Grupul global de comunicare WPP a inregistrat o scadere de 47% a profitului in primele sase luni ale anului, pana la 179 milioane de lire sterline, veniturile diminuandu-se cu 8,3% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pe masura inaspririi conditiilor de piata, potrivit The Guardian.

Veniturile in primul trimestru au scazut cu 5,8%, iar in trimestrul al doilea - cu 10,8%, impactul recesiunii facandu-se simtit cel mai acut in SUA si Europa Occidentala, potrivit unor declaratii ale grupului. Acestea noteaza o scadere mai lenta a veniturilor in Marea Britanie, piata afectata mai puternic in trimestrul al doilea. La nivel de grup, operatiunile de publicitate, media si management al investitiilor au inregistrat o scadere a veniturilor de 7,8%.

WPP apreciaza ca masurile de reducere a costurilor, ce au inclus disponibilizari - peste 6.000 de angajati in ultimul an - nu au fost suficiente pentru a tine pasul cu situatia economica. Daca initial preconizase o scadere de circa 4% a veniturilor in primul semestru, grupul isi exprima acum "surprinderea" fata de scaderea accelerata din trimestrul al doilea, ce a contribuit la diminuarea cu peste 8% a veniturilor pentru perioada ianuarie-iunie a.c.

Compania apreciaza ca in cel de-al doilea semestru se va inregistra o imbunatatire considerabila a profitabilitatii.