Imaginile dure de pe pachetele de tigari, contestate in instanta de producatorii americani in baza dreptului la libera exprimare

de V.O.     HotNews.ro
Marţi, 1 septembrie 2009, 17:04 Economie | Media & Publicitate

Companiile de tutun din Statele Unite se opun in instanta unor noi reglementari ce permit introducerea, pe pachetele de tigari, a unor imagini mult mai dure decat cele folosite in prezent pentru descurajarea fumatului, argumentand ca o astfel de masura incalca dreptul la libera exprimare, potrivit Brand Republic. Sursa precizeaza ca compania RJ Reynolds si alti producatori au apelat la instanta in raspuns la introducerea unor noi reglementari.

Companiile cer, astfel, sa le fie protejat dreptul la libera exprimare, mai precis dreptul de a "comunica despre produsele lor cu adultii consumatori de tutun".

Sursa citata aminteste ca anul acesta Administratia federala pentru controlul alimentelor si medicamentelor (FDA) a preluat, printr-o lege adoptata de Congres, responsabilitatile de reglementare in domeniul produselor pe baza de tutun.

Potrivit noii legi, FDA trebuie sa aprobe comercializarea produselor de acest fel, obtinand astfel controlul asupra noilor lansari si putand restrictiona sau modifica modalitatile de promovare a tigarilor. Astfel este posibila tiparirea unor mesaje vizuale de avertizare mai mari si mai dure pe produsele de tutun, imagini folosite deja pe pietele europene.

Compania RJ Reynolds a anuntat ca nu contesta preluarea atributiilor de reglementare de catre FDA, ci prevederile legale care "limiteaza grav putinele canale ramase pe care trebuie sa le folosim pentru a comunica cu adultii consumatori de tutun", prevederi care "nu pot fi justificate in conformitate cu Primul Amendament" din Constitutia SUA, ce garanteaza dreptul la libera exprimare.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

434 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    info (Marţi, 1 septembrie 2009, 20:39)

    info [anonim]

    Mi se pare cam normal sa dispara pozele alea groteste.....pe produsele noastre de carne nu apar poze care sa ne arate mumii sau fara intestine din cauza CONTINUTULUI.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri