Bakchich.info, un ziar online de satira din Franta, a lansat o varianta tiparita, sfidand tendinta actuala a industriei de presa scrisa de a migra spre internet, scrie Financial Times. Publicatia mizeaza pe apetitul francezilor pentru parodie in presa scrisa, a spus Nicolas Beau, editorul website-ului, care spera la o sustinere financiara din vanzarea editiilor print, in conditiile in care veniturile din publicitate au scazut abrupt.

Lansarea variantei tiparite a publicatiei electronice Bakchich creste la patru numarul ziarelor de satira, cu aparitie saptamanala, in peisajul presei scrise frantuzesti. Potrivit FT, celelalte trei publicatii au vandut impreuna aproximativ 630.000 de exemplare pe saptamana in 2008, conform unor date neauditate.

Beau apreciaza ca din vanzarea a circa 30.000 de copii ale ziarului pe saptamana va reusi sa sustina fiananciar mica echipa editoriala pe care o are, avand in vedere ca, precum alte ziare online care s-au lansat in Franta in ultimii ani, nici Bakchich nu a gasit inca un alt model economic care sa duca la profit.

Succesul unei alte publicatii, Sine Hebdo, lansata anul trecut, arata ca piata poate suporta o a patra publicatie, a adaugat el, in contextul in care respectivul ziar vinde, in prezent, 50.000 de copii pe saptamana.