Intalnirile Media HotNews.ro

VIDEO AUDIO Sergiu Biris (Trilulilu): Am introdus 16:9, va fi disponibila si optiunea HD

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 10 aprilie 2009, 10:00 Economie | Media & Publicitate

Sergiu Biris
Trilulilu a introdus pe 8 aprilie optiunea de vizualizare in 16:9 (wide screen, lat) si va avea curand si inregistrari HD (calitate buna), a spus Sergiu Biris, fondatorul platformei, la intalnirea cu cititorii HotNews.ro de vineri, 10 aprilie. Trilulilu va mai introduce in viitorul apropiat facilitati de reclama pentru bugete mici (IMM-uri) si posibilitati de upload pentru fisiere mari, daca e vorba de continut original, a adaugat invitatul lui Iulian Comanescu. Biris nu are planuri de expansiune in afara Romaniei pentru viitorul apropiat, ci se concentreaza pe adaugarea de facilitati pentru utilizatorii autohtoni.
  • Intalnirea s-a incheiat
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.

Invitatul lui Iulian Comanescu este general manager al Trilulilu si co-fondator la LiveRail, companie care investigheaza posibilitatile reclamei video online. A intrat pe internet in 2000, cand a inceput sa lucreze ca designer freelancer. Este absolvent al Facultatii de Studii Europene din Cluj, sectia management.

Intalnirea online a fost urmata de un interviu pe care Sergiu Biris l-a acordat lui Costin Ionescu in Studioul HotNews.ro

Asculta interviul





Fragmente din interviu
  • Despre criza: E destul de greu in perioada asta. Lucrurile au cam luat-o un pic razna in domeniul asta al publicitatii. Cel putin din punct de vedere al termenelor de plata lucrurile s-au intins destul de mult, cam toti imping spre 90 de zile, au inceput sa fie date peste cap cash flow-urile.
  • Despre efectele investitiei de acum un an: Investitia de care am avut parte ne-a ajutat in principal pentru a ajunge in punctul in care suntem, sa ne dezvoltam asa incat sa ne autosustinem, lucru care o sa se intample candva anul asta. Inca n-am ajuns la break-even. Inca ma tot intreaba lumea de profit, dar inca nu suntem acolo.
  • Despre lucrul alaturi de mai multe regii de publicitate: A fost cea mai buna decizie pe care putem sa o luam. OK, unor siteuri li se potriveste modelul asta (al colaborarii cu o singura regie - n.r.). In momentul in care lucrezi exclusiv cu o singura regie, in momentul acela tu realizezi ca depinzi de o singura sursa de venit. In cazul in care sursa respectiva intampina probleme, cum e cazul acesta, cu cash flow-urile date peste cap, tu esti primul care o incurca. Specificul site-ului nostru e cumva mai tricky pentru ca, cu cat creste mai mult, cu atat ne cresc si cheltuielile mai mult. Si atunci am fi pus o presiune si mai mare pe regia careia i-am fi dat exclusivitate.
  • Despre publicitatea video: Interesul este din ce in ce mai mare. Cred ca inca nu intelege lumea ce inseamna video advertising, dar am inceput sa introducem campanii din ce in ce mai multe. Cel putin fata de anul trecut, cred ca in aceste cateva luni am reusit sa bagam cat am bagat anul trecut. Dar lumea abia acum incepe sa inteleaga ce inseamna video advertising si faptul ca are rezultate de zece, de 20 de ori mai bune decat bannerele.
  • Despre parteneriatele cu detinatorii de continut: De exemplu, in sectiunea Shows exista oameni care creeaza continut, show-uri online. Acolo, de exemplu, cei care sunt creativi si au continutul lor pot sa-si posteze filmuletele si ii ajutam, le promovam show-urile si filmuletele peste tot pe site. Vom avea diferite dealuri pe partea de audio si suntem totusi in diverse discutii.
  • Despre continut propriu: Videourile  neoriginale, pe care le gasesti peste tot sunt mai usor de uploadat pe site. Pentru continut ai nevoie de idee, de echipamente. In schimb, continutul original a inceput, cat de cat, sa fie mai vizibil si sa creasca. Cei care isi vor creea show-uri vor avea spatiu nelimitat la uloadarea fisierelor, calitate HD. Lucrul acesta o sa-l scoatem in evidenta in saptamanile care urmeaza.
  • Despre retelele sociale: Nu ne intereseaza sa fim neaparat social network-ul Romaniei. Noi vrem sa le oferim utilizatorilor nostri instrumente de interactiune intre ei, pentru ca s-a format o comunitate, exista un core de utilizatori care interactioneaza. Ei cer din ce in ce mai multe unelte de socializare.
  • Despre specificul romanesc al segmentului video online: Cred ca in primul rand senzatia de apartenenta la o comunitate il atrage sa foloseasca un produs romanesc fata de unul strain. In momentul in care ai oameni cu care poti sa interactionezi, ti-e mult mai usor. Pe YouTube parca nu ai senzatia ca esti, cumva, acasa. Poate tie nu-ti place politica din State. Ei (YouTube - n.r.) insista foarte mult acum pe continutul politic din State. Poate pe noi, in tara, ne intereseaza altceva. Si atunci noi putem sa dam utilizatorilor lucruri pe car eii intereseaza, localizate.
Fragmente din intalnirea online
  • Video pe internet versus TV: „Internetul va inlocui definitiv televiziunea traditionala. Exista insa un public care prefera sa consume continut online si nu la TV, lucrul acesta am inceput sa il simtim si noi.”
  • Trilulilu fata de alte platforme video: „Trilulilu e in primul rand autohton. Asta inseamna ca in mod normal ar trebui sa te simti "mai acasa" pe Trilulilu, sa iti gasesti mai usor prieteni sau sa interactionezi mai bine cu comunitatea. Pana la urma mai multe produse similare nu se diferentiaza doar prin optiunile pe care le au, ci si prin sentimentul pe care il ai tu ca utilizator cand folosesti produsele respective.”
  • Trilulilu nu se globalizeaza: „Cu siguranta nu putem sa fim Google si nici YouTube si nici nu vrem asta. Vom introduce functionalitati specifice pietei noastre si in marea lor majoritate cerute chiar de catre utilizatori. Consider ca unul din avantajele noastre este ca putem fi mult mai flexibili cu cerintele utilizatorilor din Romania. [...] Momentan ne concentram pe Romania, ca avem oricum destula treaba aici. Nu vad in viitorul apropiat o lansare pe pietele de afara.”
  • Trilulilu la varf: „Alexis Bonte are in continuare 51% din proiect. (...) Ne ajuta foarte mult cu know how-ul pe care il are legat de business-urile online. Deciziile finale le iau tot eu, insa experienta lui conteaza foarte mult pentru noi.”
  • Despre internalizarea vanzarilor de publicitate: „A fost cea mai buna decizie pe care o puteam lua. Internalizarea vanzarilor e un pas important atunci cand nu vrei sa depinzi de o singura sursa de venit. Daca depinzi de o singura sursa, atunci cand sursa are probleme, tu esti primul care vei resimti asta.”
  • Trilulilu in curand: „Vom permite uploadarea de fisiere mai mari, insa vom oferi posibilitatea aceasta celor care creaza continut original. Urmeaza sa facem un upgrade sectiunii "Shows" - http://www.trilulilu.ro/shows si vei avea mai multe detalii despre asta.” Publicitate pentru IMM-uri: „Momentan nu pot da detalii, insa va fi adresata celor cu bugete mici si care doresc sa aiba reclama pe Trilulilu.”
  • Trilulilu peste cinci ani: „5 ani e o perioada foarte lunga pentru un proiect online. Il vad insa ca unul din principalele site-uri din Romania, cel mai important site de sharing, si de ce nu, chiar de social networking pentru ca in timp s-au format foarte multe mini-comunitati in interiorul site-ului.”




Editii trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro


Citeste mai multe despre   


















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 daniel

    CE aduce nou trilulilu pe piata? DC as alege trilulilu si nu youtube sau vimeo?

    • ralud

      Cum vedeti evolutia platformei digitale in urmatorii ani? Credeti ca internetul va ajunge sa inlocuiasca definitiv televiziunea tradtitionala? Este Trilulilu un inceput in acest sens?

      • Sergiu Biris

        Nu cred ca Internetul va inlocui definitiv televiziunea traditionala. Exista insa un public care prefera sa consume continut online si nu la TV, lucrul acesta am inceput sa il simtim si noi.

    • Sergiu Biris

      Trilulilu e in primul rand autohton. Asta inseamna ca in mod normal ar trebui sa te simti "mai acasa" pe Trilulilu, sa iti gasesti mai usor prieteni sau sa interactionezi mai bine cu comunitatea. Pana la urma mai multe produse similare nu se diferentiaza doar prin optiunile pe care le au, ci si prin sentimentul pe care il ai tu ca utilizator cand folosesti produsele respective.

  • Întrebarea nr. 2 editorcassh

    Când şi cum ai(ţi) ales denumirea!?

    • Sergiu Biris

      Denumirea am ales-o cu catva timp inainte de lansare. A fost un proces normal de branding la care au participat cu idei toti membrii echipei.

  • Întrebarea nr. 3 FLORIN

    Ne puteti spune cate servere sunt in spatele sitului trilulilu? Serverele sunt pe windows sau pe Linux?
    Cati programatori lucreaza pentru situl trilulilu?

    • Sergiu Biris

      Nu pot sa iti spun cate sunt exact, dar sunt multe :) Din cate stiu majoritatea sunt Linux. Avem si servere Windows pentru ca am dezvoltat un tool in Silverlight - http://studio.trilulilu.ro .

      Momentan de partea tehnica/programare se ocupa 3 oameni.

  • Întrebarea nr. 4 BogdanM

    Este interesul firesc al lui Trilulilu sa-si maximizeze profitul, pe un domeniu care cunoaste o exacerbare a agresiunii publicitatii. Care este politica Trilulilu si in favoarea "User-ului" (este la urma urmei un self-made content portal) si cum priveste Trilulilu publicitatea online, care tinde sa supere din ce in ce mai multi consumatori de web?

    • Sergiu Biris

      Am selectat intotdeauna reclame care sa respecte standardele impuse de IAB. Chiar daca uneori simtim ca suntem invadati de reclame, publicitatea e un "rau necesar". Proiectul are nevoie de publicitate ca sa se auto-sustina. Cred ca ar fi putini utilizatori carora le-ar conveni sa plateasca pentru servicile primite acum gratuiti, asa ca din perspectiva asta publicitatea e un compromis.

  • Întrebarea nr. 5 Elena

    Ce este web 2.0? Dar web 3.0? Care este diferenta fata de web? La ce foloseste? Cu ce "se mananca?"

    • Iulian Comanescu

      Răspund eu în locul lui Sergiu, fiindcă sunt chestii de dicţionar şi vreau să-l descarc puţin de solicitare:

      Web 2.0 e oarecum o implicare a utlizatorilor în producţia de Web şi o deplasare a modului de organizare a conţinutului către ceva foarte user-friendly. Se spune că termenul a fost folosit pentru prima oară de faimosul Tim O'Reilly: http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html

      Web 3.0 nu are o accepţiune comună în momentul de faţă, e "ceva mai cool" decât Web 2.0, "stadiul următor" şi altele asemenea. Uite de pildă nişte comentarii ale lui Eric Schmidt de la Google pe tema asta:

      http://www.youtube.com/watch?v=T0QJmmdw3b0

      Precum vezi, nu e foarte precis nici în privinţa Web 2.0 ("un termen de marketing") :-)

  • Întrebarea nr. 6 synthesis

    1. Mi se pare mie sau fisierele multimedia mai vechi (+alte criterii) adaugate de utilizatori sunt sterse periodic pentru a face loc pe servere fisierelor noi. Eu unul nu vad de unde ar avea reteaua trilulilu capacitatea de stocare pe care lasa impresia ca o are. Cel putin in primele luni de deschidere a site-ului numarul userilor si fisierelor postate creste exponential, pe cand capacitatea de stocare creste in cel mai fericit caz liniar.... Si nici un site care traieste din publicitate nu atrage in primele luni sume suficient de mari, deoarece clientii ii vin abia dupa ce se conving ca vreme de cateva luni site-ul pe care isi fac reclama a avut trafic serios.
    2. Sugestii de imbunatatire: interfata de upload pentru mai multe fisiere deodata/un director intreg.

    • Sergiu Biris

      1. Stergem fisiere intr-un singur caz: atunci cand nu se conformeaza termenilor si conditiilor site-ului.
      2. Multumim de sugestie

  • Întrebarea nr. 7 Dorian

    De ce nu se putea veni cu o idee originala? "Youtube romanesc funny" vi se pare o idee originala? Cu ce buget s-a inceput afacerea?

    • Sergiu Biris

      Exista multe lucruri care sa diferentieze Trilulilu de YouTube. Trebuie doar sa vrei cu adevarat sa intri pe site si sa le cauti, sa interactionezi cu utilizatorii, etc. Nu iti forma o parere doar printr-o simpla comparatie de la distanta.

      Am inceput cu un buget de 30.000 EUR din cate imi amintesc.

  • Întrebarea nr. 8 Ion I

    in primul rand vreau sa va felicit pentru acest proiect si sa va urez succes (noroc, bafta, cum vrea fiecare :)) in continuare.

    Intrebarea mea este: ce pregatiti nou sau inovator pe piata romaneasca?

    • Sergiu Biris

      Ce pot sa zic e ca vom adapta continuu proiectul la nevoile utilizatorilor nostri. Majoritatea functionalitatilor introduse sunt cerute de ei. In mare parte putem inova in felul in care construim functionalitatile de pe site astfel incat sa rezolvam diferite probleme pe care utilizatorii le au sau sa rezolvam nevoi specifice pietei locale.

      Ca exemplu, am lansat de curand http://studio.trilulilu.ro care ofera posilibitatea de a crea continut original.

  • Întrebarea nr. 9 Mihai

    Puteti sa dati 3-4 exemple de aplicatii specifice doar web 2.0-ului si ce impact credeti ca vor avea?

    Multumesc

    • Iulian Comanescu

      Vezi răspunsul meu la întrebarea lui Dorian.

  • Întrebarea nr. 10 Sakura

    În toate siteurile bazate pe conţinut încărcat de utilizatori observ 2 aspecte specifice mai ales utilizatorilor români. Trilu având în majoritate utilizatori români, fenomenul este mai uşor observabil.

    În primul rând mulţi, foarte mulţi confraţi de-ai noştri nu încarcă materiale de producţie proprie ci materiale descărcate de pe alte siteuri similare sau mai rău, chiar de pe acelaşi site de la alţi utilizatori. Fenomenul devine foarte deranjant in momentul in care la cautarea unui cuvând cheie în loc de 10 rezultate obtin zece copii ale aceluiaşi rezultat. Faceţi ceva pentru eliminarea sau măcar limitarea dublurilor? Căci bănuiesc că materialele luate de pe alte siteuri sunt mai greu de identificat.

    În al doilea rând observ la publicul român un limbaj deosebit de limitat când vine vorba despre denumirea clipurilor încărcate. În timp ce utilizatorii altor naţii folosesc descrieri scurte şi la obiect, cele ale românilor de multe ori se limitează la expresii de genul: "Tare frate", "Mori de râs", "Supertare" ş.a. Aici cred că ar trebui să duceţi o acţiune de "educare" a publicului, de exemplu o atenţionare a utilizatorilor care folosesc asemenea denumiri că dacă acestea nu reflectă conţinutul clipului vor fi sterşe, sau ceva în genul acesta. Este imposibil să regăseşti un clip anume sau ceva relevant despre un cheie de cautare când titlurile au asemenea denumiri primitive. Aveţi în vedere ceva măsuri în acest sens?

    Mulţumesc pentru atenţie.

    • Sergiu Biris

      Ai dreptate la ambele afirmatii. Noi incurajam incontinuu crearea de continut original, insa nu putem impune utilizatorilor ce anume sa posteze.

      Cu duplicatele e mai complicat intr-adevar, dar incercam sa gasim solutii pentru a mai modera avantul unora de a posta ceea ce a mai fost postat deja. Vom introduce curand o functionalitate in acest sens.

      Cu limbajul si tag-urile e cam aceeasi poveste dar incercam sa indreptam utilizatorii spre practici mai bune :)

  • Întrebarea nr. 11 AliaX

    1. Toate bune si frumoase pe trilulilu, mai putin sistemul de cautare. Eu n-am inteles nici dupa un an cum functioneaza. De ex. La o cautare "Mircea Vintila", mi se raspunde 0 rezultate audio. Ceea ce e total imposibil. Daca cer numele fara ghilimele, imi da, la poze si video, toti vintilii si toti mircii, inclusiv Geoana si Badea. Pentru a gasi un utilizator, nu ai nicio cale. Imi puteti spune care e metoda de gasire cea mai eficienta?
    2. Chiar nu se mai recupereaza niciodata tonele de postari pierdute odata cu discurile?
    3. De ce nu introduceti si posibilitatea de a posta si materiale doc, pdf, rar?

    • Sergiu Biris

      1. Cred ca nu ai mai cautat de mult pe site. Motorul de cautare a fost imbunatatit de curand.
      2. Discurile respective au fost din pacate pierdute definitiv. Am explicat mai multe pe blogul nostru.
      3. Deocamdata ne concentram pe sharing video, audio si imagini. A introduce noi functionalitati nu tine doar de partea tehnica in sine ci si de alti factori.

  • Întrebarea nr. 12 trustman

    cum gestioneaza trilulilu problema drepturilor de autor? majoritatea clipurilor sau materialelor audio postate pe site au aceasta problema: lipsa acordului celor care detin drepturile de autor. sigur, site-ul e prea mic acum sa atraga atentia acestora, dar cand o va face, trilulilu nu e google sa poate negocia ceva. O cautare dupa coldplay da 118 video. ma indoiesc ca exista un acord pentru postarea acestora.

    in aceste conditii, este trilulilu mai mult decat o moda? care va trece odata cu primele procese?

    • Sergiu Biris

      Nu trebuie te numesti Google ca sa faci parteneriate sau sa negociezi ceva in sensul acesta. Exista diverse parteneriate pe care le-am incheiat. Bineinteles sunt detinatori de drepturi care nu vor sa incheie parteneriate, caz in care inlaturam de pe site fisierele raportate de acestia.

  • Întrebarea nr. 13 Olivian Breda

    Google isi pune pe blogul oficial cum vede viitorul online (cautari semantice, interpretarea textelor din orice limba, scanarea tuturor documentelor de pe lumea asta etc.). YouTube anunta din cand in cand niste chestii gen recunoasterea cuvintelor si transcrierea lor in format text sau implicarea lui in politica.

    Pe mine ma intereseaza cum vezi tu viitorul in ceea ce priveste Trilulilu. Ai aici oportunitatea sa faci lucruri radical diferite de YouTube (poti inova) si de abilitatea asta poate depinde supravietuirea Trilulilu pe termen lung. (poate ma insel si o copie poate fi mai buna decat originalul)

    Cum fructifici aceasta oportunitate de a veni cu ceva nou? Ce ne asteapta?

    • Sergiu Biris

      Cu siguranta nu putem sa fim Google si nici YouTube si nici nu vrem asta. Vom introduce functionalitati specifice pietei noastre si in marea lor majoritate cerute chiar de catre utilizatori. Consider ca unul din avantajele noastre este ca putem fi mult mai flexibili cu cerintele utilizatorilor din Romania.

  • Întrebarea nr. 14 abc

    In primul rind, felicitari pentru succes.

    Sa trec la intrebari. Cum vezi viitorul trilulilu in condiitiile in care in vest viitorul youtube este pus bine sub semnul intrebarii din cauza drepturilor de autor. de exemplu, anul acesta youtube uk a trebuit sa opreasca (temporar?) orice clip pina la transarea unui conflict cu o organizatie care apara drepturile de autor. Recunosc, in astfel de momente 'grele', e foarte placut sa intru pe trilu.ro, dar cit te mai poti baza pe virsta de haiducie a reglementarii web-ului in ro? sa fie la fel cu construitul de autostrazi??

    Ramine ce ai facut pina acum si mult succes in continuare. in loc de critici, ar fi bine sa inteleaga romanii ca nu e neaparat sa reinventeze apa calda, doar sa incerce sa faca fiecare CEVA..

    • Sergiu Biris

      In momentul de fata este in negocieri (chiar arbitraj) o metodologie cu privire la plata drepturilor de autor pentru continutul online. Trilulilu respecta in momentul de fata metodologia in vigoare si cu siguranta va respecta si metodologiile care vor urma.

      Libertatea pe care utilizatorii o au pe Internet si continuitatea site-urilor bazate pe sharing va depinde in mare parte si de flexibilitatea detinatorilor de drepturi de autor. In cazul mentionat de tine se pare ca nu s-a putut ajunge la un acord care sa fie ok pentru ambele parti.

  • Întrebarea nr. 15 adib

    1.Ce veti face daca marile case de productie va vor da in judecata pentru gazduirea de material cu continut protejat de copyright.

    2.Optiunea de vizionare in HD va fi disponibila?

    • Sergiu Biris

      1. am raspuns la 1-2 din intrebarile anterioare
      2. Da, va fi disponibila. Chiar de 2 zile am introdus si modul de vizualizare wide 16:9

  • Întrebarea nr. 16 chiombi

    Salut.

    In toamna era plin trilulilu de reclame electorale. O luati de la capat anul asta, la europarlamentare si prezidentiale? Ce-o sa faceti sa nu se mai crizeze unii (inclusiv Ciutacu era nervos, din cat tin minte) ca le apar reclame in clipurile puse de ei? Cum faceti, cereti voie?

    • Sergiu Biris

      Vom vedea daca vor fi reclame de genul acela. Vom incerca totusi sa filtram si sa targetam mai bine continutul pe care apar reclamele.

  • Întrebarea nr. 17 Iulian Comanescu

    Ultima chestie pe care o ştiu cu privire la proprietarii Trilulilu e că Alexis Bonte a cumpărat 41% în mai anul trecut, ceea ce l-a dus la o participare de 51%. E tot aşa?

    Valoarea Trilulilu era estimată atunci de Seenews.com la 2,5 milioane de euro. Acum cât e?

    Dincolo de bani în bancă pentru Biriş, ce înseamnă implicarea lui Bonte în Trilulilu dpdv cashflow, investiţii şi altele?

    Nu mă aştept să dai toate detaliile şi înţeleg că unele lucruri nu se pot spune. Totuşi, orice poţi preciza e binevenit. Mulţumesc.

    • Sergiu Biris

      Procentele sunt aceleasi. Alexis Bonte are in continuare 51% din proiect. Nu am facut o re-evaluare, insa 2,5 milioane stiu si eu :)

      Alexis ne ajuta foarte mult cu know how-ul pe care il are legat de business-urile online. Deciziile finale le iau tot eu, insa experienta lui conteaza foarte mult pentru noi.

  • Întrebarea nr. 18 vlad

    Ce succes aveti cu vanzarile pub pe cont propriu si cu lucrul cu mai multe regii de pub? Chiar, cate sunt? Si ce inseamna "platforma proprie de publicitate" pentru IMM-uri de care spuneai pe blog?
    Ms

    • Sergiu Biris

      A fost cea mai buna decizie pe care o puteam lua. Internalizarea vanzarilor e un pas important atunci cand nu vrei sa depinzi de o singura sursa de venit. Daca depinzi de o singura sursa, atunci cand sursa are probleme, tu esti primul care vei resimti asta.

      Momentan nu iti pot da mai multe detalii legate de platforma de publicitate pe care vrem sa o lansam, insa va fi adresata celor cu bugete mici si care doresc sa aiba reclama pe Trilulilu.

  • Întrebarea nr. 19 Vasile Manu

    Avand in vedere succesul pe care-l aveti in Romania, cum crezi ca va fi primit Trilulilu in strainatate?

    • Sergiu Biris

      Momentan ne concentram pe Romania, ca avem oricum destula treaba aici. Nu vad in viitorul apropiat o lansare pe pietele de afara.

  • Întrebarea nr. 20 andrei

    unde vezi trilulilu peste 5 ani?

    • Sergiu Biris

      5 ani e o perioada foarte lunga pentru un proiect online. Il vad insa ca unul din principalele site-uri din Romania, cel mai important site de sharing, si de ce nu, chiar de social networking pentru ca in timp s-au format foarte multe mini-comunitati in interiorul site-ului.

  • Întrebarea nr. 21 tudor

    cat e lauda , copiat si cat e originalitate.Recunosti ca toat munca apartine programatorilor?

    • Sergiu Biris

      Nu, nu recunosc :) E munca unei intregi echipe de oameni. Un proiect online nu inseamna doar cod si functionalitati misto. Daca ar fi fost doar meritul programatorilor, atunci toate site-urile din lume s-ar fi diferentiat doar din cat de bine e scris codul, nu? :)

  • Întrebarea nr. 22 Bogdan

    salutare amandurora!
    Am citit zilele astea o analiza (techcrunch.com) despre numarul de imagini gazduite pe diverse site-uri si se pare ca imageshack detine suprematia cu 20 miliarde bucati.
    ne poate spune Sergiu (estimativ) cate clipuri video/audio sau imagini gazduiesc serverele trilu?

    • Sergiu Biris

      In total am depasit 1 milion de fisiere :)

  • Întrebarea nr. 23 anca

    In cazul unui proces legat de drepturile de autor, avetzi evidenta banilor incasati pe publicitate?

    • Iulian Comanescu

      Încă o chestie elementară, de aia răspund eu în locul lui Sergiu:

      - drepturile de autor se gestionează în platformele de video sharing după principiul "raportaţi încălcări şi dăm jos". Nu se prea poate altfel, dacă vrem să avem site-uri de video sharing. Dacă nu, le închidem pe toate.

      - evidenţa banilor din publicitate e destul de clară din facturi emise în orice firmă, mai puţin alea care lucrează cu bani în pungă. Privind din exterior, deduc că Trilulilu e o prăvălie transparentă, cât timp au declarat toate tranzacţiile cu Bonte ş.a.m.d.

  • Întrebarea nr. 24 mike88

    La inceputul Trilulilu de unde ai avut bani tinand cont ca esti absolvent de ISE si nu ai experinata in IT pentru a suplini lipsa banilor cu munca din pasine nopti in sir.Se stie ca nu ai nici o treaba programarea, doar ca ai avut bani.De unde au venit acei bani?

    • Sergiu Biris

      Am avut o firma de web design care activa in paralel si care m-a ajutat sa sustin afacerea. N-am avut bani picati din cer si am lucrat inclusiv din camera de camin, uneori 12-14 ore. Chiar daca am terminat economist, eu am inceput ca designer web :) Design-ul de baza al Trilulilu l-am realizat chiar eu.

  • Întrebarea nr. 25 silviu

    buna ziua,as dori si eu sa stiu care este cifra de profit de pe urma siteului

    • Sergiu Biris

      din pacate nu iti pot da detalii financiare

  • Întrebarea nr. 26 Dana

    Cum s-a desfasurat pentru voi procesuld e SEO? Cand ati inceput? Care au fost impedimentele......

    • Sergiu Biris

      din pacate nu stiu sa iti dau detalii tehnice legate de SEO. Ne ocupam constant de optimizare, insa dpdv tehnic nu stiu ce sa iti zic :)

  • Întrebarea nr. 27 Doru Panaitescu

    1. Cat de fericita a fost decizia de a sparge inventory-ul de vanzare de spatii intre mai multi vanzatori?
    2. Google/YouTube semneaza parteneriate importante cu marii porducatori de content video. Trilulilu cum se impaca cu producatorii localid e emsiuni/TV?
    3. Cum se pregateste trilulilu de video on mobile?

    • Sergiu Biris

      1. vezi raspunsul de la intrebarea 16
      2. am inceput sa semnam si noi diverse parteneriate cu detinatorii de continut
      3. se pregateste si urmeaza curand versiunea mobile :)

  • Întrebarea nr. 28 Dia

    Pe cand sa ne asteptam sa putem uploada fisiere mai mari pe Trilulilu? Imi place tare mult platforma, dar de multe ori aleg youtube din simplul motiv ca pot pune acolo filmarile mele fara sa le scad si mai mult calitatea.

    • Sergiu Biris

      Vom permite uploadarea de fisiere mai mari, insa vom oferi posibilitatea aceasta celor care creaza continut original. Urmeaza sa facem un upgrade sectiunii "Shows" - http://www.trilulilu.ro/shows si vei avea mai multe detalii despre asta.








Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

7019 vizualizari

  • dc? (Joi, 9 aprilie 2009, 13:19)

    daniel [anonim]

    CE aduce nou trilulilu pe piata? DC as alege trilulilu si nu youtube sau vimeo?
    • Intrebari (Vineri, 10 aprilie 2009, 9:07)

      ralud [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Cum vedeti evolutia platformei digitale in urmatorii ani? Credeti ca internetul va ajunge sa inlocuiasca definitiv televiziunea tradtitionala? Este Trilulilu un inceput in acest sens?
      • @ralud (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:13)

        Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui ralud

        Nu cred ca Internetul va inlocui definitiv televiziunea traditionala. Exista insa un public care prefera sa consume continut online si nu la TV, lucrul acesta am inceput sa il simtim si noi.
    • @dc? (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:09)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel

      Trilulilu e in primul rand autohton. Asta inseamna ca in mod normal ar trebui sa te simti "mai acasa" pe Trilulilu, sa iti gasesti mai usor prieteni sau sa interactionezi mai bine cu comunitatea. Pana la urma mai multe produse similare nu se diferentiaza doar prin optiunile pe care le au, ci si prin sentimentul pe care il ai tu ca utilizator cand folosesti produsele respective.
  • Trilulilu (Joi, 9 aprilie 2009, 13:24)

    editorcassh [anonim]

    Când şi cum ai(ţi) ales denumirea!?
    • @editorcassh (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:17)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui editorcassh

      Denumirea am ales-o cu catva timp inainte de lansare. A fost un proces normal de branding la care au participat cu idei toti membrii echipei.
      • Nume Trilulilu (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:32)

        Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sergiu Biris

        Acum vreun an şi jumătate, Sergiu spunea că a vrut un brand, nu un nume descriptiv. A existat o listă de vreo 40 de nume, printre care gicsi, bamse, tivi. Tivi.ro era a doua opţiune.

        Citiţi aici:

        http://comanescu.hotnews.ro/ymterviu025-sergiu-biris-si-trilulilul-lui.html
  • Despre partea tehnica (Joi, 9 aprilie 2009, 13:49)

    FLORIN [anonim]

    Ne puteti spune cate servere sunt in spatele sitului trilulilu? Serverele sunt pe windows sau pe Linux?
    Cati programatori lucreaza pentru situl trilulilu?
    • @FLORIN (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:20)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui FLORIN

      Nu pot sa iti spun cate sunt exact, dar sunt multe :) Din cate stiu majoritatea sunt Linux. Avem si servere Windows pentru ca am dezvoltat un tool in Silverlight - http://studio.trilulilu.ro .

      Momentan de partea tehnica/programare se ocupa 3 oameni.
  • Balanta Publicitate - Informare - Agresare in W2.0 (Joi, 9 aprilie 2009, 13:54)

    BogdanM [anonim]

    Este interesul firesc al lui Trilulilu sa-si maximizeze profitul, pe un domeniu care cunoaste o exacerbare a agresiunii publicitatii. Care este politica Trilulilu si in favoarea "User-ului" (este la urma urmei un self-made content portal) si cum priveste Trilulilu publicitatea online, care tinde sa supere din ce in ce mai multi consumatori de web?
    • @BogdanM (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:25)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui BogdanM

      Am selectat intotdeauna reclame care sa respecte standardele impuse de IAB. Chiar daca uneori simtim ca suntem invadati de reclame, publicitatea e un "rau necesar". Proiectul are nevoie de publicitate ca sa se auto-sustina. Cred ca ar fi putini utilizatori carora le-ar conveni sa plateasca pentru servicile primite acum gratuiti, asa ca din perspectiva asta publicitatea e un compromis.
  • web 2.0 (Joi, 9 aprilie 2009, 13:54)

    Elena [anonim]

    Ce este web 2.0? Dar web 3.0? Care este diferenta fata de web? La ce foloseste? Cu ce "se mananca?"
    • Web 2.0 (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:39)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Elena

      Răspund eu în locul lui Sergiu, fiindcă sunt chestii de dicţionar şi vreau să-l descarc puţin de solicitare:

      Web 2.0 e oarecum o implicare a utlizatorilor în producţia de Web şi o deplasare a modului de organizare a conţinutului către ceva foarte user-friendly. Se spune că termenul a fost folosit pentru prima oară de faimosul Tim O'Reilly: http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html

      Web 3.0 nu are o accepţiune comună în momentul de faţă, e "ceva mai cool" decât Web 2.0, "stadiul următor" şi altele asemenea. Uite de pildă nişte comentarii ale lui Eric Schmidt de la Google pe tema asta:

      http://www.youtube.com/watch?v=T0QJmmdw3b0

      Precum vezi, nu e foarte precis nici în privinţa Web 2.0 ("un termen de marketing") :-)
  • Spatiu stocare (Joi, 9 aprilie 2009, 14:10)

    synthesis [anonim]

    1. Mi se pare mie sau fisierele multimedia mai vechi (+alte criterii) adaugate de utilizatori sunt sterse periodic pentru a face loc pe servere fisierelor noi. Eu unul nu vad de unde ar avea reteaua trilulilu capacitatea de stocare pe care lasa impresia ca o are. Cel putin in primele luni de deschidere a site-ului numarul userilor si fisierelor postate creste exponential, pe cand capacitatea de stocare creste in cel mai fericit caz liniar.... Si nici un site care traieste din publicitate nu atrage in primele luni sume suficient de mari, deoarece clientii ii vin abia dupa ce se conving ca vreme de cateva luni site-ul pe care isi fac reclama a avut trafic serios.
    2. Sugestii de imbunatatire: interfata de upload pentru mai multe fisiere deodata/un director intreg.
    • @synthesis (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:29)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui synthesis

      1. Stergem fisiere intr-un singur caz: atunci cand nu se conformeaza termenilor si conditiilor site-ului.
      2. Multumim de sugestie
  • Idee (Joi, 9 aprilie 2009, 14:24)

    Dorian [anonim]

    De ce nu se putea veni cu o idee originala? "Youtube romanesc funny" vi se pare o idee originala? Cu ce buget s-a inceput afacerea?
    • @Dorian (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:33)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dorian

      Exista multe lucruri care sa diferentieze Trilulilu de YouTube. Trebuie doar sa vrei cu adevarat sa intri pe site si sa le cauti, sa interactionezi cu utilizatorii, etc. Nu iti forma o parere doar printr-o simpla comparatie de la distanta.

      Am inceput cu un buget de 30.000 EUR din cate imi amintesc.
    • Despre originalitate (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:08)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dorian

      Am şi eu o problemă cu originalitatea asta românească. Web 2.0 are vreo cinci ipostaze de succes:

      - video sharing
      - bloguri
      - reţele sociale
      - wiki
      - collective tagging (dacă băgăm aici şi ceva gen last.fm).

      Să-l tragi de urechi pe Biriş că Trilulilu nu e original e ca şi cum l-ai trage de urechi pe Comanescu că şi-a făcut blog, fiindcă înaintea lui a fost Seth Godin sau dracu' ştie cine. Video sharingul e o platformă, depinde de ce pui în ea.

      Proiectele care dau kix la noi au de regulă o doză puternică de originalitate. Te las să reflectezi la ce înseamnă originalitatea aia.
  • noutati (Joi, 9 aprilie 2009, 14:40)

    Ion I [anonim]

    in primul rand vreau sa va felicit pentru acest proiect si sa va urez succes (noroc, bafta, cum vrea fiecare :)) in continuare.

    Intrebarea mea este: ce pregatiti nou sau inovator pe piata romaneasca?
    • @Ion I (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:24)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion I

      Ce pot sa zic e ca vom adapta continuu proiectul la nevoile utilizatorilor nostri. Majoritatea functionalitatilor introduse sunt cerute de ei. In mare parte putem inova in felul in care construim functionalitatile de pe site astfel incat sa rezolvam diferite probleme pe care utilizatorii le au sau sa rezolvam nevoi specifice pietei locale.

      Ca exemplu, am lansat de curand http://studio.trilulilu.ro care ofera posilibitatea de a crea continut original.
  • Aplicatii web 2.0 (Joi, 9 aprilie 2009, 15:51)

    Mihai [anonim]

    Puteti sa dati 3-4 exemple de aplicatii specifice doar web 2.0-ului si ce impact credeti ca vor avea?

    Multumesc
    • Aplicaţii Web 2.0 (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:09)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Vezi răspunsul meu la întrebarea lui Dorian.
  • comportamentul utilizatorului româm (Joi, 9 aprilie 2009, 18:17)

    Sakura [utilizator]

    În toate siteurile bazate pe conţinut încărcat de utilizatori observ 2 aspecte specifice mai ales utilizatorilor români. Trilu având în majoritate utilizatori români, fenomenul este mai uşor observabil.

    În primul rând mulţi, foarte mulţi confraţi de-ai noştri nu încarcă materiale de producţie proprie ci materiale descărcate de pe alte siteuri similare sau mai rău, chiar de pe acelaşi site de la alţi utilizatori. Fenomenul devine foarte deranjant in momentul in care la cautarea unui cuvând cheie în loc de 10 rezultate obtin zece copii ale aceluiaşi rezultat. Faceţi ceva pentru eliminarea sau măcar limitarea dublurilor? Căci bănuiesc că materialele luate de pe alte siteuri sunt mai greu de identificat.

    În al doilea rând observ la publicul român un limbaj deosebit de limitat când vine vorba despre denumirea clipurilor încărcate. În timp ce utilizatorii altor naţii folosesc descrieri scurte şi la obiect, cele ale românilor de multe ori se limitează la expresii de genul: "Tare frate", "Mori de râs", "Supertare" ş.a. Aici cred că ar trebui să duceţi o acţiune de "educare" a publicului, de exemplu o atenţionare a utilizatorilor care folosesc asemenea denumiri că dacă acestea nu reflectă conţinutul clipului vor fi sterşe, sau ceva în genul acesta. Este imposibil să regăseşti un clip anume sau ceva relevant despre un cheie de cautare când titlurile au asemenea denumiri primitive. Aveţi în vedere ceva măsuri în acest sens?

    Mulţumesc pentru atenţie.
    • @Sakura (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:43)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sakura

      Ai dreptate la ambele afirmatii. Noi incurajam incontinuu crearea de continut original, insa nu putem impune utilizatorilor ce anume sa posteze.

      Cu duplicatele e mai complicat intr-adevar, dar incercam sa gasim solutii pentru a mai modera avantul unora de a posta ceea ce a mai fost postat deja. Vom introduce curand o functionalitate in acest sens.

      Cu limbajul si tag-urile e cam aceeasi poveste dar incercam sa indreptam utilizatorii spre practici mai bune :)
  • search (Joi, 9 aprilie 2009, 18:24)

    AliaX [anonim]

    1. Toate bune si frumoase pe trilulilu, mai putin sistemul de cautare. Eu n-am inteles nici dupa un an cum functioneaza. De ex. La o cautare "Mircea Vintila", mi se raspunde 0 rezultate audio. Ceea ce e total imposibil. Daca cer numele fara ghilimele, imi da, la poze si video, toti vintilii si toti mircii, inclusiv Geoana si Badea. Pentru a gasi un utilizator, nu ai nicio cale. Imi puteti spune care e metoda de gasire cea mai eficienta?
    2. Chiar nu se mai recupereaza niciodata tonele de postari pierdute odata cu discurile?
    3. De ce nu introduceti si posibilitatea de a posta si materiale doc, pdf, rar?
    • @AliaX (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:46)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui AliaX

      1. Cred ca nu ai mai cautat de mult pe site. Motorul de cautare a fost imbunatatit de curand.
      2. Discurile respective au fost din pacate pierdute definitiv. Am explicat mai multe pe blogul nostru.
      3. Deocamdata ne concentram pe sharing video, audio si imagini. A introduce noi functionalitati nu tine doar de partea tehnica in sine ci si de alti factori.
  • drepturi autor (Joi, 9 aprilie 2009, 20:19)

    trustman [anonim]

    cum gestioneaza trilulilu problema drepturilor de autor? majoritatea clipurilor sau materialelor audio postate pe site au aceasta problema: lipsa acordului celor care detin drepturile de autor. sigur, site-ul e prea mic acum sa atraga atentia acestora, dar cand o va face, trilulilu nu e google sa poate negocia ceva. O cautare dupa coldplay da 118 video. ma indoiesc ca exista un acord pentru postarea acestora.

    in aceste conditii, este trilulilu mai mult decat o moda? care va trece odata cu primele procese?
    • @trustman (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:49)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui trustman

      Nu trebuie te numesti Google ca sa faci parteneriate sau sa negociezi ceva in sensul acesta. Exista diverse parteneriate pe care le-am incheiat. Bineinteles sunt detinatori de drepturi care nu vor sa incheie parteneriate, caz in care inlaturam de pe site fisierele raportate de acestia.
  • Viitorul - care-i viitorul? (Joi, 9 aprilie 2009, 21:07)

    Olivian Breda [utilizator]

    Google isi pune pe blogul oficial cum vede viitorul online (cautari semantice, interpretarea textelor din orice limba, scanarea tuturor documentelor de pe lumea asta etc.). YouTube anunta din cand in cand niste chestii gen recunoasterea cuvintelor si transcrierea lor in format text sau implicarea lui in politica.

    Pe mine ma intereseaza cum vezi tu viitorul in ceea ce priveste Trilulilu. Ai aici oportunitatea sa faci lucruri radical diferite de YouTube (poti inova) si de abilitatea asta poate depinde supravietuirea Trilulilu pe termen lung. (poate ma insel si o copie poate fi mai buna decat originalul)

    Cum fructifici aceasta oportunitate de a veni cu ceva nou? Ce ne asteapta?
    • @Olivian Breda (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:52)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Olivian Breda

      Cu siguranta nu putem sa fim Google si nici YouTube si nici nu vrem asta. Vom introduce functionalitati specifice pietei noastre si in marea lor majoritate cerute chiar de catre utilizatori. Consider ca unul din avantajele noastre este ca putem fi mult mai flexibili cu cerintele utilizatorilor din Romania.
  • viitorul (Joi, 9 aprilie 2009, 21:39)

    abc [anonim]

    In primul rind, felicitari pentru succes.

    Sa trec la intrebari. Cum vezi viitorul trilulilu in condiitiile in care in vest viitorul youtube este pus bine sub semnul intrebarii din cauza drepturilor de autor. de exemplu, anul acesta youtube uk a trebuit sa opreasca (temporar?) orice clip pina la transarea unui conflict cu o organizatie care apara drepturile de autor. Recunosc, in astfel de momente 'grele', e foarte placut sa intru pe trilu.ro, dar cit te mai poti baza pe virsta de haiducie a reglementarii web-ului in ro? sa fie la fel cu construitul de autostrazi??

    Ramine ce ai facut pina acum si mult succes in continuare. in loc de critici, ar fi bine sa inteleaga romanii ca nu e neaparat sa reinventeze apa calda, doar sa incerce sa faca fiecare CEVA..
    • @abc (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:56)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui abc

      In momentul de fata este in negocieri (chiar arbitraj) o metodologie cu privire la plata drepturilor de autor pentru continutul online. Trilulilu respecta in momentul de fata metodologia in vigoare si cu siguranta va respecta si metodologiile care vor urma.

      Libertatea pe care utilizatorii o au pe Internet si continuitatea site-urilor bazate pe sharing va depinde in mare parte si de flexibilitatea detinatorilor de drepturi de autor. In cazul mentionat de tine se pare ca nu s-a putut ajunge la un acord care sa fie ok pentru ambele parti.
  • copyright (Vineri, 10 aprilie 2009, 6:53)

    adib [anonim]

    1.Ce veti face daca marile case de productie va vor da in judecata pentru gazduirea de material cu continut protejat de copyright.

    2.Optiunea de vizionare in HD va fi disponibila?
    • @adib (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:56)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui adib

      1. am raspuns la 1-2 din intrebarile anterioare
      2. Da, va fi disponibila. Chiar de 2 zile am introdus si modul de vizualizare wide 16:9
  • Aloha (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:00)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Crocodilul 2.0 dansează în rss-ul HotNews. Bună dimineaţa.
  • Salutare tuturor! (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:01)

    Sergiu Biris [hotnews.ro]

    Vad ca au inceput sa se adune o gramada de intrebari. Voi incerca sa va raspund cat mai bine.

    Mersi,
    Sergiu
  • reclame video (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:13)

    chiombi [anonim]

    Salut.

    In toamna era plin trilulilu de reclame electorale. O luati de la capat anul asta, la europarlamentare si prezidentiale? Ce-o sa faceti sa nu se mai crizeze unii (inclusiv Ciutacu era nervos, din cat tin minte) ca le apar reclame in clipurile puse de ei? Cum faceti, cereti voie?
    • @chiombi (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:58)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui chiombi

      Vom vedea daca vor fi reclame de genul acela. Vom incerca totusi sa filtram si sa targetam mai bine continutul pe care apar reclamele.
  • Întrebare cu acţionari (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:15)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Ultima chestie pe care o ştiu cu privire la proprietarii Trilulilu e că Alexis Bonte a cumpărat 41% în mai anul trecut, ceea ce l-a dus la o participare de 51%. E tot aşa?

    Valoarea Trilulilu era estimată atunci de Seenews.com la 2,5 milioane de euro. Acum cât e?

    Dincolo de bani în bancă pentru Biriş, ce înseamnă implicarea lui Bonte în Trilulilu dpdv cashflow, investiţii şi altele?

    Nu mă aştept să dai toate detaliile şi înţeleg că unele lucruri nu se pot spune. Totuşi, orice poţi preciza e binevenit. Mulţumesc.
    • @Iulian (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:00)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      Procentele sunt aceleasi. Alexis Bonte are in continuare 51% din proiect. Nu am facut o re-evaluare, insa 2,5 milioane stiu si eu :)

      Alexis ne ajuta foarte mult cu know how-ul pe care il are legat de business-urile online. Deciziile finale le iau tot eu, insa experienta lui conteaza foarte mult pentru noi.
  • pub (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:19)

    vlad [anonim]

    Ce succes aveti cu vanzarile pub pe cont propriu si cu lucrul cu mai multe regii de pub? Chiar, cate sunt? Si ce inseamna "platforma proprie de publicitate" pentru IMM-uri de care spuneai pe blog?
    Ms
    • @vlad (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:02)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui vlad

      A fost cea mai buna decizie pe care o puteam lua. Internalizarea vanzarilor e un pas important atunci cand nu vrei sa depinzi de o singura sursa de venit. Daca depinzi de o singura sursa, atunci cand sursa are probleme, tu esti primul care vei resimti asta.

      Momentan nu iti pot da mai multe detalii legate de platforma de publicitate pe care vrem sa o lansam, insa va fi adresata celor cu bugete mici si care doresc sa aiba reclama pe Trilulilu.
  • Presa internationala (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:25)

    Vasile Manu [anonim]

    Avand in vedere succesul pe care-l aveti in Romania, cum crezi ca va fi primit Trilulilu in strainatate?
    • @Vasile Manu (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:03)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vasile Manu

      Momentan ne concentram pe Romania, ca avem oricum destula treaba aici. Nu vad in viitorul apropiat o lansare pe pietele de afara.
  • Cluj (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:28)

    andrei [anonim]

    faptul ca ati inceput proiectul la Cluj a fost un handicap sau un pas inainte?
    • @andrei (Vineri, 10 aprilie 2009, 16:20)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      A fost si cate putin din ambele. A fost un avantaj pentru ca am fost vazuti ca "the underdog" cand am pornit, asa ca oamenii au fost interesati si au stat cu ochii pe noi sa vada ce pasi facem in continuare. Cand apare dintr-o data o firma din Cluj, de care nimeni nu stia nimic, e o surpriza pana la urma.

      Handicapul a constat in faptul ca a trebuit sa fac eu o gramada de drumuri la Bucuresti, la fel ca azi de exemplu :)
  • Timp şi răspunsuri (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:30)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Sergiu poate sta numai până la ora 11.30, aşa că, probabil, vor fi şi întrebări fără răspunsuri astăzi. Vorbesc cu invitatul nostru să intre în zilele următoare, când are vreme, să mai posteze de-acasă sau de unde o să fie. Oricum, vă mulţumesc că sunteţi atât de curioşi şi o să facem ce putem ca toată lumea să capete ce-a cerut :-)
  • trilulilu (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:31)

    andrei [anonim]

    unde vezi trilulilu peste 5 ani?
    • @andrei (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:11)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      5 ani e o perioada foarte lunga pentru un proiect online. Il vad insa ca unul din principalele site-uri din Romania, cel mai important site de sharing, si de ce nu, chiar de social networking pentru ca in timp s-au format foarte multe mini-comunitati in interiorul site-ului.
  • Intrebare din cluj (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:32)

    tudor [anonim]

    cat e lauda , copiat si cat e originalitate.Recunosti ca toat munca apartine programatorilor?
    • @tudor (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:13)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui tudor

      Nu, nu recunosc :) E munca unei intregi echipe de oameni. Un proiect online nu inseamna doar cod si functionalitati misto. Daca ar fi fost doar meritul programatorilor, atunci toate site-urile din lume s-ar fi diferentiat doar din cat de bine e scris codul, nu? :)
  • numar de video-uri si imagini (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:39)

    Bogdan [anonim]

    salutare amandurora!
    Am citit zilele astea o analiza (techcrunch.com) despre numarul de imagini gazduite pe diverse site-uri si se pare ca imageshack detine suprematia cu 20 miliarde bucati.
    ne poate spune Sergiu (estimativ) cate clipuri video/audio sau imagini gazduiesc serverele trilu?
    • @Bogdan (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:13)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan

      In total am depasit 1 milion de fisiere :)
  • drepturi de autor (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:41)

    anca [anonim]

    In cazul unui proces legat de drepturile de autor, avetzi evidenta banilor incasati pe publicitate?
    • Sunt 2 lucruri (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:24)

      Iulian Comanescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui anca

      Încă o chestie elementară, de aia răspund eu în locul lui Sergiu:

      - drepturile de autor se gestionează în platformele de video sharing după principiul "raportaţi încălcări şi dăm jos". Nu se prea poate altfel, dacă vrem să avem site-uri de video sharing. Dacă nu, le închidem pe toate.

      - evidenţa banilor din publicitate e destul de clară din facturi emise în orice firmă, mai puţin alea care lucrează cu bani în pungă. Privind din exterior, deduc că Trilulilu e o prăvălie transparentă, cât timp au declarat toate tranzacţiile cu Bonte ş.a.m.d.
  • intrebare (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:44)

    mike88 [anonim]

    La inceputul Trilulilu de unde ai avut bani tinand cont ca esti absolvent de ISE si nu ai experinata in IT pentru a suplini lipsa banilor cu munca din pasine nopti in sir.Se stie ca nu ai nici o treaba programarea, doar ca ai avut bani.De unde au venit acei bani?
    • @mike88 (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:08)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui mike88

      Am avut o firma de web design care activa in paralel si care m-a ajutat sa sustin afacerea. N-am avut bani picati din cer si am lucrat inclusiv din camera de camin, uneori 12-14 ore. Chiar daca am terminat economist, eu am inceput ca designer web :) Design-ul de baza al Trilulilu l-am realizat chiar eu.
  • cifra de profit (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:44)

    silviu [anonim]

    buna ziua,as dori si eu sa stiu care este cifra de profit de pe urma siteului
    • @silviu (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:17)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui silviu

      din pacate nu iti pot da detalii financiare
  • Question (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:47)

    Dana [anonim]

    Cum s-a desfasurat pentru voi procesuld e SEO? Cand ati inceput? Care au fost impedimentele......
    • @Dana (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:19)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dana

      din pacate nu stiu sa iti dau detalii tehnice legate de SEO. Ne ocupam constant de optimizare, insa dpdv tehnic nu stiu ce sa iti zic :)
  • intrebari din amonte (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:58)

    Doru Panaitescu [anonim]

    1. Cat de fericita a fost decizia de a sparge inventory-ul de vanzare de spatii intre mai multi vanzatori?
    2. Google/YouTube semneaza parteneriate importante cu marii porducatori de content video. Trilulilu cum se impaca cu producatorii localid e emsiuni/TV?
    3. Cum se pregateste trilulilu de video on mobile?
    • @Doru (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:16)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Doru Panaitescu

      1. vezi raspunsul de la intrebarea 16
      2. am inceput sa semnam si noi diverse parteneriate cu detinatorii de continut
      3. se pregateste si urmeaza curand versiunea mobile :)
  • spatiu upload (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:20)

    Dia [anonim]

    Pe cand sa ne asteptam sa putem uploada fisiere mai mari pe Trilulilu? Imi place tare mult platforma, dar de multe ori aleg youtube din simplul motiv ca pot pune acolo filmarile mele fara sa le scad si mai mult calitatea.
    • @Dia (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:27)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dia

      Vom permite uploadarea de fisiere mai mari, insa vom oferi posibilitatea aceasta celor care creaza continut original. Urmeaza sa facem un upgrade sectiunii "Shows" - http://www.trilulilu.ro/shows si vei avea mai multe detalii despre asta.
  • Cum a inceput? (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:23)

    Socea Cristian [anonim]

    Salut!
    Felicitari pentru trilulilu.ro si pentru proiectele voastre de viitor. Mult succes in continuare!

    Intrebare (sau intrebari):
    Cum a evoluat trilulilu ca proiect de la stadiu incipient pana la lansare?
    Cum te-ai gandit sa pui pe picioare acest site si cum ai actionat (initial)?
    Ai participat dpdv al programarii la dezvoltarea site-ului? Daca da, inca mai participi?

    Multumesc mult!
    • @Cristian (Vineri, 10 aprilie 2009, 16:25)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Socea Cristian

      In primul rand a fost ideea, dupa care am planificat cu grija toate detaliile: mix-ul de marketing, brandingul, implementarea, etc. Si apoi am incercat sa ne tinem cat mai bine de plan. Cred ca in mare parte am reusit :)

      Da, eu am realizat design-ul site-ului. Inca imi mai sufulc manecile din cand in cand si ma arunc in Photoshop :)
  • ONLINE (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:28)

    ALEX [anonim]

    ce le recomanzi tinerilor antreprenori din online?
    • @Alex (Vineri, 10 aprilie 2009, 16:27)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui ALEX

      In primul rand sa aiba incredere in ei si sa creada tot timpul ca pot realiza ceva cu adevarat. Sa gandeasca "outside the box", sa nu mearga pe calea batatorita si sa nu ii asculte pe cei care zic ca e imposibil sa reuseasca. Restul vine de la sine :)
  • Multumesc tuturor! (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:30)

    Sergiu Biris [hotnews.ro]

    Multumesc tuturor pentru intrebari! Daca vor mai exista intrebari, va voi raspunde in zilele urmatoare.
  • Actionariat (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:32)

    Victor [anonim]

    Cat detine Alexis Bonte acum din afacere?

    Tu (sau voi) care ati infiintat siteul mai luati la acest moment bani din reclama sau sunteti doar niste simpli angajati?
    • @Victor (Vineri, 10 aprilie 2009, 16:28)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor

      Alexis Bonte detine 51% din proiect. Banii din reclama merg in dezvoltarea afacerii, nu in buzunarul actionarilor :)

      Da, restul din echipa actuala suntem "simpli" angajati :)
  • Ia uite că ne-am încadrat (Vineri, 10 aprilie 2009, 11:35)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Pare-se că Sergiu a reuşit să isprăvească cu întrebările. Îi mulţumesc mult, ca şi vouă. Dacă se mai iveşte ceva, Sergiu va mai da cu ochii pe-aici. Miercurea viitoare sunt la Bruxelles, n-o să putem face întâlnire media. Rămâne pe joi, în principiu la ora 12.00, va fi cineva de la un radio atipic - vă ţin la curent când definitivăm detaliile.
  • Detalii Tehnice (Vineri, 10 aprilie 2009, 12:36)

    Radu [anonim]

    Puteti sa ne oferiti niste detalii tehnice legate de site (platforma de dezvoltare, ce tool-uri folositi, etc) ?

    Succes in continuare!
    • @Radu (Vineri, 10 aprilie 2009, 16:30)

      Sergiu Biris [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      Intreaga platforma a fost dezvoltata in-house, motiv pentru care e si flexibila la dezvoltari ulterioare. Ca tehnologii folosim PHP, MySQL, Flash, HTML, Ajax, Silverlight. Sper ca nu mi-a scapat vreuna :)
  • cand se vor adauga fisiere mai mari la upload? (Duminică, 14 martie 2010, 12:05)

    Kapa Ionutz [anonim]

    cand se vor adauga fisiere mai mari la upload? vreau sa adaug fisiere mai mari de 150 mb :(


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică