Radio ZU, postul lansat toamna trecuta de trustul Intact, este cel mai ascultat post in Bucuresti, potrivit Studiului de Audienta Radio - valul de primavara. Este primul studiu de audienta in care figureaza acest post, unde vedete principale sunt Mihai Morar si Daniel Buzdugan, plecati in urma cu un an de la Radio 21. La nivel urban, cel mai ascultat post este Romania Actualitati, urmat de Europa FM, care au detronat Kiss FM - liderul valului anterior al SAR.

In Bucuresti, Radio 21 cade pe locul trei, dupa Radio ZU si Radio Romania Actualitati, iar in topul celor mai ascultate posturi la nivel urban, in intreaga tara, Radio 21 (pe locul 4, la valul precedent) ajunge pe locul 5, dupa Radio ZU.

Comparativ cu valul precedent, aferent toamnei 2008, singurul post care nu inregistreaza scaderi de audienta este Pro FM, care a crescut usor. Cele mai mari scaderi le inregistreaza Radio 21 si Kiss FM, care au acelasi format ca Radio ZU. Intra direct in "top 10" Radio ZU, iar un alt post nou, Realitatea FM, intra in clasament pe locul 11, depasind Radio Guerrilla (locul 12). La nivel urban, cele mai ascultate zece posturi inregistreaza scaderi moderate de audienta.

Top 10 la nivel urban (numar mediu de ascultatori/cota de piata):

  • Romania Actualitati - 1.317.400 - 16,6%
  • Europa FM - 1.296.000 - 15%
  • Kiss FM - 1.293.300 - 12,6%
  • Radio ZU - 907.800 - 8,6%
  • Radio 21 - 824.000 - 7,7%
  • Radio Romania Regional - 621.100 - 7,4% (reteaua de radiouri publice locale si regionale)
  • Pro FM - 542.700 - 5,3%
  • Antena Satelor - 212.000 -3,6%
  • InfoPro - 187.500 - 2,1%
  • Magic FM - 165.300 - 1,6%

Top 10 pentru Bucuresti (numar mediu de ascultatori/cota de piata):

  • Radio ZU - 261.800 - 14,2%
  • Romania Actualitati - 235.800 - 18,7%
  • Radio 21 - 222.100 - 11,3%
  • Kiss FM - 186.100 - 9,8%
  • Pro FM - 114.200 - 5,9%
  • Europa FM - 102.300 - 6,3%
  • Romantic FM - 95.000 - 6,5%
  • Magic FM - 69.400 - 4,2%
  • Vibe FM - 54.700 - 3%
  • Antena Satelor - 52.500 - 4,8%

Nou intrat - locul 11: Realitatea FM - 35.400 - 2,5%

Studiul de Audienta Radio a fost realizat in perioada 12 ianuarie - 12 aprilie 2009, masurarea audientei facandu-se pe baza metodei rememorarii audientei din ziua precedenta. Afla mai mult despre rezultatele studiului si cum a fost realizat acesta aici