Autoritatile americane introduc noi reglementari ce obliga bloggerii sa anunte cand primesc bani sau alte recompense pentru a sustine produse si servicii. The Economist isi schimba sistemul de plata pentru continutul online saptamana viitoare. ComScore intentioneaza sa concureze cu principalul sistem de masurare a audientelor online din Marea Britanie. Iar in SUA veniturile din publicitate online au scazut cu 5,3% in primul semestru.

  • Bloggerii americani vor fi nevoiti sa dezvaluie recompensele banesti sau de alta natura primite pentru a sustine produse si servicii, potrivit unor noi reguli facute publice luni de Comisia Federala pentru Comert din SUA (FTC), informeaza Reuters. In functie de valoarea produselor, noile reglementari ce vor intra in vigoare la 1 decembrie acopera si obiectele donate unor bloggeri sau websiteuri pentru a fi prezentate si analizate. Reglementarile se refera, de asemenea, si la mesajele de tip testimonial sau sprijinul acordat de vedete produselor sau serviciilor prin mesaje publicitare, online si in media traditionale deopotriva. Reuters il citeaza pe reprezentantul FTC Richard Cleland, potrivit caruia, daca primeste un produs pentru a-l prezenta, un blogger trebuie sa anunte acest fapt sau sa returneze produsul dupa ce il prezinta. Desi, potrivit unor relatari de presa citate de Reuters, bloggerii ar risca amenzi de pana la 11.000 de dolari daca incalca aceste reguli, Cleland spune ca astfel de masuri vor fi putin probabile si ca FTC va opta mai degraba pentru avertismente.
  • The Economist a confirmat ca va testa, incepand din 13 octombrie, un nou sistem de plata pentru continutul pe care il publica online, informeaza Brand Republic. Decizia The Economist de a introduce plata pentru continutul de pe propriul site a fost anuntata initial luna trecuta. Actualul sistem de plata, ce permite utilizatorilor sa acceseze gratuit continutul editorial publicat in ultimele 12 luni, va fi aplicat materialelor mai vechi de 90 de zile. Blogurile si continutul audiovizual postat pe site vor fi in continuare accesibile gratuit.
  • Compania ComScore intentioneaza sa lanseze pe piata britanica un serviciu de masurare a audientelor online care sa concureze cu sistemul UKOM (UK Online Measurement), sustinut de organizatia IAB UK, anunta Marketing Magazine. Aceasta comenteaza ca noua lansare va spori confuzia in randul clientilor de publicitate care preseaza pentru un sistem universal de masurare online. UKOM, lansat iarna trecuta in cadrul unui proces de reforma a masuratorilor de audienta online, a desemnat saptamana trecuta The Nielsen Company drept partener oficial al sau, intr-o licitatie in care a participat si ComScore.
  • Veniturile din publicitate online in SUA au scazut cu 5,3% pana la 10,9 miliarde de dolari in primele sase luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor Interactive Advertising Bureau, citate de Brand Republic. In pofida acestei scaderi, cheltuielile publicitare pe internet par sa-si fi sporit ponderea in totalul cheltuielor de publicitate din SUA, potrivit sursei mentionate. Declinul veniturilor este atribuit in principal scaderii pietei de mica publicitate (-31%).