Cresterea rapida prin care trec in prezent retelele de socializare online, din punct de vedere al numarului de utilizatori, continua sa trezeasca interesul investitorilor, al publicitarilor si al altor companii de profil, in pofida faptului ca mai multe studii si analize recente privesc mai mult decat precaut posibilitatea de a monetiza aceste retele si de a le transforma in vehicule pentru publicitate.

  • Un studiu publicat de revista de specialitate Promo, citat de eMarketer, arata ca 34% dintre responsabilii de marketing din companiile americane apreciaza ca mediul digital este mai capabil sa produca profit, pentru investitiile efectuate, decat mediile traditionale, in timp ce numai 7,4% cred contrariul (38% nu stiu sau nu masoara return-on-investment-ul campaniilor in mediul digital). eMarketer noteaza insa ca principala problema, cand vine vorba de transferul unor bugete din media traditionale spre media digitale, consta in lipsa unor masuratori clare ale eficientei in retelele sociale, pe bloguri sau pe portalurile video.
  • Pe de alta parte, un raport realizat de Knowledge Networks si citat saptamana trecuta de MarketingCharts.com arata ca 83% din populatia Internetului, cu varste intre 13 si 54 de ani, sunt prezenti pe platformele de socializare online, dar numai 5% afirma ca apeleaza la astfel de siteuri pentru informatii care sa le influenteze deciziile de a cumpara produse sau servicii. Acelasi studiu arata ca, intrabati daca apeleaza regulat la asemenea siteuri cand vor sa ia o decizie de cumparare, cel mai mare procent de raspunsuri pozitive - 4% - a fost cel aferent produselor si serviciilor de turism si financiar-bancare. Aproape doua treimi dintre utilizatori cred ca reclamele sunt "un pret rezonabil" pentru posibilitatea de a folosi retelele de socializare. Toate acestea, in conditiile in care 34% dintre respondenti spun ca folosesc mai des, in prezent, astfel de siteuri decat in urma cu un an.
  • AdWeek analizeaza, luni, masura in care publicitarii reusesc sau nu sa tina pasul cu viteza naucitoare cu care informatia circula, in prezent, pe Internet. Canalele de comunicare in timp real, precum platforma de microblogging Twitter, ofera publicitarilor vaste oportunitati pentru a-si promova brandurile, dar ridica si numeroase provocari. Publicatia o citeaza pe Lisa Bradner, analist la Forrester Research, potrivit careia marketerii sunt formati pentru "batalii lungi si sustinute", in timp ce noile media inseamna "lupta de gherila". AdWeek da exemple de publicitate "in direct" folosite recent de companii precum HP sau Intel, de Visa (care a introdus video in publicitate de tip banner, infatisand imagini din diverse orase ale lumii) sau de presedintele General Electric, Jeff Immelt (care a tinut un discurs transmis in direct prin intermediul unor bannere publicitare).
  • Desi retelele de socializare continua sa caute modalitati viabile de a-si garanta veniturile, investitorii continua sa manifeste un interes ridicat in acestea. Wall Street Journal, citat de AFP, a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca Digital Sky Technologies, un grup de investitii din Rusia, s-a oferit sa investeasca 200 de milioane de dolari in Facebook, la o evaluare de 10 miliarde de dolari pentru actiunile preferentiale ale actiunilor Facebook Inc. Grupul DST controleaza intre altele, in Rusia, serviciul Mail.ru si reteaua de socializare Odnoklassniki.ru.
  • Tot zilele trecute, directorul executiv al Google, Eric Schmidt, citat de Brand Republic, a declarat ca gigantul pe care il conduce ar putea lucra impreuna cu Twitter fara a fi nevoie sa o cumpere, in conditiile in care pe parcursul ultimelor luni au persistat speculatiile privind interesul Google pentru platforma de microblogging. Pe de alta parte, cofondatorul Google, Larry Page, a fost citat de The Guardian admitand ca Twitter castiga teren in fata Google in eforturile de a capta interesul utilizatorilor dornici de informatie in timp real.