Intalnirile Media HotNews.ro

VIDEO Marius Tuca a discutat online: Jurnalistul e mai mult deformator de opinie, mai ales atunci cand vine vorba de oamenii care apar la televizor

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 13 mai 2009, 15:00 Economie | Media & Publicitate

Marius Tuca
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Miercuri, 13 mai, Marius Tuca a discutat online cu cititorii HotNews.ro la Intalnirea Media saptamanala. Director la “Jurnalul national” si binecunoscuta gazda de talk-show la Antena 1, invitatul lui Iulian Comanescu a raspuns intrebarilor despre piata presei scrise, competitia dintre ziarele quality si alte subiecte legate de piata media.
  • Intalnirea s-a incheiat
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.

Marius Tuca despre moderatorii de azi



Marius Tuca despre "Sinteza zilei"



Editii trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro:


Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Alexandru Matei

    1. Domnule Tuca, daca Adevarul Holding chiar a furat titlul Enigma Otiliei si dumneavoastra sunteti sigur de acest lucru, de ce nu i-ati dat in judecata direct? De ce ati tinut sa duceti un razboi cu ajutorul Observatorului, ziarelor financiare, trustului Intact etc? De ce ati ales o metoda josnica de atac si nu cea legala?

    2. Credeti ca veti reusi sa inregistrati marca BPT pe numele dumneavoastra?

    Multumesc.

    P.S: Am renuntat sa mai citesc articolele domnului Lucian Mandruta din Dilema Veche dupa ce i-am vazut comportamentul in cadrul Observatorului.

    • Marius Tuca

      1. Eu n-am dus niciun razboi cu ajutorul Observatorului impotriva celor de la Adevarul si in general nu duc razboaie impotriva nimanui, mi-am spus un punct de vedere si atat. Oricum consider subiectul acesta inchis din punctul de vedere al meu si al Jurnalului National, urmand ca instanta sa-si spuna cuvantul.

      2. In ceea ce priveste inregistrarea marcii "Biblioteca pentru Toti", am facut la inceputul anului o cerere la OSIM pentru a obtine inregistrarea acestei marci, precizez "Biblioteca pentru Toti" nu BPT, si in momentul in care am facut aceasta cerere marca resprectiva (Biblioteca pentru Toti) nu era inregistrata. Sunt convins ca OSIM va inregistra aceasta marca pe numele meu, la cererea mea.

  • Întrebarea nr. 2 Georgi

    Buna ziua,

    In colectia de carti pe care o coordonati vor aparea si volume de poezii ale marilor poeti? Dar cartile lui Creanga? Putem vedea undeva lista colectiei?
    Multumesc.

    • Marius Tuca

      Da, vor aparea si volume de poezii ale marilor poeti, nu mai devreme de o luna sau doua. Primul poet publicat in colectia Biblioteca pentru Toti va fi Nichita Stanescu. Si bineinteles in colectie se vor regasi toti marii poeti ai literaturii romane.

      Da, si Creanga se va regasi printre titlurile BPT.

      De altfel noi ne-am propus sa scoatem toate titlurile importante ale literaturii romane. Campania noastra "Redescopera si Citeste" este o campanie cat se poate de adevarata, pentru ca inclusiv eu am inceput sa recitesc si sa redescopar toate cartile din colectia noastra.

      Cu lista colectiei este o problema intr-adevar pentru ca a existat incidentul cu Adevarul si titlurile care vor fi publicate, lista propriu-zisa, a devenit un secret de stat. Cu toate astea cred ca vom gasi o solutie ca sa spunem macar titlurile din luna care urmeaza.

  • Întrebarea nr. 3 xy

    v-ati mai schimbat parerea despre bloguri?
    sau vazand cantitatea de vulgaritate de pe blogul colegului dvs. ciutacu, de pilda, v-ati pastrat parerea?

    • Marius Tuca

      Am scris intr-adevar un articol despre bloggeri, iar nu despre bloguri.
      Dupa bloguri suntem noi care te facem pe tine, Marius Tuca.

      Si cred ca am gresit atunci cand am lasat sa se inteleaga ca vorbesc despre toti bloggerii. Cred ca exista bloggeri foarte talentati si care oricand pot face meseria de jurnalist cum la fel de bine cred ca exista foarte multi bloggeri care n-au in general nimic de spus. Eu insumi ii incurajez pe ziaristii de la Jurnalul National sa-si faca bloguri pt ca dupa atatia ani de presa scrisa personalitatea lor scrisa s-a deformat mai mult sau mai putinsi cred ca ideea de blog in general ii poate ajuta sa se redefineasca sa se redescoperesi chiar sa se reinventeze.

      Deci despre bloggeri si bloguri numai de bine. Jurnalul National va fi primul ziarsau cu siguranta va face asta, va cita sursa daca este un blogger atunci cand o informatie de acolo ne intereseaza si poate sa faca mai citit ziarul.

      Si mai cred ca pentru ziaristi, fie de presa scrisa fie de televiziune, ar trebui sa intre in fisa postului citirea blogurilor, acestea pot fi surse nebanuite de informatii, ponturi, idei publicistice.

  • Întrebarea nr. 4 alexandru s.

    Domnule Tuca cat de "quality: este jurnalul national? ce parere aveti despre celelalte ziare din tara facand referire la acelasi termen , "quality?.Multumesc!

    • Marius Tuca

      Jurnalul National este atat de quality cat poate sa fie un ziar care ocupa locul 1 la aceasta categorie.
      Cred ca ziarele care sunt incluse la categoria quality incearca sa respecte aceasta definitie prin continut. Si nu e deloc usor sa faca asta. Tentatia de a tabloidiza ne paste la fiecare pas. Uitati-va ce s-a intamplat cu televiziunile, in 2-3 ani de zile niste televiziuni "serioase" s-au transformat in niste televiziuni tabloidizate, ba chiar mai mult decat atat manelizarea presei s-a incheiat si mi-e teama de urmatorul pas oricare ar fi el acela.

  • Întrebarea nr. 5 ciprian

    Considerati gazetarul ca fiind formator de opinie? Si daca da, de ce trusturile de presa nu sunt mai responsabile in privinta calitatii resursei umane si a calitatii informatiei?

    • Marius Tuca

      Cred ca in ultimii ani s-a dovedit faptul ca jurnalistul e mai mult deformator de opinie, mai ales atunci cand vine vorba de oamenii care apar la televizor.

      Si as da o definitie a deformatorului care apare la televizor: le stie pe toate, poate sa participe cu aceeasi competenta la o emisune de gastronomie sau la o emisiune despre starea vremii, are raspuns la toate intrebarile, dar nu e in stare sa formuleze nicio intrebare, n-are indoieli, cunoaste lumea si mediul inconjurator pe dinafara, se bate pe burta cu politicienii, ministrii, presedinti, senatori, deputati, le spune pe numele mic, nu-l intereseaza niciodata ce gandesc cei din fata televizorului, il intereseaza doar numarul lor. Deformatorul de opinie este construit dupa chipul si asemanarea unui punct de rating, ratingul tinandu-i loc si de principii si de coloana vertebrala si de intrebari si de orice ar putea avea legatura cu meseria de jurnalist.

    • Marius Tuca

      Cand e vorba de resurse umane, trusturile de presa angajeaza mai nou mai degraba dupa culoarea parului, a ochilor si a dimensiunilor bustului si cand spun asta ma refer in primul rand la televiziuni. E o batalie in prime time, dar si tarziu in noapte, a silicoanelor, incat mi-e teama ca urmatorul cutremur nu va mai fi simtit deloc in fata televizorului.

      In ceea ce priveste presa scrisa, a disparut demult entuziasmul de la inceputul anilor '90 cand toata lumea dorea sa se faca ziarist, ziarist la ziar. Acum toata lumea vrea sa se faca fie fotomodel, fie animator, animatoare sau, mai pe romaneste spus, toata lumea vrea sa se faca vedeta. Cred ca daca in nomenclatorul de profesii ar exista aceasta meserie pe numele ei vedeta, jumatate din cartile de munca ale romanilor vor trebui rescrise.

      Da, e nevoie de sange proaspat in presa scrisa. E nevoie de jurnalisti care sa faca aceasta meserie cu pasiune, care sa creada in puterea cuvantului scris, care sa creada ca a fi jurnalist nu este o obligatie de serviciu, nu este un serviciu, ci este un destin cat se poate de frumos si adevarat. Incep sa cred din ce in ce mai mult ca toti aceia care se nasc ziaristi, mor ziaristi. Nu exista cale de mijloc in meseria asta, nu are program fix, nu poti sa fi jurnalist de la 8 la 4 sau de la 3 la 11, esti jurnalist in fiecare secunda, esti jurnalist toata viata.

      Nu cred in jurnalistii care fug dupa celebritate, cred ca celebritatea in meseria asta ar trebui sa vina la varsta la care cei mai multi dintre oameni ies la pensie sau, si mai bine, dupa ce ziaristul a scris demult ultimul articol, ultimul cuvant.

      Si, pentru cei care vor sa fie ziaristi, cred ca cea mai buna definitie a meseriei asteia ar fi: viata traita in fiecare moment ca si cand ar fi inchiderea editiei, ca si cand trebuie sa fiecare articol ar insemna si ultima ora.

  • Întrebarea nr. 6 un fost invitat la marius tuca show

    D-le Tuca ,cand erati moderator al emisiunii Marius Tuca Show cereati unor invitati bani pentru a ii invita la emisiuneaD-vstra?

    • Marius Tuca

      Eu sunt satul de anonimi, in general sunt satul de anonimi care nu stiu altceva decat sa injure si atat. Asta apropo de intrebarea unui anonim care zicese ca a fost invitat la Marius Tuca Show si ma intreaba daca pe vremea cand exista aceasta emisiune si eu eram "moderator" ceream bani unor invitati pentru a aparea in emisiunea mea.

      Hai sa le luam pe rand: in primul rand eu nu mi-am asumat niciodata fie un cuvant, o intrebare ca anonim, intotdeauna chiar daca am spus o prostie m-am semnat cu numele meu: Marius Tuca. Nu, n-am cerut niciodata nici macar o floare darmite bani sau produse.

      Anonimule, tu nu puteai niciodata sa participi la Marius Tuca Show.

  • Întrebarea nr. 7 Maria

    Va ganditi sa mai aveti un talk-show la una dintre antene?Sau credeti ca emisiunile actuale gen "sinteza zilei" sunt suficiente pentru public?

    • Marius Tuca

      Nu, deocamdata nu vreau sa mai am emisiune nicaieri, cred ca sunt suficiente interventiile la Sinteza Zilei.

  • Întrebarea nr. 8 Ionescul

    As vrea sa-l intreb pe Tuca de ce a renuntat la emisiunile in direct (Marius Tuca Show), in afara unor aparitii sporadice? Am impresia ca imediat dupa ce l-a "exterminat" pe Nastase in direct acum 5 ani, l-au "exterminat altii pe el! E asa, sau nu? Ar fi interesanta explicatia, mai ales ca din cate tin minte Nastase era consternat si ofuscat de ce imagini/inserturi erau perindate prin fata ochilor lui....adica, ca o paralela vis-a-vis de ce promisese si ceea ce facuse in cei 4 ani de prim-ministru! Mai mult decat atat, Tuca se considera un fost pion care a ajutat la "rasturnarea" unui regim aproape totalitar? De ce nu se mai fac emisiuni la fel de incitante ca pe atunci, cand reporterii/redactorii/realizatorii/moderatorii inca mai aveau coloana vertebrala? Acum toata lumea e in cardasie cu toata lumea...de-a valma!!! Unde e presa verticala si neutra? In Congo poate...

    • Marius Tuca

      M-am retras pentru ca pur si simplu nu mai putea sa intru in studio. Iesirea mea din decor n-are nicio legatura cu Adrian Nastase sau cu oricine altcineva.

  • Întrebarea nr. 9 gogu

    sincer, am trei intrebari:

    1. de ce nu accepta comentarii pe "editorialul" lui din jurnalul online?

    2. de ce insista sa scrie compuneri gen clasa a 6-a si sa le prezinte ca "editorial"? (pana de curind editorialul insemna o fraza si cantarea 3 mii de semne si inghesuia tot felul de idei/afirmatii/etc insiruite fara nici o noima)

    3. se crede poet sau scriitor?

    • Marius Tuca

      Pentru anonimul Gogu multa sanatate.

  • Întrebarea nr. 10 pop adrian

    de ce nu mai faceti emisiunea tv tuca show?

    • Marius Tuca

      O sa fac din nou televiziune. Am momente in care mi-e dor de televiziune si am sa anunt cand se va intampla acest lucru.

  • Întrebarea nr. 11 florin

    1. cati vizitatori are www.jurnalul..ro zilnic?

    2. care dintre personajele publice atrage cei mai multi cititori / cumparatori / vizitatori online?

    3.Domnule Tuca, asa scurt in cateva cuvinte, ce parere aveti despre Ion Iliescu.
    (probabil ca e nu chiar la subiect intrebarea, dar e pe aproape)

    • Marius Tuca

      1. Pe datele furnizate de Google analytics, jurnalul.ro are o medie de 50.000 de vizitatori unici pe zi, in luna mai, de luni pana vineri. In week-end numarul acestora scade la 25.000. Media afisarilor efectuate de un vizitator este intre 4 si 5, iar timpul petrecut pe site de un vizitator este in medie de 4 minute.

      2. Cred ca personajele zilei sunt cele care atrag cei mai multi cititori.

      3. Cred ca singura in masura sa aiba o parere despre domnul Ion Iliescu este o doamna, Comanesc zice ca doamna Nina. O doamna care nici macar n-a trait cu el in casa pe care o cheama cat se poate de simplu Istoria. Avand in vedere ce s-a intamplat in ultimii 20 de ani cu Romania, as spune mai degraba ca este vorba de o cucoana in ceea ce ne priveste.

  • Întrebarea nr. 12 Basescu a fost demis !

    Avandu-se in vedere politica editoriala a JN din ultimii 5 ani, respectiv tabloidizare discursului politic si mizeriile aruncate fara nici o noima asupra anumitor oameni politici, nu v-ati gandit - avand in vedere caracterul jurnalistului constant si decent care ne-ati dovedit a fi, sa plecati spre o alta publicatie ?

    Multumesc.

    • Marius Tuca

      In momentul in care o sa plec de la Jurnalul National probabil n-o sa mai am nicio legatura cu presa scrisa. Cel putin asa cred astazi, acum.

      In iunie se fac 16 ani de cand apare Jurnalul National. Daca tot am "imbatranit" aici, mi-e teama ca dupa Jurnalul National, nu va mai exista niciun proiect de pres ascrisa in ceea ce ma priveste.

      Imi vine in fiecare zi sa plec in lume, cum la fel de bine simt in fiecare zi ca sunt fericit ca ma aflu in Romania. Paradoxul asta m-a facut sa cred definitiv si iremediabil ca sunt atat de legat ombilical de Romania incat n-o voi parasi niciodata. Pentru mine, este cea mai frumoasa poveste de dragoste si suferinta de care cred ca un om poate sa aiba parte.

  • Întrebarea nr. 13 zap

    Care este pretul pentru care girati trustul INTACT ?! Nu ma refer, evident, la cel pecuniar. Intreb acest lucru, pentru ca ati ales sa deveniti "invizibil" mediatic.Si mai mult, sa nu luati atitudine decat in foarte putine cazuri conflictuale din Romania.

    • Marius Tuca

      Ce inseamna putin mediatic? Cred ca e vremea Alinei Plugaru, Evei Kent, Nichitei, Savarinei, Sexy Brailencei. Acestia sunt "barbatii" de stat care fac si desfac in Romania, de la audienta pana la slit.

      Si, in plus de asta, cred ca Ogica si Sharky vin atat de tare din urma incat noi, cei care vom incerca sa revenim ne vom pierde in praful vitezei lor si orice-am face, orice am incerca sa facem, nici morti n-o sa reusim sa capatam celebritatea Elodiei. Atata timp cat ghicitoarele, prezicatoarele, clarvazatorii cu prosop sau fara prosop in cap fac legea pe micile ecrane ale patriei si in constiintele televizate ale romanilor, locul meu e atat de departe de lumea asta, incat nu numai ca nu pot fi auzit, dar nici macar vazut.

      Si inca ceva. Dupa cutremurul din 2009 cred ca a devenit o moda, dar si o meserie banoasa sau cel putin aducatoare de rating, meseria de prezicator de seisme. E suficient sa apari o data sau de doua ori pe saptamana si sa prezici un cutremur fie el de 1, 2 sau 3 grade pe scara Richter si toata tara sa se uite in gura ta ca si cand ai putea decreta apocalipsa, ora la care ea va veni, iar tu cuminte, constiincios, sa ai vreo 30 de secunde sa te poti pregati de sfarsitul lumii.

      Iertati-ma, dar ca unul care l-a avut in studio pe celebrul Hancu, care-si baza predictiile pe doua borcane de gogosari umplute cu apa, trebuie sa declar sub tocul usii ca mi-e tare dor de acesta. Privind acum in urma, mi se pare ca Hancu e un frumos nebun al micilor, dar vioaielor cutremure.

  • Întrebarea nr. 14 Anais

    Ati oferi un numar din titlurile editate pana acum ca premii elevilor dintr-o scoala de la sat?

    Multumesc!!

    • Marius Tuca

      Da, Jurnalul National s-a implicat mereu in proiecte sociale.

      La sfarsitul lui 2008 Jurnalul a donat peste 70.000 de mii de carti caselor de copii din Bucuresti. De asemenea, exista un proiect initiat de Jurnalul National, "Cartea la tara", al carui scop este dotarea mediului rural cu carti din colectia Biblioteca pentru Toti. Din nefericire, Ministerul Educatiei a incercat sa duca initiativa spre zona politica si acesta este motivul pentru care nu a demarat inca. In plus, am sponsorizat Concursul National de Cultura si Civilizatie Romaneasca organizat de catre Inspectoratul Scolar Judetean Maramures cu titluri din colectia Biblioteca pentru Toti.

  • Întrebarea nr. 15 bogdan iancu

    1 )Exista lucruri care il scot din sarite cand deschide Jurnalul National sau Antena1 & Antena3? Care? (exemple concrete)

    2 De ce tace? De ce prefera pozitia comoda a administratorului?

    • Marius Tuca

      1. La Jurnalul National e greu sa ma scoata ceva din sarite pentru ca il conduc nemijlocit, dar se mai intampla. Nu totdeauna sunt de acord cu, sa spunem, punctele de vedere ale editorialistilor, acesta e un risc asumat.

      In ceea ce priveste Antena 1 si 3, trebuie sa recunosc ca imi pastrez foarte greu calmul atunci cand il vad pe micile ecrane pe numitul Fernando din Caransebes. Cum la fel de greu ma pot controla sau imi pot controla nervii cand apare vreunul dintre personajele pe care le aminteam putin mai devreme intr-o insiruire cat se poate de selecta.

      Cred ca Antenele au foarte mult de pierdut prin cateva emisiuni care n-au nimic din spiritul emisiunilor care au facut ca Antenele sa fie ceea ce sunt in momentul asta. Cred ca aceasta goana nebuna dupa rating cu orice pret, cu orice manelist si cu oricare dintre personajele OTV-ului, inseamna o pierdere de imagine care va fi recastigata cu foarte multa munca, foarte multa imaginatie si mai ales cu foarte multi bani.

      2. Nu tac. Cei care ma cunosc stiu ca si atunci cand tac fac asta pentru ca mai tarziu sa am ce sa spun, sa pot spune mai bine ceea ce am de spus. Faptul ca Jurnalul National apare in fiecare zi, faptul ca o data pe saptamana ajung la cititorii nostrii 200.000 de carti ale scriitorilor romani, faptul ca in fiecare zi de luni scoatem o editie de colectie cu un CD, faptul ca acum sunt la HotNews si multe multe altele, inseamna ca nu tac, inseamna ca vorbesc. Si voi face asta intotdeauna cand o sa am ceva de spus.

  • Întrebarea nr. 16 Cristi

    De ce Jurnalul nu da si tinerilor sansa de-a scrie? Nu in contextul crizei, ci in general. Cristi, student.

    • Marius Tuca

      Jurnalul National a dat dintotdeauna sansa tinerilor de a scrie. Media de varsta a celor 400 de angajati de la JN este undeva la 24-25 de ani. Daca nici noi n-am dat sansa tinerilor sa scrie, inseamna ca n-am dat sansa nimanui.

  • Întrebarea nr. 17 Elena

    As dori sa stiu si eu daca Jurnalul National este distribuit si in alte tari in afara de Romania? Si daca da unde? Nu uitati ca in Italia, de exemplu, sunt mai bine de 1.200.000 de Romani.

    • Marius Tuca

      Avem un proiect care ar fi trebuit sa demareze anul acesta in ceea ce priveste cititorii din strainatate, proiect intarziat din cauza crizei. E un proiect la care n-am renuntat, care presupune ca JN sa apara in Italia si Spania, acolo unde comunitatile de romani sunt importante. Pentru inceput cu editia de colectie si CD-urile care vin in completarea editiei de colectie.

  • Întrebarea nr. 18 Nicu

    Domnule Tuca
    Nu credeti ca datorita nr. foarte mare de ziare s-a ajuns ca aproape oricine a ajuns ziarist si din pacate foarte multi nu au un minim de cultura generala? Stiu ca e normal sa aparati presa si implicit pe " autorii " ei dar poate ar trebui facut ceva de catre unii ca d-voastra , dl. Cristoiu , d-l Cristian Tudor Popescu si altii desigur . Cred ca prea usor se ajunge sa ai in buzunar o legitimatie pe care scrie ziarist si sa o fluturi in fata celor pe care vrei sa-i impresionezi !
    Mult succes in activitate !

    • Marius Tuca

      Da, e o intrebare sensibila si raspunsul meu sper sa fie pe masura.

      Cred ca am mai spus-o o data, dar imi place s-o repet, atunci cand am primit prima legitimatie de ziarist parca am primit primul act de identitate. Dintr-o data certificatul de nastere, buletinul, nu mai existau si legitimatia de ziarist reprezenta singurul act al meu de identitate. Mi-aduc aminte foarte bine ca in prima noapte am dormit cu legitimatia de jurnalist sub perna de teama sa nu mi-o fure cineva. Si lucrul asta s-a intamplat multe nopti de-a randul si cred si astazi ca si atunci ca a ramas cel mai important act de viata si de identitate al meu. Am si acum aceasta legitimatie acasa si, daca se va face vreodata un muzeu al presei din Romania, sunt gata sa donez aceasta legitimatie ca dovada unica a faptului ca am trecut si eu prin cea mai frumoasa meserie din lume.

  • Întrebarea nr. 19 Stanciu lucian

    Cui ne putem adresa pentru a propune o carte pentru suplimentul Jurnalul?
    Eu am scris la adresele de email de pe site-ul Jurnalul si nu am primit nici un raspuns.
    Multumesc!

    • Marius Tuca

      Trimiteti pe adresa mea marius.tuca@jurnalul.ro. E o linie deschisa pentru toti cei interesati, pentru dusmanii care mor, pentru cei fugiti de acasa, pentru cei cazuti din tren si pentru cei fugiti in lume.

  • Întrebarea nr. 20 Morena

    intrebarea mea este: de ce tineti angajati care evident nu au calitatile necesare carierei de jurnalist? Sincer, suplimetul dvs. de gastronomie este un junghi in coaste iar cel recent lansat (cel de turism) pare sa o ia tot in acea directie. eu nu sunt jurnalist dar sa lansezi un supliment cu "Concediu pe clisura Dunarii"???? Inteleg ca vrea sa fie o promovare a tarii dar, Dumnezeule mare, avem locuri mai spectaculoase decat atat pentru o lansare de supliment nou! Banuiesc ca nu trebuie sa va spuna cineva care nu e jurnalist ca in astfel de cazuri IMAGINEA este extrem de importanta, iar din punctul meu de vedere, ar fi fost potrivit un alt subiect, mult mai fotografiabil!!! (NB, nu ma refer la valea prahovei!!!)
    Sper ca politica JN de resurse umane sa se imbunatateasca si sa se si vada acest lucru in calitatea suplimentelor pe care le scoateti.

    • Marius Tuca

      In ceea ce priveste Jurnalul de bucatarie, este unul din cele mai citite suplimente ale noastre. Cifrele vorbesc: aproape 400.000 de cititori citesc in fiecare saptamana acest supliment.

      Si, ca sa mai completez o intrebare de mai devreme, mi-am adus aminte de ce nu tac. Nu tac pentru ca in fiecare zi scoatem pe piata un supliment citit de sute de mii de oameni, nu tac pentru ca in fiecare an facem un festival de tarafuri si fanfare, pentru ca in fiecare vara la Vama Veche organizam Festivalul Folk You, pentru ca in fiecare an JN organizeaza o caravana jurnalistica si strabate tara in lung si-n lat, iata si alte motive pentru care nu tac.

  • Întrebarea nr. 21 ispy

    nu se mai citesc ziarele sau de ce li se ataseaza carti, cd-uri, sampoane?

    • Marius Tuca

      Da, nu neaparat ca nu se mai citesc ziarele, dar exista o concurenta nebuna pe aceasta piata incredibila a informatiei si atunci cand esti in concurenta cu televiziunile de stiri, cu site-urile de stiri, cu radiourile, cu televiziunile generaliste, cu revistele, cu cotidienele, cu tot ceea ce tine de online, trebuie sa te reinventezi pentru a putea supravietui, pentru a putea vinde, si cel mai important lucru va fi citit.

      Cred ca mai important in ziua de astazi, traim o criza profunda care tine nu numai de bani, de financiar, ci si de caractere, de moralitate, e mult mai important sa fii citit decat cumparat. Cu alte cuvinte e mult mai important cat de citit esti, decat cat de cumparat esti. Si bineinteles de cine esti citit.

  • Întrebarea nr. 22 Octavian Capatina

    1. In calitatea dvs de responsabil in media romaneasca, atzi promova o valoare autentica, chiar daca aceasta ar veni dintr-unalt spectru politic (eventual opus celui la care sunteti angajat)?

    2. De ce nu exista o solidaritate intre ziaristi (ziaristii mari din presa, audio, video) atunci cand e vorba de lucruri tangibile interesului public, general?

    3. Atzi intalnit, in media, cazul urmator: o publicatie sa reia (intr-un fel) articolul unui confrate dintr-o publicatie concurenta (in ideea de a sustine, intari, de solidarizare, de front comun)?

    • Marius Tuca

      Domnul Octavian Capatana este unul din telespectatorii avizati ai lui Marius Tuca Show si in general este o persoana avizata a ceea ce se intampla in Romania. Imi face placere sa-i raspund la intrebari asa cum imi face placere orice intalnire fie fata in fata, fie prin intermediul presei scrise sau televiziunii, orice intalnire a mea cu cei care vor sa puna intrebari.

      1. Da. In paranteza fie spus, eu nu sunt angajat la niciun spectru politic.

      2. Nu exista solidaritate in Romania in general. Dupa parerea mea, am si scris despre asta, solidaritatea nu exista decat pe hartie, doar la modul declamativ si aproape niciodata cand vine vorba despre un fapt concret, o actiune concreta si cu atat mai putin cand vine vorba despre un principiu sau un ideal.

      3. Nu stiu, nu-mi amintesc.

  • Întrebarea nr. 23 m

    Anul acesta Folk You va avea loc tot in Vama Veche? Intentionati sa pastrati locatia si pentru anii viitori avand in vedere amploarea pe care a luat-o modernizarea statiunii? De ce nu chemati mai multi tineri care au participat la festivalurile de folk in tara si vin tot aceeasi "dinozauri" cu aceleasi piese an de an?

    • Marius Tuca

      Tot in Vama Veche, 30, 31 iulie, 1 august.
      Nu e adevarat, in fiecare an sunt zeci de tineri care canta la Folk You si se va intampla si anul acesta.

  • Întrebarea nr. 24 Octavian Capatina

    Dle Tuca,
    Atzi sustzine, mediatic, proiectul "Romania creatorilor". Ma zbat de f. mult timp sa gasesc un vehicul mediatic pentru acest concept si proiect?

    multzumesc
    Octavian Capatina

    • Marius Tuca

      Sustinem toate proiectele importante pentru Romania. De altfel unul dintre principiile care guverneaza JN este Recursul la Romania. Bineinteles la Romania si la valorile ei. Romania de acum, de altadata, de aici sau de aiurea. Mai in gluma mai in serios, continutul Recursului la Romania care poate fi gasit pe site-ul JN, spuneam despre el ca va face parte din contractul de munca al fiecarul jurnalist care va lucra la JN si se va intampla acest lucru, ramanand sa gasim rezolvarea tehnica pentru ideea aceasta.

  • Întrebarea nr. 25 Costin

    Domnule Tuca, credeti ca presa formeaza opinia publica sau opinia publica formeaza presa in Romania?
    Multumesc,

    • Marius Tuca

      Cred ca se formeaza una pe cealalta dupa principiul vaselor comunicante. Din nefericire pentru ca ceea ce vedem acum de jur imprejur este rezultatul acestei influentari reciproce de la public catre presa si de la presa catre public ca si cand fata in fata s-ar afla 2 aratari care fug una de cealalta, dar in egala masura nu pot trai una fara cealalta.

  • Întrebarea nr. 26 dani

    Observ, in timpul din urma, referitor la presa din Romania o continua tendinta de denigrare si decredibilizare a ei, atat din afara, cat si din interiorul bransei. Nu locuiesc si nu scriu din tara, insa o urmaresc constant, atat ca documentare, cat si ca "destindere", in sensul de programe romanesti la TV-ul pe cablu din Germania. Nu mi se pare ca nivelul si profilul mass-media a scazut in ultimii ani, mi se pare insa ca nu s-a evoluat prea mult. Ma voi referi doar la tipicul emisiunilor TV: a ramas cam acelasi ca acum 20 de ani, bineinteles cu alta tematica. Iar multi moderatori TV isi intrerup invitatii, presand cu "timpul de emisie", pentru ca ulterior sa vina minute intregi de promouri si tot felul de aiureli (in strainatate nu se difuzeaza publicitatea din RO). Stresul acesta de timpi de emisie ai moderatorilor sunt stresanti si pt. receptor, iar scopul dezbaterii se atinge doar partial, cand TV-ul e "tot pe fuga". O alta remarca: in TV-ul romanesc e foarte rara categoria "reportaj tematic", care in Germania e ff bine reprezentat, are scop didactic si, daca e de calitate, ca la SpiegelTV sau SternTV, iti intra sub piele si iti aduce reale invataminte. Puteti sa-mi spuneti cum se preocupa mass-media romana de "aspectul sau didactic", caci tineretul din ziua de azi nu mai are ca reper doar valorile intermediate prin scoala?

    • Marius Tuca

      Presa din Romania pare uneori ca este propriul sau dusman. rar am vazut vreun domeniu asa cum s-a intamplat in presa in ultimii ani in care "sa-ti doresti" cu atata ardoare, cu atata incrancenare, cu atata determinare, cu atata talent sa te autoflagelezi. Cred ca n-am ratat nicio sansa de a ne autodiscredita, de a ne denigra, de a ne minimaliza, de a ne desfiinta unii pe ceilalti. Am inceput sa culegem roadele acestei autodesfiintari continue si din pacate suntem abia la inceput.

  • Întrebarea nr. 27 Victor

    Acum vreo ... multi ani, erau pe la televiziuni 2-3 mari Talx show-uri. Marius Tuca show fiind "in capul listei".
    Acum, printre zeci de emisiuni ce incearca intr-un fel sau altul sa copieze acea reteta ... credeti ca v-ati regasi cu o noua emisiune (fie ea si saptamanala) ?

    • Marius Tuca

      Da, vreau sa fac televiziune. Insa vreau sa fac televiziune asa cum vreau eu nu cum vor altii. Prima conditie pe care n-am discutat-o si n-o s-o discut cu nimeni este libertatea. Libertatea totala de a hotara in ceea ce priveste realizarea unei emisiuni de televiziuni de la format, invitati, decoruri pana la generice si muzica.Dupa 10 ani de televiziune cred ca stiu suficient de bine ce am de facut atunci cand vine vorba de o emisiune. Nu ma intereseaza nici banii, nici faima si nici macar ratingul. Sunt lucrurile care nu m-au interesat nici atunci cand am inceput sa fac televiziune. Faima, banii si celebritatea vin abia dupa ce ai invatat sa faci ce inseamna cu adevarat o televiziune. Deci voi face Televiziune.








Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

7573 vizualizari

  • Razboiul cu Adevarul (Marţi, 12 mai 2009, 16:54)

    Alexandru Matei [anonim]

    1. Domnule Tuca, daca Adevarul Holding chiar a furat titlul Enigma Otiliei si dumneavoastra sunteti sigur de acest lucru, de ce nu i-ati dat in judecata direct? De ce ati tinut sa duceti un razboi cu ajutorul Observatorului, ziarelor financiare, trustului Intact etc? De ce ati ales o metoda josnica de atac si nu cea legala?

    2. Credeti ca veti reusi sa inregistrati marca BPT pe numele dumneavoastra?

    Multumesc.

    P.S: Am renuntat sa mai citesc articolele domnului Lucian Mandruta din Dilema Veche dupa ce i-am vazut comportamentul in cadrul Observatorului.
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:23)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru Matei

      1. Eu n-am dus niciun razboi cu ajutorul Observatorului impotriva celor de la Adevarul si in general nu duc razboaie impotriva nimanui, mi-am spus un punct de vedere si atat. Oricum consider subiectul acesta inchis din punctul de vedere al meu si al Jurnalului National, urmand ca instanta sa-si spuna cuvantul.

      2. In ceea ce priveste inregistrarea marcii "Biblioteca pentru Toti", am facut la inceputul anului o cerere la OSIM pentru a obtine inregistrarea acestei marci, precizez "Biblioteca pentru Toti" nu BPT, si in momentul in care am facut aceasta cerere marca resprectiva (Biblioteca pentru Toti) nu era inregistrata. Sunt convins ca OSIM va inregistra aceasta marca pe numele meu, la cererea mea.
  • colectia jurnalul (Marţi, 12 mai 2009, 17:17)

    Georgi [anonim]

    Buna ziua,

    In colectia de carti pe care o coordonati vor aparea si volume de poezii ale marilor poeti? Dar cartile lui Creanga? Putem vedea undeva lista colectiei?
    Multumesc.
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:25)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Georgi

      Da, vor aparea si volume de poezii ale marilor poeti, nu mai devreme de o luna sau doua. Primul poet publicat in colectia Biblioteca pentru Toti va fi Nichita Stanescu. Si bineinteles in colectie se vor regasi toti marii poeti ai literaturii romane.

      Da, si Creanga se va regasi printre titlurile BPT.

      De altfel noi ne-am propus sa scoatem toate titlurile importante ale literaturii romane. Campania noastra "Redescopera si Citeste" este o campanie cat se poate de adevarata, pentru ca inclusiv eu am inceput sa recitesc si sa redescopar toate cartile din colectia noastra.

      Cu lista colectiei este o problema intr-adevar pentru ca a existat incidentul cu Adevarul si titlurile care vor fi publicate, lista propriu-zisa, a devenit un secret de stat. Cu toate astea cred ca vom gasi o solutie ca sa spunem macar titlurile din luna care urmeaza.
  • bloguri (Marţi, 12 mai 2009, 17:35)

    xy [anonim]

    v-ati mai schimbat parerea despre bloguri?
    sau vazand cantitatea de vulgaritate de pe blogul colegului dvs. ciutacu, de pilda, v-ati pastrat parerea?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:26)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui xy

      Am scris intr-adevar un articol despre bloggeri, iar nu despre bloguri.
      Dupa bloguri suntem noi care te facem pe tine, Marius Tuca.

      Si cred ca am gresit atunci cand am lasat sa se inteleaga ca vorbesc despre toti bloggerii. Cred ca exista bloggeri foarte talentati si care oricand pot face meseria de jurnalist cum la fel de bine cred ca exista foarte multi bloggeri care n-au in general nimic de spus. Eu insumi ii incurajez pe ziaristii de la Jurnalul National sa-si faca bloguri pt ca dupa atatia ani de presa scrisa personalitatea lor scrisa s-a deformat mai mult sau mai putinsi cred ca ideea de blog in general ii poate ajuta sa se redefineasca sa se redescoperesi chiar sa se reinventeze.

      Deci despre bloggeri si bloguri numai de bine. Jurnalul National va fi primul ziarsau cu siguranta va face asta, va cita sursa daca este un blogger atunci cand o informatie de acolo ne intereseaza si poate sa faca mai citit ziarul.

      Si mai cred ca pentru ziaristi, fie de presa scrisa fie de televiziune, ar trebui sa intre in fisa postului citirea blogurilor, acestea pot fi surse nebanuite de informatii, ponturi, idei publicistice.
  • jurnalul national (Marţi, 12 mai 2009, 18:33)

    alexandru s. [anonim]

    Domnule Tuca cat de "quality: este jurnalul national? ce parere aveti despre celelalte ziare din tara facand referire la acelasi termen , "quality?.Multumesc!
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:27)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui alexandru s.

      Jurnalul National este atat de quality cat poate sa fie un ziar care ocupa locul 1 la aceasta categorie.
      Cred ca ziarele care sunt incluse la categoria quality incearca sa respecte aceasta definitie prin continut. Si nu e deloc usor sa faca asta. Tentatia de a tabloidiza ne paste la fiecare pas. Uitati-va ce s-a intamplat cu televiziunile, in 2-3 ani de zile niste televiziuni "serioase" s-au transformat in niste televiziuni tabloidizate, ba chiar mai mult decat atat manelizarea presei s-a incheiat si mi-e teama de urmatorul pas oricare ar fi el acela.
  • intrebare (Marţi, 12 mai 2009, 18:35)

    alexandru m. [anonim]

    Unde putem gasi lista de carti pe care Jurnalul le va oferi in viitor?Multumesc
    • Propunere carte la suplimentul Jurnalul (Miercuri, 13 mai 2009, 11:39)

      Stanciu lucian [anonim] i-a raspuns lui alexandru m.

      Cui ne putem adresa pentru a propune o carte pentru suplimentul Jurnalul?
      Eu am scris la adresele de email de pe site-ul Jurnalul si nu am primit nici un raspuns.
      Multumesc!
      • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:27)

        Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stanciu lucian

        Trimiteti pe adresa mea marius.tuca@jurnalul.ro. E o linie deschisa pentru toti cei interesati, pentru dusmanii care mor, pentru cei fugiti de acasa, pentru cei cazuti din tren si pentru cei fugiti in lume.
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 15:19)

      Marius Tuca [anonim] i-a raspuns lui alexandru m.

      am raspuns
  • ... (Marţi, 12 mai 2009, 18:37)

    ciprian [anonim]

    Considerati gazetarul ca fiind formator de opinie? Si daca da, de ce trusturile de presa nu sunt mai responsabile in privinta calitatii resursei umane si a calitatii informatiei?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:28)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui ciprian

      Cred ca in ultimii ani s-a dovedit faptul ca jurnalistul e mai mult deformator de opinie, mai ales atunci cand vine vorba de oamenii care apar la televizor.

      Si as da o definitie a deformatorului care apare la televizor: le stie pe toate, poate sa participe cu aceeasi competenta la o emisune de gastronomie sau la o emisiune despre starea vremii, are raspuns la toate intrebarile, dar nu e in stare sa formuleze nicio intrebare, n-are indoieli, cunoaste lumea si mediul inconjurator pe dinafara, se bate pe burta cu politicienii, ministrii, presedinti, senatori, deputati, le spune pe numele mic, nu-l intereseaza niciodata ce gandesc cei din fata televizorului, il intereseaza doar numarul lor. Deformatorul de opinie este construit dupa chipul si asemanarea unui punct de rating, ratingul tinandu-i loc si de principii si de coloana vertebrala si de intrebari si de orice ar putea avea legatura cu meseria de jurnalist.
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:28)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui ciprian

      Cand e vorba de resurse umane, trusturile de presa angajeaza mai nou mai degraba dupa culoarea parului, a ochilor si a dimensiunilor bustului si cand spun asta ma refer in primul rand la televiziuni. E o batalie in prime time, dar si tarziu in noapte, a silicoanelor, incat mi-e teama ca urmatorul cutremur nu va mai fi simtit deloc in fata televizorului.

      In ceea ce priveste presa scrisa, a disparut demult entuziasmul de la inceputul anilor '90 cand toata lumea dorea sa se faca ziarist, ziarist la ziar. Acum toata lumea vrea sa se faca fie fotomodel, fie animator, animatoare sau, mai pe romaneste spus, toata lumea vrea sa se faca vedeta. Cred ca daca in nomenclatorul de profesii ar exista aceasta meserie pe numele ei vedeta, jumatate din cartile de munca ale romanilor vor trebui rescrise.

      Da, e nevoie de sange proaspat in presa scrisa. E nevoie de jurnalisti care sa faca aceasta meserie cu pasiune, care sa creada in puterea cuvantului scris, care sa creada ca a fi jurnalist nu este o obligatie de serviciu, nu este un serviciu, ci este un destin cat se poate de frumos si adevarat. Incep sa cred din ce in ce mai mult ca toti aceia care se nasc ziaristi, mor ziaristi. Nu exista cale de mijloc in meseria asta, nu are program fix, nu poti sa fi jurnalist de la 8 la 4 sau de la 3 la 11, esti jurnalist in fiecare secunda, esti jurnalist toata viata.

      Nu cred in jurnalistii care fug dupa celebritate, cred ca celebritatea in meseria asta ar trebui sa vina la varsta la care cei mai multi dintre oameni ies la pensie sau, si mai bine, dupa ce ziaristul a scris demult ultimul articol, ultimul cuvant.

      Si, pentru cei care vor sa fie ziaristi, cred ca cea mai buna definitie a meseriei asteia ar fi: viata traita in fiecare moment ca si cand ar fi inchiderea editiei, ca si cand trebuie sa fiecare articol ar insemna si ultima ora.
  • sunt ziaristii corupti? (Marţi, 12 mai 2009, 20:15)

    un fost invitat la marius tuca show [anonim]

    D-le Tuca ,cand erati moderator al emisiunii Marius Tuca Show cereati unor invitati bani pentru a ii invita la emisiuneaD-vstra?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:31)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui un fost invitat la marius tuca show

      Eu sunt satul de anonimi, in general sunt satul de anonimi care nu stiu altceva decat sa injure si atat. Asta apropo de intrebarea unui anonim care zicese ca a fost invitat la Marius Tuca Show si ma intreaba daca pe vremea cand exista aceasta emisiune si eu eram "moderator" ceream bani unor invitati pentru a aparea in emisiunea mea.

      Hai sa le luam pe rand: in primul rand eu nu mi-am asumat niciodata fie un cuvant, o intrebare ca anonim, intotdeauna chiar daca am spus o prostie m-am semnat cu numele meu: Marius Tuca. Nu, n-am cerut niciodata nici macar o floare darmite bani sau produse.

      Anonimule, tu nu puteai niciodata sa participi la Marius Tuca Show.
  • emisiune tv (Marţi, 12 mai 2009, 20:58)

    Maria [anonim]

    Va ganditi sa mai aveti un talk-show la una dintre antene?Sau credeti ca emisiunile actuale gen "sinteza zilei" sunt suficiente pentru public?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:31)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Nu, deocamdata nu vreau sa mai am emisiune nicaieri, cred ca sunt suficiente interventiile la Sinteza Zilei.
  • doresc sinceritate... (Marţi, 12 mai 2009, 21:41)

    Ionescul [anonim]

    As vrea sa-l intreb pe Tuca de ce a renuntat la emisiunile in direct (Marius Tuca Show), in afara unor aparitii sporadice? Am impresia ca imediat dupa ce l-a "exterminat" pe Nastase in direct acum 5 ani, l-au "exterminat altii pe el! E asa, sau nu? Ar fi interesanta explicatia, mai ales ca din cate tin minte Nastase era consternat si ofuscat de ce imagini/inserturi erau perindate prin fata ochilor lui....adica, ca o paralela vis-a-vis de ce promisese si ceea ce facuse in cei 4 ani de prim-ministru! Mai mult decat atat, Tuca se considera un fost pion care a ajutat la "rasturnarea" unui regim aproape totalitar? De ce nu se mai fac emisiuni la fel de incitante ca pe atunci, cand reporterii/redactorii/realizatorii/moderatorii inca mai aveau coloana vertebrala? Acum toata lumea e in cardasie cu toata lumea...de-a valma!!! Unde e presa verticala si neutra? In Congo poate...
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:31)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionescul

      M-am retras pentru ca pur si simplu nu mai putea sa intru in studio. Iesirea mea din decor n-are nicio legatura cu Adrian Nastase sau cu oricine altcineva.
  • sincer (Marţi, 12 mai 2009, 23:36)

    gogu [anonim]

    sincer, am trei intrebari:

    1. de ce nu accepta comentarii pe "editorialul" lui din jurnalul online?

    2. de ce insista sa scrie compuneri gen clasa a 6-a si sa le prezinte ca "editorial"? (pana de curind editorialul insemna o fraza si cantarea 3 mii de semne si inghesuia tot felul de idei/afirmatii/etc insiruite fara nici o noima)

    3. se crede poet sau scriitor?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:31)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui gogu

      Pentru anonimul Gogu multa sanatate.
  • tuca show (Miercuri, 13 mai 2009, 0:02)

    pop adrian [anonim]

    de ce nu mai faceti emisiunea tv tuca show?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:31)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui pop adrian

      O sa fac din nou televiziune. Am momente in care mi-e dor de televiziune si am sa anunt cand se va intampla acest lucru.
  • a (Miercuri, 13 mai 2009, 2:34)

    florin [anonim]

    1. cati vizitatori are www.jurnalul..ro zilnic?

    2. care dintre personajele publice atrage cei mai multi cititori / cumparatori / vizitatori online?

    3.Domnule Tuca, asa scurt in cateva cuvinte, ce parere aveti despre Ion Iliescu.
    (probabil ca e nu chiar la subiect intrebarea, dar e pe aproape)
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:32)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui florin

      1. Pe datele furnizate de Google analytics, jurnalul.ro are o medie de 50.000 de vizitatori unici pe zi, in luna mai, de luni pana vineri. In week-end numarul acestora scade la 25.000. Media afisarilor efectuate de un vizitator este intre 4 si 5, iar timpul petrecut pe site de un vizitator este in medie de 4 minute.

      2. Cred ca personajele zilei sunt cele care atrag cei mai multi cititori.

      3. Cred ca singura in masura sa aiba o parere despre domnul Ion Iliescu este o doamna, Comanesc zice ca doamna Nina. O doamna care nici macar n-a trait cu el in casa pe care o cheama cat se poate de simplu Istoria. Avand in vedere ce s-a intamplat in ultimii 20 de ani cu Romania, as spune mai degraba ca este vorba de o cucoana in ceea ce ne priveste.
  • Domnule Tuca: (Miercuri, 13 mai 2009, 8:58)

    Basescu a fost demis ! [utilizator]

    Avandu-se in vedere politica editoriala a JN din ultimii 5 ani, respectiv tabloidizare discursului politic si mizeriile aruncate fara nici o noima asupra anumitor oameni politici, nu v-ati gandit - avand in vedere caracterul jurnalistului constant si decent care ne-ati dovedit a fi, sa plecati spre o alta publicatie ?

    Multumesc.
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:38)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Basescu a fost demis !

      In momentul in care o sa plec de la Jurnalul National probabil n-o sa mai am nicio legatura cu presa scrisa. Cel putin asa cred astazi, acum.

      In iunie se fac 16 ani de cand apare Jurnalul National. Daca tot am "imbatranit" aici, mi-e teama ca dupa Jurnalul National, nu va mai exista niciun proiect de pres ascrisa in ceea ce ma priveste.

      Imi vine in fiecare zi sa plec in lume, cum la fel de bine simt in fiecare zi ca sunt fericit ca ma aflu in Romania. Paradoxul asta m-a facut sa cred definitiv si iremediabil ca sunt atat de legat ombilical de Romania incat n-o voi parasi niciodata. Pentru mine, este cea mai frumoasa poveste de dragoste si suferinta de care cred ca un om poate sa aiba parte.
  • obedienta (Miercuri, 13 mai 2009, 9:08)

    zap [anonim]

    Care este pretul pentru care girati trustul INTACT ?! Nu ma refer, evident, la cel pecuniar. Intreb acest lucru, pentru ca ati ales sa deveniti "invizibil" mediatic.Si mai mult, sa nu luati atitudine decat in foarte putine cazuri conflictuale din Romania.
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:39)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui zap

      Ce inseamna putin mediatic? Cred ca e vremea Alinei Plugaru, Evei Kent, Nichitei, Savarinei, Sexy Brailencei. Acestia sunt "barbatii" de stat care fac si desfac in Romania, de la audienta pana la slit.

      Si, in plus de asta, cred ca Ogica si Sharky vin atat de tare din urma incat noi, cei care vom incerca sa revenim ne vom pierde in praful vitezei lor si orice-am face, orice am incerca sa facem, nici morti n-o sa reusim sa capatam celebritatea Elodiei. Atata timp cat ghicitoarele, prezicatoarele, clarvazatorii cu prosop sau fara prosop in cap fac legea pe micile ecrane ale patriei si in constiintele televizate ale romanilor, locul meu e atat de departe de lumea asta, incat nu numai ca nu pot fi auzit, dar nici macar vazut.

      Si inca ceva. Dupa cutremurul din 2009 cred ca a devenit o moda, dar si o meserie banoasa sau cel putin aducatoare de rating, meseria de prezicator de seisme. E suficient sa apari o data sau de doua ori pe saptamana si sa prezici un cutremur fie el de 1, 2 sau 3 grade pe scara Richter si toata tara sa se uite in gura ta ca si cand ai putea decreta apocalipsa, ora la care ea va veni, iar tu cuminte, constiincios, sa ai vreo 30 de secunde sa te poti pregati de sfarsitul lumii.

      Iertati-ma, dar ca unul care l-a avut in studio pe celebrul Hancu, care-si baza predictiile pe doua borcane de gogosari umplute cu apa, trebuie sa declar sub tocul usii ca mi-e tare dor de acesta. Privind acum in urma, mi se pare ca Hancu e un frumos nebun al micilor, dar vioaielor cutremure.
  • ?? (Miercuri, 13 mai 2009, 9:29)

    Anais [anonim]

    Ati oferi un numar din titlurile editate pana acum ca premii elevilor dintr-o scoala de la sat?

    Multumesc!!
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:39)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anais

      Da, Jurnalul National s-a implicat mereu in proiecte sociale.

      La sfarsitul lui 2008 Jurnalul a donat peste 70.000 de mii de carti caselor de copii din Bucuresti. De asemenea, exista un proiect initiat de Jurnalul National, "Cartea la tara", al carui scop este dotarea mediului rural cu carti din colectia Biblioteca pentru Toti. Din nefericire, Ministerul Educatiei a incercat sa duca initiativa spre zona politica si acesta este motivul pentru care nu a demarat inca. In plus, am sponsorizat Concursul National de Cultura si Civilizatie Romaneasca organizat de catre Inspectoratul Scolar Judetean Maramures cu titluri din colectia Biblioteca pentru Toti.
  • presa (Miercuri, 13 mai 2009, 10:32)

    bogdan iancu [anonim]

    1 )Exista lucruri care il scot din sarite cand deschide Jurnalul National sau Antena1 & Antena3? Care? (exemple concrete)

    2 De ce tace? De ce prefera pozitia comoda a administratorului?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:39)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui bogdan iancu

      1. La Jurnalul National e greu sa ma scoata ceva din sarite pentru ca il conduc nemijlocit, dar se mai intampla. Nu totdeauna sunt de acord cu, sa spunem, punctele de vedere ale editorialistilor, acesta e un risc asumat.

      In ceea ce priveste Antena 1 si 3, trebuie sa recunosc ca imi pastrez foarte greu calmul atunci cand il vad pe micile ecrane pe numitul Fernando din Caransebes. Cum la fel de greu ma pot controla sau imi pot controla nervii cand apare vreunul dintre personajele pe care le aminteam putin mai devreme intr-o insiruire cat se poate de selecta.

      Cred ca Antenele au foarte mult de pierdut prin cateva emisiuni care n-au nimic din spiritul emisiunilor care au facut ca Antenele sa fie ceea ce sunt in momentul asta. Cred ca aceasta goana nebuna dupa rating cu orice pret, cu orice manelist si cu oricare dintre personajele OTV-ului, inseamna o pierdere de imagine care va fi recastigata cu foarte multa munca, foarte multa imaginatie si mai ales cu foarte multi bani.

      2. Nu tac. Cei care ma cunosc stiu ca si atunci cand tac fac asta pentru ca mai tarziu sa am ce sa spun, sa pot spune mai bine ceea ce am de spus. Faptul ca Jurnalul National apare in fiecare zi, faptul ca o data pe saptamana ajung la cititorii nostrii 200.000 de carti ale scriitorilor romani, faptul ca in fiecare zi de luni scoatem o editie de colectie cu un CD, faptul ca acum sunt la HotNews si multe multe altele, inseamna ca nu tac, inseamna ca vorbesc. Si voi face asta intotdeauna cand o sa am ceva de spus.
  • j (Miercuri, 13 mai 2009, 10:45)

    Cristi [anonim]

    De ce Jurnalul nu da si tinerilor sansa de-a scrie? Nu in contextul crizei, ci in general. Cristi, student.
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:39)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristi

      Jurnalul National a dat dintotdeauna sansa tinerilor de a scrie. Media de varsta a celor 400 de angajati de la JN este undeva la 24-25 de ani. Daca nici noi n-am dat sansa tinerilor sa scrie, inseamna ca n-am dat sansa nimanui.
  • Presa (Miercuri, 13 mai 2009, 10:55)

    Elena [anonim]

    As dori sa stiu si eu daca Jurnalul National este distribuit si in alte tari in afara de Romania? Si daca da unde? Nu uitati ca in Italia, de exemplu, sunt mai bine de 1.200.000 de Romani.
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:41)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Elena

      Avem un proiect care ar fi trebuit sa demareze anul acesta in ceea ce priveste cititorii din strainatate, proiect intarziat din cauza crizei. E un proiect la care n-am renuntat, care presupune ca JN sa apara in Italia si Spania, acolo unde comunitatile de romani sunt importante. Pentru inceput cu editia de colectie si CD-urile care vin in completarea editiei de colectie.
  • PRESA SCRISA (Miercuri, 13 mai 2009, 11:14)

    Nicu [anonim]

    Domnule Tuca
    Nu credeti ca datorita nr. foarte mare de ziare s-a ajuns ca aproape oricine a ajuns ziarist si din pacate foarte multi nu au un minim de cultura generala? Stiu ca e normal sa aparati presa si implicit pe " autorii " ei dar poate ar trebui facut ceva de catre unii ca d-voastra , dl. Cristoiu , d-l Cristian Tudor Popescu si altii desigur . Cred ca prea usor se ajunge sa ai in buzunar o legitimatie pe care scrie ziarist si sa o fluturi in fata celor pe care vrei sa-i impresionezi !
    Mult succes in activitate !
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:41)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nicu

      Da, e o intrebare sensibila si raspunsul meu sper sa fie pe masura.

      Cred ca am mai spus-o o data, dar imi place s-o repet, atunci cand am primit prima legitimatie de ziarist parca am primit primul act de identitate. Dintr-o data certificatul de nastere, buletinul, nu mai existau si legitimatia de ziarist reprezenta singurul act al meu de identitate. Mi-aduc aminte foarte bine ca in prima noapte am dormit cu legitimatia de jurnalist sub perna de teama sa nu mi-o fure cineva. Si lucrul asta s-a intamplat multe nopti de-a randul si cred si astazi ca si atunci ca a ramas cel mai important act de viata si de identitate al meu. Am si acum aceasta legitimatie acasa si, daca se va face vreodata un muzeu al presei din Romania, sunt gata sa donez aceasta legitimatie ca dovada unica a faptului ca am trecut si eu prin cea mai frumoasa meserie din lume.
  • Angajatii JN (Miercuri, 13 mai 2009, 12:59)

    Morena [anonim]

    intrebarea mea este: de ce tineti angajati care evident nu au calitatile necesare carierei de jurnalist? Sincer, suplimetul dvs. de gastronomie este un junghi in coaste iar cel recent lansat (cel de turism) pare sa o ia tot in acea directie. eu nu sunt jurnalist dar sa lansezi un supliment cu "Concediu pe clisura Dunarii"???? Inteleg ca vrea sa fie o promovare a tarii dar, Dumnezeule mare, avem locuri mai spectaculoase decat atat pentru o lansare de supliment nou! Banuiesc ca nu trebuie sa va spuna cineva care nu e jurnalist ca in astfel de cazuri IMAGINEA este extrem de importanta, iar din punctul meu de vedere, ar fi fost potrivit un alt subiect, mult mai fotografiabil!!! (NB, nu ma refer la valea prahovei!!!)
    Sper ca politica JN de resurse umane sa se imbunatateasca si sa se si vada acest lucru in calitatea suplimentelor pe care le scoateti.
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:41)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Morena

      In ceea ce priveste Jurnalul de bucatarie, este unul din cele mai citite suplimente ale noastre. Cifrele vorbesc: aproape 400.000 de cititori citesc in fiecare saptamana acest supliment.

      Si, ca sa mai completez o intrebare de mai devreme, mi-am adus aminte de ce nu tac. Nu tac pentru ca in fiecare zi scoatem pe piata un supliment citit de sute de mii de oameni, nu tac pentru ca in fiecare an facem un festival de tarafuri si fanfare, pentru ca in fiecare vara la Vama Veche organizam Festivalul Folk You, pentru ca in fiecare an JN organizeaza o caravana jurnalistica si strabate tara in lung si-n lat, iata si alte motive pentru care nu tac.
  • carte cu ziar (Miercuri, 13 mai 2009, 14:04)

    ispy [utilizator]

    nu se mai citesc ziarele sau de ce li se ataseaza carti, cd-uri, sampoane?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:41)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui ispy

      Da, nu neaparat ca nu se mai citesc ziarele, dar exista o concurenta nebuna pe aceasta piata incredibila a informatiei si atunci cand esti in concurenta cu televiziunile de stiri, cu site-urile de stiri, cu radiourile, cu televiziunile generaliste, cu revistele, cu cotidienele, cu tot ceea ce tine de online, trebuie sa te reinventezi pentru a putea supravietui, pentru a putea vinde, si cel mai important lucru va fi citit.

      Cred ca mai important in ziua de astazi, traim o criza profunda care tine nu numai de bani, de financiar, ci si de caractere, de moralitate, e mult mai important sa fii citit decat cumparat. Cu alte cuvinte e mult mai important cat de citit esti, decat cat de cumparat esti. Si bineinteles de cine esti citit.
  • promovarea valorilor (Miercuri, 13 mai 2009, 14:18)

    Octavian Capatina [anonim]

    1. In calitatea dvs de responsabil in media romaneasca, atzi promova o valoare autentica, chiar daca aceasta ar veni dintr-unalt spectru politic (eventual opus celui la care sunteti angajat)?

    2. De ce nu exista o solidaritate intre ziaristi (ziaristii mari din presa, audio, video) atunci cand e vorba de lucruri tangibile interesului public, general?

    3. Atzi intalnit, in media, cazul urmator: o publicatie sa reia (intr-un fel) articolul unui confrate dintr-o publicatie concurenta (in ideea de a sustine, intari, de solidarizare, de front comun)?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:42)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Octavian Capatina

      Domnul Octavian Capatana este unul din telespectatorii avizati ai lui Marius Tuca Show si in general este o persoana avizata a ceea ce se intampla in Romania. Imi face placere sa-i raspund la intrebari asa cum imi face placere orice intalnire fie fata in fata, fie prin intermediul presei scrise sau televiziunii, orice intalnire a mea cu cei care vor sa puna intrebari.

      1. Da. In paranteza fie spus, eu nu sunt angajat la niciun spectru politic.

      2. Nu exista solidaritate in Romania in general. Dupa parerea mea, am si scris despre asta, solidaritatea nu exista decat pe hartie, doar la modul declamativ si aproape niciodata cand vine vorba despre un fapt concret, o actiune concreta si cu atat mai putin cand vine vorba despre un principiu sau un ideal.

      3. Nu stiu, nu-mi amintesc.
  • Salut (Miercuri, 13 mai 2009, 14:59)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Îi dăm drumul acum.
  • Folk You (Miercuri, 13 mai 2009, 15:41)

    m [anonim]

    Anul acesta Folk You va avea loc tot in Vama Veche? Intentionati sa pastrati locatia si pentru anii viitori avand in vedere amploarea pe care a luat-o modernizarea statiunii? De ce nu chemati mai multi tineri care au participat la festivalurile de folk in tara si vin tot aceeasi "dinozauri" cu aceleasi piese an de an?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:42)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui m

      Tot in Vama Veche, 30, 31 iulie, 1 august.
      Nu e adevarat, in fiecare an sunt zeci de tineri care canta la Folk You si se va intampla si anul acesta.
  • un proiect pt Romania (Miercuri, 13 mai 2009, 15:47)

    Octavian Capatina [anonim]

    Dle Tuca,
    Atzi sustzine, mediatic, proiectul "Romania creatorilor". Ma zbat de f. mult timp sa gasesc un vehicul mediatic pentru acest concept si proiect?

    multzumesc
    Octavian Capatina
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:42)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Octavian Capatina

      Sustinem toate proiectele importante pentru Romania. De altfel unul dintre principiile care guverneaza JN este Recursul la Romania. Bineinteles la Romania si la valorile ei. Romania de acum, de altadata, de aici sau de aiurea. Mai in gluma mai in serios, continutul Recursului la Romania care poate fi gasit pe site-ul JN, spuneam despre el ca va face parte din contractul de munca al fiecarul jurnalist care va lucra la JN si se va intampla acest lucru, ramanand sa gasim rezolvarea tehnica pentru ideea aceasta.
  • credeti ca... (Miercuri, 13 mai 2009, 15:52)

    Costin [anonim]

    Domnule Tuca, credeti ca presa formeaza opinia publica sau opinia publica formeaza presa in Romania?
    Multumesc,
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:42)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Costin

      Cred ca se formeaza una pe cealalta dupa principiul vaselor comunicante. Din nefericire pentru ca ceea ce vedem acum de jur imprejur este rezultatul acestei influentari reciproce de la public catre presa si de la presa catre public ca si cand fata in fata s-ar afla 2 aratari care fug una de cealalta, dar in egala masura nu pot trai una fara cealalta.
  • reportajul tematic (Miercuri, 13 mai 2009, 15:57)

    dani [anonim]

    Observ, in timpul din urma, referitor la presa din Romania o continua tendinta de denigrare si decredibilizare a ei, atat din afara, cat si din interiorul bransei. Nu locuiesc si nu scriu din tara, insa o urmaresc constant, atat ca documentare, cat si ca "destindere", in sensul de programe romanesti la TV-ul pe cablu din Germania. Nu mi se pare ca nivelul si profilul mass-media a scazut in ultimii ani, mi se pare insa ca nu s-a evoluat prea mult. Ma voi referi doar la tipicul emisiunilor TV: a ramas cam acelasi ca acum 20 de ani, bineinteles cu alta tematica. Iar multi moderatori TV isi intrerup invitatii, presand cu "timpul de emisie", pentru ca ulterior sa vina minute intregi de promouri si tot felul de aiureli (in strainatate nu se difuzeaza publicitatea din RO). Stresul acesta de timpi de emisie ai moderatorilor sunt stresanti si pt. receptor, iar scopul dezbaterii se atinge doar partial, cand TV-ul e "tot pe fuga". O alta remarca: in TV-ul romanesc e foarte rara categoria "reportaj tematic", care in Germania e ff bine reprezentat, are scop didactic si, daca e de calitate, ca la SpiegelTV sau SternTV, iti intra sub piele si iti aduce reale invataminte. Puteti sa-mi spuneti cum se preocupa mass-media romana de "aspectul sau didactic", caci tineretul din ziua de azi nu mai are ca reper doar valorile intermediate prin scoala?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:42)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui dani

      Presa din Romania pare uneori ca este propriul sau dusman. rar am vazut vreun domeniu asa cum s-a intamplat in presa in ultimii ani in care "sa-ti doresti" cu atata ardoare, cu atata incrancenare, cu atata determinare, cu atata talent sa te autoflagelezi. Cred ca n-am ratat nicio sansa de a ne autodiscredita, de a ne denigra, de a ne minimaliza, de a ne desfiinta unii pe ceilalti. Am inceput sa culegem roadele acestei autodesfiintari continue si din pacate suntem abia la inceput.
  • Ceva interesant (Miercuri, 13 mai 2009, 15:58)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Marius Tucă zice că să scriu şi eu ceva interesant aici. Poftim: România este veriga lipsă dintre Ogică şi Obae.
  • Pitzipoanca in ziar "quality" (Miercuri, 13 mai 2009, 15:59)

    abc-dar [anonim]

    Cat de originala e ideea "pitipoancei" din JN , daca stie ca e furata din online, si cat "quality" e-n rubrica respectiva ?
  • Formatori de opinie sau formati de opinii? (Miercuri, 13 mai 2009, 15:59)

    Gabriel Ionescu [anonim]

    Domnule Tuca, ce parere aveti despre jurnalismul de scandal din televiziune si din presa, care mai nou este programat la ore de maxima audienta? Ce parere aveti despre justificarea care o dau realizatorii sau ziaristii respectivi ca ei fac ce fac pentru rating si nu ca le-ar placea? Un ziarist, ca formator de opinie, nu ar trebui sa isi educe publicul/cititorii conform cu valorile si idealurile sale de jurnalist?
  • de ce? (Miercuri, 13 mai 2009, 16:01)

    Nicu [anonim]

    de ce presa si in particular JN se limiteaza la o singura stire punctuala legata de un subiect asupra careia nu se mai revine in urmatoarele editii. Exemple: cazul iran-israel dezbatut din toate punctele de vedere.
    Presa romana merge dupa principiu, dam o stire si o ingropam imediat cu 1000 de alte porcarele si nimeni nu mai stie ca a citit-o.
  • De ce nu iti faci blog ? (Miercuri, 13 mai 2009, 16:06)

    romania inedit [anonim]

    Eu cred ca dumneata nu iti faci blog , pentru ca iti este frica de troli si de faptul ca parerea cititorilor iti va afecta imaginea publica .
    Apropo , eu apar ca anonim pentru ca nu sunt inregistrat pe hotnews .
    Care este ultima carte citita si care este ultima pe care ati terminat-o de citit !
  • Mihaela Radulescu (Miercuri, 13 mai 2009, 16:10)

    elena [anonim]

    Ce parere aveti despre atitudinea anumitor publicatii gen Libertatea, Can Can vis a vis de persoana Mihaelei Radulescu?
  • Culise (Miercuri, 13 mai 2009, 16:12)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    De ce râdem: I l-am arătat lui Tucă pe Bahoi.

    http://www.youtube.com/watch?v=IxeX7f_dYto
  • Pe cand din nou in TV ? (Miercuri, 13 mai 2009, 16:24)

    Victor [anonim]

    Acum vreo ... multi ani, erau pe la televiziuni 2-3 mari Talx show-uri. Marius Tuca show fiind "in capul listei".
    Acum, printre zeci de emisiuni ce incearca intr-un fel sau altul sa copieze acea reteta ... credeti ca v-ati regasi cu o noua emisiune (fie ea si saptamanala) ?
    • a (Miercuri, 13 mai 2009, 17:42)

      Marius Tuca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor

      Da, vreau sa fac televiziune. Insa vreau sa fac televiziune asa cum vreau eu nu cum vor altii. Prima conditie pe care n-am discutat-o si n-o s-o discut cu nimeni este libertatea. Libertatea totala de a hotara in ceea ce priveste realizarea unei emisiuni de televiziuni de la format, invitati, decoruri pana la generice si muzica.Dupa 10 ani de televiziune cred ca stiu suficient de bine ce am de facut atunci cand vine vorba de o emisiune. Nu ma intereseaza nici banii, nici faima si nici macar ratingul. Sunt lucrurile care nu m-au interesat nici atunci cand am inceput sa fac televiziune. Faima, banii si celebritatea vin abia dupa ce ai invatat sa faci ce inseamna cu adevarat o televiziune. Deci voi face Televiziune.
  • Ne apropiem de sfârşit (Miercuri, 13 mai 2009, 16:36)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Bun, am ajuns la partea cu scuze anticipate celor cărora Marius Tucă nu va apuca să le răspundă.
  • educatie (Miercuri, 13 mai 2009, 16:38)

    studintu' [anonim]

    Toata lumea se plange, mai mult sau mai putin, de calitatea jurnalistilor, a stirilor, a subiectelor abordate la radio, TV, presa... etc. In ce masura credeti ca rebuturile de calitate in mass-media se datoreaza nivelului scazut la care se face educatie de profil la facultatile de jurnalism din tara? (nu ma refer doar la cele private). Un exmplu practic: am intrat intamplator in contact cu Facultatea de Jurnalism de la Universitatea Bucuresti, dotarea materiala este antica si de demult, profesorii (cu unele exceptii) sunt rude sarace ale decanului sau "pasionati" care nu au practicat niciodata meseria si nici nu au studii de jurnalism, si din cate am discutat cu studentii marea lor majoritate invata meserie mai mult la locul de munca. Ma intreb, daca locul de munca este la una din televiziunile recent "manelizate" ce sanse sunt ca pe viitor sa "ne creasca" o casta de jurnalisti profesionisti? Dumneavoastra, domnule Tuca, predati ?
    In final un cuvant de admiratie pentru cartile publicate de dumneavoastra.
  • De la revedere (Miercuri, 13 mai 2009, 16:58)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Asta a fost pe azi, încă un rând de scuze celor cărora nu le-am putut răspunde.
  • Sunteti multumit? (Miercuri, 13 mai 2009, 17:01)

    CuRespectIntrebdacaSePoate [anonim]

    Tot ce sustineti si exprimati in fiecare zi va aduce multumire?Cat la suta? Cum aprecati impactul activitatii si gandirii DVs asupra populatiei si guvernarilor de cand sunteti ziarist...Va este frica de viitorul Dvs? Va ganditi la ce lasati in urma dupa ce nu veti mai fi(Doamne fereste!)
  • presa scrisă (Miercuri, 13 mai 2009, 17:44)

    Alexandru-Brăduț Ulmanu [anonim]

    1. Puteți face o scurtă caracterizare fiecăruia dintre principalii competitori ai Jurnalului Național?

    2. Cum vedeți evoluția presei scrise în România? Credeți că într-adevăr va dispărea un număr semnificativ de publicații? Credeți că ziarele ar trebui să se schimbe în mod esențial pentru a supraviețui?

    Mulțumesc.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version