Tranzactia Media Pro - CME: Cum stam cu criza? Parca se vad luminitele

de C.M.     HotNews.ro
Vineri, 31 iulie 2009, 15:46 Economie | Media & Publicitate

Rezultatele pe primele sase luni din 2009 anuntate saptamana aceasta de CME "nu arata deloc rau", ba chiar dau semne in piata media "ca surprizele neplacute se raresc" si ca "s-ar putea s-o luam inapoi in sus", apreciaza Iulian Comanescu pe blogul sau. Si Dragos Stanca vorbeste pe blogul sau despre tranzactia Media Pro - CME in termeni de "strategie de PR ireprosabila" si "o miscare istorica pentru grup". El ridica, insa, semne de intrebare in privinta editiilor print Gandul si ProSport ale trustului Pro, care "primesc un mesaj indirect, ingrijorator".

Iulian Comanescu despre tranzactia Media Pro - CME:
  • Pe criza, marginea de profit (EBITDA consolidat, cu operatiuni non-broadcast si corporate) a scazut in primele sase luni de la 35% la 14%. Una peste alta, CME nu arata rau, iar asta da indicatii despre modul cum se poate supravietui, in general, pe criza. Dupa diferite vesti suparatoare, am senzatia ca am ajuns intr-un loc unde surprizele neplacute se raresc si s-ar putea s-o luam inapoi in sus".
  • Interesanta e si evolutia ponderii operatiunilor din Romania fata de totalul CME. In primul semestru din 2009 e de 25,8%, fata de 26,1% in aceeasi perioada din 2008. Putem avansa ideea ca piata romaneasca de reclama a fost la fel de afectata de criza ca si alte piete pornind de la aceste cifre, dar, desigur, o evaluare globala ar fi mai buna.
  • Profitul de aici (Romania n.r.) ramane maricel, iar asta arata ca reducerile din tara s-au operat cu cap. PRO/CME a fost printre primii care au concediat oameni, la statiile locale, de pilda. La vremea respectiva, stirea a fost una “apocaliptica”, fiindca Adrian Sarbu era primul mare proprietar care taia in carne vie. Din ce vad in cifrele despre Romania, operatia a reusit si pacientul e bine-mersi, ceea ce ii uram si in continuare.
Citeste analiza integrala pe Media lui Comanescu

Dragos Stanca noteaza pe blogul sau cateva fraze "nerostite", dar "citite printre randuri" din comunicarile oficiale ale companiei despre tranzactia Media Pro - CME:
  • Impresia mea e ca editiile print “Gandul” si “ProSport” primesc un mesaj indirect, ingrijorator.
  • Fraze "nerostite": (1) „Criza a lovit, puternic, si in MediaPRO. Am fost nevoit, asadar, sa vand…”; (2) „Nu va pierdeti entuziasmul! Vand, dar raman cu voi!”; (3) "De acum nu mai pot judeca decat cu cifrele in fata. Nu accept esecurile, vreau sa le uit. Internetul e viitorul. Si nu stiu ce voi face cu (unele) ziare…"
  • Mesajele pe care le transmit:
  • Chiar daca a cazut de sus, MediaPRO si afacerile in care e implicat CME au fost lovite serios de criza (cum a fost lovita intreaga media).
  • E o dovada ca, in fata unei „calamitati” economice, nu prea conteaza cat de bun esti, ci doar cat de sus/consolidat esti (pentru ca iti permiti luxul, asa cum a dovedit ProTV, doar de a-ti diminua profitul, nu de a trece pe minus).
  • Daca mesajul oficial privind tranzactia s-a adresat mediului de business, analiza aparuta ulterior „vorbeste” in primul rand cu angajatii companiilor Pro.
  • In primul rand, Adrian Sarbu pare ca pregateste psihologic decizii viitoare pentru angajatii sai din Romania, masuri posibil nepopulare (care, probabil, vor lovi mai ales in zona print publishing).
Analiza completa la dstanca.ro


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

788 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri