Cheltuielile publicitare pe piata americana au scazut cu 14,3% pana la 60,87 miliarde de dolari in primul semestru din 2009, potrivit datelor TNS Media Intelligence, citate miercuri de MediaWeek. Evaluarea TNS vine la scurt timp dupa ce Nielsen Monitor-Plus si-a publicat propriile estimari in acest sens, anuntand o scadere de 15,4% a pietei americane de publicitate, pana la 56,9 miliarde de dolari.

Potrivit datelor TNS, doar doua segmente au inregistrat cresteri in prima jumatate a anului - publicitatea online de tip display (+6,5%) si inserturile gratuite (+4,6%). Conform estimarilor TNS, scaderea cea mai mare a bugetelor s-a inregistrat in presa scrisa: -24,2% in cazul ziarelor si -21% in cazul revistelor.

Sursa precizeaza ca cei mai mari zece clienti de publicitate au cheltuit cu 3,5% mai putin in primele sase luni, Verizon depasind liderul de pana acum, Procter&Gamble, care si-a redus cheltuielile cu 20%.

Nielsen aprecia, la inceputul acestei luni, ca toate categoriile media au inregistrat scaderi comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, exceptie facand retelele de televiziune prin cablu.