O contestatie Ringier referitoare la spotul publicitar al grupului rival de presa, Adevarul Holding, ce proclama Click drept "ziarul nr. 1 in Romania” a fost discutata joi la CNA. Pe baza unui punct de vedere al Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC), CNA a decis ca respectivul spot nu incalca legea. Pe de alta parte, CNA a amanat o decizie asupra unei noi sesizari venite din partea Jurnalului National, vizand o reclama la ziarul Adevarul.

Contestatia Ringier vine la cateva luni dupa ce tot CNA a decis oprirea unei reclame Adevarul - campanie ce incetase, insa, deja - in urma unei prime contestatii venite din partea Jurnalului National, motivata prin faptul ca proclamarea ziarului Adevarul drept cel mai vandut ziar de calitate nu ar fi fost conforma cu realitatea.

Ringier a contestat spotul pentru ziarul Click in conditiile in care vineri lanseaza o ampla campanie-concurs in ziarul Libertatea - ce va incepe in curand sa fie tiparit la noua tipografie a Ringier, ceea ce presupune si mici modificari de format. Pe parcursul ultimei saptamani, ziarul a anuntat pe prima pagina premii de peste un milion de euro.

Campania Ringier se suprapune cu o alta, lansata deja de Click - mai precis, concursul Clickmania - in care sunt puse la bataie premii tot de 1 milion de euro. Recent, cu ocazia prezentarii rezultatelor Ringier, reprezentantii grupului elvetian de presa au afirmat ca una dintre prioritatile acestui grup in Romania este, in acest an, mentinerea Libertatii pe locul 1.

Contestatia inaintata CNA facea referinta la "publicitate inselatoare", insa CNA a decis ca nu este vorba de asa ceva, pe baza unei evaluari RAC.

Pe de alta parte, Jurnalul National a reclamat ca noul spot care promoveaza ziarul Adevarul nu reflecta realitatea, prin afirmatia "cu peste 90.000 de exemplare vandute pe editie in martie 2009, Adevarul este in continuare ziarul quality nr. 1 in Romania". Jurnalul argumenteaza in sesizarea trimisa CNA cu datele de audienta ale SNA livrate in februarie 2009, potrivit carora Jurnalul National are 695.000 de cititori pe editie, in timp ce Adevarul are doar 402.000.

In replica, directorul de vanzari al Adevarul Holding, Mircea Olaru, a spus in fata CNA ca spotul face referire la numarul de ziare vandute si nu la numarul de cititori, reclamatia Jurnalului fiind nefondata in acest caz.

CNA a amanat o decizie pana cand RAC va expune un punct de vedere pe subiect.

Reprezentantii Adevarul Holding au sustinut, cu aceeasi ocazie, ca CNA a acordat o sanctiune "mult prea blanda" postului Antena 1 pentru acuzatiile "defaimatoare la adresa trustului Adevarul si conducerii societatii" pe marginea cazului Enigma Otiliei. Ei au cerut si o sanctiune pentru postul Antena 3, care "se face vinovat de aceleasi incalcari ale legii audiovizuale".

Membrii CNA nu au revenit asupra deciziei de somare a postului Antena 1, dar au acordat o somatie si postului Antena 3, cu mentiunea ca cele doua posturi sa acorde Adevarul Holding dreptul la replica. Intre timp, CNA trimite cazul la ORDA pentru un punct de vedere.