Responsabilii de marketing din marile companii americane sunt mai optimisti in privinta modului cum vor evolua economia si consumul si se declara interesati sa sporeasca investitiile in marketingul pe internet, in defavoarea publicitatii traditionale, potrivit unui recent studiu realizat de Fuqua School of Business/Universitatea Duke in colaborare cu Asociatia Americana de Marketing, studiu citat, miercuri, de eMarketer.

Respondentii se asteapta ca oportunitatile de crestere sa se amplifice cel mai mult in Europa de Est si Rusia si sa se diminueze pe piete precum Europa Occidentala, Canada sau Mexic.

Sondajul a fost realizat pe baza raspunsurilor oferite de 511 directori de marketing din mari companii americane, in ultima parte a lunii iulie. Potrivit documentului:

  • 59% dintre respondenti sunt mai optimisti in legatura cu economia SUA decat erau cu trei luni in urma.
  • respondentii se asteapta la o accelerare a activitatii clientilor in urmatorul an, 48% preconizand o crestere a volumului de cumparaturi. Cu toate acestea, efectele recesiunii se vor simti in continuare, pretul fiind, in prezent, invocat cel mai adesea de oamenii de marketing drept principala prioritate a cumparatorilor.
  • responsabilii de marketing continua sa preconizeze o diminuare a cheltuielilor alocate publicitatii traditionale (-8% in urmatoarele 12 luni) si cresterea cheltuielor alocate marketingului pe Internet (investitii in crestere cu 10% in urmatoarele 12 luni).
  • respondentii planuiesc sa-si sporeasca volumul cheltuielilor in social media cu peste 300% in urmatorii cinci ani, "felia" retelelor sociale in bugetul acestora de marketing urmand sa creasca in urmatorii cinci ani de la 3,5% la 13,7%.
  • este de asteptat ca oportunitatile internationale de crestere sa se mute spre Rusia si Europa Rasariteana, urmand ca cele mai mari scaderi sa se inregistreze in Canada, Europa Occidentala si Mexic

Vezi rezultatele complete ale studiului aici