S-au gasit vinovatii pentru criza: mass media si agentiile de advertising

de M.M.     HotNews.ro
Joi, 23 aprilie 2009, 18:37 Economie | Media & Publicitate

Majoritatea americanilor arunca vina pentru izbucnirea crizei economice pe mass media si pe agentiile de advertising, pentru ca i-au facut sa cumpere ceea ce nu isi puteau permite, scrie IAA.ro, citand un sondaj online realizat de Harris Interactive.

Cei mai multi respondenti isi absolva prietenii si familia de vreo vina pentru situatia in care se afla.

Datele studiului:
  • 66% dintre americani cred ca agentiile de advertising poarta o parte din vina pentru situatia economica actuala, pentru ca au indemnat oamenii sa cumpere lucruri de care nu au avut nevoie. De fapt, 33% dintre cei chestionati cred ca agentiile de advertising sunt responsabile complet sau in mare masura de contextul actual.
  • Presa scrisa, revistele si ziarele sunt considerate raspunzatoare pentru contextul economic actual de 59% dintre americanii chestionati, in timp ce 56% cred ca site-urile de stiri poarta macar o parte din vina.
  • 55% dintre americanii chestionati cred ca talk-show-urile de la TV sau radio, programele de stiri (54%) si programele locale (53%) poarta o parte din vina pentru actuala criza economica, deoarece i-au facut pe oameni sa cumpere produse de care nu au avut nevoie.
  • Prietenii si familia au obtinut un scor mai mic, deoarece sunt considerati a fi raspunzatori pentru contextul actual de aproximativ 54% dintre cei chestionati. Puterea lor de influenta in ceea ce priveste achizitionarea de produse noi este, astfel, mai mica decat influenta canalelor media si a publicitatii.
"Americanii sunt suparati pe starea in care se afla economia, de aceea simt nevoia sa dea vina pe cineva. Mass media este un bun tap ispasitor. Si agentiile de advertising sunt sub lupa. Acum, multumita emisiunilor 'Mad Men' si 'Trust me', acestea sunt mai vizibile si mai usor de tras la raspundere", se arata in studiul "The Harris Poll", remis de IAA Worldwide.

Studiul a fost efectuat online intre 31 martie si 1 aprilie 2009, pe un esantion de 2.200 de americani, selectati in functie de varsta, sex, religie si educatie.

Citeste mai mult pe IAA.ro


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

1105 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    creier ? (Joi, 23 aprilie 2009, 18:43)

    gigi [anonim]

    Asta este tare rau de tot....Americanii astia n-au creier deloc? Cum adica au cumparat ce n-aveau nevoie si de aici a aparut criza?
    • 0 (0 voturi)    
      say what? (Joi, 23 aprilie 2009, 19:08)

      SiD [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Cu tot respectul, eu nu inteleg cum vine asta cu "au cumparat lucruri de care nu au nevoie". Cred ca agentiile de advertising incearca de cand lumea sa faca oamenii sa cumpere lucruri de care nu au nevoie, nu cred ca a reusit vre-una. Sau daca lucrurile de care nu au nevoie is: televizor, masina, coca-cola, scaune, s.a. ca, sa fim seriosi, viata continua si fara alea.
      Oricum ar fi, nu vanzatorul e de vina si cumparatorul.
    • 0 (0 voturi)    
      Adica... (Joi, 23 aprilie 2009, 19:12)

      Daniel Frincu [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      ...au cumparat pe credit ce nu aveau nevoie. Credit pe care nu au putut sa-l plateasca.

      Poate suna ridicol sa dai vina pe publicitate si pe mass-media dar dupa ce am stat aici olecuta si m-am si uitat la televizor din cand in cand nu mi se mai pare atat de ridicol. Cand, fara exagerare, din 5 in 5 minute ai reclame la televizor, la un moment dat cred ca te hipnotizeaza sa te duci sa-ti faci franjuri conturile si cardurile.
  • +2 (2 voturi)    
    probabil (Joi, 23 aprilie 2009, 19:41)

    probabil [anonim]

    Nu cred ca media are o vina in aparitia crizei dar cu siguranta media are vina in promovarea unei stari de: disconfort, panica, agresivitate si frustrare in ceea ce priveste perceptia crizei.

    Probabil daca nu ar fi existat media, actuala criza avea un impact mult scazut asupra economiei reale prin lipsa promovarii neincrederii in mediul de afaceri.

    Interesant este ca o astfel de informatie a iesit la lumina.
    • 0 (0 voturi)    
      Exact (Joi, 23 aprilie 2009, 19:58)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui probabil

      Sunt intru totul de acord.
      Mass-media, pe tot globul, vorbeste de criza cu fiecare ocazie de nshpe ori pe zi de mai bine de un an.
      Ei nu fac decand sa vanda criza, de fapt sa-si sape singuri groapa, lor si celor care ii asculta.

      Nashpa situatie.
  • 0 (0 voturi)    
    pai si ce (Joi, 23 aprilie 2009, 20:45)

    simion [anonim]

    la noi nu se intampla la fel?
    Sa luam de-o pilda criza imobiliara: cine credeti ca sunt vinovatii de serviciu: agentii imobiliari si mass media!
    Si apropos de "au cumparat lucruri care nu le trebuie" sa stiti ca si la noi s-a intamplat la fel: cu televizoare, masini, frigidere, pana si cu imobile.
    Oameni care aveau unde sta au mai cumparat un apartament si inca vreo doua terenuri asa ca sa fie, au facut credit mai mult decat ii tine buzunarul si acum cand s-a stricat treaba, cauta in jur sa gaseasca vinovatii pentru lipsa lor de cumpatare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi