Emisiunile de tip reality-show au cel mai mare succes la export, in randul programelor de televiziune produse in Europa, potrivit unui nou studiu dat publicitatii saptamana aceasta si citat de EUobserver.com. Acesta mai arata ca, in prezent, "anumite canale" din opt tari membre UE, inclusiv Romania, nu respecta inca reglementarile comunitare potrivit carora cea mai mare parte a grilei de programe trebuie sa fie dedicata productiilor europene.

Potrivit studiului independent realizat pentru Comisia Europeana si citat de EUObserver.com:

  • Persista "deficitul semnificativ al balantei comerciale" in privinta programelor TV, intre Europa si restul lumii
  • Programele produse in Europa au acoperit, in 2007, 74% din timpul petrecut in fata televizoarelor de cetatenii UE, iar productiile europene independente - 33,4%
  • Aproape toate televiziunile europene au achizitionat programe populare realizate in SUA - atat seriale, cat si filme, crescand totodata si numarul de programe importate din Asia
  • Formatele europene, provenind indeosebi din Marea Britanie si Olanda, devin tot mai populare in SUA
  • "Anumite canale" din Romania, Belgia, Estonia, Irlanda, Italia, Polonia, Suedia si Marea Britanie nu respecta inca reglementarile UE potrivit carora productiile europene trebuie sa acopere peste 50% din grila de programe, iar productiile europene independente - cel putin 10% din grila.

Vezi raportul complet aici