Cristi Manafu, unul dintre cei mai cunoscuti bloggeri din Romania si organizator de evenimente prin EvenSys, a ost invitatul lui Iulian Comanescu la Intalnirea Media HotNews.ro, miercuri, 1 aprilie, pentru o discutie despre twittosfera, blogosfera si alte fenomene Web 2.0. Manafu a raspuns intrebarilor cititorilor HotNews.ro timp de doua ore.

  • Intalnirea s-a incheiat

Intalnirea online a fost urmata de un interviu inregistrat in Studioul HotNews.ro

Descarca interviul in format MP3

Manafu despre sapca lui Manafu, ca accesoriu definitoriu

Fragmente din intalnirea online

  • Despre Twitter.com ca model de business: „Inca nu reusesc [sa faca bani]. Se pare ca varianta cu conturi premium este o idee buna, dar e doar o idee acum. Nu am vazut pe site o oferta! O idee mai veche era legata de introducerea unor link-uri sponsorizate, un fel de AdSense, dar cu extinderea la 160 de caractere a mesajului. Asta e ideea mea!”
  • Cele mai bune cinci metode de promovare ale unei companii mari pe internet: „1) blogul! Si nu orice blog, unul de industrie, de lider, de manager cunoscut. 2) social networks 3) social media 4) microblogging-ul 5) E-Commerce / E-business.”
  • Trasaturile unei campanii virale bune, de la Ogilvy citire: „1. Atrage atentia oamenilor? 2. O vor trimite prietenilor? 3. O s-o parodieze?”
  • Pretul primelor zece bloguri din Romania: „1 - 1,5 milioane euro! Poate chiar mai mult. M-am uitat la cele din ZeList”
  • Relatiile comerciale cu o companie (posturi cu plata, alte modalitati de promovare): „Transparenta e cuvantul cheie. Ar trebui sa mentioneze ca e in relatii comerciale cu o companie sau ca face parte dintr-o campanie. Dupa asta cititorii te vor amenda / simpatiza / abandona.”
  • Cele trei mari probleme ale presei scrise: „Scaderea bugetelor advertising, crestera internetului, pierderea identitatii / utilitatii. Prima e mai mare decat a doua. Prima accelereaza un proces pe care il asteptam in vreo 2 ani local, in opinia mea. Prima sustine cresterea Internetului si ii va intari pozitia. Pierderea identitatii e legata de marketingul agresiv care a cuprins toata media. Ma astept sa vad radiouri care dau carti. De fapt, cred ca am auzit la un post o promotie cu carti!”
  • Despre Evensys si conferinte ca business: „Toti banii i-am investit in dezvoltare. Am aceeasi masina (2 ani), acelasi laptop (3 ani) si acelasi telefon (2 ani), deci nu e cazul sa vorbim de [Audi] Q7. :-) Numarul [evenimentelor] per ansamblu a scazut in parte si din cauza / datorita (alege tu) segmentarii evenimentelor. La evenimentele generaliste atrageam > 400 persoane. Acum mergem pe nise si suntem multumiti ca avem 200 pe un event dedicat unei industrii. Criza a afectat piata de evenimente. Am auzit ca multi si-au anulat sau amanat evenimentele. Noi avem cateva branduri puternice si speram sa fie totul OK.” Cu toate acestea, „Romania are cele mai mici taxte de participare din UE.”
  • Ce ar trebui sa scrie zilnic un blogger? „Gaseste un scop acelui blog. Raspunde la intrebare: De ce fac eu acest blog? Daca ai un raspuns clar, te focusezi pe el. Daca nu, pune ce iti vin in minte sau in fata ochilor. [...] Incepi un blog cand ai un motiv, un scop. Din plictiseala il incepi, din plictiseala il vei inchide!”
  • Despre lentoarea cu care unele concepte se adopta in Romania, pe online: „Nu suntem multi cei conectati la ce e afara si de aceea nu avem putere de influenta. Facem apoi parte dintr-o gasca mica, rupta de realitatea tabloidizata si OTVeizata. Suntem inca in urma la adoptarea Internetului si ne lipsesc multe servicii online care ne-ar face sa ne apropiem mai mult de web.”
  • Despre Microjobs.ro: „Am facut Microjobs din orgoliu, ambitie si din dorinta de a arata ca ma pricep si ca sunt creativ. Asa fac mereu. Imi vine o idee, o fac. Nu ma uit la bani, nu ii caut. Acum ca toata lumea are asteptari de la MJ sa faca bani, trebuie sa iau aceasta provocare si sa imi pun ambitia din nou la treaba.”
  • Despre esecuri personale: „Am pierdut niste prieteni incercand sa facem business. Deci nu mai fac afaceri cu prietenii! Nu m-am focusat pe cateva lucruri care mi-ar fi putut aduce mai multi bani, dar cum spuneam nu alerg dupa bani. Nu sunt genul. Nu imi dau seama cate kixuri am dat lately pentru ca lumea nu imi spune. Nu au curajul. :-)”

Manafu despre utilitatea Twitter-ului în campanii şi nu numai

Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.

Biografie pe MediaPedia.ro.

Din editiile trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro