Declinul economic a determinat companiile de tehnologie, media si telecomunicatii sa-si reduca semnificativ investitiile in securitate in anul 2008, potrivit unui studiu global realizat de grupul de consultanta Deloitte Touche Tohmatsu. 32% dintre respondentii la studiu au precizat ca si-au redus bugetele pentru securitatea informatiei si doar 6% dintre cei intervievati (fata de 36% in anul anterior) au indicat ca ar aloca circa 7% din bugetul total pe IT pentru securitatea informatiilor.

Rezultatele studiului arata ca investitiile mai mici in securitatea informatiei impiedica firmele sa implementeze noi tehnologii de securitate.

"Fata de 67% in 2007, doar 53% dintre respondenti considera ca organizatia lor a implementat ‘printre primele’ tehnologiile noi. Companiile isi concentreaza eforturile pe optimizarea solutiilor deja existente, in loc sa investeasca in tehnologii de ultima generatie care pot fi amortizate in momentul in care economia se va redresa", precizeaza studiul in cauza.

Socializarea in retea si reglementarile legislative sunt principalele motive de ingrijorare la nivelul companiilor de tehnologie, media si telecomunicatii. Astfel, desi retele sociale precum Facebook, MySpace, siteul de microblogging Twiter sau blogurile sunt instrumente importante de comunicare, ele sunt totodata provocari suplimentare la adresa securitatii interne a organizatiilor.

Studiul arata ca „exploatarea vulnerabilitatilor din tehnologiile web 2.0” si tehnologiile de „inginerie sociala” precum pretexting-ul șsi phishing-ul sunt percepute ca o amenintare la securitatea informatiei unei companii de catre 83%, respectiv 80% dintre respondenti.

De asemenea, companiile indica faptul ca in cazul multitudinii de reguli si reglementari legate de securitatea informatiei, conformitatea stricta este un element critic, mai ales intr-un mediu economic dificil. Esecul de conformitate poate expune compania la amenzi foarte mari si riscuri semnificative de asumare a raspunderii.

Studiul Deloitte destinat securitatii in industriile de Tehnologie, Media si Telecomunicatii (TMT) a fost realizat in cea mai mare parte prin discutii fata in fata cu reprezentantii a peste peste 200 de organizatii ale acestor industrii din intreaga lume. Printre respondenti s-au numarat companii cu sedii in: America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia Pacific, Japonia, America Latina si Regiunea Carraibe.