Cel mai mare grup media din Europa, Bertelsmann, intentioneaza sa-si restranga costurile cu aproape un miliard de euro, pana la finele acestui an, reduceri de cheltuieli urmand a fi operate in fiecare divizie, anunta publicatia germana Der Spiegel, citata de Reuters.

Oficialii gigantului german au declarat in cursul acestui an ca se vor concentra taierea costurilor pentru a diminua impactul crizei economice, dupa pierderile raportate in primul trimestru, din cauza scaderii veniturilor din publicitate.

Bertelsmann, unde circa 30% din castiguri se datorau incasarilor din publicitate, urmeaza sa prezinte luni un raport semestrial despre situatia economica a companiei.

Potrivit Der Spiegel, circa 250 de milioane de euro vor fi taiate la divizia de servicii Arvato, in timp ce alte 200 de milioane de euro vor fi economisite de divizia de publishing Gruner+Jahr. De asemenea, reduceri de costuri de circa 50 de milioane de euro vor fi aplicate, pana la sfarsitul anului, si in cadrul editurilor grupului.