Intalnirile Media HotNews.ro

VIDEO AUDIO Claudiu Serban: Evolutia media depinde de guvernul Boc, prin perceptia advertiserilor externi

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 27 mai 2009, 13:00 Economie | Media & Publicitate

Claudiu Serban
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Achizitiile, fuziunile sau aliantele sunt necesare in piata media romaneasca din 2009, mai saraca in venituri din cauza crizei economice, crede Claudiu Serban, director general adjunct la Ringier Romania si invitatul lui Iulian Comanescu la Intalnirea Media HotNews.ro de miercuri, 27 mai. Piata media depinde in mai mare masura decat altele de performantele Guvernului Boc, mai considera Serban, fiindca bugetele de publicitate vin din afara si sunt dictate de perceptiile macroeconomice ale investitorilor straini - si in masura relativ mai redusa de realitatile palpabile ale economiei romanesti. In calitate de reprezentant al mediuli de afaceri, managerul Ringier Romania a precizat: “Nu simt ca masurile luate deja de guvern sunt convingatoare.”
  • Intalnirea s-a incheiat

Biografie pe MediaPedia.ro

Claudiu Serban a discutat online cu cititorii site-ului, dupa care a acordat un interviu in Studioul HotNews.ro.





Piata media face Boc

Iulian Comanescu: Draga Ringier, draga Claudiu Serban, multumesc ca ati venit la HotNews, va asteptam de mult si ne bucuram.
Claudiu Serban: As vrea sa fac un comentariu asa, din prima. Lucrez pentru compania asta cam de 18 ani. Si sigur ca perceptia din afara e ca ma identific cu aceasta companie. Dar pana la urma sunt un angajat al acestei companii, care s-a intamplat sa reziste 18 ani. Si s-a intamplat asta in special fiindca am avut foarte multe proiecte. Deci nu sunt chiar o specie foarte ciudata, care ar fi trebuit sa fie numita “omul elvetienilor” sau in alte feluri.

Iulian Comanescu: Da, pot confirma ca undeva la sfarsitul anilor ’90, Claudiu Serban era specialistul in proiecte noi la Ringier. Ai facut “Unica” si “TV mania”, de exemplu. Hai sa incepem cu niste lucruri pe care le-ai spus pe site: “Nu este exclus sa asistam la fuziuni, achizitii sau aliante strategice.” N-o sa te intreb care fuziuni, aliante si achizitii strategice, ca n-o sa-mi spui, o sa te intreb de ce.
Claudiu Serban: In primul rand nu am ce sa-ti spun, in al doilea rand, chiar daca-as avea, n-as putea sa declar lucrurile astea intr-un interviu, pentru ca sunt secrete de afaceri. “De ce” imi este usor sa spun. Este criza, sunt foarte multi jucatori pe piata si foarte putini bani. Banii care sunt acum nu sunt indeajuns incat toti cei care exista sa poata supravietui. Si-atunci sigur ca apare ceea ce se numeste consolidare. Consolidarea este un cuvant frumos pentru restrangerea activitatilor intr-o piata. Din doua afaceri concurente, sa zicem, ramane una singura care poate fi profitabila, ceea ce e mai bine pentru toata lumea, inclusiv pentru publicul consumator, care isi va regasi in continuare produsele. E o lege a economiei care s-a aplicat intotdeauna, in orice criza, poate ca e o noutate pentru Romania, dar nu e o noutate pentru tarile din Vest si in niciun caz pentru compania Ringier.

Iulian Comanescu: Tu esti la Ringier acum. Pe piata mai exista patru mari proprietari romani sau aproape romani. Voiculescu, Patriciu, Vintu si Sarbu care decide pentru CME, ceva american sau cu un capital fara nationalitate. Crezi ca proprietarii romani de media sunt dispusi la genul asta de abordare rationala, de criza? Ceea ce se intampla din 2005 e mai curand expansionist si mimetic. Romanii au vazut ca exista o piata a cotidienelor, au facut si ei ceva asemanator. La fel se intampla si pe internet, au testat si piata de glossy, ma rog - acolo e mai greu, fara expertiza straina.
Claudiu Serban: Chestiunea nu este atat dictata de capacitatea cuiva de a fi rational, cred ca chestiunea e dictata de resursele financiare disponibile. Deci daca patronii romani vor avea destui bani incat sa continue sa sutina niste operatiuni pe care si le doresc, o vor face in continuare. Si asta nu e un specific romanesc, asta se intampla si in alte tari. Exemple de produse care sunt neprofitabile sau care n-au fost profitabile niciodata sau care sunt in continuare sustinute pe o piata din diferite ratiuni. Se intampla asta si-n Germania, si-n Elvetia, si-n Franta.
Pe de alta parte, cred ca romanii nu sunt atat de diferiti sau de primitivi pe cat pare. Cred ca patronii romani sunt niste oameni pragmatici si inteligenti, cel putin ca si alti patroni din Germania si din Franta si vor face ceea ce e mai bine pentru ei. Dar, din experienta pietei internationale, se va ajunge si la asa ceva [fuziuni, achizitii, aliante etc.]. Daca Ringier va fi sau nu implicat in asa ceva - e cu totul alta discutie.

Iulian Comanescu: Care e situatia cu incasarile din publicitate, la zi? La inceputul anului toata lumea spunea minus 20, minus 25 la suta, pe tipar, dupa aceea s-a dovedit ca e cu mult mai rau...
Claudiu Serban: Stiu ca toata lumea doreste sa dau cifre. Mi-este greu sa dau cifre. Unu, rezultatele astea sunt confidentiale, la nivelul firmei in care lucrez, si este extrem de greu sa fac o estimare la nivel de piata, fiindca piata este s-o numesc asa salbatica, sau cu o mentalitate de barbar, in sensul ca nu exista niste preturi de referinta, nu exista o eticheta sau, eu stiu... Preturile nu se afiseaza, trebuie sa intri, sa intrebi, sa negociezi.

Iulian Comanescu: Sau sunt afisate, dar discounturile sunt foarte mari si arbitrare.
Claudiu Serban: Da, cam asta-i situatia de pe piata. Nu ne dorim asta, cred ca nimeni nu-si doreste asta, este, cred, inclusiv in dezavantajul clientului sa traiasca in asemenea stres, pentru ca el nu va sti niciodata daca a platit pretul corect sau nu. E in mod evident o anumita degringolada, fiindca asteptarile tuturor au fost mai sus decat realitatea. Realitatea ne-a cam lovit de pamant. Am cazut si ne-am lovit tare. Dar cred ca ce e important acum e ce urmeaza, a doua jumatate a lui 2009 si 2010. Si ma uit cu ingrijorare si cu speranta in acelasi timp catre guvern si catre masurile pe care guvernul va fi nevoit sa le ia in ceea ce priveste criza economica. Presa este o afacere care simte foarte repede ce se intampla la nivel macroeconomic in lume. Pentru ca, daca masurile luate de Guvern vor restabili increderea jucatorilor din piata, a investitorilor privati, fireste ca operatiunile desfasurate in Romania vor continua. Si atunci e nevoie in continuare sa iti faci publicitate. Si atunci asistam automat, destul de rapid, la un reviriment in media romaneasca. Daca, dimpotriva, guvernul nu va reusi sa stabileasca acest nivel de incredere necesar, vom trai probabil in degringolada pe care o simtim astazi. Si treaba asta se intampla indiferent de realitatile sa zicem asa palpabile ale economiei romanesti. Pentru ca suntem, totusi, o economie dominata de jucatorii din strainatate si acesti jucatori sunt foarte sensibili la imagine. La imaginea pe care o are tara noastra si la masurile luate de guvern. Din pacate toti ne intoarcem cu fata catre guvern si ne asteptam nu sa fie niste Supermani, ne asteptam sa-si faca treaba.

Iulian Comanescu: Deci nu si-au prea facut-o pana acum?
Claudiu Serban: Mi-e greu sa dau eu asemenea verdicte.

Iulian Comanescu: Vreau o opinie sa zicem de alegator, nu de analist politic...
Claudiu Serban: Este mai degraba o impresie de om care se confrunta cu o realitate de afaceri. Deci poti sa o consideri ca pe o parere din mediul de afaceri. Nu simt ca masurile luate deja de guvern sunt convingatoare. Si nu cred ca am trecut deja de minimul pe care il va provoca aceasta criza.

Iulian Comanescu: In curand, “Evenimentul zilei” va face televiziune la B 1 TV. Pot sa spun numele pe care l-am vazut ieri la voi pentru show-ul de pe televiziunea respectiva, care va fi realizat de “Evenimentul”?
Claudiu Serban: Sigur, nu e niciun secret.

Iulian Comanescu: Bun. Se numeste “Evenimentele zilei”. Ce nivel de asteptare trebuie sa-si seteze telespectatorii? 
Claudiu Serban: Se numeste “Evenimentele zilei” si va fi de luni pana joi, de la 14.00 la 18.00, mai putin vinerea, cand va fi de la 14.00 la 17.00. Eu zic ca va fi o alternativa. In primul si-n primul rand o alternativa. Ceea ce exista pe piata, imi pare rau s-o spun, a inceput sa-i dezamageasca pe unii. Cred ca cei care nu se regasesc suta la suta in emisiunile posturilor de stiri consacrate vor avea sansa sa descopere o alta abordare in aceasta emisiune produsa de “Evenimentul zilei”, practic abordarea pe care o are “Evenimentul zilei” fata de orice entitate politica, dar asta-i marea frumusete a presei pe care o face “Evenimentul zilei”, ca nu da socoteala nimanui. Redactorii de acolo pot scrie ce vrea, pot sa-si promoveze ideile in masura in care se inteleg unii cu altii. Un lucru care mi se pare foarte important e ca responsabil de continutul editorial de la “Evenimentele zilei” este redactia de la “Evenimentul zilei”. Deci nu avem nicio constrangere de ordin editorial din partea statiei pe care activam.

Din editiile trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro


Citeste mai multe despre   















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Mihai

    1. Domnule Serban, puteti confirma zvonurile celor de la intact potrivit carora pregatiti un soi de alianta/parteneriat/achizitie cu cei de la MediaPro?

    2. Ce se mai aude cu Capital? Ramaneti doar pe online? Personal va spun ca nu ar fi o idee rea, dat fiind ca site-ul este bine intretinut.

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Nu pot confirma nimic in ceea ce priveste Media Pro. Sunt doar zvonuri. Pe de alta parte, intr-o perioada de criza, nu este exclus sa asistam la fuziuni, achizitii sau aliante strategice. De aceea zvonurile nu pot fi evitate.
      Cu Capital putem ramane doar online la un moment dat. Nu este exclus si dorim sa fim pregatiti daca va sosi un asemenea moment. Dar pot sa va spun cu certitudine ca momentul acela e foarte departe. Abia am relansat revista si suntem foarte multumiti de cum a iesit. Aspectul grafic foarte dinamic si abordarea editoriala mai fresh, mai pe intelesul publicului larg. Mie imi face placere sa iau revista acasa si sa mai citesc din ea tot timpul saptamanii.

  • Întrebarea nr. 2 cobra

    În ultima perioadă (un an, un an şi jumătate), măsurile luate de săptămânalul Capital au dus la trasformarea acestuia într-un tabloid, cu articole de slabă calitate, scrise de autori superficiali (ex. Marius Guţă, dar nu e singurul), axat pe câştigarea cititorilor prin concursurile/tombolele organizate (linie începută cu Libertatea), nu prin calitatea articolelor.
    Intenţionaţi să menţineţi aceast trend sau veţi reveni la calitatea articolelor avută cu ani în urmă?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Nu subscriu la descrierea facuta de dumneavoastra articolelor din Capital. Fara indoiala ca reactia dvs. a fost provocata de o chestiune reala. Stim ca nu suntem inca acolo unde ne-am dori. Lucram la asta si va asigur ca editorialul, calitatea articolelor este o prioritate pentru noi.

  • Întrebarea nr. 3 seandokan

    Domnule Serban, ce sa intelegem prin "implicarea in online"?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Exact ce spune formularea. Vom investi bani, timp si eforturi umane in online.

  • Întrebarea nr. 4 marius

    1. Ringier Romania a inregistrat anul trecut cele mai slabe venituri din Europa de Est. De ce?

    2. Ce fel de colaborare sau fuziune aveti in vedere cu Publimedia? Asta va insemna inchiderea unor publicatii sau site-uri ale Ringier sau Publimedia? Concedieri?

