Cum poti sa faci un blog care sa fie si profesional (pe teme de research) dar si business (care sa promoveze serviciile de cercetare ale firmei tale? Si e ok abordarea asta? Adica sa atrag pe blog si oameni din domeniul researchului si potentiali clienti?

    2. Care ar fi cel mai eficient mediu web 2.0 de promovare a unei firme de marketing research (cultural marketing research, etnomarketing, etc)?

    Multumesc

    • Cristi Manafu

      Eu lucrez cu Unlock Research pe Mobile Marketing Conference. Ei fac primul studiu de promovare pe mobile pentru mine. Eu le asigur acoperire si expunere, ei se arata astfel in fata unui potential target.

      Tot ei fac diverse studii pro bono / open. Doar pentru imagine si creativitate.

      eResearch a facut un studiu pe care l-a oferit gratuit in mare parte. Le-am dat 3 mentiuni pe Strategist.ro.

  • Întrebarea nr. 20 Dan

    Te-ai gandit la un model de business pentru microjobs? Vezi in acest proiect o nisa neglijata de bestjobs si ejobs?

    • Cristi Manafu

      Am facut Microjobs din orgoliu, ambitie si din dorinta de a arata ca ma pricep si ca sunt creativ. Asa fac mereu. Imi vine o idee, o fac. Nu ma uit la bani, nu ii caut.

      Acum ca toata lumea are asteptari de la MJ sa faca bani, trebuie sa iau aceasta provocare si sa imi pun ambitia din nou la treaba.

      Faza e ca nici Twitter nu stie sa faca bani in acest moment si cum in Ro sunt doar vreo 3000 de conturi deschise, masa e relativ mica.

      Maine la OpenCoffee.ro prezint planurile MJ si ideile de monetizare.

      Cineva insa mi-a zis ca as putea cere deja 15.000 euro pe el. Cui? Nu stiu?

      Ideea e ca dupa ce va creste, se va integra natural cu un site mare de job-uri. Deci probabil va dori cineva sa il cumpere.

  • Întrebarea nr. 21 Iulian Comanescu

    Să mă bag şi eu cu una rea. Care sunt ultimele tale kixuri, Cristi, şi ce-ai învăţat din ele? Ca să nu fiu din cale-afară de rău, o să mă "laud" cu aşa ceva: www.istorii.ro, un pet project pe care l-am trecut pe pilot automat. Motivul: zona de 100-200 de mii de afişări pe lună, cât scontam şi de care m-am apropiat, nu e bună pentru o monetizare ritmică din bannere. E o lecţie utilă, am învăţat că nişele trăiesc din resturi.

    • Cristi Manafu

      Am pierdut niste prieteni incercand sa facem business. Deci nu mai fac afaceri cu prietenii!

      Nu m-am focusat pe cateva lucruri care mi-ar fi putut aduce mai multi bani, dar cum spuneam nu alerg dupa bani. Nu sunt genul.

      Nu imi dau seama cate kixuri am dat lately pentru ca lumea nu imi spune. Nu au curajul. :-)

  • Întrebarea nr. 22 Ramo

    1. Cand intri prima data pe un site/ blog, care este primul lucru la care te uiti?

    2. Ce reguli simple ar trebui sa respecte un site de nisa ca sa fie cel mai bun pe domeniul lui?

    3. Care crezi ca sunt cele mai bune bannere de promovare: cele cu super poze sau cele cu un text intrigant?

    • Cristi Manafu

      1. la design si apoi la calitatea informatiei.

      2. sa fie constant, consistent, creativ.

      3. care sunt cele mai frumoase femei: blondele sau brunetele?

  • Întrebarea nr. 23 Doris

    Un om de PR prezent - strategic - in new media (linked in, facebook etc.) are de castigat, ca "brand personal" sau se expune prea tare? Multumesc.

    • Cristi Manafu

      Branding personal. Expunerea tine de cat de multe vrei sa dai din casa!

  • Întrebarea nr. 24 Alex

    De ce Twitter.com si nu Cirip.ro? Dpdv al functionalitatilor cirip.ro are mai multe. Printre care si grupuri. Eu asteptam de mult grupuri pe twitter.

    • Cristi Manafu

      Pentru ca e un brand international, pentru ca e acel brand care a facut din microblogging ceea ce este astazi, pentru ca are awareness mai mare.

      Vezi, nu e nimic legat de calitate!?

  • Întrebarea nr. 25 Addy

    1.Roblogfest 2009 a fost un adevarat fiasco. Mai mult rezultatele finale i-au facut pe unii sa se rusineze ca au participat la un asemenea concurs. Daca e sa ma uit in Zelist 100, nu cred ca sunt mai mult de 15 bloguri carora sa le dau importanta.In Romania se poate vorbi de o crestere exponentiala a numarul blogurilor, dar cum ramane cu calitatea ?

    2. Blogurile care au cel mai mare trafic nu difera prea mult de site-urile ziarelor tabloide. Considerati ca, in timp, segmentarea audientei ziarelor va reflecta segmentarea audientei blogurilor ?


    3. Inafara de accesibilitatea si interactivitate, cu ce altceva ma poate convinge un blog sa-l vizitez in detrimentul unui site specializat ? Cat timp va lua ca si in Romania sa se vorbeasca despre bloggeri profesionisti ?

    4. Ce parerea aveti despre vedetele (Cabral, Chirila, Badea etc ...) care au patruns in blogosfera ?

    • Cristi Manafu

      1. Nu cred ca a fost un fiasco. E un prilej de intalnire inainte de a fi o competitie. Cati din participantii de la Fabrica au fost atenti la premii si cati si-au vazut de discutii?

      Eu cred ca sunt mult mai multe. Amandoi sunetm subiectivi, nu? Deci ce facem? Cred ca ar trebui lasata in pace blogosfera, sa nu ii mai cerem sa fie curata, dreapta, sociala, de calitate... Sa fie asa cum e si lucrurile bune vor aparea.

      Am vrut sa ma las de blog de mai multe ori si de fiecare data am avut un motiv sa nu o fac!

      2. Audienta blogurilor de nisa va creste, trebuie sa avem insa si mai multe bloguri specializate.

      3. De ce intrebi de bloggeri profesionisti daca inca nu esti convins de bloggeri? Frumusetea blogging-ului e ca nu ai nevoie de diploma ca sa scrii ce vrei sau sa fii interesant. De fapt, s-a vazut ca si in alte domenii nu ai nevoie de diploma. :-)

      4. Pe Mircea Badea nu il cunosc personal. Pe Cabral si Tudor i-am intalnit. Cred ca cei doi sunt cele mai bune exemple de blogger-vedeta.

  • Întrebarea nr. 26 Iulian Comanescu

    Şi-ncă una cu evenimentele. Cum merg, Cristi, mai vrea lumea cafele? A crescut/s-a dus în jos piaţa? Mâine mă duc să moderez ceva, dinspre mine, care nu fac asta, se vede că e oarece agitaţie în zona profesională, oamenii îşi pun întrebări şi s-ar putea ca asta să se transforme-n bani pentru astfel de evenimente.

    În măsura în care şi ceea ce facem noi în secunda asta pe HotNews e un "mini-eveniment", că altfel nu pot să-i zic, al industriei, se converteşte în trafic şi traficul înseamnă probabil bani pentru HotNews.

    • Cristi Manafu

      Din evenimente nu se castiga mult. Daca esti de ceva timp in piata, stii si simti asta.

      Multi au vazut evenimentele ca o sursa rapida de venit. Si chiar au facut ceva banutzi, dar nu au facut un business.

      De la inceputul anului am facut 3 evenimente mari: TaxEu.ro, DigitalForum.ro si PRForum.ro. Toate au fost la nivelul asteptarilor noastre poate chiar mai sus. Dare ele sunt branduri deja. Au deja 3 editii. Si de aceea au rezistat in criza.

      Brandurile rezista!

  • Întrebarea nr. 27 Liviu

    Cum trebuie sa procedezi atunci cand vrei sa promovezi ceva dar nu ai bugetul necesar pentru a apela la metodele traditionale (campanii online, print, media etc) ?

    • Cristi Manafu

      Bugetul nu inseamna doar bani. Da o parte din ce castigi, din procentul tau sub foma de servicii gratuite si asta va insemna promovare!

  • Întrebarea nr. 28 corina

    Urmatoarele intrebari ar trebui sa lamureasca conceptul de blog corporate/de companie:

    1. Ce tip de companii ar putea sa beneficieze mai mult de pe urma bloggingului profesional/corporate?
    2. Ce tipuri de produse si servicii ar atrage cel mai mult cititorii de bloguri, si care ar putea fi considerate neinteresante?
    3. Ce tip de continut atrage atentia pe acest tip de blog?
    4. Cine sunt cei mai susceptibili sa citeasca blogurile de companii - decidentii, buyerii, influentatorii, utilizatorii finali, competitorii?
    5. Cum poate o companie sa creeze un blog evitand sa genereze o 'replica' a site ului de prezentare - aici ma refer la continutul articolelor, informatiilor prezentate?
    7. Este de dorit ca un blog de companie sa aiba linkuri catre terte parti - clienti, agentii de reglementare in domeniu, etc?
    8. Cele mai bune bloguri au legaturi catre alte bloguri si site uri de stiri. Recomandati ca si blogurile de companie sa includa astfel de linkuri - catre clienti, furnizori? Daca nu, de ce ar trebui evitata aceasta practica?

    • Cristi Manafu

      1. toate, nu exista exceptii.

      2. cele interesante pentru bloggerii tintiti.

      3. acest tip de blog?

      4. orice persoana care gaseste un interes in bloguri.

      5. sa il scrie cineva care simte compania, nu cineva platit sa scrie.

      7. L-ar ajuta mult!

      8. Da, recomand asta.

  • Întrebarea nr. 29 silviu / edublog.ro

    Ce parere ai despre edublogosfera de la noi? Exista, poate fi creata? Ce sanse are un proiect gen www.edublog.ro in conditiile in care se dau sfaturi de la minister, ca elevii si studentii sa nu-si faca blog.

    • Cristi Manafu

      recunosc ca nu sunt la curent cu edublogosfera insa carmen holotescu de la timsoft.ro/weblog e foarte in masura sa iti raspunda.

      am auzit ca in UK vor sa bage curusuri de social media in scoli. la noi de ce se interzic blogurile?

  • Întrebarea nr. 30 silviu / joobs.ro

    Careerbuilder.com.ro vrea sa detroneze bestjobs si ejobs.

    Ce sanse (reale) are? Sau ce sanse sunt ca un nou venit sa ocupe o pozitie fruntasa sau macar sa ia o buna parte din piata. In citi ani?

    Serviicile de recrutare online, nisate, fragmenteaza in vreun fel liderii proclamati?

    • Cristi Manafu

      Sincer nu stiu. Aceleasi sanse pe care le are Google in fata Yandex in Rusia.

      Cred mult in microrecrutare vs blockbustere. Conteaza rezultatul final, nu?

  • Întrebarea nr. 31 alberto

    o intalnire foarte interesanta intre doua personalitati ale blogosferei.Comanescu "Alunecosul" si Manafu "Egocentricul".e o placere sa va citesc pe amndoi.
    pentru invitatul tau = Manafu : cum merge proiectul Prodigy?Aela mai face parte din schema?
    Pentru tine,Iulian : cum ti s-a parut blogosfera moldoveneasca ?

    • Iulian Comanescu

      Bine că nu m-ai făcut pe mine egocentric, îmi place mai mult alunecos, deşi Cristi râde şi el de ştampila pe care i-ai pus-o. Hai că ne-ai făcut să râdem, aş vrea mai multe d-astea la Întâlniri.

      Deci blogosfera moldovenească. Ce să zic? Am scris deja ceva aici.

      M-au făcut unii prost pe Twitter din motivul ăsta, dar mai mult zău că nu mă duce capul.

      Cu o săptămână înainte de 27 martie, am mai dat un supliment în EVZ aici.

      E o divagaţie de la întrebarea asta. În rest - ce să zic? Parcă-s multe doamne puternice pe la voi...

    • Cristi Manafu

      Eu recunosc ca sunt egocentric, sa stii! Altfel nu as fi reusit sa fac atat de multe lucruri. Serios.

      Referitor la Prodigy, eu am preluat in martie compania in totalitate. Aela este parte din echipa V + O acum. Sper insa ca in viitor sa avem ocazii noi de colaborare.

  • Întrebarea nr. 32 dana

    Salut,

    Avind in vedere caracterul neconventional si destul de putin cunoscut al acestui tip de comunicare, cine credeti ca ar trebui sa coordoneze existenta online ( retele sociale, forumuri, bloguri) a unei companii:
    - un specialist online intern al companie
    - agentia de PR
    - un blogger angajat de companie
    - altcineva/ cine?
    Ati fi dispusi sa coordonati acest tip de comunicare pentru o companie?
    Merci frumos,

    • Cristi Manafu

      Eu recomad ca departamentul de comunicare sa lucreze cu un consultant in domeniu. Cineva care a derulat deja proiecte in acest mediu, are vizibilitate si cunostintele necesare.

      In multe cazuri poate fi acel blogger de care aminteai!

  • Întrebarea nr. 33 frm

    1. se tot vehiculeaza sume platibile pentru a cumpara un site/blog; de ce as vrea sa cumpar ceva facut de altul (dupa chipul si asemanarea ...)?
    2. care este dupa parerea ta investitia minima pentru a porni ceva (de succes) in onlineul romanesc? (un site/blog pe care sa scrie manafu, zoso, comanescu si inca vreo trei patru)
    3. cat crezi ca va mai dura pana va ajunge onlineul "controlat" (sau cenzurat daca vrei) asa cum este presa offline?
    merci fain

    • Cristi Manafu

      1. pai, de ce sa platesti un blog? te referi la crearea lui sau la unul care exista deja?

      2. nu cred ca pui problema bine. nu stiu iulian ce a sperat, dar eu nu stiam ca o sa ajung atat de vizibil. Bine, la mine sunt mai multi factori care au contribuit!

      3. sper sa nu fie controlat niciodata!








Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

4550 vizualizari

  • Monetizare Twitter (Marţi, 31 martie 2009, 16:45)

    Alexandru Neamtu [anonim]

    Salut,
    Cum reusesc cei de la twitter.com sa faca bani? Din ce?

    Multumesc.
    • Monetizare Twitter (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:08)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru Neamtu

      Inca nu reusesc. Se pare ca varianta cu conturi premium este o idee buna, dar e doar o idee acum. Nu am vazut pe site o oferta!

      O idee mai veche era legata de introducerea unor link-uri sponsorizate, un fel de AdSense, dar cu extinderea la 160 de caractere a mesajului. Asta e ideea mea!
  • 1 raspuns + 3 intrebari (Marţi, 31 martie 2009, 20:39)

    gheorghe suveica [anonim]

    @Al. Neamtu: pai tocmai asta e, ca nu prea reusesc. Si asta e partea ascunsa din Web 2.0, de care nu vorbeste nimeni ca nah, nu da bine: retelele de socializare, iutuburile, etc. pana una alta au fost niste uriase aspiratoare de bani. Inca nu e neclar cum se pot monetiza. Este clar insa ca pe masura ce cresc, inghit tot mai multe resurse, care costa tot mai mult.

    Intrebari pentru invitat:
    1. Ce e ala "un blogger profesional"? (-am vazut in profilul de pe MediaPedia)
    2. De ce ar trebui citit blogul Manafu*, si cine ar trebui sa-l citeasca?
    3. Exista la ora actuala vreun bloger roman a carui voce sa fi influentat politicile publice, deciziile politice etc.? Altfel zis, exista vreun bloger care sa fi influentat spatiul public? (eu stiu unul, dar sunt curios daca il stii si tu)
    • 3 raspunsuri (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:11)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gheorghe suveica

      1. Cred ca te referi la blogger rpofesionist, nu?
      2. Sincer si eu ma intreb cateodata. Cred ca pentru tot ce tine de ce fac eu, daca te intereseaza ce fac in mod normal si apoi pentru cateva idei, multe noutati si din prietenie.
      3. Cel care a pus filmul cu Ana Birchall.
    • Despre bloggeri (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:12)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gheorghe suveica

      Răspund şi eu, că eu am editat profilul de pe Mediapedia: Blogger "profesional" este blogger care scrie despre ceva anume în sensul ăla. Manafu scrie despre comunicare, la fel ca mine, dar într-o altă cheie. Marea diferenţă, pe blogurile româneşti, este:

      - freestyle/tineri - scriu despre orice, nativi pe net
      - profesionali (sau business, nişaţi, sau cum vrei să le zici - eu am preluat termenul din engleză) - scriu despre un domeniu determinat, sunt mai potoliţi şi mai analitici.
  • Poluarea politica a online-ului (Miercuri, 1 aprilie 2009, 0:32)

    georgio [anonim]

    Ce parere are dl. Comanescu despre noua moda a partidelor de a avea "celule" de forumisti ? Confirmate de Mitrea, Andronic si subtil sugerate de surse "patriciene" liberale ?
    Sa nu uitam "blogurile" de "jurnalism independent" sponsorizate din bani de partid. Cunosc personal 3-4 bloguri de "jurnalisti" care posteaza simultan intoxicari "de pe surse" pe post de stiri, cu speranta lor si a patronilor lor politici, de a le transforma in virale.
    Ce parere are dl. Comanescu ? Devine si blogosfera la fel ca spatiul TV: un mediu manelizat, tabloidizat si mogulizat pana la dezgust ?
    • Intoxicări de partid (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:19)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui georgio

      Mi se pare o tâmpenie cu intoxicările astea şi pe de altă parte e o problemă gen ou-găină. Din câte-am înţeles din ce-a spus Mitrea, alte partide au fost primele la coadă. După părerea mea - şi asta fac şi la mine pe blog - subsolul trebuie să facă parte din conţinutul articolului, îmi doresc conversaţii inteligente, de aceea sunt şi atât de selectiv cu reacţiile pe care le validez şi nu ţin la cantitate.

      Pot să înţeleg de ce se bagă partidele-n chestia asta, deşi eu am optat pentru lucruri gen www.valean.eu sau www.eurospeak.ro când a fost vorba să fac comunicare politică. Oricât de viciat şi chestionabil e un subsol, unii îl citesc şi îşi formează opinii în funcţie de ce spun pseudonimele de acolo. Totuşi, de câte ori am vorbit cu puţinii mei clienţi din zona politică, le-am recomandat să îşi creeze o USP - unique selling proposition -, un mesaj politic constructiv, diferenţiator şi aplicabil. În timp asta a dat roade pentru unii din oamenii pe care i-am consiliat, din politică şi nu numai.
  • Metode de promovare pentru companii (Miercuri, 1 aprilie 2009, 7:56)

    Olivian Breda [utilizator]

    Salut,

    O intrebare de procedura: Care sunt, in opinia ta, top 5 metode de promovare pe Internet pentru o companie mare, lasand la o parte site-ul companie si preferabil deja existentul blog? Asadar, in afara de astea, ce solutii vezi tu pentru promovarea unei companii mari pe Internet?

    Ma intereseaza impactul total al campaniei (nu neaparat branding, trafic, sau page rank). Avantajul cand tragi linia la toate astea.

    Mersi frumos.
    • 5 idei de promovare (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:14)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Olivian Breda

      1) blogul! Si nu orice blog, unul de industrie, de lider, de manager cunoscut.
      2) social networks
      3) social media
      4) microblogging-ul
      5) E-Commerce / E-business.

      Stiu ca suna simplu dar nu as face o diferenta intre companii mari si mici si nu m-as uita la cuvantul promovare doar ca la advertising.

      O companie nu mai poate lipsi de pe Internet astazi, iar site-ul de companie nu e de ajuns.
  • Despre relatii comerciale si impartialitate (Miercuri, 1 aprilie 2009, 9:44)

    Radu Davidescu [anonim]

    Cum ar trebui sa trateze un blogger cunoscut o relatie comerciala (de sponsorizare de ex.)? Cum ar trebui sa trateze astfel de relatii si a-si mentine in acelasi timp credibilitatea? Este benefic sau periculos pentru un blogger sa comenteze produse si servicii?
    • transparenta (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:23)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu Davidescu

      Transparenta e cuvantul cheie. Ar trebui sa mentioneze ca e in relatii comerciale cu o companie sau ca face parte dintr-o campanie. Dupa asta cititorii te vor amenda / simpatiza / abandona.
    • Subscriu (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:12)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu Davidescu

      Se ştie că Manafu şi Comanescu gândesc cam acelaşi lucru în problema pe care-ai pus-o: comunicarea comercială (publicitate, posturi cu plată etc.) trebuie separată de discursul editorial şi pe bloguri, dacă ţii la propria credibilitate. Dar asta ţine de locul unde vrea să se aşeze fiecare. Posturile cu plată nemarcate ca atare funcţionează. Cititorii de bloguri nu par deranjaţi de treaba asta dacă e să te uiţi la trafic.

      Depinde cum vrei să te poziţionezi. Grig Davidovitz, proful de jurnalism evreu pe care l-am avut aici la începutul anului, spunea că pe lângă comunicarea publicitară şi cea jurnalistică apare un al treilea tip de discurs, blogurile. Jurnalismul e o metodă, zicea el. Dacă bloggerii se ţin de principiile oldskool, ca mine şi Manafu, o să aibă nişte beneficii. Dacă le încalcă - şi trăim într-o ţară democratică, unde ceea nu e interzis prin lege e permis până la proba contrarie -, au alte beneficii :-)
  • Must have pentru o campanie ca sa devina virala (Miercuri, 1 aprilie 2009, 10:40)

    Alina [anonim]

    Spuneti-ne 5 sau mai multe caracteristici/trasaturi ale unei campanii virale. Ce au campaniile care devin virale si nu au celelalte?
    • 3 ingrediente pentru un viral (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:16)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina

      Uite ce zic cei de la Ogilvy:

      1. Will it get people’s attention?
      2. Will they forward it to their friends?
      3. Will they spoof it?

      E OK?
  • cat ar costa primele 10 bloguri din romania (Miercuri, 1 aprilie 2009, 11:36)

    chinezu [anonim]

    sa zicem ca io am descoperit petrol in fundul curtii si am devenit miliardar in euro
    si am buba asta cu onlineul si cu blogurile
    si vin la tine si iti spun:
    vreau sa cumpar primele 10 bloguri din romania
    (de dragul discutiei ziceam ca sunt de vanzare)
    cat m-ar costa?
    • evaluarea mea (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:17)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui chinezu

      1 - 1,5 milioane euro! Poate chiar mai mult. M-am uitat la cele din ZeList!
  • Promovarea cauzelor pe net (Miercuri, 1 aprilie 2009, 12:05)

    Domnita [anonim]

    Buna,

    Tinand cont de felul in care decurg majoritatea discutiilor pe siteurile de socializare, gen twitter,
    intrebarea este: ce sanse exista de a promova o anumita cauza prin intermediul lor? Mai ales in conditiile in care poate aparea riscul confuziei cu alte mesaje cu scop de marketing.
  • cum sa folosesc social media (Miercuri, 1 aprilie 2009, 12:45)

    Daniel [anonim]

    Salutare,

    Am un software pentru management de proiect pe care il vand prin intermediul unui site.
    Intrebarea este cum as putea folosi "social media" in web-marketing pt site-ul meu.
    Mai precis cum sa incep si daca se poate cateva exemple concrete.

    Multumesc!
    • 5 idei (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:29)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniel

      Am o limita de 2000 de caractere pe raspuns, asa ca o sa fiu succint.

      1) da-l la trial in principal celor care au nevoie de el.
      2) fa un grup de discutii / feedback pe LinkedIn si UserVoice
      3) angajeaza cativa top bloggeri sa il foloseasca si sa povesteasca experienta.
      4) creeaza un blog dedicat.
      5) creeaza o aplicatie / widget fun pentru facebook, bloguri etc.
  • presa scrisa in Romania (Miercuri, 1 aprilie 2009, 13:24)

    Victor Kapra [anonim]

    Cum vede Cristian Manafu viitorul presei scrise din Romania?
    • presa (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:36)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor Kapra

      Presa are 3 mari probleme acum:
      * scaderea bugetelor advertising
      * crestere internetului
      * pierderea identitatii / utilitatii

      Prima e mai mare decat a doua. Prima accelereaza un proces pe care il asteptam in vreo 2 ani local, in opinia mea. Prima sustine cresterea Internetului si ii va intari pozitia.

      Un dusman al presei care sta dupa colt e mobile web-ul. In 2 ani o sa fie la moda sa iti iei tot ce vrei pe mobile. Eu fac asta de mai bine de 3 ani.

      Pierderea identitatii e legata de marketingul agresiv care a cuprins toata media. Ma astept sa vad radiouri care dau carti. De fapt, cred ca am auzit la un post o promotie cu carti!

