Cod etic pentru eliminarea discriminarii etnice

de Iulian Comanescu     Media lui Comanescu
Joi, 2 iulie 2009, 19:13 Economie | Media & Publicitate

Agentia de Monitorizare a Presei lucreaza impreuna cu un ONG pe nume Stop Prejudecatilor despre Etnia Roma la un cod etic care are ca scop eliminarea discriminarii si a hate speech-ului online. Motivul e un proiect de lege initiat la un moment dat, care prevede sanctiuni penale pentru astfel de lucruri, scrie Iulian Comanescu pe blog.

Tineti cont ca e un cod partial, axat mai ales pe discriminarea si ura etnica, si ca asumarea cu de la sine putere a unor astfel de lucruri inseamna ca sansa cuiva de a te obliga la ceva prin lege e mai redusa.

N-am prin urmare mari sperante ca se va starni un val de emulatie in problema de fata si nici nu imi propun sa devin un campion al actiunii. Totusi, in interesul meu propriu si personal e ca acest cod partial sa functioneze si sa fie cunoscut de cat mai multa lume. Din Parlament ies destule aiureli gen legea Ghise-Funar cu stirile negative si pozitive fifty-fifty ca sa-mi mai arda de legi care ma privesc.

Citeste articolul integral


Citeste mai multe despre   






















783 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Excelent (Joi, 2 iulie 2009, 19:21)

    Dorel [anonim]

    In situatia in care criminalitatea rroma nu este oprita tot prin lege si implementarea ei iar noi nici macar sa ne plangem nu mai putem, nu ne mai ramane decat sa trecem direct la crapat capatani tuciurii. De ce naiba nu vreti sa intelegeti ca daca rromii ar fi niste oameni cumsecade, nu s-ar mai lega nimeni de ei. RASISMUL ESTE O CONSECINTA. Cauza este alta, distrugeti cauza si nu forma de aparare.
    • +2 (2 voturi)    
      Ca bine zici (Joi, 2 iulie 2009, 20:05)

      ov1d1u [anonim] i-a raspuns lui Dorel

      Foarte bine subliniat. Degeaba se fac ei luntre si punte, atata vreme cat nu rezolva problema de la radacina, "prejudecatile" romanilor (si nu numai) nu se vor schimba.
    • +4 (4 voturi)    
      rasismul nu e justificabil (Joi, 2 iulie 2009, 20:43)

      fvb [anonim] i-a raspuns lui Dorel

      nu ne alegem nici timpul cand ne nastem, nici locul, si nici parintii.

      rasismul nu e acceptabil oricum ai incerca sa il justifici.

      nu sunt de acord cu excesiva discriminare pozitiva pentru o minoritate in caz de angajare de exemplu, unde e un post si candideaza nustiucati, eu sa am ghinionul ca sunt majoritar, si un minoritar sa fie angajat, fiind mai slab ca mine profesional.

      sunt insa pentru un sprijin masiv pentru tigani (si nu zic defaimator asa cum se foloseste cuvantul asta de multe ori), sunt deci pentru un sprijon masiv pentru ei in invatamant, in locuri la universitati, in clase speciale pentru ei la scoala, etc. nu e o cale rapida, insa se ridica asa din comunitate oameni care trag comunitatea in sus dupa ei, modele de urmat pentru altii.

      in sua lincoln a eliberat sclavii la 1865, pe timpullui kennedy in 1964 s-a eliminat discriminarea rasiala, iar in 2008 obama a devenit primul presedinte de culoare. anumite lucruri nu se realizeaza instantaneu pentru ca se da o lege.
      • -2 (4 voturi)    
        anti-rasismul ca paravan (Joi, 2 iulie 2009, 21:08)

        goe [anonim] i-a raspuns lui fvb

        Problema tiganeasca nu are nimic de a face cu rasismul. Nu deranjeaza pe nimeni faptul ca sunt de alta rasa ci doar comportamentul lor antisocial si agresiv. Acum vor si protectie legala ca sa-si perpetueze si sa-si ascunda faptele. Tiganii nu sunt discriminati rasial, asta e cea mai mare porcarie si jignire pe care ne-o puteau adresa dupa ce le-am suportat mizeriile atata timp.
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate pe jumatate. (Joi, 2 iulie 2009, 21:48)

        pit1211 [anonim] i-a raspuns lui fvb

        Sincer sunt de acord cu tine in ceea ce priveste sprijinul tiganilor in vederea integrarii in societate.
        Tot ce ai afirmat mai sus suna ok. Sa nu uitam insa un lucru foarte important care demonstreaza ca exemplul dat de tine nu e cel mai potrivit si anume faptul ca in america sclavii despre care vorbesti isi doreau sa intre in societate si sa respecte valorile ei. Ei vroiau sa mearga la scoala pentru a invata si cereau sa fie tratati in unele cazuri la fel cu ceilalti indiferent de culoare.
        Situatia in cazul tiganilor e alta, din pacate sunt prea putini cei care vor sa mearga la scoala. Si sincer nu mi se pare normal ca in clasele speciale sa fie admisi cu medii mai mici decat media noastra de admitere adica 5 ( vezi o stire din zilele trecute). Prin clasa special inteleg un ajutor pt ai face sa inteleaga, sa primeasca explicatii in limba lor, nu admitere chiar daca esti complet pe langa.
  • 0 (2 voturi)    
    care rromi? (Joi, 2 iulie 2009, 20:39)

    goe [anonim]

    Nu stiu ce inseamna etnia rroma si nici nu ma intereseaza. Important e ca vom avea in continuare libertatea sa comentam pe seama tiganilor. Freedom of speech!
  • +1 (1 vot)    
    mai baieti (Joi, 2 iulie 2009, 20:47)

    kalu [anonim]

    pai daca voi vreti sa ne penalizati pentru ca ii vorbim de rau pe TIGANI atunci sunteti dusi rau de tot. Pai mai nene, ia cheltuiti voi banii sa-i convingeti sa nu mai faca toate porcariile pe care le fac si in tara si in strainatate si atunci nu o sa-i mai urasca nimeni. Mai mult, din ce incercati voi sa ne opriti sa-i uram pe TIGANI mai rau faceti. Cu forta nu o sa reusiti. Tratati cauza si nu efectul.
    P.S - nu le mai ziceti romi ca acest cuvant nu exista, sunt TIGANI
  • -1 (3 voturi)    
    Tiganii, Parazitismul si Terorismul Social (Joi, 2 iulie 2009, 20:48)

    Anonim [anonim]

    Bai tiganule!!!
    Totusi incerca sa-ti pui intrebarea de ce au nu doar romanii prejudecati cat si toate natiile cu care intrati in contact de la est europeni pana la aia din Belfast pe care ati ajuns sa-i scoateti din minti in timp record. Toti au prejudecati fata de voi tiganii producatori de jeg infernal oriunde va asezati, manele, hotie, cersetorie si terorism social. Cereti parerea satenilor din cele 200 de sate sasesti cu biserica cetate din Transilvania pe care le terorizati social de cateva zeci de ani.

    Buuuun si daca aia sunt indolenti cu prejudecati....ia plimbativa voi pe oriunde in Europa sa vededi ca de acu cateva sute de ani i-ati scos din sarite pana cand acu vreo 60 ani au vrut din adins sa rezolva problema in mod extrem de radical adeca prin exterminare.
    Nea Nicu a fost mai elegant si a negociat cu Indira Ghandi sa va trimita inapoi acasa da si acolo sunt mai mult de 1 miliard de tigani si ea insasi a fost asasinata cand a incercat sa le coase trempele uterine ale maselor uriase de tigani din subcontinent.

    Mai punetiva si voi intrebari de genul asta? Asata sa daca vreti sa aratati ca sunteti altceva decat se crede despre voi adeca paraziti cu infatisare umana
    • +1 (3 voturi)    
      bai rasistule (Joi, 2 iulie 2009, 21:04)

      fvb [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      de ce nu te muti bai in europa de vest undeva? ca acolo toti est europenii sunt priviti ca mexicanii in america.

      dupa accent te stie oricine ca nu esti de-al locului, si nu iti scri pe frunte ca tu esti mare doctor de exemplu.

      e usor sa judeci pe altii.

      sa arunce piatra in tigani ala care e pur si bun, curat ca lacrima, cinstit, nu minte, nu inseala, nu supara pe altii, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      mai usor cu pianul (Joi, 2 iulie 2009, 21:19)

      goe [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Imi pare rau, dar comentariul tau chiar e rasist. Asemanarea dintre indieni si tigani este culoarea pielii si nimic mai mult. Spun asta dupa ce am avut placerea sa lucrez cu cativa indieni extrem de educati si capabili. Problema tiganilor nu sta in culoarea pielii, ci in cultura lor. Nu am nici o indoiala ca un copil tigan crescut intr-un mediu sanatos are aceleasi sanse sa ajunga un om normal ca orice alt copil, dar crescut intre tigani sansele lui sunt aproape zero. Problema nu e rasiala ci culturala!
  • -2 (2 voturi)    
    tiganii (Joi, 2 iulie 2009, 21:54)

    cetatean [anonim]

    Corect se zice tigani, asa stiu dintotdeauna; si asa zisa discriminare este de fapt o respingere normala a faptelor lor antisociale, de care s-a convins toata lumea; aceasta etnie NU poate fi educata in marea ei majoritate, din pacate, asa ca nu ne mai bagati pe gat tampeniile astea! Rezolvati problema si starpiti raul din radacina! Cand nu o sa mai avem atatea infractiuni ale nenorocitilor astora, cand vor duce o viata civilizata sigur nu va mai avea nimeni nimica cu ei!
  • -1 (1 vot)    
    sa stam stramb si sa privim drept (Joi, 2 iulie 2009, 23:09)

    Sergiu Pol [anonim]

    M-am nascut si am crescut intr-o zona cu multi tigani. Ii cunosc nu din auzite si din citite ci mai ales din experienta.

    Atunci cand vorbim de discriminarea tiganilor e fundamental sa vedem care sunt cauzele acestei discriminari (presupunand prin absurd ca ea exista). Cauza, in mare, este rolul negativ pe care il joaca majoritatea tiganilor (sunt niste indivizi care paraziteaza societatea si sunt neintegrabili).

    Nu aduc aici dovezi solide la tot ce afirm mai sus pentru ca cei care au mintea deschisa si vor sa accepte adevarul o fac fara zeci de dovezi (ce e evident nu trebuie dovedit). Iar cei care nu au mintea deschisa nu se vor dumiri indiferent de numarul si greutatea dovezilor.

    Va spun doar ca anul trecut am vizitat penitenciarul Aiud unde am intrebat o persoana din administratie cam care e procentajul de detinuti tigani. Raspunsul a fost 60 si ceva %!

    In afara de acest apect mai exista unul cel putin la fel de important: mica criminalitate care nu ajunge sa fie pedepsita cu puscaria. La criminalitatea de pe strada tigani sunt din nou "la inaltime".

    Dar pentru drepturile majoritatii si discriminarea ei de ce nu se ia atitudine?!
    • 0 (0 voturi)    
      Dar vezi tu (Joi, 2 iulie 2009, 23:28)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Sergiu Pol

      o fi 60% tigani in acea inchisoare, dar pun pariu ca sunt niste gainari. As prefera sa-i elibereze pe toti si sa-i bage in loc pe mult prea iubitii nostri conducatori.
  • 0 (0 voturi)    
    LAUDAE ROMANIES - hate speach (Vineri, 3 iulie 2009, 3:33)

    semidoctus stultus [anonim]

    pai da... "indiromii" nu au cum sa primeasca altceva decat ceea ce merita:

    - laude pentru munca asidua pe care o depun pe strazile Europei si cercetarile stiintifice cu rezultate inovationale pe care le intreprind
    - laude pentru spiritul civic si ajutorul de care dau dovada in a te usura de ceva materiale, dispensabile de altfel pentru tine dar de care nu erai constient la momentul respectiv
    - laude pentru miresmele imbatatoare si rezonantele melodioase din jurul lor

    auziti bre ONG-istilor si AMP... de ce nu le faceti lor un cod etic de respectare a "celorlate etnii" pe care le invadeaza? eu zic sa va implicati in reabilitarea si reintegrarea lor decat sa ne dati noua peste nas ca spunem lucrurilor pe nume si sa multumiti ca inca nu li se intampla ce li se intampla in Irlanda si Italia..

    NE-AM SATURAT !!!
  • 0 (0 voturi)    
    pe noi cine ne apara (Vineri, 3 iulie 2009, 7:41)

    cetatean roman [anonim]

    Ce ziceti de discriminarea la care suntem noi supusi, cetatenii obisnuiti, cand plecam in strainatate si suntem priviti la fel cu conationalii nostrii care au facut numai rau?Noua cine ne apara drepturile?Se aude acolo?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version