Studiu PwC: Cine si in ce conditii este dispus sa plateasca pentru stiri pe Internet

de C. Ionescu, C. Moga     HotNews.ro
Vineri, 22 mai 2009, 15:54 Economie | Media & Publicitate

Consumatorii de informatie de interes general ar fi dispusi, intr-o buna masura, sa plateasca pentru continut online de calitate, potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers pentru Asociatia Mondiala a Ziarelor si citat de Euractiv.com. Plata pentru informatiile distribuite de ziare prin intermediul versiunilor lor online este unul dintre cele mai fierbinti subiecte discutate de marii editori internationali de presa si a inceput sa trezeasca interes inclusiv in randul editorilor din Romania.
Sondajul HotNews.ro pe acesta tema arata altceva, dar nu are pretentia unui demers stiintific.

Studiul PwC a fost realizat pe baza unui sondaj online in sapte tari din America de Nord si Europa Occidentala, sondaj la care au participat aproximativ 5000 de oameni. Documentul arata ca mentalitatea utilizatorilor de Internet, obisnuiti sa obtina diverse lucruri in mod gratuit, se schimba pe masura ce acestia cheltuie tot mai mult pentru achizitii online. Ziarele, pe de alta parte, trebuie sa isi dea silinta sa dezvolte strategii pentru a-si monetiza continutul prin intermediul noilor media.

  • Studiul PwC urmeaza sa fie prezentat la o conferinta de profil ce va avea loc la Barcelona, la sfarsitul acestei luni, conferinta intitulata "Puterea presei scrise". Evenimentul are loc in conditiile in care marii publisheri internationali de presa scrisa cauta solutii pentru scaderea vertiginoasa a publicitatii, dar si a numarului de cititori, pe fondul migrarii consumatorilor de informatie spre Internet. Magnatul media Rupert Murdoch, ce controleaza News Corporation, este unul dintre cei mai cunoscuti militanti pentru distribuirea contra cost a continutului oferit de ziare pe Internet, ca solutie pentru pierderile de venituri inregistrate in urma scaderii tirajelor ziarelor. El a anuntat recent ca ziarele controlate de grup vor recurge in perioada urmatoare la modelul aplicat deja, cu succes, de Wall Street Journal, de a percepe bani pentru accesarea materialelor publicate pe Internet.

Dintre concluziile studiului PwC:
  • Sondajul in randul consumatorilor a evaluat in ce masura sunt acestia dispusi sa plateasca pentru continut, pe diverse platforme. Aceasta disponibilitate este masurata prin suma maxima pe care consumatorii ar plati-o pentru un produs, in conditiile in care ei vor plati cea mai mica suma, daca au de ales intre produse de calitate similara. Astfel, daca "disponibilitatea de plata" pentru ziare este de 100%, pentru continut informativ de calitate pe Internet disponibilitatea de plata este de 62% (pentru continut pe telefonul mobil este aproape inexistenta). Ceea ce nu inseamna, insa, ca, daca au de ales intre informatie cu plata si informatie gratuita de calitate similara, ei nu o vor alege pe cea gratuita.
  • Cei mai multi dintre consumatori afirma ca sunt interesati in primul rand de informatii generaliste, insa tot mai multi pretind informatie specializata. La randul lor, editorii de presa identifica nisele drept o oportunitate de crestere pe viitor
  • Atat consumatorii, cat si publicitarii demonstreaza intentia de a plati mai mult pentru publicatii de nisa, cu o valoare mai mare, decat ar plati pentru ziarele ce ofera doar informatii generaliste
  • Cei mai multi consumatori apeleaza la TV si la continutul gratuit distribuit pe Internet pentru informatii, cele doua medii fiind urmate de radio si de ziare.
  • In prezent, consumatorii nu sunt dornici sa plateasca pentru continut informativ distribuit pe telefoanele mobile, indeosebi din cauza dificultatii de a citi informatia pe ecranul acestora, dar si din cauza tarifelor de transfer de date aplicate de operatori
  • Consumatorii nu numai ca ii apreciaza pe jurnalisti pentru relatarile lor de interes general, dar atribuie o valoare ridicata analizei si perspectivei profunde oferite de acestia
  • Ziarele traditionale au, inca, o baza puternica si relativ fidela de cititori, deoarece aceste ziare beneficiaza de o incredere mai mare decat alte medii

Pe de alta parte, studiul exploreaza si interesul publicitarilor, documentul aratand in acest sens ca:
  • publicitarii cauta abordari integrate, pe mai multe platforme, fiind interesati de un dialog constant cu potentialii clienti
  • Transferul veniturilor din publicitate dinspre presa scrisa spre online este de asteptat sa continue in urmatorii ani, conditii in care editorii de presa trebuie sa dezvolte pachete publicitare inovatoare, care sa includa atat presa scrisa, cat si online
  • Dezvoltarea unor modele de succes pentru folosirea comerciala a continutului generat de utilizatori si a retelelor de socializare online pare dificila, iar publicitarii sunt inca retinuti sa investeasca in acestea. Totusi, pentru ziare, retelele sociale sunt un mecanism ieftin de a intra in legatura cu consumatorii care genereaza continut

Studiul este disponibil aici

Dezbateri pe tema continutului online contra cost si in Romania

Si in Romania au inceput sa ia amploare discutiile pe tema monetizarii continutului online. Mai multi specialisti din mediul online discuta vineri seara, la emisiunea AdCouture de la The Money Channel, despre posibilitatea introducerii continutului platit pe Internet. Pe de alta parte, pe HotNews.ro este in curs de desfasurare un sondaj cu intrebarea "daca ai fi sa platiti ca sa accesati site-ul de stiri preferat, ce forma de plata ati prefera?". Pana vineri dupa-amiaza, 90% dintre respondenti au raspuns spunand ca "n-as mai intra pe un astfel de site". 7% au spus ca ar prefera sa plateasca un abonament pe o perioada determinata, iar 3% au spus ca "as prefera sa platesc doar pentru articolul care ma intereseaza".

Saptamana aceasta, subiectul a fost abordat si in cadrul unei dezbateri organizate de Centrul pentru Jurnalism Independent pe tema relatiei dintre jurnalismul traditional si "jurnalismul cetatenesc" in mediul online, cu participarea lui George Gladney, profesor de jurnalism la Universitatea din Wyoming din SUA si specialist in etica in jurnalism si new media.

George Gladney pentru HotNews.ro:
  • "In Statele Unite, presa traditionala e pe moarte, pentru ca ziarele nu mai au suficienta publicitate care sa le sustina. Nu mai au publicitate pentru ca pierd cititori, iar publicitarii platesc ca mesajul lor sa ajunga la un public cat mai numeros. Industria ziarelor traieste momente dificile. Ceea ce trebuie sa faca este sa migreze catre internet, sa creeze site-uri de stiri viabile, profitabile. Multi dintre ei au deja asa ceva, dar nu sunt profitabile - inca nu au gasit o cale prin care sa aduca mai multa publicitate care sa sustina intregul proces de culegere a informatiei."
  • "Pentru ca jurnalismul sa supravietuiasca, trebuie gasita o cale prin care sa fim profitabili pe Internet. Se lucreaza la asta, dar inca nu s-a gasit solutia. Poate cineva ca Rupert Murdoch, cum spunea cineva in timpul discutiilor, ar putea sa desluseasca o metoda".
  • "Nu ma ingrijoreaza faptul ca reporterii nu vor fi capabili sa livreze continut de calitate, ci migrarea organizatiilor de stiri de la print la internet. Diferentele sunt semnificative si numeroase, din punctul de vedere al platformei. Ambele medii pot afisa publicitate. Intrebarea este cand toate aceste organizatii de media traditionale vor face o mutare profitabila pe internet si vor fi in stare sa atraga suficienta publicitate pentru a sustine intregul proces."

Citeste si:


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

907 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    nah (Vineri, 22 mai 2009, 16:12)

    unu_de_aiurea [anonim]

    Nu stiu despre restul, dar eu nu as fi dispus sa platesc nimic pentru stiri pe internet...mai ales ca exista foarte multe situri de stiri gratis...
    Sa isi traga bani din reclame...
    • 0 (0 voturi)    
      Total de acord (Vineri, 22 mai 2009, 16:34)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      In curand vom plati si aerul pe care il respiram. De fapt il platim deja...
  • 0 (0 voturi)    
    Plata pentru informatii de calitate (Vineri, 22 mai 2009, 16:37)

    Nicu Urs [anonim]

    Pentru analize detaliate si aprofundate, in genul celor din The Economist, eu as fi dispus sa platesc sume modice. Ceea ce trebuie ziarele sa puna la punct este un sistem de plata cat mai putin agasant. Informatia de calitate costa, iar oamenii se vor obisnui si cu asta.
    • 0 (0 voturi)    
      gratis (Vineri, 22 mai 2009, 17:03)

      qaziop [anonim] i-a raspuns lui Nicu Urs

      Economist nu mai are de mult timp calitate. Prezinta prea distorsionat lucrurile. Comparabil cu Pravda. Daca este gratis mai aruncam o privire (comentariile de la articol sunt mai interesante), daca nu cautam altceva.
  • 0 (0 voturi)    
    eu as plati (Vineri, 22 mai 2009, 16:41)

    daniel [anonim]

    Eu as fi de acord sa platesc un abonament (mic) pentru a primi prin mail ziare online cu continut de calitate (si fara reclame care sa genereze erori de javascript in browser asa cum se intampla de foarte multe ori pe hotnews) si pentru a scapa de stirile platite. Daca publicatiile ar primi bani de la cititori in loc sa ii primeasca de la cei care vor sa isi faca reclama sau sa dezinformeze atunci cred ca am putea citi si noi stiri obiective si cu continut de calitate.
  • 0 (0 voturi)    
    Manipulare (Vineri, 22 mai 2009, 16:42)

    Cosmin [anonim]

    Pana acum ceva timp se urmarea dezvoltarea internetului, iar pentru a atrage cat mai multi utilizatori, posibilitatile oferite au fost gratuite. Se pare ca de acum incolo se va incerca valorificarea acestor posibilitati.
    Mi-e greu sa cred ca oamenii ar fi dispusi sa plateasca pentru informatii care pana acum le aveau gratuit. La fel cred si despre e-mail sau instant messaging.
    Acest studiu are rolul de a obisnui populatia cu gandul ca ar trebui sa plateasca ceea ce pana acum aveau gratis. In curand aceste studii se vor inmulti si vor fi aplicate si asupra altor servicii gratuite.
  • 0 (0 voturi)    
    studiu pe W.C. (Vineri, 22 mai 2009, 17:07)

    D.T. [anonim]

    prostii d-le, cica "'62% dintre consumatorii de informatie de interes general sunt dispusi sa plateasca pentru continut online""
    mai departe nu citesc, pentru ca e manipulare
    hot news as-a suit in linghispir
    cu stima..... td
  • +1 (1 vot)    
    e gresit articolul (Vineri, 22 mai 2009, 17:08)

    xulescu [anonim]

    in studiu se spune clar la pagina 21:

    "This does not mean that they would actually buy online content at this amount however. Free content is abundant online and consumers would choose free content when the quality was comparable or sufficient for their purpose. On average, respondents expressed no willingness to pay for
    general news and background information on e-paper or mobile devices, and they do not see them as alternatives for full newspapers."

    e drept ca exprimarea cu acel 62% e ambigua(tipic pt. cei care fac sondaje), dar e limpede ca nu e vorba de procentul celora care sunt dispusi sa plateasca pt. stiri online...
  • 0 (0 voturi)    
    unicat (Sâmbătă, 23 mai 2009, 0:12)

    viorel [anonim]

    Deci cu alte cuvinte lumea e dispusa sa plateasca un continut de care are nevoie si care este de calitate daca nu-l poate obtine gratis din alte surse.
    A trebuit un studiu pentru asa ceva?
  • 0 (0 voturi)    
    mod de obtinere (Sâmbătă, 23 ianuarie 2010, 20:24)

    Wermach [anonim]

    Modul de obtinere a internetului se face in represiune si sub presiune


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi