Publicitatea in ziarele nationale din Romania a scazut in medie cu 66% in primele patru luni ale acestui an fata de aceeasi perioada a lui 2008, potrivit evaluarilor departamentului de cercetare al Gazetei Sporturilor, citate, marti, de Catalin Tolontan pe blogul sau.

Potrivit sursei citate, "scaderea pietei de publicitate in ziarele din Romania este mai mare decat cifra de 50% vehiculata pana acum", dupa cum reiese din analiza Gazetei Sporturilor asupra publicitatii in primele zece ziare din Romania, din punct de vedere al datelor de audienta furnizate de SNA, si in alte 11 titluri monitorizate de firma de cercetare si monitorizare AlfaCont.

Din informatiile HotNews.ro, cele mai mari scaderi - cu pana la 15 puncte procentuale mai mari, pe alocuri, decat media de 66% - le-ar inregistra ziarele quality si cele financiare, sub medie situandu-se ziarele tabloide, in timp ce Gazeta Sporturilor ar avea o scadere de circa 50% fata de primele patru luni ale anului trecut. O problema general valabila este disparitia aproape completa a publicitatii din suplimentele ziarelor nationale.

Catalin Tolontan descrie pe blogul sau cum au fost facute aceste evaluari: "S-au eliminat barterele media, machetele cu cost zero si promovarea din interiorul grupurilor de presa. Ratecardul a fost transformat in net prin calibrari bazate pe informatii incrucisate de la publisheri si dinspre agentii".

Citeste mai mult pe blogul lui Catalin Tolontan