Antena 1 si Realitatea TV, prin mai multe statii locale, se numara printre posturile care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze emisiuni destinate campaniei pentru europarlamentare, potrivit listei provizorii prezentate miercuri pe site-ul CNA. Iulian Comanescu noteaza ca alaturi de cele doua televiziuni si de mai multe posturi locale, pe lista mai figureaza statia locala a Prima TV din Campina.

"Asta inseamna ca cel putin statiile respective vor lua bani din publicitate electorala si emisiuni electorale. Cat timp nu se amesteca segmentele platite cu continutul editorial, nimic de reprosat", comenteaza Comanescu pe blogul sau.

Posturile de radio si de televiziune private interesate sa participe la campanie prin emisiuni electorale aveau obligatia sa anunte acest lucru pana la data de 21 aprilie, potrivit deciziei CNA din 26 martie, privind regulile de desfasurare a campaniei in audiovizual. Aceeasi decizie prevede ca in perioada 22-28 aprilie competitorii electorali trebuie sa se adreseze in scris posturilor private care si-au manifestat oficial interesul, pentru a solicita si timpii de antena pe care intentioneaza sa-i utilizeze.

Potrivit reglementarilor privind desfasurarea campaniei pentru europarlamentare in audiovizual, posturile pot reflecta campania in cadrul jurnalelor de stiri, avand deplina "libertate si raspundere editoriala". La ultimele alegeri, candidatii au avut posibilitatea sa includa materiale de campanie in stiri electorale, la sfarsitul jurnalelor de stiri, dar anul acesta redactiile sunt invitate sa reflecte campania prin propriile materiale jurnalistice.

Contra cost sunt emisiunile de promovare si spoturile electorale, care trebuie marcate ca atare pe toata durata lor.