Reprezentantii a peste 20 de asociatii si institutii prezenti la Conventia Organizatiilor de Media (COM) au adoptat sambata codul deontologic unic pentru mass-media. De asemenea, s-a hotarat infiintarea unui Grup pentru Bune Practici Jurnalistice care va incerca sa coalizeze toate fortele mass - media, de la jurnalisti si investitori, pana la analisti si public.

Dezbaterile au avut loc in cadrul programului Autoreglementarea in media, demarat in urma cu un an si jumatate. Grupul pentru Bune Practici Jurnalistice va semnala derapajele de natura deontologica de care se fac responsabili jurnalistii si companiile de presa si prin promovarea de programe de educatie in domeniul eticii jurnalistice si al consumului de presa, se arata intr-un comunicat de presa.

Ioana Avadani, director al Centrului pentru Jurnalism Independent Bucuresti, a declarat ca acest “cod este expresia dorintei jurnalistilor de a-si face meseria onest si in respectul interesului public. De capacitatea noastra de a-l implementa va depinde in viitor atat credibilitatea presei cat si statutul social al profesiei. In pofida perceptiei larg raspandite, comportamentul etic in presa chiar face bine la afaceri”.

Cristi Godinac, presedintele MediaSind, a subliniat ca “in aceasta perioada de criza este mai important ca niciodata sa ramanem uniti”.

Cezar Ion, presedinte Asociatia Jurnalistilor din Romania: “Odata cu adoptarea Codului Unic, lucrurile au trecut la nivelul urmator: societatea civila si-a gasit o voce unitara pentru rezolvarea problemelor existente in mass - media”.

Reuniunea Conventiei Organizatiilor de Media cu tema ”Autoreglementarea in media - Sesiune de lucru III” a fost organizata de Centrul pentru Jurnalism Independent, ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei si Konrad Adenauer Stiftung - Media Program. Evenimentul s-a desfasurat cu sprijinul Open Society Institute.

Gasiti atasat Codul deontologic unic, documentul de pozitii privind Grupul pentru bune practici jurnalistice si un document in lucru privind Certificatul de bune practici jurnalistice.