In urmatorii cinci ani, tehnologiile digitale vor deveni din ce in ce mai raspandite in toate segmentele din industria de media si divertisment pe masura ce migratia digitala se extinde, potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers. Acesta mai arata ca in urmatorii doi ani piata de media si publicitate va inregistra scaderi din cauza crizei mondiale.

In acest sector, consumul va scadea in 2009 cu 1,2%, ramanand la un nivel scazut si in 2010. O crestere relativ mica de 3,2% va fi inregistrata abia din 2011. In aceste conditii, pentru intreaga perioada analizata 2009- 2013, este preconizata o crestere medie anuala de numai 2,7%, pana la 1,6 trilioane de dolari, a pietei de media si divertisment care include atat vanzarile catre consumatori cat si veniturile din publicitate.

In 2009, piata va inregistra o scadere de 3,9%, dupa care va urma o crestere firava de 0,4% in 2010. Cresteri semnificative sunt asteptate abia din 2011.

La nivelul Europei, Estului Mijlociu si Africa, se observa aceleasi tendinte. Piata de media si divertisment va avea o rata de crestere agregata anuala de 2,7%, de la 522 miliarde dolari in 2008 la 596 miliarde in 2013. In 2009 va fi inregistrat un declin de 3,7 procente, iar in 2010 piata se va mentine scazuta. Cresterile vor putea fi observate abia din 2011.

Accesul la internet, divertismentul de internet, jocurile video si abonamentele TV vor inregistra o crestere agregata anuala de 5% in perioada analizata. De asemenea, o crestere de 3.7 procente va inregistra piata divertismentului video. Insa, la nivel general, divertismentul va inregistra o scadere anuala de 0,9% ajungand la 150 de miliarde de dolari in 2013 de la 157 miliarde de dolari in 2008.

Germania care are cea mai mare piata de media si divertisment din zona, va inregistra o crestere de 0,8 procente ajungand la 99 miliarde dolari. In Marea Britanie si Franta care ocupa locul doi, respectiv trei, piata va creste cu 1,3%, respectiv 2,3% .

Formatul digital va determina diferente in evolutia veniturilor pe diverse segmente

Desi situatia economica actuala a afectat fiecare sector al pietei de media si divertisment, aceasta a accelerat in acelasi timp si a intensificat migratia digitala atat la nivelul furnizorilor cat si al consumatorilor de continut, se mai arata in studiu.

Altfel spus, criza economica nu schimba factorii care determina migratia digitala si va influenta mai degraba ritmul si intensitatea lor si prin urmare momentul schimbarii in aceasta industrie.

Pe parcursul perioadei analizate, trecerea la formatul digital va determina diferente in evolutia veniturilor pe diverse segmente si in teritorii diferite. Schimbarea va avea impact asupra managementului marcilor, caracterelor, titlurilor si talentelor la nivelul platformelor de distributie ale noilor modele comerciale.

Piata publicitatii, tot mai fragmentata

De asemenea, in urmatorii cinci ani, pe masura ce consumatorii primesc o proportie din ce in ce mai mare de media si divertisment prin platforme digitale/mobile, cumparatorii de publicitate isi vor realoca resursele pentru a se adapta unei piete din ce in ce mai fragmentata.

In domeniul comunicatiilor mobile, oportunitatile de publicitate vor genera crestere la nivelul marcilor si al consumatorilor, variind de la publicitate prin bannere online si reclame in cadrul clipurilor video difuzate online pana la cupoane si abonamente online.

Comparativ cu restul industriei, care in ansamblu pe parcursul perioadei previzionate va inregistra o scadere la o rata agregata de 0,6%, reclamele in cadrul jocurilor video vor evolua diferit, ajungand la o rata de crestere anuala agregata de 13,8%. Procentul din ce in ce mai mare de publicitate prin internet si canale de telecomunicatii mobile va creste si mai mult in mix-ul de publicitate, de la aproximativ 12% in 2008 la 19% in 2013.