Valoarea celor mai puternice 100 de branduri la nivel global a crescut in ultimul an cu 2%, in pofida crizei financiare, potrivit ultimului studiu de profil BrandZ, prefatat la inceputul saptamanii de Advertising Age si dat publicitatii miercuri. Brand Republic noteaza ca valoarea primelor 100 de branduri a atins in ultimul an 1,95 mii de miliarde de dolari, in timp ce primul clasat, Google, reuseste sa atinga, in premiera, valoarea de 100 de miliarde de dolari.

Potrivit sursei citate, 85 dintre primele 100 de branduri ale lumii raman in acest clasament, unde se reflecta, insa, efectele crizei financiare asupra mai multor industrii. Astfel, valoarea brandurilor incluse in top a scazut, comparativ cu anul trecut, la categoriile asigurari (-48%), auto (-22%) si institutiii financiare (-11%). Pe de alta parte, marcile de telefonie mobila au inregistrat cele mai mari cresteri ale valorii de brand (+28%), urmate de bauturi racoritoare (+24%) si cafea (+18%).

Cele mai valoroase branduri globale in 2009, conform studiului BrandZ, prezentat de Brand Republic:

1. Google (100,039 miliarde de dolari)

2. Microsoft (76,24 miliarde)

3. Coca-Cola (67,62 miliarde)

4. IBM (66,62 miliarde)

5. McDonald's (66,57 miliarde)

6. Apple (63,11 miliarde)

7. China Mobile (61,28 miliarde)

8. General Electric (59,28 miliarde)

9. Vodafone (53,72 miliarde)

10. Marlboro (49,46 miliarde)

BrandZ, realizat de Millward Brown Optimor, este cel mai amplu studiu de profil si analizeaza, in termeni financiari, puterea a mii de branduri din 30 de tari, impartite in 443 de categorii.