Acum vreo citeva zile, in cadrul unei discutii despre publicitatea pe bloguri, a venit vorba despre brand. A fost caracterizat ca entitate. Daca ne luam dupa DEX, entitate inseamna esenta unui lucru, existenta independent de acesta. Totusi, problema se pune un pic altfel: entitatea care reprezinta un produs, indiferent care e acesta, trebuie sa comunice, scrie Alex Mihaileanu, pe blogul lui.

Comunicarea poate fi facuta in nenumarate feluri, dar intr-un final conteaza doar cum este vazuta de consumator.

Cum comunica, de fapt, brandul?

Ce este, pina la urma, brandul? O marca, un nume care reprezinta un produs, comunicat consumatorului. Nu intru in detalii legate de caracteristicile lui, dar ma indrept catre comunicare, in special catre online. Anul trecut, la Cannes Lions, Nick Moore (CCO Wunderman) a avut loc o prezentare denumita cit se poate de sugestiv 'Start a conversation'. Pe scurt, una dintre principalele tendinte in publicitate este de a crea o conversatie cu consumatorul, de a spune o poveste. Asta inseamna mai multa implicare a consumatorului - am scris anul trecut pe larg.

Cum faci brandul sa comunice? In cazul in care il consideri o entitate, prin metode traditionale. Exemple avem destule, hai doar sa ne uitam la blogurile de companie scrise intr-un limbaj lemnos, care mai degraba te plictisesc decit iti transmit un mesaj. Deschiderea fata de consumator e aproape nula, potentialul client nu are voce.

Cum ii dai personalitate?

Asociezi oamenii cu brandul. Cel mai bun exemplu sint reclamele cu testimoniale care, culmea!, chiar merg - a se vedea exemplul de pe canalele de teleshopping.

De ce sa asociez un om cu un brand si pe net? Pentru ca un brand rece nu poate transmite nicio emotie. Pentru ca, daca vrei sa incepi o conversatie, trebuie sa existe o persoana care sa stea de vorba cu consumatorul. Ar fi recomandat sa fie chiar mai multe.

Citeste restul articolului si comenteaza pe Subiectiv.