Festivalul international de publicitate se apropie de final, iar categoria Cyber ofera spectacol, oferind trei mari premii pentru campanii spectaculoase. Intre timp, doua mari organizatii ale industriei internationale de presa au anuntat ca fuzioneaza, Peugeot si Vodafone isi revizuie conturile de media, iar GroupM ofera noi prognoze privind piata de publicitate in 2009-2010.

  • Ultimele zile ale festivalului international de publicitate de la Cannes au adus o singura veste buna pentru agentiile romanesti, dupa bronzul castigat de Leo Burnett&Target la Media Lions, in primele zile ale festivalului. Al doilea premiu castigat de Romania - un bronz la categoria Print, in competitia Young Lions, dedicata tinerilor profesionisti in domeniu - a revenit echipei Gabi Gherca si Alex Strimbeanu (Grey). Ultimele categorii la care au fost anuntate nominalizari sunt Film Lions si Integrated&Titanium Lions, unde nicio campanie romaneasca nu a intrat pe lista scurta.
  • Ultimul val de premii acordate in cadrul festivalului Cannes Lions - la categoriile Press, Cyber, si Design - a oferit spectacol prin rezultatele la categoria Cyber, unde trei campanii au obtinut un mare premiu. Una dintre acestea este "Cea mai buna slujba din lume", despre care HotNews.ro a scris si aici. Al doilea mare premiu a fost atribuit campaniei ECO:Drive, realizata de AKQA Londra pentru FIAT, iar al treilea - agentiei 42 Entertainment din SUA, pentru campania virala "Why So Serious?", pentru Warner Bros si filmul The Dark Night, campanie ce a inregistrat peste 10 milioane de participanti in 75 de tari. Vezi aici lista tuturor castigatorilor
  • Doua mari organizatii internationale ale industriei de presa, Asociatia Mondiala a Ziarelor (World Association of Newspapers - WAN) si IFRA, au anuntat ca fuzioneaza, scrie Editorandpublisher.com, sursa comentand ca masura reflecta problemele mari cu care se confrunta in prezent aceasta industrie. Noua asociatie, care va purta numele World Association fo Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA), va acoperi activitatile de presa scrisa si media digitale ale companiilor membre: aproximativ 18.000 de publicatii si 15.000 de siteuri detinute de peste 3.000 de companii in 120 de tari.
  • PSA Peugeot pastreaza doar doua agentii - MPG (Havas) si OMD (Omnicom) pentru a administra bugetul sau de media in Europa, scrie Brand Republic. Sursa noteaza ca Peugeot nu a reusit sa atribuie intregul cont de media unei singure agentii, asa cum intentiona la inceputul acestui an, cand a inceput procesul de revizuire a activitatilor sale de media buying pe continent.
  • Tot saptamana aceasta, Vodafone a anuntat ca-si reanalizeaza bugetul global de media, in conditiile in care, in prezent, activitatile de media buying ale companiei sunt administrate la nivel local, a scris Wall Street Journal. Compania a anuntat ca urmareste sa stabileasca daca e mai eficient sa abordeze activitatile de media la nivel local sau prin atribuirea intregului buget global, evaluat la 200 de milioane sterline, unei singure agentii.. Vodafone a anuntat ca se asteapta sa incheie procesul de evaluare pana la sfarsitul lunii iulie.
  • Cheltuielile globale de publicitate vor scadea cu 5,5% in 2009, mai mult decat se estimase anterior, urmand ca 2010 sa aduca o ameliorare a situatie, potrivit ultimei progonoze a Group M privind piata de publicitate, prognoza citata de Reuters. Group M apreciaza ca in 2009 cheltuielile masurate de publicitate vor scadea la 417 miliarde de dolari, urmand ca anul viitor acestea sa scada cu doar 1,4%, pana la 411 miliarde de dolari. Group M apreciase, in martie, ca piata de publicitate va scadea cu 4,4% anul acesta. Analiza precizeaza ca numarul pietelor unde piata de publicitate este de asteptat sa creasca va ajunge de la 15 in 2009 la 33 in 2010.