"Daca intri primul in mediul online, timpul lucreaza in favoarea ta, nu a concurentilor tai", potrivit lui Laszlo Horvath, fondatorul agentiei media online Active Media din Statele Unite. Daca nu, companiile risca sa piarda teren in fata concurentilor care-si adapteaza mai rapid strategiile de marketing la schimbarile de comportament ale consumatorilor, care se muta online, a spus specialistul american in cadrul unui seminar desfasurat marti la Bucuresti.

In cadrul seminarului organizat de Carnation Romania pe tema marketingului prin intermediul motoarelor de cautare online (search engine marketing - SEM), Laszlo Horvath a aratat ca in prezent departamentele de marketing ale marilor companii incep sa "cedeze consumatorilor controlul" asupra activitatilor de marketing. Si aceasta, in conditiile in care, sustine el, paginile de web ale companiilor pierd din relevanta in fata continutului informational oferit de membrii diverselor retele de socializare, iar brandurile sunt tot mai adesea "construite sub forma unui dialog".

Cu toate acestea, in cadrul aceluiasi seminar, reprezentantul pentru Romania al retelei regionale Etarget, Dusan Urban, a invocat un studiu realizat de Nielsen Research potrivit caruia circa 20% dintre consumatorii prezenti pe Internet au incredere in mesajele publicitare, dar 60% au incredere in informatiile oferite de website-urile companiilor.

In contextul unei discutii extinse pe tema eficientei campaniilor de search engine marketing si search engine optimization pentru companiile din Romania, un punctul comun a fost ca, intr-o campanie SEM/SEO, clientii au nevoie absoluta de un website eficient, cu informatii detaliate si de incredere. "Nu exista search marketing fara un website adecvat", a spus Horvath. La randul sau, Csanad Banhegyi, expert in cadrul retelei regionale Carnation, afirma ca eficienta campaniilor de SEO, mult mai mare decat a altor medii, este cu atat mai mare cu cat websiteurile sunt mai bine puse la punct.

Laszlo Horvath, Active Media:

  • paginile de rezultate ale motoarelor de cautare reprezinta cel mai eficient canal de marketing, din punct de vedere al costurilor
  • cea mai mare problema in prezent este atentia consumatorilor si a utilizatorilor, atentie foarte redusa si captata mult mai bine in mediul online, in special prin campaniile rulate prin motoare de cautare precum Google
  • marketingul companiilor trebuie sa tina cont, in prezent, de faptul ca piata este mult mai fragmentata, ca atentia consumatorilor se erodeaza constant, ca este nevoie de o personalizare mult mai mare a mesajului

Dusan Urban, Etarget:

  • campaniile prin motoarele de cautare, ce vizeaza un raspuns direct din partea consumatorilor, si cele contextuale, ce extind prezenta brandului, se completeaza reciproc
  • campaniile contextuale contribuie in special la cresterea atentiei, interesului si dorintei consumatorului, dar si sa-l determine sa actioneze in privinta unei eventuale achizitii, in timp ce campaniile prin motoare de cautare au drept principal avantaj ca il determina pe acesta sa actioneze
  • campaniile de tip pay-per-click prin motoarele de cautare au avantaje precum: buget redus, control mai mare asupra bugetului, targetare mai precisa, flexibilitate

Csanad Banhegyi, Carnation:

  • oamenii manifesta cea mai mare deschidere fata de reclamele plasate in motoarele de cautare
  • potrivit unor analize eMarketer, la nivel international 45% dintre marketeri intentioneaza, in pofida crizei economice, sa sporeasca investitiile in campanii de tip paid search, iar 55% intentioneaza sa investeasca mai mult in activitati de SEO
  • 70% dintre utilizatori ar da click pe unul sau mai multe dintre primele rezultate ale unei cautari, iar 30% ar da click pe linkuri sponsorizate afisate in pagina de rezultate