Titluri foarte cunoscute din presa scrisa britanica se confrunta cu o "amenintare mortala" si risca sa dispara pana la finele acestui an, in conditiile in care veniturile din publicitate vor continua sa scada pe parcursul verii, potrivit unui nou raport al Group M, citat de The Guardian.

Daca, in decembrie, Group M, operatiunea de media buying a conglomeratului de comunicare WPP, se astepta ca ziarele britanice sa inregistreze anul acesta o scadere de 15% a veniturilor din publicitate, iar in martie si-a revizuit estimarile la -20%, grupul apreciaza, acum, ca in 2009 acest publicitatea in ziare va scadea cu 26% comparativ cu anul precedent. Group M se asteapta la o scadere de circa 18,6% pentru ziarele nationale si de 32% pentru ziarele locale.

Desi preconizeaza greutati suplimentare pentru unele posturi de televiziune, Group M isi mentine, insa, evaluarea din martie privind evolutia publicitatii la nivelul intregii industrii de televiziune din Marea Britanie, anume o scadere de 14% pentru anul 2009, potrivit sursei citate.