      Presa nu mai e cumparata pentru continut, ci pentru ce are la pachet: CD, DVD sau carte! In conditiile astea nu mai putem vorbi de presa de calitate! Ci de cantitate!
    • 3 e cel mai important (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:51)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor Kapra

      Cristi ştie probabil că pe mine mă roade punctul trei (poate şi fiindcă vin dinspre conţinut). Cred că publicul e întâi şi banii (clienţi din advertising, sold circulation) vin după aia.
  • evenimente (Miercuri, 1 aprilie 2009, 13:44)

    Octavian [anonim]

    Cati bani ies din organizarea de evenimente de genul celor facute de Evensys? Ramai cu bani de 3g sau ai ajuns sa-iti permiti q7 sau macar un Bang&Olufsen? Cum se compara numarul de platitori la evenimentele de anul asta cu ce-a fost in ultimii doi ani?
    Si inca o intrebare. Pana la un moment dat erau blogurile pline de referiri la ce-a fost pe la o conferinta sau alta. La ce face Evensys, mai precis la conferintele care nu au treaba directa cu bloggingul, cam cat la suta dintre participanti sunt bloggeri si cum vin, platesc sau sunt invitati?
    • 3 raspunsuri (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:42)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Octavian

      1. Evensys e condusa de trei prieteni si a fost lansata din pasiune. Nu avem target de vanzari, ma rog, nu ne taie nimeni capul daca nu facem nu-stiu-ce target.

      Toti banii i-am investit in dezvoltare. Am aceeasi masina (2 ani), acelasi laptop (3 ani) si acelasi telefon (2 ani), deci nu e cazul sa vorbim de Q7. :-)

      2. Numarul per ansamblu a scazut in parte si din cauza / datorita (alege tu) segmentarii evenimentelor. La evenimentele generaliste atrageam > 400 persoane. Acum mergem pe nise si suntem multumiti ca avem 200 pe un event dedicat unei industrii.

      Criza a afectat piata de evenimente. Am auzit ca multi si-au anulat sau amanat evenimentele.

      Noi avem cateva branduri puternice si speram sa fie totul OK.

      3. Acreditam de obicei un numar limitat de bloggeri.
  • glume sau nu (Miercuri, 1 aprilie 2009, 13:54)

    The Observer [anonim]

    Gluma de 1 aprilie pe The Guardian e ca The Guardian renunta la print/site etc si ramane twitter-only. Lasand gluma la o parte, ce zici tu, cat SF e in ideea ca la un moment dat o intreprindere media - CNN sa zicem - sa lase totul si sa ramana cumva doar in social networks, peste X ani? Cum se intampla acum cu ziarele care raman doar online...
    • viitorul? (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:45)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui The Observer

      Da, e buna observatia! Cred si eu ca marile branduri vor fi social networks. Cred ca USA Today a incecat asa ceva anul trecut, iar CNN are iReport de ceva timp. Iar ce a ajuns forum.softpedia este exact ce ma astept sa devina HotNews. Ma rog, cu o anumita structura si politca editoriala... pardon, "sociala".
  • Bună ora 14.00 (Miercuri, 1 aprilie 2009, 13:58)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Salut, taman ce ne-aşezăm pe scaune.
  • bloguri de nisa (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:05)

    lola [anonim]

    buna,
    exista oferte de publicitate pentru blogurile de nisa scrise de mamici cu tematica parenting si copii? stii daca s-a incercat ceva in acest sens?
    • mi-ar placea (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:46)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui lola

      In alte parti e o nebunie cu mamicile bloggerite. Cred ca Walmart are in US un program pentru ele acum!

      Din ce stiu eu, la noi nu s-a facut nimic. Dar ma astept sa vad ceva chiar anul asta.

      Problema e ca nimeni nu stie de unde sa le ia. Dar am eu o solutie. O anunt in curand!
  • Salut (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:06)

    Cristi Manafu [hotnews.ro]

    Ma bucur ca sunt atatea intrebari. le voi lua fireste pe rand.

    Cristi
  • Evenimente (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:10)

    Alina [anonim]

    Sa zicem ca sunt un om de online din provincie si vreau sa ajung la evenimentele din capitala (care in procent de 90% in PR, online etc sunt in Buc.). Am un venit de 1000 euro pe luna. Participarea la majoritatea evenimentelor este pe la cateva sute de euro si din cate vad sunt aceiasi oameni (oare de ce?!).

    Ce sanse avem sa ajungem si noi sa mai `invatam` de la initiati, in conditiile in care dam juma de salariu (cel mai bun caz) pe o participare? Sau preturile afisate sunt doar pentru cei care participa din partea companiilor?
    De ce nu se organizeaza evenimente notabile si in `provincie`? Specialisti avem...
    • facem tot ce putem (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:52)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina

      Ne dorim sa ajungem in provincie, insa nu e atat de usor pe cat pare!

      Taxele de participare sunt in general platite de companii, iar noi ne angajam sa oferim conditii de 5 stele.

      Si o chestie de industrie. Romania are cele mai mici taxte de participare din UE!
  • h (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:19)

    Myhay [anonim]

    Ce ar trebui sa puna un blogger zilnic pe blog ? Ce se cauta cel mai mult ?
    Daca un blogger pune pe blog articole unice ,create de el ,este mai bun decat un blogger care pune stiri luate de pe diferite siteuri si doar le comenteaza ?
    • to blog or not to blog (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:54)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Myhay

      Gaseste un scop acelui blog. Raspunde la intrebare: De ce fac eu acest blog?

      Daca ai un raspuns clar, te focusezi pe el. Daca nu, pune ce iti vin in minte sau in fata ochilor.
  • presa (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:24)

    kika [anonim]

    salut, am cateva intrebari :
    1. a cam trecut valul de euforie peste bloguri, stiu ca sunt cativa care au renuntat la a scrie pe blog, pe masura ce elementul de noutate a trecut. mai este un moment bun acum sa incepi un blog?
    2. te tenteaza sa transformi blogul in ceva mai complex - gen portal? stiu ca ai o serie de spin-off-uri sa le zicem, dar ma gandeam la ceva concertat.
    3. sunt eforturi destul de mari in organizarea de evenimente, unde mai pui si stress si nervi. ies si bani? stiu ca toti fac din placere, desigur, dar poti sa traiesti ok numai din asta? si nu ma refer la bartere, ci la plati efective.
    4. te mai intorci in presa scrisa?
    merci, kika
    • 4 raspunsuri (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:01)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui kika

      1. Nu a scazut, dimpotriva. Incepi un blog cand ai un motiv, un scop. Din plictiseala il incepi, din plictiseala il vei inchide!

      2. Da, o sa fie mai complex.

      3. Suntem in al 4-lea an cu Evensys. Pasiunea e tot acolo, dar nu doar ea ne-a adus pana aici. :-)

      4. In care presa? Poate voi colabora, dar ma preocupa mai mult online-ul!
  • campanii sociale (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:24)

    Dorel [anonim]

    Buna. As avea si eu niste intrebari:

    1. Cum ar putea o organizatie neguvernamentala sa foloseasca blogosfera pentru a-si promova cauza pentru care lupta?
    2. Cum sa abordeze un ONG bloggeri care au trafic pentru a-i convinge sa scrie si despre cauza sa? Care ar fi elementele cheie ale mesajului/ abordarii?
    3. Ce fel de informatii ar putea oferi un ONG pe un blog/twitter etc. ca sa nu se suprapuna cu propriul site si sa nu plictiseasca?
    4. Cine ar trebui sa fie in charge cu partea de blogosfera a asociatiei? (un angajat este adeasea prea ocupat, un voluntar nu prea e la curent cu tot ce se intampla, de PRist putine ONGuri reusesc sa aiba fonduri).

    Multumesc frumos! Zi buna si succes!
    • acelasi link (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:02)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dorel

      Iti recomand sa citesti aici
  • specificul mediului online romanesc (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:25)

    Marian [anonim]

    Pornind de la premisa ca mediul online romanesc are un puternic specific local, iata cateva intrebari;

    De ce si intr-un mediu care s-ar presupune ca e sincronizat cu ce se intampla "in alte parti" exista delay-uri culturale specifice spatiului romanesc ?

    Care ar putea fi motivele pentru care romanii adopta atat de lent uneltele webului social?

    Ce parere are Cristi Manafu despre "twitterizarea" facebook? Va deveni facebook cea mai importanta retea sociala? Ce o diferentiaza de concurenta?
    • 3 raspunsuri (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:05)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian

      1. Nu suntem multi cei conectati la ce e afara si de aceea nu avem putere de influenta. Facem apoi parte dintr-o gasca mica, rupta de realitatea tabloidizata si OTVeizata. Suntem inca in urma la adoptarea Internetului si ne lipsesc multe servicii online care ne-ar face sa ne apropiem mai mult de web.

      2. Din aceleasi motive de mai sus.

      3. Facebook este cea mai mare retea sociala.
  • Promovare companie de research prin web 2.0 (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:25)

    Paul [anonim]

    1. Cum poti sa faci un blog care sa fie si profesional (pe teme de research) dar si business (care sa promoveze serviciile de cercetare ale firmei tale? Si e ok abordarea asta? Adica sa atrag pe blog si oameni din domeniul researchului si potentiali clienti?

    2. Care ar fi cel mai eficient mediu web 2.0 de promovare a unei firme de marketing research (cultural marketing research, etnomarketing, etc)?

    Multumesc
    • da si vei primi (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:08)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Paul

      Eu lucrez cu Unlock Research pe Mobile Marketing Conference. Ei fac primul studiu de promovare pe mobile pentru mine. Eu le asigur acoperire si expunere, ei se arata astfel in fata unui potential target.

      Tot ei fac diverse studii pro bono / open. Doar pentru imagine si creativitate.

      eResearch a facut un studiu pe care l-a oferit gratuit in mare parte. Le-am dat 3 mentiuni pe Strategist.ro.
  • microjobs (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:27)

    Dan [anonim]

    Te-ai gandit la un model de business pentru microjobs? Vezi in acest proiect o nisa neglijata de bestjobs si ejobs?
    • monetizare (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:12)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Am facut Microjobs din orgoliu, ambitie si din dorinta de a arata ca ma pricep si ca sunt creativ. Asa fac mereu. Imi vine o idee, o fac. Nu ma uit la bani, nu ii caut.

      Acum ca toata lumea are asteptari de la MJ sa faca bani, trebuie sa iau aceasta provocare si sa imi pun ambitia din nou la treaba.

      Faza e ca nici Twitter nu stie sa faca bani in acest moment si cum in Ro sunt doar vreo 3000 de conturi deschise, masa e relativ mica.

      Maine la OpenCoffee.ro prezint planurile MJ si ideile de monetizare.

      Cineva insa mi-a zis ca as putea cere deja 15.000 euro pe el. Cui? Nu stiu?

      Ideea e ca dupa ce va creste, se va integra natural cu un site mare de job-uri. Deci probabil va dori cineva sa il cumpere.
  • Ultimele kixuri ale lui Cristi (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:32)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Să mă bag şi eu cu una rea. Care sunt ultimele tale kixuri, Cristi, şi ce-ai învăţat din ele? Ca să nu fiu din cale-afară de rău, o să mă "laud" cu aşa ceva: www.istorii.ro, un pet project pe care l-am trecut pe pilot automat. Motivul: zona de 100-200 de mii de afişări pe lună, cât scontam şi de care m-am apropiat, nu e bună pentru o monetizare ritmică din bannere. E o lecţie utilă, am învăţat că nişele trăiesc din resturi.
    • nu stiu (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:15)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      Am pierdut niste prieteni incercand sa facem business. Deci nu mai fac afaceri cu prietenii!

      Nu m-am focusat pe cateva lucruri care mi-ar fi putut aduce mai multi bani, dar cum spuneam nu alerg dupa bani. Nu sunt genul.

      Nu imi dau seama cate kixuri am dat lately pentru ca lumea nu imi spune. Nu au curajul. :-)
  • first time (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:35)

    Ramo [anonim]

    1. Cand intri prima data pe un site/ blog, care este primul lucru la care te uiti?

    2. Ce reguli simple ar trebui sa respecte un site de nisa ca sa fie cel mai bun pe domeniul lui?

    3. Care crezi ca sunt cele mai bune bannere de promovare: cele cu super poze sau cele cu un text intrigant?
    • 3 raspunsuri (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:16)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ramo

      1. la design si apoi la calitatea informatiei.

      2. sa fie constant, consistent, creativ.

      3. care sunt cele mai frumoase femei: blondele sau brunetele?
  • PR-isti in online (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:36)

    Doris [anonim]

    Un om de PR prezent - strategic - in new media (linked in, facebook etc.) are de castigat, ca "brand personal" sau se expune prea tare? Multumesc.
    • personal (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:17)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Doris

      Branding personal. Expunerea tine de cat de multe vrei sa dai din casa!
  • Cirip.ro vs Twitter.com (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:37)

    Alex [anonim]

    De ce Twitter.com si nu Cirip.ro? Dpdv al functionalitatilor cirip.ro are mai multe. Printre care si grupuri. Eu asteptam de mult grupuri pe twitter.
    • calitatea conteaza? (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:19)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      Pentru ca e un brand international, pentru ca e acel brand care a facut din microblogging ceea ce este astazi, pentru ca are awareness mai mare.

      Vezi, nu e nimic legat de calitate!?
  • 4 intrebari (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:39)

    Addy [utilizator]

    1.Roblogfest 2009 a fost un adevarat fiasco. Mai mult rezultatele finale i-au facut pe unii sa se rusineze ca au participat la un asemenea concurs. Daca e sa ma uit in Zelist 100, nu cred ca sunt mai mult de 15 bloguri carora sa le dau importanta.In Romania se poate vorbi de o crestere exponentiala a numarul blogurilor, dar cum ramane cu calitatea ?

    2. Blogurile care au cel mai mare trafic nu difera prea mult de site-urile ziarelor tabloide. Considerati ca, in timp, segmentarea audientei ziarelor va reflecta segmentarea audientei blogurilor ?


    3. Inafara de accesibilitatea si interactivitate, cu ce altceva ma poate convinge un blog sa-l vizitez in detrimentul unui site specializat ? Cat timp va lua ca si in Romania sa se vorbeasca despre bloggeri profesionisti ?

    4. Ce parerea aveti despre vedetele (Cabral, Chirila, Badea etc ...) care au patruns in blogosfera ?
    • 4 raspunsuri (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:33)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Addy

      1. Nu cred ca a fost un fiasco. E un prilej de intalnire inainte de a fi o competitie. Cati din participantii de la Fabrica au fost atenti la premii si cati si-au vazut de discutii?

      Eu cred ca sunt mult mai multe. Amandoi sunetm subiectivi, nu? Deci ce facem? Cred ca ar trebui lasata in pace blogosfera, sa nu ii mai cerem sa fie curata, dreapta, sociala, de calitate... Sa fie asa cum e si lucrurile bune vor aparea.

      Am vrut sa ma las de blog de mai multe ori si de fiecare data am avut un motiv sa nu o fac!

      2. Audienta blogurilor de nisa va creste, trebuie sa avem insa si mai multe bloguri specializate.

      3. De ce intrebi de bloggeri profesionisti daca inca nu esti convins de bloggeri? Frumusetea blogging-ului e ca nu ai nevoie de diploma ca sa scrii ce vrei sau sa fii interesant. De fapt, s-a vazut ca si in alte domenii nu ai nevoie de diploma. :-)

      4. Pe Mircea Badea nu il cunosc personal. Pe Cabral si Tudor i-am intalnit. Cred ca cei doi sunt cele mai bune exemple de blogger-vedeta.
  • Evenimente (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:41)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Şi-ncă una cu evenimentele. Cum merg, Cristi, mai vrea lumea cafele? A crescut/s-a dus în jos piaţa? Mâine mă duc să moderez ceva, dinspre mine, care nu fac asta, se vede că e oarece agitaţie în zona profesională, oamenii îşi pun întrebări şi s-ar putea ca asta să se transforme-n bani pentru astfel de evenimente.

    În măsura în care şi ceea ce facem noi în secunda asta pe HotNews e un "mini-eveniment", că altfel nu pot să-i zic, al industriei, se converteşte în trafic şi traficul înseamnă probabil bani pentru HotNews.
    • adevarul despre evenimente (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:36)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      Din evenimente nu se castiga mult. Daca esti de ceva timp in piata, stii si simti asta.

      Multi au vazut evenimentele ca o sursa rapida de venit. Si chiar au facut ceva banutzi, dar nu au facut un business.

      De la inceputul anului am facut 3 evenimente mari: TaxEu.ro, DigitalForum.ro si PRForum.ro. Toate au fost la nivelul asteptarilor noastre poate chiar mai sus. Dare ele sunt branduri deja. Au deja 3 editii. Si de aceea au rezistat in criza.

      Brandurile rezista!
  • Alta "intamplare"... (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:45)

    Liviu [anonim]

    Cum trebuie sa procedezi atunci cand vrei sa promovezi ceva dar nu ai bugetul necesar pentru a apela la metodele traditionale (campanii online, print, media etc) ?
    • alt buget (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:37)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Liviu

      Bugetul nu inseamna doar bani. Da o parte din ce castigi, din procentul tau sub foma de servicii gratuite si asta va insemna promovare!
      • RE: alt buget (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:45)

        Liviu [anonim] i-a raspuns lui Cristi Manafu

        Nu exista un procent de castiguri... nu exista castiguri deloc...

        Asta fac in momentul de fata... ofer serviciile cu titlu gratuit.. in totalitate.

        Si totusi nu reusesc sa ating un nivel bun de awareness...
  • Crestinism (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:47)

    Pintea Viteazul [anonim]

    Un blogger a afirmat intr-un articol recent ca i s-a refuzat o campanie publicitara deoarece a refuzat sa scoata de pe blogul sau articole si link-uri despre religie, mai exact ortodoxie. Ce parere ai?
    • Cine, unde? că mă interesează! (Miercuri, 1 aprilie 2009, 14:54)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pintea Viteazul

      Poţi da linkul? mă interesează zona asta creştină pentru un proiect în care sunt implicat.
  • Rugăminte (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:04)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Citiţi întrebările la care s-a răspuns deja înainte să puneţi altele asemănătoare. Cristi are deja multe răspunsuri de dat şi s-ar putea să nu apuce să termine. Oricum, o să văd dacă poate intra de la birou sau de-acasă pentru ceea ce rămâne.

    Mulţumesc pentru înţelegere.
  • corporate blogging (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:08)

    corina [anonim]

    Urmatoarele intrebari ar trebui sa lamureasca conceptul de blog corporate/de companie:

    1. Ce tip de companii ar putea sa beneficieze mai mult de pe urma bloggingului profesional/corporate?
    2. Ce tipuri de produse si servicii ar atrage cel mai mult cititorii de bloguri, si care ar putea fi considerate neinteresante?
    3. Ce tip de continut atrage atentia pe acest tip de blog?
    4. Cine sunt cei mai susceptibili sa citeasca blogurile de companii - decidentii, buyerii, influentatorii, utilizatorii finali, competitorii?
    5. Cum poate o companie sa creeze un blog evitand sa genereze o 'replica' a site ului de prezentare - aici ma refer la continutul articolelor, informatiilor prezentate?
    7. Este de dorit ca un blog de companie sa aiba linkuri catre terte parti - clienti, agentii de reglementare in domeniu, etc?
    8. Cele mai bune bloguri au legaturi catre alte bloguri si site uri de stiri. Recomandati ca si blogurile de companie sa includa astfel de linkuri - catre clienti, furnizori? Daca nu, de ce ar trebui evitata aceasta practica?
    • recomandari (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:45)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui corina

      1. toate, nu exista exceptii.

      2. cele interesante pentru bloggerii tintiti.

      3. acest tip de blog?

      4. orice persoana care gaseste un interes in bloguri.

      5. sa il scrie cineva care simte compania, nu cineva platit sa scrie.

      7. L-ar ajuta mult!

      8. Da, recomand asta.
  • edublogosfera (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:11)

    silviu / edublog.ro [anonim]

    Ce parere ai despre edublogosfera de la noi? Exista, poate fi creata? Ce sanse are un proiect gen www.edublog.ro in conditiile in care se dau sfaturi de la minister, ca elevii si studentii sa nu-si faca blog.
    • edu (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:47)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui silviu / edublog.ro

      recunosc ca nu sunt la curent cu edublogosfera insa carmen holotescu de la timsoft.ro/weblog e foarte in masura sa iti raspunda.

      am auzit ca in UK vor sa bage curusuri de social media in scoli. la noi de ce se interzic blogurile?
  • jooburi online (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:27)

    silviu / joobs.ro [anonim]

    Careerbuilder.com.ro vrea sa detroneze bestjobs si ejobs.

    Ce sanse (reale) are? Sau ce sanse sunt ca un nou venit sa ocupe o pozitie fruntasa sau macar sa ia o buna parte din piata. In citi ani?

    Serviicile de recrutare online, nisate, fragmenteaza in vreun fel liderii proclamati?
    • joburi (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:49)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui silviu / joobs.ro

      Sincer nu stiu. Aceleasi sanse pe care le are Google in fata Yandex in Rusia.

      Cred mult in microrecrutare vs blockbustere. Conteaza rezultatul final, nu?
  • trei intrebari (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:29)

    alberto [anonim]

    o intalnire foarte interesanta intre doua personalitati ale blogosferei.Comanescu "Alunecosul" si Manafu "Egocentricul".e o placere sa va citesc pe amndoi.
    pentru invitatul tau = Manafu : cum merge proiectul Prodigy?Aela mai face parte din schema?
    Pentru tine,Iulian : cum ti s-a parut blogosfera moldoveneasca ?
    • Ha ha ha (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:47)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alberto

      Bine că nu m-ai făcut pe mine egocentric, îmi place mai mult alunecos, deşi Cristi râde şi el de ştampila pe care i-ai pus-o. Hai că ne-ai făcut să râdem, aş vrea mai multe d-astea la Întâlniri.

      Deci blogosfera moldovenească. Ce să zic? Am scris deja ceva aici.

      M-au făcut unii prost pe Twitter din motivul ăsta, dar mai mult zău că nu mă duce capul.

      Cu o săptămână înainte de 27 martie, am mai dat un supliment în EVZ aici.

      E o divagaţie de la întrebarea asta. În rest - ce să zic? Parcă-s multe doamne puternice pe la voi...
    • ego (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:52)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alberto

      Eu recunosc ca sunt egocentric, sa stii! Altfel nu as fi reusit sa fac atat de multe lucruri. Serios.

      Referitor la Prodigy, eu am preluat in martie compania in totalitate. Aela este parte din echipa V + O acum. Sper insa ca in viitor sa avem ocazii noi de colaborare.
  • comunicare onlilne (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:42)

    dana [anonim]

    Salut,

    Avind in vedere caracterul neconventional si destul de putin cunoscut al acestui tip de comunicare, cine credeti ca ar trebui sa coordoneze existenta online ( retele sociale, forumuri, bloguri) a unei companii:
    - un specialist online intern al companie
    - agentia de PR
    - un blogger angajat de companie
    - altcineva/ cine?
    Ati fi dispusi sa coordonati acest tip de comunicare pentru o companie?
    Merci frumos,
    • social media strategist (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:55)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dana

      Eu recomad ca departamentul de comunicare sa lucreze cu un consultant in domeniu. Cineva care a derulat deja proiecte in acest mediu, are vizibilitate si cunostintele necesare.

      In multe cazuri poate fi acel blogger de care aminteai!
  • investitii on-line si alte alea (Miercuri, 1 aprilie 2009, 15:53)

    frm [utilizator]

    1. se tot vehiculeaza sume platibile pentru a cumpara un site/blog; de ce as vrea sa cumpar ceva facut de altul (dupa chipul si asemanarea ...)?
    2. care este dupa parerea ta investitia minima pentru a porni ceva (de succes) in onlineul romanesc? (un site/blog pe care sa scrie manafu, zoso, comanescu si inca vreo trei patru)
    3. cat crezi ca va mai dura pana va ajunge onlineul "controlat" (sau cenzurat daca vrei) asa cum este presa offline?
    merci fain
    • 3 raspunsuri (Miercuri, 1 aprilie 2009, 16:08)

      Cristi Manafu [hotnews.ro] i-a raspuns lui frm

      1. pai, de ce sa platesti un blog? te referi la crearea lui sau la unul care exista deja?

      2. nu cred ca pui problema bine. nu stiu iulian ce a sperat, dar eu nu stiam ca o sa ajung atat de vizibil. Bine, la mine sunt mai multi factori care au contribuit!

      3. sper sa nu fie controlat niciodata!
  • Spasiva (Miercuri, 1 aprilie 2009, 16:08)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Mulţumesc frumos, întâi lui Cristi şi pe urmă vouă, celor cu întrebările. Pe săptămâna viitoare, când o să văd ce-o să vă coc. Dacă aveţi sugestii de invitaţi, lăsaţi-le aici şi o să încerc să-i obţin.
  • Multumesc (Miercuri, 1 aprilie 2009, 16:09)

    Cristi Manafu [hotnews.ro]

    Multumesc tuturor celor care au fost alaturi de noi. Daca vor mai fi intrebari, voi raspunde mai pe seara.

    Cele bune!
    Cristi


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri