Alte doua grupuri internationale de comunicare, Publicis si Interpublic, au anuntat saptamana aceasta venituri in scadere in primul trimestru al anului in curs, in timp ce Time Warner a anuntat rezultate in scadere, dar peste asteptarile analistilor, precum si o posibila separare a diviziei sale de Internet, AOL. Intre timp, Financial Times a anuntat ca agentia McCann Erickson, parte a Interpublic, este pe cale sa castige contul de promovare a Olimpiadei de la Londra, din 2012.

  • Time Warner, grupul american de media care a investit, recent, in 31% din Central European Media Enterprises (CME), a anuntat rezultate peste asteptari in primul trimestru al acestui an si a anuntat ca va prezenta "foarte curand" un plan de restructurare pentru divizia sa de Internet, AOL, lasand de inteles ca aceasta s-ar putea desprinde total sau partial de grup, potrivit Reuters. Time Warner a anuntat o scadere a profitului net pentru primul trimestru de la 771 milioane de dolari in urma cu un an la 661 milioane de dolari. Rezultatul a fost peste asteptarile analistilor, insa, in conditiile in care veniturile din operatiunile de cablu au compensat scaderile de publicitate inregistrate de diviziile AOL si Time Inc.
  • Tot saptamana aceasta, reteaua internationala de comunicare Publicis Groupe a anuntat o scadere de 4,4% a veniturilor in primul trimestru al anului, considerand ca "deteriorarea pietei este mult mai grava decat s-a anticipat", potrivit Brand Republic. Veniturile totale la nivel de grup s-au ridicat la  circa 1 miliard de euro. Operatiunile desfasurate in Europa, ce includ agentiile leo Burnett, Publicis si Saatchi&Saatchi, au fost cel mai puternic afectate, scazand cu 6,6%.
  • Veniturile grupului de comunicare Interpublic au scazut in primul trimestru cu 10,8%, pana la 1,33 miliarde de dolari, potrivit Reuters. Cu toate acestea, potrivit sursei citate, rezultatele companiei au depasit asteptarile analistilor. In primul trimestru, compania a anuntat o scadere de 8,8% a cheltuielilor operative, pana la 1,4 miliarde de dolari, in conditiile in care in ultimele doua trimestre a renuntat la 2800 de angajati (6% din total).
  • McCann Erickson este pe cale sa castige contul pentru promovarea Olimpiadei de la Londra din 2012, potrivit Financial Times. Informatia nu a fost confirmata oficial. Sursa scrie ca alegerea acestei retele, controlate de grupul de comunicare Interpublic, reprezinta o lovitura pentru grupul rival WPP, care spera sa castige licitatia. Ziarul citat noteaza ca licitatia pentru acest cont este una iesita din comun, intrucat, in loc sa obtina bani pentru comunicarea Olimpiadei, agentiile au fost invitate sa declare cat de mult sunt ele dispuse pentru dreptul de a comunica Jocurile Olimpice. FT scrie ca McCann Erickson va plati circa 10 milioane de lire sterline si va deveni sponsor oficial al Jocurilor, urmand sa se ocupe de intregul pachet de comunicare - publicitate, promovare, relatii publice si comunicare digitala - pe parcursul urmatorilor trei ani si jumatate.