Cotidianul Post-Gazette deschide un club de membri pentru cititori, oferindu-le contra cost continut suplimentar. Este vorba despre cel mai mare ziar din orasul american Pittsburgh, Pennsylvania, care "a facut un salt urias pentru industria de stiri din Statele Unite", anunta The Guardian: a introdus o taxa pentru o parte din continutul postat pe site.

Gazeta le ofera cititorilor inregistrati pe site stiri in plus, acces la jurnalistii publicatiei si invitatii la evenimente speciale.

Cum proprietarii multora dintre ziarele americane de top se gandesc tot mai serios la taxarea pentru continutul de pe net, Pittsburgh Post-Gazette este unul dintre primele cotidiene generaliste care a trecut la fapte. Pana in prezent, au trecut la taxarea continutului online mai ales publicatiile financiare de specialitate – cum sunt Wall Street Journal si Financial Times, scriu jurnalistii britanici.

Post-Gazette, cunoscut pe plan local ca PG, este cel mai mare ziar din Pittsburgh. Pentru mult timp, cotidianul s-a confruntat cu serioase dificultati financiare si a fost aproape de a fi scos la vanzare.

Noul sistem de tarifare a fost numit PG+ si incearca sa atraga cititori care sunt de acord sa plateasca pentru continutul online, oferindu-le in schimb apartenenta la clubul ziarului. Cei care subscriu vor avea acces la continut suplimentar, pe care nu il vor regasi pe site-ul ziarului, precum si acces direct prin intermediul unui web chat la editorialisti si reporteri, invitatii la evenimente speciale, oferte si bonusuri.

Compania a stabilit un sistem de plata care prevede un tarif de 2,99 dolari pe luna sau 35,88 dolari pe an, bani in schimbul carora abonatii vor primi un card de membru care le ofera acces la toate informatiile si serviciile suplimentare.

In cazul "experimentului Pittsburgh", initiatorii spera sa reduca la minimum riscul unui esec si ii asigura pe cititorii partii gratuite a site-ului ca vor continua sa publice si acolo materiale noi. "Incercam sa evitam situatiile in care produsele noastre sa stea unul in calea celuilalt. Partea platita va fi un plus adus marcii, mai degraba decat un continut deja existent pus in spatele unui pret", a declarat directorul Post-Gazette, Chris Chamberlain.

Ziarele din Pennsylvania au fost printre cele mai afectate de criza in SUA, in conditiile in care publicitatea online aproape s-a prabusit. Cele doua gazete importante din Philadelphia - Inquirer si Daily News - sunt acum in procedura de faliment.