Consiliul National al Audiovizualului a adoptat, marti, Decizia privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei. Campania electorala pe posturile de radio si televiziune, publice si private, incepe pe 23 octombrie 2009, ora 00.00, si se incheie pe 21 noiembrie 2009, ora 7.00.

Membrii CNA au adus o singura modificare proiectului de Decizie inainte de a-l supune la vot. Pe scurt, Consiliul a inclus obligatia ca posturile de radio si TV sa se asigure ca nu doar afirmatiile, ci si imaginile din emisiunile de promovare electorala, spoturi sau alte materiale puse la dispozitia lor de catre candidati nu pot aduce "atingere demnitatii umane, onoarei, vietii particulare a persoanei, dreptului la propria imagine" sau nu sunt "contrare bunelor moravuri".

Este vorba de articolul 3, aliniatul (2), punctul (c), care, in varianta initiala, stipula ca doar afirmatiile incluse in produsele audiovizuale amintite sa fie in ton cu legea.

Decizia adoptata astazi de CNA prevede, printre altele, ca:

  • Candidatii au acces gratuit la serviciile de radio si televiziune, publice si private, numai in emisiunile prevazute in Decizie, si anume: emisiuni de promovare electorala, emisiuni de dezbatere si informative.
  • Cu 24 de ore inainte de inceperea votarii si pana la inchiderea urnelor, sunt interzise difuzarea emisiunilor si spoturilor electorale, precum si invitarea sau prezentarea candidatilor in programe.
  • Posturile de radio si de televiziune care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze emisiuni electorale au obligatia sa faca cunoscut public acest lucru prin presa si/sau prin programele lor si sa comunice CNA implicarea lor in campania electorala, pana pe 15 octombrie 2009, cel tarziu.
  • Candidatii au la dispozitie intervalul 15 - 22 octombrie 2009 pentru a se adresa in scris posturilor private de radio si de televiziune care si-au anuntat intentia de realizare si difuzare a emisiunilor electorale, solicitand si timpii de antena pe care intentioneaza sa ii utilizeze.