    3. Pe ce pariati cand va faceti planuri de implicare in online in acest an? Treceti publicatii din print in online, lansati site-uri noi?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Am inregistrat venituri mai slabe decat de obicei din cauza renuntarii la cateva titluri din portofoliu: TV Mania, TV Satelit si ProSport. Ghidurile TV le editam in continuare si le manageriem noi, dar ele nu se mai regasesc oficial in rezultatul financiar al companiei.
      In treacat mai fie spus, rezultatele Romaniei nu au fost niciodata de top in cadrul Grupului. Asta este piata....

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Am mai spus-o: nu avem nimic in vedere cu Publimedia. Este o companie pe care o respectam si atat.

      Nu avem in vedere sa trecem publicatii pe online exclusiv. Michael Ringier a declarat in conferinta de presa de anul acesta ca doreste sa investeasc in paralel atat in print cat si in online.

  • Întrebarea nr. 5 Olaru Daniel Adrian

    Domnule Serban, ce sanse exista pentru cei cu adevarat profesionisti, care nu au razbatut pin jungla selectiilor si a concursurilor aranjate, pentru a lucra in cadrul Ringier si a-si dovedi valoare in fata unor ”autori superficiali ca Marius Guta si altii”? Unde isi pot depune candidatura si Portofoliul?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Faceti acuzatii transante si, cred eu, fara dovezi la adresa celor care efectueaza procesul de recrutare. Nu cred ca departamentul nostru de HR merita asemenea calificative. Sunt acolo oameni pe care ii respect foarte mult si care se straduiesc sa nu lase prea mult loc pentru subiectivismul sefului direct in ceea ce priveste recrutarea. Va sfatuiesc sa va adresati lor cu incredere. O puteti face chiar prin intermediul site-ului ringier.ro

      In treacat fie spus, trebuie sa verific ce scrie Marius Guta fiindca observ ca a suparat pe multi.

  • Întrebarea nr. 6 nord

    Spuneati ca RIngier are intentia sa se dezvolte tot mai mult in directia online - acest lucru realizandu-se si prin achizitii. Ne puteti spune ce site-uri din internetul romanesc va sunt in atentie? Au mai ramas site-uri interesante de cumparat - dupa primul val de achizitii? Puteti fi concret?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Nu am spus ca ne vom extinde in online prin achizitii. Dar aceasta optiune exista fara indoiala. Sunt convins ca exista multe "prajituri" foarte dezirabile pe platoul cu dulciuri. Dar nu stiu sa va dau acum exemple concrete. Si chiar daca as avea asemenea exemple, sper sa intelegeti ca nu le-as putea divulga.

  • Întrebarea nr. 7 Maria

    De ce ati inchis ziarul Compact?
    in Romania se crede ca din publicitate se scot bani frumosi,in ziar era multa publicitate?De ce nu a fost de ajuns?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Compact este un proiect care ma doare foarte mult, chiar daca nu am fost implicat in el decat in calitate de cititor. Compact va ramane o poveste frumoasa pentru multi bucuresteni, fie ei redactori, calatori cu metroul sau clienti de publicitate. Din nefericire, modelul de afacere nu era viabil pentru Romania. Mai precis, publicitatea exista, dar pretul net per modul nu ne permitea sa ne acoperim costurile de productie si distributie. Poate ca l-am lansat prea devreme. Poate ca timpul unui astfel de ziar va reveni peste cativa ani...

  • Întrebarea nr. 8 Constantin

    Cum este cu concursul de la Libertatea. Se promit premii de 1 milion de euro insa in regulament se specifica faptul ca premiile nerevendicate intr-o zi nu se reporteaza.... cu alte cuvinte la final, tragand linie... milionul nu va fi acordat in totalitate.

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Ringier nu isi incalca promisiunile. Te rog, urmareste concursul si iti promit ca vor exista surprize placute.

  • Întrebarea nr. 9 Adrian Timofte

    1. Adevarul Holding v-a depasit net cu Click!, Click! pt femei si cu Adevarul. Reactiile Ringier au fost f slabe in fata acestei concurente acerbe, care va loveste si la nivel de distributie si tipar. De asemenea, piata spune ca si cu salariile ati ramas in urma. Cat o sa mai stati in asteptare?
    2. Foarte multi jurnalisti buni, dar si profesionisti excelenti din Mkt si Publicitate au parasit Ringier in ultimii 2 ani. Cum va explicati acest exod catre diferiti concurenti? Nu mai reprezinta Ringier un tel pentru atat de multi oameni?
    3. Sunteti unul dintre cei mai vechi tineri angajati ai companiei. Nu a existat si pt dvs tentatia sa plecati?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Nu pot sa confirm faptul ca ne-au depasit concurentii. Asta se va vedea doar dupa ce vor fi disponibile rezultatele auditate de BRAT. Asta este regula pietei.
      Reactiile Ringier sunt in conformitate cu strategia stabilita. Va rog sa intelegeti ca meciul nu s-a terminat si nu as dori sa va impartasesc schemele de joc. Urmariti partida pana la fluierul final si apoi comentam unde am facut bine sau unde am gresit.

      Regret plecarea unora dintre oameni, o inteleg pe a altora.... Este o relatie complexa intre o companie si angajatii ei. Ne propunem sa tratam angajatii nostri ca pe niste parteneri. Uneori, insa, obiectivele partenerilor nu coincid si atunci apare fie un compromis, fie despartirea. Dar nu e ca intr-un cuplu, povestea cu ciorba reincalzita. Avem foarte multi angajati care au plecat la un moment dat si apoi s-au intors.

      As minti daca as spune ca nu a existat niciodata tentatia sa plec. cred ca am explicat mai sus cum stau lucrurile.

  • Întrebarea nr. 10 Dobrescu Marian

    Domnule Serban,

    1. Credeti ca brandul EVZ va supravietui in cazul in care Ringier va renunta la editia print a ziarului? Analizati aceasta posibilitate?

    2. Inteleg ca formatul EVZ se va micsora destul de mult (cat cel al Libertatea). Ati facut un studiu care sa analizeze daca cititorii vor mai cumpara ziarul sau daca vor mai acorda credibilitate unui ziar de dimensiuni atat de mici (tabloide)?

    Va multumesc!

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Cred ca brandul EVZ are cele mai mari sanse de supravietuire in mediul online. Dar asta nu este un dat. E nevoie de multa munca, inteligenta si investitii financiare. Sper ca suntem capabili sa sustinem acest proiect. Am incredere in colegii mei, in potenta financiara a companiei si in inteligenta si flerul directorului nostru general, domnul Marius Hagger.

      Nu a fost luata nici o decizie cu privire la formatul Evenimentului. Nu excludem optiunea unui format compact, dar nu am luat aceasta decizie.

  • Întrebarea nr. 11 claudiu

    Buna ziua,

    Cand intentionati concret sa incepeti serios business-ul online? Stiu ca si acum exista prezenta, insa ma refer la monetizarea ampla a capitalului de cititori prin dezvoltarea pe zona de servicii online, prin transferul awarness-ului unui brand ca si "Capital" (inainte sa piarda tot avansul in favoarea publicatiilor similare din Media Pro, Realitatea, Intact) catre alte proiecte online si creearea astfel a unor polide atragere a unor bugete de promovare semnificative din online.

    Nu sunt in masura sa dau sfaturi dar lumea se misca repede, numarul de utilizatori internet este pe la 7.4 milioane, viitorul e si acesta chiar daca e greu sa il acceptam. Dupa declaratiile dvs. ma bucuram ca inca un grup mare face pasul real catre new media, asa cum trebuie, cu bugete de investitii cu achizitii de proiecte existente, asa cum se face un business, insa intrebarea e ....cand veti incepe ....pe bune ?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Am inceput deja "pe bune" de ceva timp. Lucram insa la fundatie, deocamdata. Asta e in subteran, nu se vede, dar de asta depinde cat de inalt va fi blocul. Sper ca partea vizibila sa se inalte deja de anul acesta....

  • Întrebarea nr. 12 dragos

    Cu cat credti ca va scadea in 2009 volumul de incasari publicitare in massmedia din rRomania (print, TV, radio, internet, outdoor, indoor)? Pentru anul 2010 cum arata prognoza dvstra? Multumesc

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Nu avem o prognoza pentru 2009, cu atat mai putin pentru 2010. Deocamdata lucram cu scenarii. Pot sa va spun doar ca aceste scenarii depind foarte mult de prestatia Guvernului Boc. Sa vedem ce masuri vor aparea si cum vor influenta ele economia. Deabia dupa ce vor exista cateva certitudini la nivel politic putem estima cum va reactiona economia, mediul de afaceri privat care infuenteaza direct piata de publicitate. Suntem, insa, mai degraba "conservative"...

  • Întrebarea nr. 13 marius iancu

    Imi plac ziarele de sport si le urmaresc. Gazeta sporturilor de azi de la Voiculescu seamana cu cea de acum 10 ani de la Ringier, dupa ce a trecut prin numeroase schimbari intre timp. Stiu ca pe vremea cand erati la Ringier erati implicat. Nu cumva presa merge inapoi?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Eram chiar redactorul sef al gazetei, la vremea respectiva. Conceptul editorial de acum zece ani imi apartine. Se pare ca am facut-o mult prea devreme. Sau nu am implementat cum trebuie. Tot respectul pentru rezultatele lui Catalin Tolontan, pe care l-am considerat mereu un foarte bun ziarist (nu doar de sport). Regret ca nu am apucat sa lucram impreuna, desi mi-am dorit. Iar el stie asta... :-)

  • Întrebarea nr. 14 gator

    de ce site-urile ringier.ch, ringier.com se deschid cu fundal sonor? nu le-a spus nimeni sefilor din Elvetia ca forma asta intruziva de abordare a userului este o bila neagra pentru firma?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Ringfier este un conglomerat care include tipografi, oameni de presa scrisa, de tv si oameni de online. E greu sa armonizezi toate astea. Site-ul de corporatie trebuie sa-i reprezinte si multumeasca pe toti. Cred ca asta e motivul.
      Personal, nu-mi place sa fiu deranjat de sonor cand intru pe un site.

  • Întrebarea nr. 15 carla v

    Ce ne puteti spune despre revistele detinute de Ringier? Stiu ca aveti o multime. Merg bine?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Draga Carla, asta este un mare of pentru mine. Nu avem destule reviste, as fi dorit sa fie mai multe. Asta fiindca am condus vreo 7 ani divizia de reviste si m-am "batut" pentru bugete de lansari in fiecare dintre acesti ani. Ca sa revin la intrebare, revistele merg mult mai bine dacat ziarele. Sunt mult mai stabile si mai imune la migrarea publicului de presa scrisa catre alte medii (televiziuni de stiri si online).

  • Întrebarea nr. 16 Raluska

    Care au fost ultimele subiecte interesante pe care le-ati citit in Evenimentul Zilei si Capital?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Scurt, din memorie: Azi, candidatura lui Basescu si saptamana trecuta, decalajul economic dintre Romania si restul tarilor UE.

  • Întrebarea nr. 17 Iulian Comanescu

    Aţi publicat azi nişte notiţe de-ale lui Traian Băsescu, în care preşedintele zice ceva despre candidatură, aici: L-am prins cu candidatura!

    Pornind de la o posibilă confuzie a unui cuvânt, Traian Băsescu a numit EVZ "ziarul cu găina care naşte pui vii". Cum comentezi? Cât mai contează trecutul?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Cum sa comentez? Este o realitate din trecutul acestui ziar. probabil asta va fi reactia de fiecare data cand cuiva nu-i convine ceva in ziar.
      Pentru ca tot mi-ai pus intrebarea, o amintie simpatica: in urma cu multi ani, Evenimentul interpreta partitura de ziar tabloid al Romaniei, iar Libertatea avea tempo de ziar serios. Acum e exact pe dos. Misterioase sunt caile Domnului.... :-)

  • Întrebarea nr. 18 mihnea

    Cati angajati sunt in momentul de fata la Ringier? Mai aveti in vedere concedieri?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Nu am in memorie cifra exacta. Suntem peste 600, oricum. Nu avem in vedere concedieri iminente. Dimpotriva, daca ne ies pasientele vom vorbi despre angajari...

  • Întrebarea nr. 19 miruna neagu

    Aveti in intentie sa lansati vreun titlu nou pe piata saptamanalelor? Ma refer la news/current affairs

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Nu cred ca este momentul lansarilor. Mai degraba al achizitiilor. Banii din piata sunt prea putini pentru ca sa-i hraneasca pe toti cei care exista deja...

  • Întrebarea nr. 20 xy

    Moare presa tiparita? Care mai sunt sansele ei in fata online-ului?
    In acelasi timp, credeti ca din cauza crizei presa a devenit mai vulnerabila la cerintele publicitarilor, de la anumite subiecte sau abordari impuse de ei si pana la reclame care schimba complet fata unui ziar, asa cum s-a intamplat cu editia GSP branduita Cosmote?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Daca as avea raspunsul la prima ta intrebare as fi cu siguranta un guru. Nu este cazul. Ca sa nu te las fara raspuns, citez tot din Michael Ringier (aproximativ): "deocamdata online-ul nu poate raspunde nevoii de incredere pe care o ofera ziarele".
      Da, publicitate impune schimbari ale regulilor jocului. Ramane pentru fiecare publisher sa stabileasca unde se afla granita intre abordare creativa si prostitutie (pardon my french).

  • Întrebarea nr. 21 doru

    spuneti mai sus ca nu stiati in ce va bagati cand ati pornit compact-ul. pai nu ati invatat nimic din experienta metrobus?

    de ce pe celelalte doua ziare gratuite din bucuresti, adevarul de seara si ring le pot sustine trusturile si pe compact nu a putut ringier sa-l sustina? asta nu da un semnal prost cu privire la situatia financiara a trustului in ansamblu?

    • 0 (0 voturi)    
      Claudiu Serban

      Metrobus a fost un alt fel de proiect intr-un cu totul alt moment. Nu putem sa comparam cu proiectul Compact.
      Stiam insa in ce ne bagam. Ceea ce nu puteam estima de la bun inceput este cum va reactiona piata de publicitate si cum vor arata demograficele acestui ziar.

      Referitor la celelalte ziare gratuite, este treaba fiecarui editor sa creada in propriul plan de afaceri.

      Referitor la oprirea investitiei, nu cred ca e un semnal prost despre situatia financiara. Asta a fost prezentata in mod cat se poate de transparent la conferinta de presa anuala de catre Michael Ringier, conform treditie. Face asta an de an desi nu este obligat. Daca veti studia rezultatele financiare ale Grupului veti vedea ca sunt foarte bune (avan in vedere criza).

      Faptul ca tu nu-ti cumperi un anumit produs nu inseamna neaparat ca nu ai bani sa o faci. Poate vrei sa dai banii pe altceva...









3440 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    zvonuri si planuri (Miercuri, 27 mai 2009, 0:27)

    Mihai [anonim]

    1. Domnule Serban, puteti confirma zvonurile celor de la intact potrivit carora pregatiti un soi de alianta/parteneriat/achizitie cu cei de la MediaPro?

    2. Ce se mai aude cu Capital? Ramaneti doar pe online? Personal va spun ca nu ar fi o idee rea, dat fiind ca site-ul este bine intretinut.
    • 0 (0 voturi)    
      ... pt Mihai (Miercuri, 27 mai 2009, 13:08)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Nu pot confirma nimic in ceea ce priveste Media Pro. Sunt doar zvonuri. Pe de alta parte, intr-o perioada de criza, nu este exclus sa asistam la fuziuni, achizitii sau aliante strategice. De aceea zvonurile nu pot fi evitate.
      Cu Capital putem ramane doar online la un moment dat. Nu este exclus si dorim sa fim pregatiti daca va sosi un asemenea moment. Dar pot sa va spun cu certitudine ca momentul acela e foarte departe. Abia am relansat revista si suntem foarte multumiti de cum a iesit. Aspectul grafic foarte dinamic si abordarea editoriala mai fresh, mai pe intelesul publicului larg. Mie imi face placere sa iau revista acasa si sa mai citesc din ea tot timpul saptamanii.
  • 0 (0 voturi)    
    Jurnalism de calitate (Miercuri, 27 mai 2009, 6:17)

    cobra [anonim]

    În ultima perioadă (un an, un an şi jumătate), măsurile luate de săptămânalul Capital au dus la trasformarea acestuia într-un tabloid, cu articole de slabă calitate, scrise de autori superficiali (ex. Marius Guţă, dar nu e singurul), axat pe câştigarea cititorilor prin concursurile/tombolele organizate (linie începută cu Libertatea), nu prin calitatea articolelor.
    Intenţionaţi să menţineţi aceast trend sau veţi reveni la calitatea articolelor avută cu ani în urmă?
    • 0 (0 voturi)    
      ...pentru cobra (Miercuri, 27 mai 2009, 13:11)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui cobra

      Nu subscriu la descrierea facuta de dumneavoastra articolelor din Capital. Fara indoiala ca reactia dvs. a fost provocata de o chestiune reala. Stim ca nu suntem inca acolo unde ne-am dori. Lucram la asta si va asigur ca editorialul, calitatea articolelor este o prioritate pentru noi.
    • 0 (0 voturi)    
      jurnalism print vs online (Miercuri, 27 mai 2009, 15:04)

      Valix [anonim] i-a raspuns lui cobra

      Sunt convins ca Caludiu Serban nu a avut timpul necesar sa va explice ca site-ul capital.ro este creat si editat de o divizie separata, cu jurnalistii proprii si ierarhie proprie. Capital Online doar gazduieste editia print a Capital (si nu completa). Nici un jurnalist de la online nu scrie in Capital. Daca vreti jurnalism "la calitatea articolelor avuta cu ani in urma" puneti mana si cumparati ziarul!
  • 0 (0 voturi)    
    1. (Miercuri, 27 mai 2009, 7:36)

    seandokan [anonim]

    Domnule Serban, ce sa intelegem prin "implicarea in online"?
    • 0 (0 voturi)    
      ... pt seandokan (Miercuri, 27 mai 2009, 13:12)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui seandokan

      Exact ce spune formularea. Vom investi bani, timp si eforturi umane in online.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebari (Miercuri, 27 mai 2009, 7:38)

    marius [anonim]

    1. Ringier Romania a inregistrat anul trecut cele mai slabe venituri din Europa de Est. De ce?

    2. Ce fel de colaborare sau fuziune aveti in vedere cu Publimedia? Asta va insemna inchiderea unor publicatii sau site-uri ale Ringier sau Publimedia? Concedieri?

    3. Pe ce pariati cand va faceti planuri de implicare in online in acest an? Treceti publicatii din print in online, lansati site-uri noi?
    • 0 (0 voturi)    
      ...pt marius (Miercuri, 27 mai 2009, 13:15)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius

      Am inregistrat venituri mai slabe decat de obicei din cauza renuntarii la cateva titluri din portofoliu: TV Mania, TV Satelit si ProSport. Ghidurile TV le editam in continuare si le manageriem noi, dar ele nu se mai regasesc oficial in rezultatul financiar al companiei.
      In treacat mai fie spus, rezultatele Romaniei nu au fost niciodata de top in cadrul Grupului. Asta este piata....
    • 0 (0 voturi)    
      ... tot marius (Miercuri, 27 mai 2009, 13:18)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius

      Am mai spus-o: nu avem nimic in vedere cu Publimedia. Este o companie pe care o respectam si atat.

      Nu avem in vedere sa trecem publicatii pe online exclusiv. Michael Ringier a declarat in conferinta de presa de anul acesta ca doreste sa investeasc in paralel atat in print cat si in online.
  • 0 (0 voturi)    
    Profesionalisti (Miercuri, 27 mai 2009, 9:35)

    Olaru Daniel Adrian [anonim]

    Domnule Serban, ce sanse exista pentru cei cu adevarat profesionisti, care nu au razbatut pin jungla selectiilor si a concursurilor aranjate, pentru a lucra in cadrul Ringier si a-si dovedi valoare in fata unor ”autori superficiali ca Marius Guta si altii”? Unde isi pot depune candidatura si Portofoliul?
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru Olaru Daniel Adrian (Miercuri, 27 mai 2009, 13:23)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Olaru Daniel Adrian

      Faceti acuzatii transante si, cred eu, fara dovezi la adresa celor care efectueaza procesul de recrutare. Nu cred ca departamentul nostru de HR merita asemenea calificative. Sunt acolo oameni pe care ii respect foarte mult si care se straduiesc sa nu lase prea mult loc pentru subiectivismul sefului direct in ceea ce priveste recrutarea. Va sfatuiesc sa va adresati lor cu incredere. O puteti face chiar prin intermediul site-ului ringier.ro

      In treacat fie spus, trebuie sa verific ce scrie Marius Guta fiindca observ ca a suparat pe multi.
  • 0 (0 voturi)    
    site-uri interesante (Miercuri, 27 mai 2009, 10:06)

    nord [anonim]

    Spuneati ca RIngier are intentia sa se dezvolte tot mai mult in directia online - acest lucru realizandu-se si prin achizitii. Ne puteti spune ce site-uri din internetul romanesc va sunt in atentie? Au mai ramas site-uri interesante de cumparat - dupa primul val de achizitii? Puteti fi concret?
    • 0 (0 voturi)    
      ...pentru nord (Miercuri, 27 mai 2009, 13:26)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui nord

      Nu am spus ca ne vom extinde in online prin achizitii. Dar aceasta optiune exista fara indoiala. Sunt convins ca exista multe "prajituri" foarte dezirabile pe platoul cu dulciuri. Dar nu stiu sa va dau acum exemple concrete. Si chiar daca as avea asemenea exemple, sper sa intelegeti ca nu le-as putea divulga.
  • 0 (0 voturi)    
    Compact (Miercuri, 27 mai 2009, 11:54)

    Maria [anonim]

    De ce ati inchis ziarul Compact?
    in Romania se crede ca din publicitate se scot bani frumosi,in ziar era multa publicitate?De ce nu a fost de ajuns?
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru Maria (Miercuri, 27 mai 2009, 13:29)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Compact este un proiect care ma doare foarte mult, chiar daca nu am fost implicat in el decat in calitate de cititor. Compact va ramane o poveste frumoasa pentru multi bucuresteni, fie ei redactori, calatori cu metroul sau clienti de publicitate. Din nefericire, modelul de afacere nu era viabil pentru Romania. Mai precis, publicitatea exista, dar pretul net per modul nu ne permitea sa ne acoperim costurile de productie si distributie. Poate ca l-am lansat prea devreme. Poate ca timpul unui astfel de ziar va reveni peste cativa ani...
  • 0 (0 voturi)    
    Concurs Libertatea (Miercuri, 27 mai 2009, 12:07)

    Constantin [anonim]

    Cum este cu concursul de la Libertatea. Se promit premii de 1 milion de euro insa in regulament se specifica faptul ca premiile nerevendicate intr-o zi nu se reporteaza.... cu alte cuvinte la final, tragand linie... milionul nu va fi acordat in totalitate.
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru Constantin (Miercuri, 27 mai 2009, 13:31)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Constantin

      Ringier nu isi incalca promisiunile. Te rog, urmareste concursul si iti promit ca vor exista surprize placute.
  • 0 (0 voturi)    
    Concurenta (Miercuri, 27 mai 2009, 12:14)

    Adrian Timofte [anonim]

    1. Adevarul Holding v-a depasit net cu Click!, Click! pt femei si cu Adevarul. Reactiile Ringier au fost f slabe in fata acestei concurente acerbe, care va loveste si la nivel de distributie si tipar. De asemenea, piata spune ca si cu salariile ati ramas in urma. Cat o sa mai stati in asteptare?
    2. Foarte multi jurnalisti buni, dar si profesionisti excelenti din Mkt si Publicitate au parasit Ringier in ultimii 2 ani. Cum va explicati acest exod catre diferiti concurenti? Nu mai reprezinta Ringier un tel pentru atat de multi oameni?
    3. Sunteti unul dintre cei mai vechi tineri angajati ai companiei. Nu a existat si pt dvs tentatia sa plecati?
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru Adrian Timofte (Miercuri, 27 mai 2009, 13:37)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adrian Timofte

      Nu pot sa confirm faptul ca ne-au depasit concurentii. Asta se va vedea doar dupa ce vor fi disponibile rezultatele auditate de BRAT. Asta este regula pietei.
      Reactiile Ringier sunt in conformitate cu strategia stabilita. Va rog sa intelegeti ca meciul nu s-a terminat si nu as dori sa va impartasesc schemele de joc. Urmariti partida pana la fluierul final si apoi comentam unde am facut bine sau unde am gresit.

      Regret plecarea unora dintre oameni, o inteleg pe a altora.... Este o relatie complexa intre o companie si angajatii ei. Ne propunem sa tratam angajatii nostri ca pe niste parteneri. Uneori, insa, obiectivele partenerilor nu coincid si atunci apare fie un compromis, fie despartirea. Dar nu e ca intr-un cuplu, povestea cu ciorba reincalzita. Avem foarte multi angajati care au plecat la un moment dat si apoi s-au intors.

      As minti daca as spune ca nu a existat niciodata tentatia sa plec. cred ca am explicat mai sus cum stau lucrurile.
  • 0 (0 voturi)    
    evz online/tabloidizare (Miercuri, 27 mai 2009, 12:25)

    Dobrescu Marian [anonim]

    Domnule Serban,

    1. Credeti ca brandul EVZ va supravietui in cazul in care Ringier va renunta la editia print a ziarului? Analizati aceasta posibilitate?

    2. Inteleg ca formatul EVZ se va micsora destul de mult (cat cel al Libertatea). Ati facut un studiu care sa analizeze daca cititorii vor mai cumpara ziarul sau daca vor mai acorda credibilitate unui ziar de dimensiuni atat de mici (tabloide)?

    Va multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru Dobrescu Marian (Miercuri, 27 mai 2009, 13:41)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dobrescu Marian

      Cred ca brandul EVZ are cele mai mari sanse de supravietuire in mediul online. Dar asta nu este un dat. E nevoie de multa munca, inteligenta si investitii financiare. Sper ca suntem capabili sa sustinem acest proiect. Am incredere in colegii mei, in potenta financiara a companiei si in inteligenta si flerul directorului nostru general, domnul Marius Hagger.

      Nu a fost luata nici o decizie cu privire la formatul Evenimentului. Nu excludem optiunea unui format compact, dar nu am luat aceasta decizie.
  • 0 (0 voturi)    
    New media pe bune...de cand? (Miercuri, 27 mai 2009, 12:32)

    claudiu [anonim]

    Buna ziua,

    Cand intentionati concret sa incepeti serios business-ul online? Stiu ca si acum exista prezenta, insa ma refer la monetizarea ampla a capitalului de cititori prin dezvoltarea pe zona de servicii online, prin transferul awarness-ului unui brand ca si "Capital" (inainte sa piarda tot avansul in favoarea publicatiilor similare din Media Pro, Realitatea, Intact) catre alte proiecte online si creearea astfel a unor polide atragere a unor bugete de promovare semnificative din online.

    Nu sunt in masura sa dau sfaturi dar lumea se misca repede, numarul de utilizatori internet este pe la 7.4 milioane, viitorul e si acesta chiar daca e greu sa il acceptam. Dupa declaratiile dvs. ma bucuram ca inca un grup mare face pasul real catre new media, asa cum trebuie, cu bugete de investitii cu achizitii de proiecte existente, asa cum se face un business, insa intrebarea e ....cand veti incepe ....pe bune ?
    • 0 (0 voturi)    
      ...pentru claudiu (Miercuri, 27 mai 2009, 13:43)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui claudiu

      Am inceput deja "pe bune" de ceva timp. Lucram insa la fundatie, deocamdata. Asta e in subteran, nu se vede, dar de asta depinde cat de inalt va fi blocul. Sper ca partea vizibila sa se inalte deja de anul acesta....
  • 0 (0 voturi)    
    Salut (Miercuri, 27 mai 2009, 12:52)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    O să fim punctuali. Ne încordăm muşchii deja.
  • 0 (0 voturi)    
    Salut! (Miercuri, 27 mai 2009, 13:03)

    Claudiu Serban [hotnews.ro]

    Ziua buna, tuturor! Salut, Iulian!
  • 0 (0 voturi)    
    publicitate (Miercuri, 27 mai 2009, 13:22)

    dragos [anonim]

    Cu cat credti ca va scadea in 2009 volumul de incasari publicitare in massmedia din rRomania (print, TV, radio, internet, outdoor, indoor)? Pentru anul 2010 cum arata prognoza dvstra? Multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru dragos (Miercuri, 27 mai 2009, 13:48)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui dragos

      Nu avem o prognoza pentru 2009, cu atat mai putin pentru 2010. Deocamdata lucram cu scenarii. Pot sa va spun doar ca aceste scenarii depind foarte mult de prestatia Guvernului Boc. Sa vedem ce masuri vor aparea si cum vor influenta ele economia. Deabia dupa ce vor exista cateva certitudini la nivel politic putem estima cum va reactiona economia, mediul de afaceri privat care infuenteaza direct piata de publicitate. Suntem, insa, mai degraba "conservative"...
  • 0 (0 voturi)    
    sport (Miercuri, 27 mai 2009, 13:25)

    marius iancu [anonim]

    Imi plac ziarele de sport si le urmaresc. Gazeta sporturilor de azi de la Voiculescu seamana cu cea de acum 10 ani de la Ringier, dupa ce a trecut prin numeroase schimbari intre timp. Stiu ca pe vremea cand erati la Ringier erati implicat. Nu cumva presa merge inapoi?
    • 0 (0 voturi)    
      ... marius iancu (Miercuri, 27 mai 2009, 13:51)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius iancu

      Eram chiar redactorul sef al gazetei, la vremea respectiva. Conceptul editorial de acum zece ani imi apartine. Se pare ca am facut-o mult prea devreme. Sau nu am implementat cum trebuie. Tot respectul pentru rezultatele lui Catalin Tolontan, pe care l-am considerat mereu un foarte bun ziarist (nu doar de sport). Regret ca nu am apucat sa lucram impreuna, desi mi-am dorit. Iar el stie asta... :-)
  • 0 (0 voturi)    
    ringier (Miercuri, 27 mai 2009, 13:28)

    gator [anonim]

    de ce site-urile ringier.ch, ringier.com se deschid cu fundal sonor? nu le-a spus nimeni sefilor din Elvetia ca forma asta intruziva de abordare a userului este o bila neagra pentru firma?
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru gator (Miercuri, 27 mai 2009, 13:54)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui gator

      Ringfier este un conglomerat care include tipografi, oameni de presa scrisa, de tv si oameni de online. E greu sa armonizezi toate astea. Site-ul de corporatie trebuie sa-i reprezinte si multumeasca pe toti. Cred ca asta e motivul.
      Personal, nu-mi place sa fiu deranjat de sonor cand intru pe un site.
  • 0 (0 voturi)    
    reviste (Miercuri, 27 mai 2009, 13:33)

    carla v [anonim]

    Ce ne puteti spune despre revistele detinute de Ringier? Stiu ca aveti o multime. Merg bine?
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru carla (Miercuri, 27 mai 2009, 13:57)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui carla v

      Draga Carla, asta este un mare of pentru mine. Nu avem destule reviste, as fi dorit sa fie mai multe. Asta fiindca am condus vreo 7 ani divizia de reviste si m-am "batut" pentru bugete de lansari in fiecare dintre acesti ani. Ca sa revin la intrebare, revistele merg mult mai bine dacat ziarele. Sunt mult mai stabile si mai imune la migrarea publicului de presa scrisa catre alte medii (televiziuni de stiri si online).
  • 0 (0 voturi)    
    subiecte interesante (Miercuri, 27 mai 2009, 13:36)

    Raluska [anonim]

    Care au fost ultimele subiecte interesante pe care le-ati citit in Evenimentul Zilei si Capital?
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru raluska (Miercuri, 27 mai 2009, 13:58)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Raluska

      Scurt, din memorie: Azi, candidatura lui Basescu si saptamana trecuta, decalajul economic dintre Romania si restul tarilor UE.
  • 0 (0 voturi)    
    Şi eu cu o întrebare despre Evenimentul zilei (Miercuri, 27 mai 2009, 13:38)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Aţi publicat azi nişte notiţe de-ale lui Traian Băsescu, în care preşedintele zice ceva despre candidatură, aici: L-am prins cu candidatura!

    Pornind de la o posibilă confuzie a unui cuvânt, Traian Băsescu a numit EVZ "ziarul cu găina care naşte pui vii". Cum comentezi? Cât mai contează trecutul?
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru Iulian (cel roz) (Miercuri, 27 mai 2009, 14:02)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      Cum sa comentez? Este o realitate din trecutul acestui ziar. probabil asta va fi reactia de fiecare data cand cuiva nu-i convine ceva in ziar.
      Pentru ca tot mi-ai pus intrebarea, o amintie simpatica: in urma cu multi ani, Evenimentul interpreta partitura de ziar tabloid al Romaniei, iar Libertatea avea tempo de ziar serios. Acum e exact pe dos. Misterioase sunt caile Domnului.... :-)
  • 0 (0 voturi)    
    Conflict de interese (Miercuri, 27 mai 2009, 13:43)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    A, am uitat să menţionez şi aici, deşi e de notorietate: scriu sâmbăta în "Evenimentul zilei", adică la Ringier, unde este Claudiu director general-adjunct. Asta ca să fim mai catolici decât Papa.
  • 0 (0 voturi)    
    concedieri (Miercuri, 27 mai 2009, 13:45)

    mihnea [anonim]

    Cati angajati sunt in momentul de fata la Ringier? Mai aveti in vedere concedieri?
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru mihnea (Miercuri, 27 mai 2009, 14:04)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihnea

      Nu am in memorie cifra exacta. Suntem peste 600, oricum. Nu avem in vedere concedieri iminente. Dimpotriva, daca ne ies pasientele vom vorbi despre angajari...
  • 0 (0 voturi)    
    dezvoltare viitoare (Miercuri, 27 mai 2009, 13:47)

    miruna neagu [anonim]

    Aveti in intentie sa lansati vreun titlu nou pe piata saptamanalelor? Ma refer la news/current affairs
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru miruna neagu (Miercuri, 27 mai 2009, 14:06)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui miruna neagu

      Nu cred ca este momentul lansarilor. Mai degraba al achizitiilor. Banii din piata sunt prea putini pentru ca sa-i hraneasca pe toti cei care exista deja...
  • 0 (0 voturi)    
    print (Miercuri, 27 mai 2009, 13:52)

    xy [anonim]

    Moare presa tiparita? Care mai sunt sansele ei in fata online-ului?
    In acelasi timp, credeti ca din cauza crizei presa a devenit mai vulnerabila la cerintele publicitarilor, de la anumite subiecte sau abordari impuse de ei si pana la reclame care schimba complet fata unui ziar, asa cum s-a intamplat cu editia GSP branduita Cosmote?
    • 0 (0 voturi)    
      ... pentru xy (Miercuri, 27 mai 2009, 14:09)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui xy

      Daca as avea raspunsul la prima ta intrebare as fi cu siguranta un guru. Nu este cazul. Ca sa nu te las fara raspuns, citez tot din Michael Ringier (aproximativ): "deocamdata online-ul nu poate raspunde nevoii de incredere pe care o ofera ziarele".
      Da, publicitate impune schimbari ale regulilor jocului. Ramane pentru fiecare publisher sa stabileasca unde se afla granita intre abordare creativa si prostitutie (pardon my french).
  • 0 (0 voturi)    
    compact (Miercuri, 27 mai 2009, 14:06)

    doru [anonim]

    spuneti mai sus ca nu stiati in ce va bagati cand ati pornit compact-ul. pai nu ati invatat nimic din experienta metrobus?

    de ce pe celelalte doua ziare gratuite din bucuresti, adevarul de seara si ring le pot sustine trusturile si pe compact nu a putut ringier sa-l sustina? asta nu da un semnal prost cu privire la situatia financiara a trustului in ansamblu?
    • 0 (0 voturi)    
      ...pt doru (Miercuri, 27 mai 2009, 14:16)

      Claudiu Serban [hotnews.ro] i-a raspuns lui doru

      Metrobus a fost un alt fel de proiect intr-un cu totul alt moment. Nu putem sa comparam cu proiectul Compact.
      Stiam insa in ce ne bagam. Ceea ce nu puteam estima de la bun inceput este cum va reactiona piata de publicitate si cum vor arata demograficele acestui ziar.

      Referitor la celelalte ziare gratuite, este treaba fiecarui editor sa creada in propriul plan de afaceri.

      Referitor la oprirea investitiei, nu cred ca e un semnal prost despre situatia financiara. Asta a fost prezentata in mod cat se poate de transparent la conferinta de presa anuala de catre Michael Ringier, conform treditie. Face asta an de an desi nu este obligat. Daca veti studia rezultatele financiare ale Grupului veti vedea ca sunt foarte bune (avan in vedere criza).

      Faptul ca tu nu-ti cumperi un anumit produs nu inseamna neaparat ca nu ai bani sa o faci. Poate vrei sa dai banii pe altceva...
  • 0 (0 voturi)    
    Mulţumiri şi la revedere (Miercuri, 27 mai 2009, 14:29)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Stay tuned pentru ce-o să reiasă din discuţia din studio. Ne vedem la proxima ocazie, mulţumesc.
  • 0 (0 voturi)    
    La revedere! (Miercuri, 27 mai 2009, 14:30)

    Claudiu Serban [hotnews.ro]

    Noi si noi succese tuturor! :-)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri