Un PR eficient presupune mai mult decat fursecuri de conferinta de presa si Fanta calda, sustine Serban Alexandrescu, director de creatie Headvertising. Limbajul incarcat de cuvinte pompoase si oficiale, declaratii care nu spun nimic, lipsa factorului uman si mai ales lipsa empatiei si a relevantei in comunicare sunt greseli ale PR-ului, in general, insa in online ele devin si mai evidente", sustine Eliza Rogalski.

R: Ce intelegi printr-un webPR eficient?

Eliza Rogalski
Eliza Rogalski
Foto: webPR.ro
Eliza Rogalski: Cred ca in primul rand definitia WebPR-ului inseamna eficienta, si asta din mai multe motive: poti comunica direct cu consumatorii, poti avea acces la niste insight-uri valoroase, poti dezvolta loialitate fata de un brand sau o companie, poti dezvolta mesaje in timp real si de multe ori cu contributia consumatorilor si la niste costuri mult sub cele intalnite in PR-ul traditional.

Serban Alexandrescu: Inseamna sa utilizeze bine suprema conductivitate a online-ului si sa nu uite ca PR vine de la "public relations" si nu de la "press release". As pune accentul aici pe "relations" adica ceva reciproc si liber consimtit, ceva ce nimic nu poate face la fel de bine ca web-ul. Adio deci "fursecuri de conferinta de presa" si adio Fanta calda; n-o sa ne lipsiti.

R: Care sunt cele mai frecvente greseli pe care le-ai vazut in comunicare online a companiilor din Romania?

Eliza Rogalski: Inadecvarea fata de mediul online, care este prin definitie lipsit de "scortosenii", limbajul incarcat de cuvinte pompoase si oficiale, declaratii care nu spun nimic, lipsa factorului uman si mai ales lipsa empatiei si a relevantei in comunicare. Acestea sunt greseli ale PR-ului, in general insa in online ele devin si mai evidente. Web PR nu inseamna "publicam un comunicat de presa in online". Web PR inseamna sa stabilesti un punct de referinta in mediul online in jurul caruia consumatorii sa se organizeze; inseamna sa gasesti acele subiecte relevante care conduc la agregarea publicului; inseamna sa intelegi ca publicul nu mai poate fi descris prin demografice, ci prin teme de interes in primul rand.

Citeste pe webPR.ro continuarea interviului cu Eliza Rogalski.

R: Consideri ca practica de comunicare online din Romania este la nivelul anului 2009?

Serban Alexandrescu
Serban Alexandrescu
Foto: Serban Alexandrescu - webPR
Serban Alexandrescu: In nici un caz, ba chiar mie imi evoca un cal impiedicat si legat de un stalp de beton. Daca insista si insista si isi rupe funia frecand-o de stalp, tot ramane impiedicat. Adica, cand in sfarsit nu vom mai auzi semi-tampenia conform careia "penetrarea e mica deci nu merita", majoritatea advertiserilor vor ramane inca multa vreme tributari vechiului status-quo din comunicare. Asta pentru ca e atat de usor sa actionezi "ca pana acum" si atat de greu sa trebuiasca sa regandesti tot mecanismul comunicarii, asa cum iti va cere "digitalul".

R: Ai observat, in ultimul an, o tranzitie semnificativa de la clasicul banner la campanii online mai elaborate?

Serban Alexandrescu: Nu neaparat. Dimpotriva, am senzatia ca inchid din ce in ce mai multe bannere cretine ca sa citesc un biet articol. Exista si exceptii, insa - din nefericire - sunt foarte "exceptionale". Regula e insa tot aia veche; inca sunt la domnie "numaratorii de click-uri inutile". Concluzionand, e mai mult net, dar nu e mult mai bun.

Cireste pe webPR.ro continuarea interviului cu Serban Alexandrescu.