Interviu HotNews.ro

AUDIO Proteste si afaceri. Dumitru Costin, lider BNS si administrator la Realitatea Media: Trustul isi va plati datoriile catre stat

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 7 octombrie 2009, 16:14 Economie | Media & Publicitate

Dumitru Costin
Foto: HotNews.ro
O parte din liderii sindicali care au protestat astazi in Piata Victoriei sunt si administratori la Realitatea Media, despre care presa scrie ca are datorii la stat care depasesc 1 milion de euro. Intre administratorii de la Realitatea Media se numara, potrivit datelor de la Registrul Comertului, Marius Petcu (lider sindical CNSRL Fratia), Iacob Baciu (CSDR), Dumitru Costin (BNS), Liviu Luca (FSLI Petrom), Ion Popescu (Meridian), Achille Dutu. Unul dintre sindicalistii-administratori la Realitatea Media, Dumitru Costin, a declarat pentru HotNews ca nu vede nici un conflict de interese intre cele doua functii si spune ca trustul isi va plati datoriile catre fisc.


Asculta interviul cu Dumitru Costin



Descarca interviul in format MP3





Rep: Cum calificati actiunea de azi, un succes sau un esec?
Dumitru Costin: Apreciez actiunea de azi ca fiind o actiune reusita, a fost o actiune de buna calitate, o actiune care nu a degenerat in violente. Ganditi-va ca sunt ani buni de cand nu  s-a mai desfasurat o actiune sindicala in fata palatului Victoria. Am avut interzis in acel loc. Astazi, datorita unor constrangeri, nu ne-a ramas decat piata Victoriei. Ati vazut, toata actiunea s-a desfasurat in ordine, fara nici un fel de incidente.

 
Credeti ca mie mi s-a parut normala declaratia domnului Geoana care, acum doua zile, cu seninatate declara: am aflat si eu acum ca legea aia de salarizare in sectorul bugetar genereaza 60.000 de someri dupa aplicarea ei?
 
 
Dumitru Costin, presedinte BNS si administrator la Realitatea Media
Rep: Legea salarizarii unice a fost negociata cu parenerii sociali de catre fostul ministru al muncii de la PSD, cu domnul Sarbu. De ce n-ati manifestat la PSD?
DC: Pentru cei care n-au luat act de lista noastra de revendicari, le reamintesc faptul ca prioritatea absoluta pentru noi o reprezinta locurile de munca si politica salariala.

In ce privestea legea, dupa ce s-a negociat doua luni de zile cu organizatiile sindicale, legea a stat la dospit doua luni in cabinetele ministrilor cabinetului Boc, dupa care ne-am trezit cu o lege care nu mai semana cu ceea ce s-a negociat initial, o lege trimisa in pas saltat in Parlament si pe care coalitia de la acea vreme PDL plus PSD a votat-o bine merci.

Rep: Responsabilitatea nu apartine in egala masura Guvernului Boc si PSD-ului?
DC: In egala masura responsabilitatea apartine ambelor partide politice. Credeti ca mie mi s-a parut normala declaratia domnului Geoana care, acum doua zile, cu seninatate declara: am aflat si eu acum ca legea aia de salarizare in sectorul bugetar genereaza 60.000 de someri dupa aplicarea ei? Imi pare rau, eu am convingerea ca domnul Geoana stia, dar la momentul ala era pe cal, acum e pe langa cal.

Rep: Acuma fiind pe langa cal, si spuneti ca responsabilitatea apartine ambelor partide, de ce protestele s-au canalizat doar catre Guvern, nu si catre PSD?
DC: Ceea ce s-a intamplat astazi a fost o actiune sindicala proiectata in primavara acestui an la nivel mondial.

Rep: Mondial??
DC: Mondial. Daca n-ati aflat pana acum, este un protest mondial. Dar, fiecare organizatie sindicala la nivel national ... e normal ca sa nu vorbim despre criza din Statele Unite, ci despre criza economica si sociala din Romania. (...) Este un protest pe care-l fac sindicatele fata de guvernele tarilor lor pentru modul in care trateaza si respecta lucratorii.

 
PSD si PDL au votat si au respins aceasta lege prin care miscarea sindicala urma sa-si primeasca inapoi bunurile pe care le-a avut. (...)Un patrimoniu consistent care se apropie probabil la vreo 2 miliarde de euro
 
 
Dumitru Costin, presedinte BNS si administrator la Realitatea Media
Rep: In presa ultimelor zile am vazut informatii despre liderii sidicali, administratori la Realitatea Media, o societate cu datorii mari la Ministerul de Finante, ministerul incearca sa recupereze datoriile astea. Intrebarea este: nu sunteti intr-un mic conflict de interese?
DC: Nu intamplator, exact in aceasta perioada, in care clasa politica nu are nevoie de niciun fel de reactii din partea societatii civile si in principal din zona sindicatelor, apare in presa informatia legata de un act normativ prin care confederatiile sindicale vor fi mituite primindu-si sediile.

Am inteles ca exista un proiect de ordonanta, de lege, Dumnezeu stie ce e, prin care ar urma sa ni se acorde gratuit, sau in folosinta gratuita si cu dreptul de a le cumpara, spatiile in care ne desfasuram activitatea. Insa nimeni n-a vrut sa dea informatia ca, in urma cu doua saptamani, Guvernul Romaniei s-a prezentat la Parlament, la Comisia de Industrii si Servicii a Camerei Deputatilor, pentru a cere respingerea proiectului de lege privind retrocedarea patrimoniului sindical confiscat de comunisti si ulterior de cei care au dat lovitura de stat in decembrie '89.

Reusisem sa trecem legea prin Senat si urma sa treaca si prin Camera. Guvernul si-a impus punctul de vedere. La pachet, PSD si PDL au votat si au respins aceasta lege prin care miscarea sindicala urma sa-si primeasca inapoi bunurile pe care le-a avut, asa cum si le-au primit toti cei care au fost deposedati in mod abuziv.

Rep: Un patrimoniu consistent, evaluat cam la cat?
DC: Un patrimoniu consistent care se apropie probabil la vreo 2 miliarde de euro, pentru ca vorbim de o multime de cladiri, de case, de hoteluri, de baze sportive.

 
Acest trust media nu este o casuta postala asa cum sunt zeci de mii in tara asta, care lasa bugetul tarii pagubit pentru ca nu ai ce sa recuperezi de la ele. Acest trust de presa isi va plati datoriile fara nici un fel de problema.
 
 
Dumitru Costin, presedinte BNS si administrator la Realitatea Media
Rep: Revenim la intrebare...
DC: Tot acum, intamplator, este scos de la naftalina acest subiect. Imi permit sa-i intreb pe cei care acum au scos la lumina aceasta nenorocire care se intampla Romaniei: ei nu stiu ca de mai bine de cinci ani suntem acolo?

De pe vremea de cand acest post de televiziune a fost cumparat de la domnul Prigoana, si cand acest post nu reprezenta ceva. S-ar fi putut uita in spate sa vada ca, de fiecare data, si-a platit datoriile, chiar daca nu a reusit de fiecare data sa le plateasca la timp, si-a platit intotdeauna datoriile. Si acest lucru il va face si acum. Il va face si acum.

Rep: Intrebarea era alta. Nu ma intereseaza de ce informatiile astea apar acum, poate chiar e o manipulare, cineva incearca sa va discrediteze cu asta. Intrebarea e pe fondul discutiei: sunteti si administrator intr-o firma privata, sunteti mai mult om de afaceri si mai putin sindicalist. Nu va creeaza o problema de credibilitate?
DC: Deja si dvs fortati in discursul dvs o tema absolut falsa. Acele reunini in Consiliul de Administratiei se  intampla de foarte putine ori, sa nu credeti ca locul meu de munca este acolo. In primul rand ca legea nu-mi interzice acest lucru. Doi: Am responsabilitati foarte clar prevazute prin lege.

Trei: Acest trust media nu este o casuta postala asa cum sunt zeci de mii in tara asta, care lasa bugetul tarii pagubit pentru ca nu ai ce sa recuperezi de la ele. Acest trust de presa isi va plati datoriile fara nici un fel de problema. S-au adoptat masurile necesare pentru ca datoriile sa fie platite si aceasta povara uriasa pe care au identificat-o unii sa fie rezolvata si sa le fie ridicata aceasta piatra uriasa de pe suflet.

 
Exista un program de restructurare, in curs de derulare, care sa duca acolo unde trebuie, adica la respectarea legalitatii. A fost aprobat cu ceva vreme in urma, este in curs de derulare, si v-am spus se va ajunge la un optim in ce priveste relatia cu fiscul si in functionarea trustului.
 
 
Dumitru Costin, presedinte BNS si administrator la Realitatea Media
Rep: In 2006, 2007, 2008, din datele de bilant de pe site-ul Ministerului de Finante rezulta ca Realitatea Media a avut pierderi si ca in prezent are datorii la stat, acum, in prezent. Intrebarea e simpla: nu sunteti in conflict de interese fiind administrator la o firma cu datorii la stat in acelasi timp lider sindical care protesteaza impotriva Guvernului, care reprezinta statul?
DC: Nu vad nici o problema. As vedea o problema in momentul in care aceasta companie nu-si va plati datoriile, atunci, intr-adevar, recunosc ca apare o problema. Dar in momentul in care aceasta companie face eforturi sa-si plateasca datoriile, nu vad ce problema e. Daca toti ar face acelasi lucru, probabil n-am fi in aceasta situatie.

Stiti bine si dvs ca anul asta piata de reclama si publicitate a scazut dramatic, la jumatate, si ca tot ce e in zona media a fost afectat. Exista un program de restructurare, in curs de derulare, care sa duca acolo unde trebuie, adica respectarea legalitatii. A fost aprobat cu ceva vreme in urma, este in curs de derulare, si v-am spus se va ajunge la un optim in ce priveste relatia cu fiscul si in functionarea trustului.

Rep: Am vazut ca sunt si cateva cereri de insolventa in derulare. Sunt creditori privati care incearca sa-sia recupereze datoriile in instanta.
DC: Va rog sa ma credeti ca, in clipa de fata, pe marginea acestui subiect stopam orice discutie, pentru ca exista in cadrul acestei companii si director general, si director economic, sef de PR, sunt indreptatiti sa vorbeasca, mergeti la cei care va pot da aceste informatii.

Rep: Vorbim strict de relatia dvs ca lider sindical si pozitia dvs intr-o afacere cu statul care va pune in situatia asta de conflict de interese, as zice de pe margine, si va ridica probleme de credibilitate.
DC: S-ar putea sa aveti dreptate. Sunteti multumit cu raspunsul meu? Aveti dreptate, domnule. Sunteti fericit? Nu sunteti fericit? Aveti dreptate. Aveti dreptate. Nu v-am facut fericit cu raspunsul asta? Ne cunoastem de atata vreme...

Rep: Incercati sa fiti ironic, eu nu vreau sa fiu ironic cu dvs.
DC: Eu chiar nu vreau sa fiu ironic, pentru ne cunoastem de foarte multa vreme. De asta am si intrat in dialog cu dvs pentru ca va respect opiniile si modul in care ati lucrat in media pana acum. Da? Dar vad ca insistati pe un anumit subiect si eu v-am spus cu tot respectul pe care vi-l port ca in ceea ce ma priveste, indiferent pe ce pozitie ma aflu, voi vrea ca legea sa fie respectata pana la capat. Asta-i tot ce pot sa va declar eu.

Despre datoriile Realitatea Media au scris Curentul si Financiarul


Citeste mai multe despre   






















6516 vizualizari

  • -24 (28 voturi)    
    MOGULII SUNT DE VINA SI PENTRU PROTESTE (Miercuri, 7 octombrie 2009, 16:43)

    Gigi Marota [anonim]

    Asta inteleg eu. Guvernul si dom'President sunt neprihaniti. Prostii astia care au iesit in strada traiesc bine dar nu stiu, sunt doar manipulati de moguli.
    Ai dracu moguli toata ziua clampane de Udrea, Boc, Ritzi, Eba. Sa-i impuscam, da-i dracului.
    • +21 (21 voturi)    
      si pe vantu ?? (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:37)

      ionamaru [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Marota

      pai daca -l impusti pe . mogulu'vantu , cine-i mai da lui nea costin simbria ?
      cica sa hotarat sa le dea banutii si la ..sov-investi !!
      hai sa fim ceva mai seriosi ,ca aici cam miroase fff. urat .
      • +23 (23 voturi)    
        prostimea sindicalizata si jegurile- lider ! (Miercuri, 7 octombrie 2009, 19:54)

        Fekete Tulipan [anonim] i-a raspuns lui ionamaru

        toate aceste gunoaie umane nu ar fi facut un ban cinstit in afara sindicatului ,ei neavand meserii certe!Sindicatul i-a umflat ,sindicatul i-a impropietarit cu apartamente peste apartamente ,masini ,secretare,si din interiorul sindicatelor s-au vandut unuia ca Vantu ! putrezi de bogati , secaturi umane ,au tot ce le trebuie sa fie in continuare lideri sindicali ;chiar si o canalie ca Bratianu deputat PSd este in continuare lider de sindicat ! Nistor paranoicul care se ambaleaza singur, este vandut PNL ; concluzia ? vai de bietii cotizanti sindicali ,cum au pus ei umaru la la ridicarea lui Luca in rang de miliardar ,sau a unuia ca Dumitru Costin care era bun de scos pamblici la circ,fizicul il ajuta !
    • +7 (7 voturi)    
      un milion de euro (Joi, 8 octombrie 2009, 10:03)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Marota

      Neachitarea unor datorii la stat imbraca o forma penala,nu stiu ce mai asteapta guvernantii,de ce nu aplica legea? asa am scapa de lipitorile astea policolore.Cat despre tine,esti doar o marota!
  • +36 (36 voturi)    
    Hopa !! (Miercuri, 7 octombrie 2009, 16:44)

    Jimmy Hoffa [anonim]

    Ce vedem noi aici .Un grup de sindicalisti care nu sint ce par ,si un post tv care are datori la guvern si ataca guvernul ca sa 1. nu mai ceara datoriile 2, sa plece sa vina altul care sa nu mai cera datoriile 3.poate in invalmasala creeat nu mai platesc datoriile.Si grupul de sindicalisti mioritici se putea sa nu aiba ei o sinecura ceva ,o mica sponsorizare ,un CA ceva ,sefu si pentru mine . Se confirma inca odata ca sindicatele in romania nu mai reprezinta muncitorii .sant numai instrumente prin care muncitori sant parazitati de indivizi lipsiti de scrupule .
  • -9 (15 voturi)    
    INCREDIBIL (Miercuri, 7 octombrie 2009, 16:49)

    Petcu [anonim]

    Nu-mi vine sa cred, totul este manipulare ca sa-l dea jos pe Boculet si Basescu
  • +26 (26 voturi)    
    Patrimoniul sindical - la privatizare (Miercuri, 7 octombrie 2009, 16:51)

    Liviu Iordache [anonim]

    Dar de ce sa nu fie privatizat patrimoniul UGSR? Mai facem o gospodarie de partid, ca RAAPPS? De ce sa acceptam privatizarea intregului turism, iar aceste bunuri sa revina domnului Costin? Apoi, cu un trust de presa de partid - antenele - si unul sindical, unde mai este independenta presei?
  • +27 (27 voturi)    
    deci, baiatul asta, cu nesimtirea crasa pe care (Miercuri, 7 octombrie 2009, 16:52)

    Ovidiu [anonim]

    o arata are sanse foarte mari sa urce in politica si sa devina o persoana importanta...

    Sunt convins ca daca Mr. Tapalaga il intreba "De ce sa va votam pe dvs" ar fi adus zeci de argumente si ar fi reusit sa ramana serios, fara sa il bufneasca rasul...
  • +30 (30 voturi)    
    Protestez contra cui zice mogulu meu, corect, nu? (Miercuri, 7 octombrie 2009, 16:56)

    Sindicalist platit de Realitatea TV [anonim]

    Ce mercenari /////, macar daca si-ar pune nevestele acolo, sa se jeneze macar asa, de forma.
    Dar lor nici nu le mai pasa, banu sa iasa, ca la injurat guvernu' se pricepe tot sindicalistu'.
    Bine a mai facut Tatcher cand a pus cu botu pe labe 2 milioane de nemernici din astia, ipocritii..
    • +11 (11 voturi)    
      vezi... (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:31)

      Laurentiu [anonim] i-a raspuns lui Sindicalist platit de Realitatea TV

      ca ai scris gresit numele...si daca in mod normal nu ma deranjeaza un asemenea detaliu minor, la Doamna de Fier chiar ma deranjeaza :P...Nu avem noi asa ceva nene...nici in juma' de mileniu nu o sa avem asa ceva...3.6 milioane de someri, privatizat mai tot, ridicarea economiei engleze din criza si mocirla la putere mondiala din nou!!! si unde e UK acum?...
  • +24 (26 voturi)    
    tupeu de privat tipic roman (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:10)

    tom [anonim]

    Mult tupeu are Realitatea TV sa vorbeasca despre respect in conditiile in care are datorii enorme catre bugetul de stat. L-am vazut azi pe Tatuliciu ii curgeau balele si spumega impotriva angajatilor de la stat, uitand ca trustul la care lucreaza nu este corect la plata datoriilor. Si nu este singura companie privata aflata in stuatia de a amana, esalona, eluda, pacali bugetul de stat.
    • +9 (9 voturi)    
      tatulici ? (Miercuri, 7 octombrie 2009, 22:18)

      ionamaru [utilizator] i-a raspuns lui tom

      ...lasa'l domnule pe tatulici cu catelusii aia de langa el ; eu raman mut cand ii vad ce arunca din ei ,un tanase , dinescu si cum sa culcusit langa vantu ,un Hurezeanu !! Pai huri nu avea ce sa ' manince ' si sa dus la borsul lui vantu . Doamne ce mai ciuleam urechile pe vremuri cand vorbea Huri .
      Acum sa intors ..draq.. lumea pe dos .!!
      Auzi ...RESPECT de ...REALITATE ! ..si ei / cainii latra ,ursu'merge .
  • +23 (23 voturi)    
    zic si eu... (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:12)

    Andrei [anonim]

    Domnule Costin, pai daca sunt probleme pe piata media si Realitatea Media nu isi poate platii datoriile la stat, iar dumneavoasta acceptati acest fapt, de ce nu acceptati ca sunt probleme in toata economia, nu numai in media, si ca statul nu are banii sa plateasca datoriile. O sa le plateasca, este un plan de iesire din criza [parca reorganizare ati spus] dar deocamdata nu se poate.
    • +21 (21 voturi)    
      la ei NU logica functioneaza (Miercuri, 7 octombrie 2009, 18:01)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      ci interesul! deci nu le cere atat de mult!
  • +23 (23 voturi)    
    Aha, (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:12)

    domino63 [anonim]

    Deci asta este Realitatea. "Noi vrem respect". Va multumesc. Dupa ce ani de zile ne/ati improscat cu laturi liberale, pesediste, acum vreti sa fiti respectati? Vreti respect pentru cetatean? Respectati voi prin calitatea stirilor, a invitatilor, nu a mahalagiilor cu care faceti emisiuni, a papagalilor care se pi...sa pe voi. Nu cereti respect, acordati/l! Fi/ti in stare sa vedeti dincolo de ceea ce vrea Vantu. Cat despre liderii sindicali... numai de "bine". Acum am vazut cine instiga, cine face magarii, cum, cand si cate! Lideri sindicali, nu?
  • +22 (22 voturi)    
    Proteste si afaceri(!!!!!) (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:18)

    Tanasie [anonim]

    Frumoasa-i si banoasa-i lupta sindicala , cand esti si patron si sef de sindicat!!
    Cum nu exista conflicte de interese inbtre una si alta? Este d-le Costin!!!!! Numai ca ai reusit si reusesti in continuare sa-i manipulezi pe sindicalistii tai!! Iar Constitutia actual iti permite asa ceva!! Acum inteleg pt ce faci mobilizarie "grandioase "pe care le-ai facut. Ti-e frica de reforma constitutionala a lui Base care iti va trege perinele dupa fundul ala mare care l-ai facut in 20 de ani!! Auzi domnule!? Patron la Realitatea TV!! Asta-i cinismul de pe lume!! Esti demascat 100% !! Esti unul din cei mai periculosi moguli ai presei!!
    De ce nu ti-ai onorat pana acum datoriile catre impozitul la stat? Pentru unii ca tine suferim toti si mai ai tupeul sa vii in fata noastra cu miciunile tale neocomuniste? Cum e posibil ca unii patroni mai mici si mai pricajiti si fara sindicate in spate sa sufere din plin rigorile legii si ale crizei economice , iar tie nici ca-ti pasa?!
    Pretest mondial zici? Nu zau!! Deci esti afiliat sindicatelor neocomuniste din lume? Asta ti-e politica de strut? Ma mir ca pana acum nu ai facut demonstratii antiglobalizare la scara mondiala!! Dar, vorba aia , timpul nu l-ai pierdut inca!! Probabil ca o sa vad si asta!
    Bine au intitulat Hotnews articolul. F. bine. Proteste si afaceri!! Nerusinatule!!
  • +24 (24 voturi)    
    Super, d-le Tapalaga! (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:22)

    iulia [anonim]

    Asta da! Excelent ati condus acest interviu. "Ne-a spus" acest domn mai mult decat ar putea spune citirea tuturor actelor incriminatoare la adresa lor!
    Eu va multumesc!
    In acest fel, afla si dl. Hurezeanu ca este platit din banii nostri, si sa vedeti cum isi va da demisia din functiile detinute in acest trust! Caci sunt convinsa ca nu avea cunostinta de faptul ca banii cu care este platit el pentru a plange de mila poporului "oropsit" de Basescu, sunt chiar banii bietului popor!
  • -9 (17 voturi)    
    ce bine...! >: (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:28)

    Codruta N [utilizator]

    Uite, d'AIA imi plac mie protestele! i-ati vazut cumva pe pedelici dandu-i in gat pe liderii de sindicat ca "sunt actionari la RTV", atata timp cat RTV il sustinea (ba chiar il pupa-n *** >:) pe Baselu?

    Daca imi amintesc io bine, TRU facea campanie electorala mascata pe RTV de anishori buni - pe atunci "uitasera" ceea ce stia toata lumea: ca RTV avea actionari din inocenta lume a sindicatelor... :-p

    Sper sa iasa cat mai multe mizerii de-astea la lumina - si sper ca nici astia sa nu se lase mai prejos, sa scoata si ei micile lor info murdare ref. la PD - desi tare ma tem ca or sa cada la pace, asa cum s-a intamplat intotdeauna.

    Pe de alta parte, nici cu RTV nu-mi e rusine - de ani si ani are niste asa-zisi "moderatori" de toata groaza. Pacat de foarte putinii "jurnalisti" adevarati care au mai ramas pe acolo, vai de ei... Din pdv. al meu... RTV e un post pe care nu ma mai uit de cativa ani, mutrele invitate la "toc$ouri" imi faceau greatza, unii redactori la fel - nu mai merita sa te uiti acolo decat la foarte-foarte putine reportaje bune, hélas...
  • -8 (16 voturi)    
    pe de alta parte... (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:30)

    Codruta N [utilizator]

    ce-i aia "1 mil. euro"? nici cat cateva sute de metri de asfaltat, pe Kisseleff... :))
  • +12 (12 voturi)    
    continuare... (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:32)

    iulia [anonim]

    Observam astazi cum dintr-o data au capatat importanta ministerele si ministri. Adica, acum avem pe langa diabolicul Boc si Basescu, si ministri si ministere vinovate: Pogea, adica!
    Pana la plecarea PSD-ului de la guvernare, nu i-am auzit pe unu' rostind numele vreunui ministru pesedist: erau doar Boc si Basescu! De-acum, se pot rosti si nume de ministri si ministere. Sunt doar ale PDL-ului!
    Dar stiu ca este doar o intamplare. Cine si-ar putea inchipui ca in Romania anului 2009, intr-o tara lovita de saracie, boala si altele, peste care este suprapusa si o criza, un partid responsabil ar face astfel de jocuri murdare cu consecinte imprevizibile pentru bietul popor iubit!
  • +21 (21 voturi)    
    Felicitari pentru articol (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:47)

    Jurnalismul mai are sanse [anonim]

    Felicitari pentru articol
  • +18 (18 voturi)    
    nici o problema (Miercuri, 7 octombrie 2009, 18:05)

    sadwank [anonim]

    Din punct de vedere legal, omu' are voie. Are voie pe de o parte sa imbrace haina sidicalistului si sa ceara salarii de la stat sau sa se duca in tari straine pe banii sindicatului, pe de alta are voie sa detina o parte dintr-o firma cu datorii catre stat si sa se duca in tari straine pe banii firmei.
    Nasol insa cind legea nu respecta morala. Tara care asemenea legi merita sa arda din temelii.
    • +5 (5 voturi)    
      Moralitatea e greu de impus (Joi, 8 octombrie 2009, 11:06)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

      Asta e un caz de conflict major de interese.... poate vom vedea si altele demascate. Nu sunt cu acord cu 'arderea din temelii a țării', ci cu demascarea celor care poarta prea multe fețe. Cred ca mai sunt mulți alții care poartă salopetă de sindicalist, dar în realitate nu sunt altceva decât niște instrumente politice.
  • +15 (15 voturi)    
    Sindicatul patronatului (Miercuri, 7 octombrie 2009, 18:44)

    Kleenex [anonim]

    Marii lideri de sindicat din Romania, reprezentantii sarmanilor salariati, au ajuns ei insisi patroni si nu incerca altceva decat sa-si impuna interesele. Cum te poti revolta contra statului, cand tu ai datorii de milioane la stat cu care s-ar fi platit un numar important de salarii? Acesti lideri de sindicat si actionari in media totodata, manipuleaza sindicalistii si opinia publica, manati de nevoia de a-si satisface orgoliile poltice si interesele financiare. In paralel, negociaza cu partidele din opozitie obtinerea unor posturi caldute pentru clientela proprie. Criza se poate rezolva cu proteste inutile si greve ce paralizeaza si ceea ce inca mai functioneza? Sau munca este prea grea, iar protestele sunt mai usoare? Sindicalistii se lasa prostiti de acesti imbuibati care nu au rezolvat nici o problema in viata lor, ci doar au instigat oamenii pentru a-i folosi ca masa de manevra in interesul propriu. Treziti-va oameni buni!
  • +15 (15 voturi)    
    Cand protesteaza ce este? (Miercuri, 7 octombrie 2009, 18:46)

    Razvan_M [utilizator]

    Lider sindical sau administrator de companie cu datorii? Daca-i lider sindical, de ce nu protesteaza impotriva politicii firmei Realitatea Media de a-si concedia angajatii sau de a-i forta sa plece? Daca-i administrator de companie, de ce nu protesteaza impotriva maririlor de taxe si impotriva deficitului bugetar? De ce nu cere micsorarea cheltuielilor bugetare si reducerea numarului de angajati la stat? De ce nu cere iesirea bugetului de pensii de pe deficit?
    Din cate stiam, in cadrul negocierilor tripartite, sindicatele sunt una, patronatele alta si statul a treia parte. Cum se impaca atunci functia de sef de sindicat cu cea de patron? Dumitru Costin, nu ai nicio rusine?
  • +15 (15 voturi)    
    Rusine lui Costin et co! (Miercuri, 7 octombrie 2009, 18:58)

    anonim [anonim]

    Nu au virat la stat BANII DE PENSIE AI ANGAJATILOR!Sa-si dea demisia!
  • +13 (13 voturi)    
    a tunat si i-a adunat (Miercuri, 7 octombrie 2009, 19:53)

    urania [utilizator]

    Si uita asa 'marele om de afaceri' Sorin Ovidiu Vantu a adunat si alti banditi alaturi de el, si nu orice oameni ci ditamai liderii de sindicate nationale!!! Nu le-ar fi rusine! Cum apar ei in fata membrilor de sindicat care au intr-adevar probleme si se bat cu pumnii in piept ca asa nu mai merge, cu guvernul asta de nenorociti!! Ce magari! Afaceri la nivelul liderilor de sindicate s-au facut de la aparitia sindicatelor, dar parca la nivelul asta de nesimtire nu stiu sa se fi ajuns. Voi, cei de la Realitatea, vreti RESPECT? Un vechi proverb spune: respecta-i pe ceilalti ca sa fii respectat si tu! Respectul nu se cere, nu se impune, el vine de la sine!
  • +12 (12 voturi)    
    Liderii vanduti au un TUPEU MAXIM (Miercuri, 7 octombrie 2009, 20:21)

    adevaratul Hoffa [anonim]

    Astaia au tupeul sa ceara bani de la bugetul statului? Astia sunt sindicalisti? SI patroni? Adica ei administreaza o firma care nu-si plateste taxele si impozitele si cer in acelasi timp bani de la buget?

    Administreaza o firma care-si bate joc de salariati (ziaristi platiti cu salariul minim, pe drepturei de autor, dati afara cand vrea patronul), si cer respect pentru sindicalisti?
  • +10 (10 voturi)    
    tupeu (Miercuri, 7 octombrie 2009, 20:36)

    nelu vasile [anonim]

    Mizerabil!
  • +11 (11 voturi)    
    Privirea fixa, cap de otel. (Miercuri, 7 octombrie 2009, 20:52)

    eu [anonim]

    Deci, cati oameni au fost azi in piata Victoriei, la Guvern? 12.000? Ce vroiau ei? Bani mai multi? Costine ia un pix si scrie: 1 bulion de coco paste douaspte miiiii... egaaal. Tu'va muma'n... jur da zdrente. Sunteti jmecheri, pa harneala. Cu banii ai de-i datorati la stat ba sindicalistii lu' peste ii multumiti pa astia 12.000 si data viitoare veniti cu altii. Pe aia ii multumiti cu datoriile lu' Intactu', si tot asa. Capisci, bolovanilor?
  • +10 (10 voturi)    
    @Dumitru Costin-Hoffa (Miercuri, 7 octombrie 2009, 21:02)

    Don Ciccio [utilizator]

    De citit si... de meditat, Mare-sef de sindicat:

    http://www.curentul.ro/2009/index.php/2009100835214/Actualitate/Administratorii-afacerii-lui-Vintu-au-dat-chix-cu-marile-proteste-sindicale.html
  • +10 (10 voturi)    
    Mare miting... (Miercuri, 7 octombrie 2009, 21:46)

    doi si-un sfert [utilizator]

    Numai din Buzau am inteles ca au plecat vro 6 autocare cu proshti(adica sindicalisti de-ai lu' Costin)...S-or fi adunat din toata tara vreo 250 *40 = 10.000 de gura casca. Pacat de banii cheltuti aiurea cu deplasarea si de timpul pierdut fara rost!
  • +8 (8 voturi)    
    cauza tuturor relelor EVAZIONISTII (Miercuri, 7 octombrie 2009, 21:46)

    liv [anonim]

    exista solutii pentru iesirea din criza, platirea salriilor si pensiilor:

    1,CONTROLUL EVAZIUNII FISCALE- cele mai multe intreprinderi bugetare NU-SI PLATESC IMPOZITUL LA STAT- sursa - raportul SAR- Sorin M. Ionita

    Evaziunea fiscala in Romania este de cca.50% din PIB- asta da subiect de dezbatere nationala, la sindicate, la media.
    Daca s-ar controla evazionistii, nu ar trebui sa mai creasca nici TVA-ul, nci sa se scumpesca produsele, etc.....
  • +11 (11 voturi)    
    ultima (Miercuri, 7 octombrie 2009, 21:56)

    eu [anonim]

    Traiasca Minciuna , Traiasca Fariseismul , Traiasca Rahatul . Mi-e rusine ca traiesc si muncesc alaturi de asemenea cazaturi . Pai Udrea e fecioara Maria pe langa astia .. Basescu e Doamne iarta-ma..Oricum am sa merg la vot.
  • +7 (7 voturi)    
    bai dane... (Miercuri, 7 octombrie 2009, 23:28)

    carmen [anonim]

    da! sa traiesti, de data asta!
  • +8 (8 voturi)    
    Bravo tapalaga (Miercuri, 7 octombrie 2009, 23:34)

    ionut t [anonim]

    Ti-ai spalat multe pacate cu chestia asta. Felicitari.
  • +4 (4 voturi)    
    Medicii si profesorii (Joi, 8 octombrie 2009, 6:55)

    dr_psy [anonim]

    Tocmai de aceea cred in continuare ca acesti "bugetari ai lor" nu-i vor reduce nici la numar nici la salarii. Vor taia la medici si profesori. Acesta e un trust, da? Deci are si privati,.. deci trebuie salvat de catre buget!
  • +7 (7 voturi)    
    In sfarsit (Joi, 8 octombrie 2009, 7:04)

    Stela [anonim]

    m-am lamurit de ce desi multi am semnat impotriva grevei ni s-au inchis birourile ca sa facem greva, era in joc soarta hotilor de lideri sindicat. Vor bani de la Guvern. Prost este Ministerul de Finante ca nu ordona controale la toate sindicatele, ONG - urile prin care se desfasoara afaceri de milioane pe care nu le verifica nimeni. Stimate dl. Tapalaga, felicitari pentru articol si pe viitor documentati-va si scrieti despre toate modalitatile prin care se face evaziune fiscala si veti vedea atunci unde sunt veniturile bugetului si nu mai trebuie marite impozitele ci marirea controalelor pentru depistarea evaziunii si a super contoalelor pentru inspectorii mituiti care sa fie bagati la puscarie daca nu-si fac treaba cum trebuie.
  • +5 (5 voturi)    
    Ca de obicei (Joi, 8 octombrie 2009, 8:15)

    sabertooth [utilizator]

    Un articol bun.

    Felicitari domnule Tapalaga.
  • +6 (6 voturi)    
    Ipocriti si demagogi... (Joi, 8 octombrie 2009, 8:17)

    Bogdan C [utilizator]

    Domnul Costin spune... "Exista un program de restructurare, in curs de derulare, care sa duca acolo unde trebuie, adica respectarea legalitatii."
    Adica pana acum nu s-a respectat legea? Adica in privat facetzi restructurari, scadeti salarii, dati oameni afara si pe cei care ii tine tot poporul in spate nu ii restructurati?
    Pai normal... ca doar nu sunt in joc banii lui, sunt in joc banii nostrii.. Daca erau banii lui, restructura fara nicio problema. Daca e administrator de firma privata e in stare sa vada cat e ineficient e tot aparatul bugetar...
    Mama mea este functionar public... isi face unghiile la munca, isi face cumparaturile, trai neneaca...Si chiar daca e mama mea, cata vreme acesti oameni nu dispar din sistem, tara nu o sa mearga mai bine. Cei din domeniul bugetar habar nu au cum e sa lucrezi la privat, sa fii in focuri 10-12 ore pe zi ca sa poti supravietuii... Puneti mana si munciti. E momentul sa iasa totul la iveala si sa se ia masuri drastice. Nu mai merge in felul asta, e bataie de joc. Pentru sindicalisti e totul un joc, nu apara interesele bugetarilor, sunt falsi. NU POTI in vreme de criza sa ceri marirea salariului minim. Nu cand ceilalti oameni care lucreaza in domniu privat taie si spanzura ca sa-si tina afacerile in viata. Jurnalul National a taiat 20% din salarii la inceputul anului.... a protestat cineva? Sunt curios daca domnul Costin se opune planului de restructurare al Realitatea Media cum o face ca lider sindical? Dar cum se atinge cineva de bugetari pichetam guvernul, proteste, etc....Treziti-va oameni buni ca nu vrem sa va mai tinem in puf si pene. Si as vrea sa termin in vorbele Realitatea TV... ca sa vezi ironia soartei "NOI vrem RESPECT!"
  • +6 (6 voturi)    
    sindicate (Joi, 8 octombrie 2009, 8:48)

    sany [anonim]

    bravo dl.tapalaga
    dl dumitru costin sa-si de imediat demisia
    dealtfel toti sindicalistii administratori la irealitatea lui vantu.
    domnule hurezeanu m-ati dezamagit total.va rog dati-va demisia de la i tv.
    irealitatea
    sany
  • +7 (7 voturi)    
    NIMIC nu ne mai uimeste. (Joi, 8 octombrie 2009, 8:54)

    gabifm [utilizator]

    Prima reactie dupa citirea articlului a fost "incredibil", dupa citirea comentariilor mi-am dat seama ca NU se stia ceea ce prezinta articolul; asta in conditiile in care cei ce citesc acest site navigheaza pe internet (nu sunt din electoratul vanghelie).
    Nu poti gasi cuvinte, invective, imprecatii pe masura celor ce fac jocul de sena de la Realitatea!!
    Dumitrescu, Prelipceanu, Ursu, L. Chireac - asa zisii moderatori - fac dovada unei lipse totale de profesionalism. Oameni astia ar fi putut fi considerati meseriasi DACA isi declarau orientarea politica supervizibila. Le doresc ca ai lor copii sa se miste, sa respire, sa traiasca in mocirla ce o genereaza si o intretin acum in tara.
    Ceea ce ii linisteste atat pe patronii prezentati in articol cat si pe simbriasii lor este faptul ca isi zic "nu citesc pe internet decat o mana de oameni". Da dar citesc aceia care gandesc si a caror opinie v-ar interesa.
    RETINETI: NOI vrem respect NU voi!!!!
  • +5 (5 voturi)    
    PRIVAT SINDICAT (Joi, 8 octombrie 2009, 8:54)

    Sindicalist [anonim]

    dumitru costin, marius petcu, liviu luca,bogdan hossu,etc...,toti si-au "privatizat" sindicatele pe care "le reprezinta", folosindu-si membrii doar ca pe o masa de manevra in interese proprii. e tragic ca sindicalistii nu vad asta si ca astia i-au saracit si le-au mancat nivelul de trai.nu stiu de ca astia nu se schimba prin alegeri periodice din moment ce si parlanmentul si presedintele se supun acestei reguli.ce reprezentativitate a intereselor sociale mai au slugile astea ale lui vantu, daca nu-si platesc nici datoriile imense la stat ca actionari? apoi ies in strada si urla ca guvernul nu le mai da bani,dar de unde bani (pentru cei multi), ca banii ii iau numai ei.
  • +8 (8 voturi)    
    plan anti-criza (Joi, 8 octombrie 2009, 8:57)

    brothersam [utilizator]

    am o cunostinta care lucreaza la firma Renault in Franta,de cand a inceput criza programul lor s-a redus la 4 zile de lucru pe saptamana, inclusiv s-a diminuat si salariul,dar pe ei nu i-am vazut iesind in strada,cu toate ca renault e de stat.La noi ministru Pogea a venit cu masuri anti-criza ,cat de cat rezonabile zic eu ,dar altii in schimb au criticat vehement toate propunerile lui,mai ales pe postul Realitatea vs Vantu,nevenind cu nici un fel de propuneri in schimb,
  • +8 (8 voturi)    
    Bai nene ! (Joi, 8 octombrie 2009, 9:02)

    #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator]

    Nu mi-am platit impozitul pe casa de 60 lei (shaizecidelei) pe 2008 !!!

    Spre rusinea mea, nu am avut timp sa ma duc la Administratia Finaciara sa platesc. Ar fi trebuit sa-mi rup de la gura o zi de concediu doar pentru atat: stiti si voi trafic, nervi, cozi, parcari pline .. etc. Orisicat, imi asum comoditatea.

    Ei, pentru cei 60 lei am primit notificare, inclusiv titlu executoriu !!! Pentru 60 lei !!!!


    De ce nu se actionaeaza la fel si pentru Realitatea.TV la un milion de euro ?!!!!!!!
  • +6 (6 voturi)    
    Sa inteleg, (Joi, 8 octombrie 2009, 9:59)

    domino63 [anonim]

    ca asta este Realitatea? Asa inteleg pungasii astia sa/si faca meseria? De/aia "vrem respect" din 5 in 5 minute pe ecran? Poatul care este de stiri zice ca ne informeaza, ca aduce stirea bruta in casele oamenilor, dar curios... uita stiri importante. "Un ziarist" (fara sa se spunaa ca este nistorescu) a lovit niste pietoni si apoi da lectii de morala. "Niste lideri" sunt si patroni. Stiam ca televiziunea minte, ca manipuleaza, dar nu si ca ne cred prosti. "Niste reporteri" musca din unii invitati si pe altii ii pupa in DOS. Astia sunt oameni? Asta este post de stiri? Astia ii apara pe penelei, pesedei. Cei care sunt cozile lor de topor, creiere de maimuta cu hadicap (imi cer scuze pentru ca jignesc maimultele!).
    Sa va fie rusine si sa va umpleti de "respectul" pe care il meritati.
  • +4 (4 voturi)    
    adevarata fata (Joi, 8 octombrie 2009, 11:05)

    Silviu [anonim]

    Pina acum in ziare se scria numai 2-3 % din tot ceea ce trebuia scris. Un Bogdan Chiriac, Hurezeanu, Tanase erau nume de respectat. Liderii de sindicat erau de respectat pina sa intre in jocul politic. Dupa , au inceput sa nu mai faca 2 bani , fiind deja cumparati , amestecati cu noroiul ...
    De ce ?
    Pentru ca au intrat in acea clasa de neatins !
    Nu clasa politica !
    Nu magistrati !
    Nu armata !
    Nu Servicii Secrete !
    Nu Agentii cu salarii imense din comisioanele platite de cei controlati si supravegheati !
    Nu , toti cei care formeaza o clasa de neatins, in care legea la ei nu exista, sau daca exista , nu este respectata , nici nu este controlata corespunzator, toti nu sunt egalii marii majoritati care: isi plateste impozitele, amenzile, facturile si obligatiile legale, sociale, omenesti, dau examene corecte, stau la rand pentru orice.
    Cei de neatins fac trafic de influenta, de functii, negociaza datoriile, nu respecta legea si sunt parlamentari europeni, recunosc public ca au calcat legea si nu se atinge nimeni de ei, fura cu miliardele si nu sunt gasiti, devalizeaza statul, adica pe toti cei care isi platesc darile , intr-un cuvant au calea leului - cea a sariturii peste lege in timp ce omul corect o respecta si plateste.
    De aceea suntem o tara bananiera si de aceea concurenta reala nu exista : pentru ca tot timpul , cineva care cunoaste pe cineva nu respecta legea si o ocoleste linistit si pentru ca numarul acelor care ocolesc este deja substantial mai mare decat celor care o respecta si atunci legea se inverseaza.
  • +2 (2 voturi)    
    Bravo (Joi, 8 octombrie 2009, 12:49)

    dorudascalu [utilizator]

    Frumos articol, dar vorba aia, nu e pentru...proşti! Realitatea românească (nu televiziunea), este ca dacă ar veni pe pământ Isus Cristos, mass-media românească îl va face de două parale. Sămânţa gazetei de perete comunistă, este implementată adânc în ADN-ul românesc, manipulat timp de 50 de ani de comunism. Orice acţiune sau faptă a unui român, indiferent de poziţia avută în sistem, este prezentată obligatoriu de către mass-media ca pe o ştire de gazetă de perete comunistă. Dar la un popor la care mahalua este un mod de viaţă, până în cele mai înalte cercuri sociale, fiecare se foloseşte de aceată caracteristică, pentru a critica sau a obţine foloase. Iar acest comportament de mahala, intră în cele mai ascunse cotloane ale patriei, prin intermediul cutiei magice şi ale ziarului. Şi nimic nu este mai uşor, decât manipularea celor 20 de milioane de proşti, menţionaţi pentru prima dată de către Silviu Brucan în 1990. Şi celor care se "înfoaie" să-şi arate lui sau altora că se pricep la politică, le dau un singur sfat. Să ia două găleţi pline de doctrine sau de politică şi să meargă să plătească facturile la apă, gaz, electrica, la acele instituţii care aparţin "băieţilor", despre care ei chibiţează la greu despre ce au zis la tv, activitate care cât de curând îl vor lăsa în fundul gol, tot pe ei, adică cei ce chibiţează. Explic pentru oamenii lui Brucan, este vorba despre tine, vită, care te apuci să comentezi ce zic politicienii, în timp ce mori de foame.
  • +5 (5 voturi)    
    Gretzoasa fata a Realitatii (Joi, 8 octombrie 2009, 14:27)

    silicon [anonim]

    Intregul demers al Realitatii TV devine cu atat mai gretzos: liderii de sindicat adminitratori la Realitatea TV, Tatulici si ai lui urla ca vor respect pentru sindicalistilor din partea guvernului, liderii de sindicat in dubla postura de administratori Realitatea, Tatulici si Realitatea au datorii la stat de 1 milioan de euro. Dar plang isteric pe umarul sindicalistilor ca nu le da guvernul bani. Bani publici pe care ei ii papa chiar in timpul acelor emisiuni, prin neplata datorilor catre stat.

    Hai sictir Realitate jegoasa. Te-am taiat de pe lista
  • 0 (0 voturi)    
    jenant...!!! (Duminică, 11 octombrie 2009, 16:31)

    nicu [anonim]

    Dar dativa naibi demisia,si ducetiva unde o dus mutu iapa...ordinarilor...voi vis lideri?!!!!...milionari in euro...!!!...nu va e rusine....!!!!...mai aveti curaj sa stati in fata sindicalistilor....!!!!!????..o tara de rahat...acum cum vrea cineva sa faca cat de cat ceva,le dati in cap...dar prostii care va asculta,vor plati...!!!..pacat ca platim si noi,care nu va ascultam,si sunteti un nimic in fata oamenilor cinstiti,care mai sunt in aceasta tara....!!!!...putini,dar buni...noi tinem inca aceasta tara,ca sa va inbogatiti voi...!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    RUSINE! (Marţi, 3 noiembrie 2009, 20:22)

    adelaida [anonim]

    sunt membra de sindicat si am avut naivitatea de a crede ca liderii nostri ne reprezinta interesele . fals! ce declaratie a facut d. costin despre transa a iii-a de la fmi? este inadmisibil ! cred ca ar trebui sa i se faca, in regim de urgenta, un control psihologic. cum se face ca cei mai importanti lideri de sindicat sunt administratori la realitatea media?ce avantaje au? cum sa mai avem incredere in ei? sunt o rusine pentru tara. dar cui ii pasa ce gandesc eu? cunosc ei notiunea de rusine? stiu ei ce inseamna moralitate? cine vorbeste de respect? cei de la realitatea? de ce nu respecta vantu, stapanul lor, pe oamenii simpli care nu vor decat sa-si primeasca banii de la fni ? vantu s-a imbogatit pe seama sarmanilor romani care au stat acasa, linistiti, ca fni-ul ii vegheaza. vantu i-a vegheat pe multi, intr-adevar, dar la capataiul sicriului. inca o data rusine! hotul striga hotul! m-am saturat de asemenea indivizi. de ce ziaristii din trustul realitatea nu au coloana vertebrala si danseaza cum canta vantu? acum il ascult pe d. costin care, ca de obicei, se ambaleaza in declaratii. el este reprezentantul nostru, al oamenilor simpli? si face parte din consiliul de administratie al realitatii tv?cum sa inteleaga el problemele romanilor? da din gura , cat mai tare , ca doar astfel poate sa profite de benificiile statutului de lider.
  • 0 (0 voturi)    
    LIDERII DE SISINDICAT (Sâmbătă, 29 mai 2010, 13:01)

    FLORIN M [anonim]

    toata ziua grohaiti la tv si nu sunteti in stare sa faceti o greva generala asta dovedeste ca asunteti corupti sunteti cu puterea voi sunteti mafiotii care ati adus tara in aceasta situatie ar tre bui sa va trageti un glont in cap lasati pe altii sa conduca miscarea sindicala macar voi sa aveti bunul simt va ajunge cat ati condus iar acum cu cancerul basescu vreti sa fiti groparul romanilor sa va fie rusine


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri