Scaderea cheltuielilor publicitare a atins deja apogeul, iar pentru al doilea semestru al acestui an este de asteptat ca piata sa revina la crestere, sustine Maurice Levy, presedintele grupului de comunicare Publicis, citat miercuri de Brand Republic. El a facut aceste comentarii in cadrul unei adunari generale a grupului, ce a avut loc marti.

Levy este citat spunand ca "scaderea cheltuielilor publicitare ar trebui sa inceteze. Dupa cum am mai spus, al doilea trimestru din 2009 va fi cel mai dificil, in a doua jumatate a anului fiind asteptata o imbunatatire a situatiei".

Seful grupului ce reunese agentii precum Starcom MediaVest, ZenithOptimedia, Leo Burnett, Publicis si Saatchi&Saatchi a apreciat, insa, ca scaderea pietei de publicitate pentru intreg anul 2009 va fi de 8%, in conditiile in care, in urma cu doua luni, ZenithOptimedia estima o scadere de 6,9% pentru intregul an.

Sursa citata scrie ca aceste declaratii contrasteaza cu cele facute saptamana trecuta de GroupM, parte a grupului de comunicare WPP, ce estimeaza o revenire a pietei abia in 2010.