Agentia Best Advertising, in parteneriat cu Optimedia, a castigat licitatia pentru campania media interna Turist in Romania, pentru care Ministerul Turismului a alocat 924.000 de euro. Cele doua agentii au oferit de departe cel mai bun pret pentru publicitate pe Pro TV si pe Realitatea TV.

Maria Apostol, director de PR la PRO TV, a declarat pentru HotNews.ro ca Pretul vehiculat este ridicol de mic. PRO TV nu difuzeaza nici o campanie la acest pret. Nu ne-a contactat nici una dintre agentiile participante nici inainte de licitatie si nici dupa ce au fost anuntate rezultatele.

Si Sorin Enache, director general Realitatea-Catavencu, a declarat pentru Pagina de Media ca postul sau nu va difuza spoturile campaniei din cauza pretului prea mic.

* Pe subiect a mai scris si Pagina de Media.

Banii vor fi repartizati astfel: 415.000 de euro pe Pro TV, 320.000 pe Realitatea TV si 184.000 pe Antena 3.

Preturile oferite de Best Advertising - Optimedia in cadrul licitatiei organizata de ministerul condus de Elena Udrea, conform Paginii de Media:

  • Best Advertising – Optimedia a propus un pret de 578 de lei pentru un punct de audienta pe Pro TV (138 de euro). Cea mai apropiata oferta a fost cea a Ars Advertising - 1.076 de lei (258 de euro).
  • Pentru publicitate pe Realitatea TV, Best Advertising a venit cu un pret de 301 lei (72,1 euro) pe punctul de audienta. Cea mai apropiata a fost Ars Advertising, cu 360 de lei (86,3 euro).
  • In ce priveste pretul pe Antena 3, Best Advertising a oferit 348 de lei (83,4 euro). Oferta a fost dupa Media One (312 lei) si Ars (330 lei), dar rezultatul obtinut pentru Pro TV si pentru Realitatea TV a fost de ajuns pentru ca Best - Optimedia sa castige licitatia.
  • Pretul pentru un punct de audienta reprezinta banii pe care un client de publicitate ii plateste pentru o reclama care are 1% rating.

Best Advertising - Optimedia se ocupa si de promovarea Ministerului Turismului pe CNN. Astfel, campania “Romania - land of choice” va intra pe CNN prin intermediul celor doua agentii. Bugetul pentru CNN este de 334.000 de euro, fara TVA.

O prezentare comparativa a preturilor pe care le-au oferit cele 5 agentii participante la licitatie - la paginademedia.ro.

Istoric. Cine este Best Advertising & Consult SRL

In octombrie, anul trecut, HotNews.ro a realizat o ancheta in legatura cu modul in care Septimiu Cherechesiu, directorul de dezvoltare a ziarului ZIUA in acel moment, a obtinut prin compania Best Advertising & Consult SRL un contract in valoare de 1,2 milioane de euro ca sa faca publicitate unui site (www.fonduri-ue.ro) detinut de catre Agentia pentru Strategii Guvernamentale.

Best Advertising & Consult era, la momentul licitatiei, o agentie de publicitate infiintata intr-un apartament din sectorul 3 care nu a realizat nici o campanie mediatica la nivel national. In luna august 2008,, o agentie imobiliara a solicitat chiar, in instanta, falimentul companiei pentru a-si recupera o datorie de cateva mii de euro.

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, Cherechesiu Septiumiu Manuel detine 67% din compania amintita, iar Marian Strachinescu (fost reprezentant al departamentului de vanzari la „Ziua“ si actual manager general la Best Advertising) detine 33% din actiuni.

Manuel Septimiu Cherechesiu, scrie Saptamana Financiara, mai este partener de afaceri cu directorul de marketing si publicitate de la „Ziua“, Mihai Bratiloveanu, in societatile Bastia Group si Imobiliare Concept Grup. Best Advertising & Consult a avut o cifra de afaceri de 7.414.554 de lei in 2007, cu un singur angajat, si de 3.996.344 de lei in 2006.