Consumul de media al adolescentilor: un "raport" girat de Morgan Stanley face valva in presa anglo-saxona

de V.O.     HotNews.ro
Miercuri, 15 iulie 2009, 18:56 Economie | Media & Publicitate

O prezentare facuta de un britanic de 15 ani, pentru Morgan Stanley, in care este descris consumul de media in randul adolescentilor, a provocat valva in presa anglo-saxona dupa ce Morgan Stanley a transformat documentul intr-un raport pe care l-a promovat, la sfarsitul saptamanii trecute, fara a pretinde ca acesta are valoare statistica. Raportul a ajuns pe prima pagina a Financial Times, a fost prezentat pe larg de publicatii precum The Guardian, pentru a fi, ulterior, luat peste picior de Time sau The Telegraph.

Matthew Robson, un elev londonez ce efectua un stagiu la Morgan Stanley, a fost rugat de analistii institutiei financiare sa descrie, intr-un document, obiceiurile lui si ale prietenilor sai legate de consumul de media. Informatiile prezentate de Robson au fost considerate de oficialii Morgan Stanley drept foarte valoroase, fapt pentru care au fost publicate.

The Guardian a publicat cele patru pagini ale raportului, in care Matthew Robson sustine, intre altele, ca:
  • Majoritatea adolescentilor nu asculta radio in mod regulat si nu sunt interesati sa asculte un anume program
  • Adolescentii continua sa se uite la televizor, dar mai putin, in conditiile in care au aparut tehnologii ce le permit sa urmareasca emisiunile oricand isi doresc. Adolescentii nu vor sa se uite la reclame
  • Niciun adolescent pe care il cunoaste autorul nu citeste ziarul, deoarece adolescentii nu au timp pentru asa ceva sau prefera sa afle informatia de la TV sau de pe Internet. Din cand in cand citesc, totusi, ziare gratuite
  • Pe masura ce consolele de jocuri pot fi conectate la Internet, acest lucru are un impact semnificativ asupra folosirii telefoanelor, in conditiile in care pe Internet convorbirile sunt gratuite
  • Jocurile pe PC nu isi au locul in randul adolescentilor, iar aceste jocuri, spre deosebire de cele produse pentru console, pot fi usor piratate in conditiile in care adolescentii nu vor sa plateasca
  • Toti adolescentii pe care ii cunoaste folosesc intr-un fel sau altul internetul si majoritatea apeleaza la platforme sociale de tip Facebook
  • Adolescentii nu prea utilizeaza platforma de microblogging Twitter deoarece constata ca nu ii urmareste mai nimeni, iar trimiterea de mesaje de pe telefon le "mananca" din credit
  • Adolescentilor nu le place publicitatea, fie ea si online
  • Adolescentilor le plac campaniile virale de marketing. Publicitatea outdoor nu prea le trezeste interesul
Cercetarea a ajuns, luni, pe prima pagina a Financial Times, care a plasat-o in contextul in care saptamana trecuta, la reuniunea anuala din Sun Valley, magnatii media isi bateau capul sa gaseasca solutii pentru schimbarile profunde prin care trece industria. Tot luni, The Guardian scria ca raportul a trezit un interes imens in mediile financiare din Londra.

Nu a durat, insa, mult pana cand media a schimbat tonul, luandu-i chiar peste picior pe specialistii Morgan Stanley, pentru faptul ca ar fi publicat un document fara valoare stiintifica sau statistica si care spunea aproape numai lucruri de domeniul evidentei.

Tot The Guardian a publicat, marti, un "studiu" propriu in care alti doi adolescenti contactati de ziar isi spun propriul punct de vedere asupra consumului de media, evaluarile lor fiind de multe ori radical diferite de cele ale lui Matthew Robson.

La randul sau, revista Time comenteaza ca reprezentantii Morgan Stanley au o problema cand iau de bune niste aprecieri ce tin de evidenta sau care pot fi usor puse sub semnul intrebarii. Publicatia da drept exemplu studii potrivit carora pana la 31% dintre utilizatorii Twitter sunt adolescenti, in conditiile in care Matthew Robson apreciaza ca "adolescentii nu folosesc Twitter". "Oamenii de la Morgan Stanley ar trebui sa-si petreaca mai mult timp cu copiii lor", afirma Time.

Unul dintre autorii blogurilor The Telegraph scrie, miercuri, ca daca e ceva nou in ceea ce afirma Matthew Robson, "atunci numele meu este Morgan Stanley". Iar unul din blogurile New York Times scrie ca, lipsit de acuratete statistica, raportul "a atins o coarda sensibila. Industria media, confruntata cu o scadere acuta in activitatile sale traditionale, se lupta sa gaseasca indicii cum sa se remodeleze pentru urmatoarea generatie".


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1430 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Varza cu carne! Si ei, si voi (Miercuri, 15 iulie 2009, 20:42)

    Cici [anonim]

    Despre ce e articolul asta? Ati prins si voi iar ceva pe Guardian si ati simtit nevoia sa traduceti. Care-i faza? Ca o mare firma se face de kko dand publicitatii documentul asta? NU INTERESEAZA PE NIMENI! Un raport scris de un om este oglinda omului respectiv. Recomand pustiului sa se apuce de romane, alora de la marea firma de kk maka sa isi dea demisia, iar voua sa va ocupati de SUBIECTE TATĂ!!!!!! Si mai cititi un pic din manualele de jurnalism pasajul ala cu unghiul de abordare, ca sunteti varza.
  • 0 (0 voturi)    
    inainte (Joi, 16 iulie 2009, 13:12)

    johngood [utilizator]

    inainte sa dea faliment toti multi au luat peste picior concurenta.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi